تزریق فیلر

بهترین مرکز تزریق فیلر و ژل | انواع فیلر | مهم ترین کاربرد های فیلر

درباره فیلر های تزریقی پوست چه می دانیم؟

آیا می دانستید بسیاری از علائم پیری را می توان تا حد زیادی از بین برد؟ با نازک شدن بافت های صورت، خطوطی اطراف بینی، دهان و گونه ها پدیدار می شوند. فیلر های پوستی می توانند تا حد زیادی حجم بافت از بین رفته صورت را ترمیم نمایند. همچنین می توانند چین و چروک صورت را از بین برده، لب ها را برجسته نماید. در نتیجه صورتی جوان و شاداب به شما هدیه می دهد. در این مقاله به توضیح روش های درمانی-زیبایی پوست به کمک فیلر های تزریقی می پردازیم.

تزریق فیلر
تزریق فیلر

منظور از فیلر های تزریقی پوست چیست؟

فیلر های پوستی نوعی ژل هستند که به زیر پوست تزریق می شوند. با این کار بافت از بین رفته صورت بازیابی می شود. همچنین خطوط روی صورت صاف شده و چین و چروک آن کمرنگ می شود. سالانه بیش از یک میلیون نفر از افراد در سراسر دنیا از این روش جوانسازی صورت استفاده می کنند. این روش درمانی نسبت به جراحی و هر گونه عمل زیبایی دیگر مقرون بصرفه می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه فیلر روی ظاهر افراد تاثیر می گذارد؟

با اینکه فیلر های پوستی بعنوان “فیلر های چین و چروک” شناخته شده اند، لیکن کاربرد آن ها بیشتر از رفع چین و چروک صورت است. با این حال در این زمینه نیز به بهترین وجه تاثیر گذارند!

جدیدترین دستگاه جوانسازی و لایه برداری پوست

دستگاه فیس آپ Face UP جدیدترین دستگاه جوانسازی و لایه برداری پوست می باشد. کلینیک برکه با بهره گیری از دانش روز و جدیدترین دستگاه زیبایی، فیس آپ، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

در این قسمت به چند کاربرد فیلر های پوستی اشاره می کنیم:

مهم ترین کاربرد های فیلر های تزریقی

  • خطوط اطراف بینی و دهان را صاف می کند. (خطوط ماریونت، خط لبخند و خطوط پرانتزی شکل دور دهان)
  • خطوط عمودی بالای لب را محو می کند.
  • حجم بافت از دست رفته صورت را بازیابی نموده و گونه ها و گیج گاه را بالا نگه می دارد.
  • لب ها را برجسته و خوش فرم نگه می دارد.
  • چین و چروک چانه را محو می کند.
  • تقارن و تناسب اجزای صورت را بهبود می بخشد.
مهم ترین کاربرد های فیلر
مهم ترین کاربرد های فیلر

جنس فیلر ها از چیست؟

امروزه فیلر هایی مختلفی در زمینه زیبایی کاربرد دارند که دارای تائیدیه FDA می باشند. بطور کلی دسته بندی فیلر ها براساس نوع موادی که از آن ساخته می شوند، صورت می گیرد.

  • اسید هیالورنیک (HA)

اسید هیالورنیک ماده ای طبیعی است که در بدن شما نیز وجود دارد. این ماده کمک می کند تا پوستتان محکم و شاداب بماند. معمولا فیلر های HA نرم و شبیه ژل هستند. تاثیر آن موقتی است و به مدت 12-6 ماه ماندگار است. یعنی تاثیر آن تا قبل از این که بدن بتدریج و بطور طبیعی این مواد را جذب خود کند، باقی می ماند. برای این که احساس درد و ناراحتی حین درمان و پس از آن کم شود، از لیدوکائین استفاده می شود.

  • هیدورکسی آلپاتیت کلسیم (CaHA)

هیدورکسی آلپاتیت کلسیم نیز نوعی ماده طبیعی است که در مفاصل بدن تولید می شود. این ماده حاوی ذرات بسیار کوچک کلسیم بوده و بصورت ژل نرم در فیلر ها کاربرد دارد. ثبات و پایداری فیلر های هیدورکسی کلسیم به مراتب بیشتر از فیلر های اسید هیالورنیک است. متعاقبا ماندگاری بیشتری نیز دارد؛ یعنی حدود 12 ماه تاثیر آن روی پوست باقی می ماند. همچنین هیدورکسی آلپاتیت کلسیم به تولید کلاژن طبیعی پوست کمک می کند. این فیلر معمولا جهت درمان خطوط و چین و چروک عمیق تر بکار می رود.

  • اسید پلی-ال لاکتیک

اسید پلی-ال لاکتیک نوعی ماده بیولوژیکی و قابل تجزیه زیستی ترکیبی است. (به این معنا که ضرری برای بدن انسان بهمراه ندارد.) مدت زیادی است که از این ماده در زمینه پزشکی استفاده می شود بطور مثال بخیه های جذبی.

از نظر علمی محصولات حاوی اسید پلی-ال لاکتیک بعنوان “محرک کلاژن” دسته بندی می شوند. چرا که مکانیسم اصلی آنها برای رفع خطوط سطحی پوست، کمک به پوست جهت تولید طبیعی کلاژن می باشد. (ژل فیلر چند روز پس از درمان از بین می رود.) معمولا از اسید پلی-ال لاکتیک در درمان چین و چروک عمیق صورت استفاده می شود. علاوه بر این اثربخشی آن بیشتر از 2 سال پایدار است.

نکته مهم: همیشه مطمئن شوید که نوع فیلری که به شما تزریق می شود دارای تائیدیه FDA بوده و از برند معتبری باشد. این نوع فیلرها تنها توسط پزشک متخصص و یا جراح زیبایی ارائه می گردند.

  • پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات نوعی ماده مصنوعی و بیولوژیکی است که طی اواخر قرن گذشته در زمینه داروسازی کاربرد داشته است. در فیلرهای پوستی این ماده بطور نامحدود به شکل “توپ کوچکی” زیر پوست قرار می گیرد. این نوع فیلرها نیز حاوی کلاژن هستند که این ماده بطور طبیعی در بدن تولید می شود. کلاژن سبب استحکام و شکل گیری پوست می شود.

 

تزریق فیلر
تزریق فیلر
  • تزریق چربی اتولوگ

تزریق چربی اتولوگ تنها فیلر درمانی است که می بایست به روش جراحی انجام شود. با این وجود تاثیر آن چندین سال باقی می ماند. چربی از قسمت دیگری از بدنتان گرفته می شود. (اتولوگ یعنی این که چربی از بدن همان شخص گرفته می شود.) عموما این کار با استفاده از لیپوساکشن انجام می گیرد. سپس چربی پاکسازی شده و در صورت تزریق می شود. با این کار حجم بافت از دست رفته گونه ها، شقیقه، پلک های زیرین و سایر قسمت های صورت بازیابی می شوند. تزریق چربی نیاز به آموزش تخصصی دارد تا بدون خطر انجام شده و نتایج خوبی حاصل شود. همچنین می بایست توسط جراح زیبایی باتجربه و زبده این کار انجام گیرد.

بهترین مرکز تزریق فیلر و رفع چین و چروک در شمال تهران

کلینیک زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید

پوست من چه نوع فیلری احتیاج دارد؟

با توجه به اینکه فیلر های پوستی متنوعی در بازار وجود دارد، مطمئنا بدون راهنمایی جراح زیبایی باتجربه انتخاب مناسبترین فیلر بسیار دشوار است. هر محصول منحصرا دارای بافت، تراکم و عمق تزریق خاصی است. بدین معنا که هر نوع فیلر برای قسمت خاصی از صورت کارایی دارد.

 

طی دوره درمان چه انتظاری دارید؟

تزریق فیلر های پوستی نیاز به جراحی ندارند و معمولا در مطب انجام می شوند. مرحله اول درمان طی یک جلسه مشاوره با متخصص شروع می شود. طی این جلسه درباره اهداف و نکات مورد نظرتان با متخصص زیبایی صحبت می کنید.

مشاوره قبل از شروع دوره درمان

طی جلسه مشاوره، جراح زیبایی قسمتی از صورت را که می خواهید تزریق انجام شود ارزیابی می کند. همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی می نماید. با اینکه فیلر های پوستی ریسک چندانی ندارند، می بایست قبل از درمان سابقه پزشکی تان را عنوان کنید.

اگر آلرژی خاصی داشته و یا مشکل جسمانی و یا عصبی دارید. و یا اگر داروی خاصی مصرف می کنید که ممکن است بر نتیجه این درمان تاثیر منفی بگذارد. حتما این موارد را با پزشک تان در میان بگذارید. بطور مثال اگر داوری NSAIDs (آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) و یا رقیق کننده خون مصرف می کنید، در پرونده خود اعلام نمایید. چرا که این دارو ها احتمال کبودی را در محل تزریق افزایش می دهند.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.americanboardcosmeticsurgery.org/procedure-learning-center/non-surgical/injectable-fillers-guide/

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments