پوستی بدون لک با بهترین ماسک های خانگی

مراقبت از پوست با تهیه ماسک های جادویی در خانه

بهترین ماسک صورت
مراقبت از پوست با تهیه ماسک های جادویی در خانه

مراقبت از پوست با تهیه ماسک های جادویی در خانه  

زیبایی خود را در نعناع ، شکر و ادویه جات جستجو کنید.  مراقبت از پوست با این مواد معجزه گر در خانه زیبایی شما را افزایش می دهد.  برای زیبا بودن ، حفظ سلامت بدن و ذهن لازم است.

ما می توانیم با تهیه ماسک صورت از مواد طبیعی موجود در خانه صورت خود را زیبا تر کنیم. چشم ها ، صورت ، و پوست خود را تغییر دهیم تا سالم تر و درخشان تر از پیش باشند.  میوه ها  طبیعی و بی ضرر هستند و روش های آسانی برای استفاده از آنها در خانه وجود دارد که باعث می شود  پوست شما شاداب شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مراقبت از پوست با تهیه ماسک زیبایی

مواد لازم : کره ، روغن اسطوخدوس و آرد نخود ، زردچوبه.

یک کاسه کوچک بردارید و مقداری روغن اسطوخدوس ، دو قاشق چایخوری آرد نخود ، کمی زرد چوبه و مقداری کره  در آن بریزید.  سپس  همه این مواد را خوب مخلوط کنید و این ماسک را روی پوست صورت خود قرار دهید.  پس از 20 دقیقه صورت خود را با گلاب تمیز کنید.

ماسک انجیر و کدو تنبل

انجیر دارای آلفا هیدروکسی اسید ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که این مواد رنگ پوست را روشن کرده و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهند.

با 2 عدد انجیر، 2 تکه  کدو تنبل و چند قطره روغن بادام خمیر نرمی درست کنید.  و این خمیر را روی پوست صورت تان بگذارید.  پس از یک ساعت صورت خود را با گلاب تمیز کنید.

ماسک گل همیشه بهار  

گل همیشه بهار که نام دیگر آن گل جعفری است در باغچه خانه ها می روید. این گل در میان هندی ها بسیار محبوب است زیرا برای عبادت از آن استفاده می کنند.  سه یا چهار گل همیشه بهار را بچینید. آنها را له کنید و مقداری عسل و شیر به آن اضافه کنید.  این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید.  سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و از دیدن درخشندگی پوست خود لذت ببرید.

ماسک 30 دقیقه ای نعناع

نعناع به از بین بردن لکه های پوست و درمان آکنه کمک می کند.  نعناع پوست را شاداب می کند و چربی اضافه پوست را از بین می برد.  همچنین جوش های صورت را کاهش می دهد.

برای تهیه این ماسک ،  برگ های نعناع را تمیز کنید و آب آنها را بگیرید.  این آب را بر روی ناحیه مستعد جوش قرار دهید. بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب  بشویید.

ماسک انار و عسل
با ماسک انار و عسل پوستی درخشان داشته باشید

 

ماسک انار و عسل   

انار یک منبع غنی از ویتامین C است. همچنین دارای خواص ضد پیری و آنتی اکسیدان می باشد. استفاده از ماسک انار و عسل باعث می شود که شما صاحب پوستی زیبا و درخشان شوید.

یک انار را بجوشانید و له کنید.  سپس حدود یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید.  این ماسک را روی صورت گذاشته و 30 دقیقه آن را نگه دارید. سپس صورت خود را آبکشی کنید.

ریحان میکروب ها را می کشد

خلق خوش شما با دیدن جوش های قرمز روی گونه ها یا پیشانی در آینه  از بین می رود.  نعناع و ریحان هر دو گیاهان ضد میکروبی هستند که از زمان های قدیم  ارزش خود را در کمک به بهبود پوست مبتلا به آکنه ثابت کرده اند.

چند برگ ریحان و برگ نعناع را بکوبید و پوره کنید.  حالا ماسک خانگی برای از بین بردن جوش شما آماده است.  خمیر را روی جوش ها قرار دهید. این ماسک باعث کاهش قرمزی و تورم می شود. سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک های معجزه گر

ماسک میخک

میخک یک نوع ادویه است که مصارف زیادی دارد.  و به طور گسترده ای در طب آیورودا مصرف می شود.  از ادویه میخک در بسیاری از صابون های دارویی و کرم ها و همچنین  ژل ها استفاده شده است.

از این گیاه برای کاهش قرمزی و التهاب و تورم جوش و کاهش عفونت باکتریایی استفاده می شود.  به همین دلیل ماسک میخک برای درمان جوش ها فوق العاده است و نتایج شگفت انگیزی در بهبود جوش ها می دهد.

برای تهیه این ماسک پودر میخک را با آب مخلوط کرده و خمیری از آن درست کنید.  این ماسک را روی جوش ها قرار دهید.  برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود این ماسک باید در طول شب روی پوست بماند.

اسکراب شکر و ادویه برای زیبایی شما
اسکراب شکر و ادویه برای زیبایی شما

اسکراب شکر و ادویه برای زیبایی شما

تهیه این اسکراب ساده و بسیار آسان است و استفاده از آن برای پوست های سالم و حتی جوش دار مناسب است. این اسکراب مانند یک پیلینگ عمل می کند. علاوه بر این رنگ پوست شما را روشن تر می کند.

حدود سه قاشق غذاخوری شکر ، 1 قاشق غذا خوری پودر شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را چند دقیقه روی صورت مالش دهید  و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک انگور برای اشعه UV  

این میوه شیرین، خوشمزه و ژله مانند حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که پوست را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و اشعه های مضر UV محافظت می کند ، همچنین باعث تحریک بافت کلاژن و الاستین می شود و رنگ پوستی زیبا را برای شما به ارمغان می آورد. از این ماسک می توان هم برای پوست های چرب و هم برای پوست های نرمال استفاده کرد.

طرز تهیه :

دو قاشق غذاخوری آب انگور تازه را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری آرد گندم مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست صورت خود قرار دهید.  پس از خشک شدن کامل ، آن را بشویید.

ماسک را با استفاده از یک پد مرطوب پنبه ای به سمت بالا برداشته و سپس با آب سرد شستشو دهید. این ماسک باعث تنگ شدن منافذ پوست می شود.  همچنین موجب جوانسازی و روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

بهترین ماسک مخصوص پوست های خشک
ماسک مخصوص پوست های خشک و حساس

ماسک مخصوص پوست های خشک و حساس

3 تا 4 حبه انگور را له کنید ، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوری آرد گندم به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

این ماسک به پوست شما رطوبت کافی می دهد.  چروک ها و خطوط ریز را برطرف می کند و رنگ پوست شما را روشن می کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.globalfashionstreet.com/discover-a-beautiful-you-marigold-mint-sugar-and-spice-for-everything-nicehttp://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments