مواد غذایی مفید برای تنظیم کلسترول

10 ماده غذایی مفید برای بالا بردن سطح کلسترول خوب

کلسترول یک نوع چربیfat/lipid می باشد که در کبد تولید می شود و مقدار معینی از آن برای عملکرد مناسب بدن ضروری می باشد. اگر به تازگی تستی در مورد سطح کلسترول بدن داده اید، باید بدانید که بدن شما دو نوع کلسترول تولید می کند:

LDL:  ( لیپوپروتئین با چگالی کم) کلسترول بد

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

HDL: ( لیپوپروتئین با چگالی بالا) کلسترول خوب

همه می دانیم که سطح بالای کلسترول LDL می تواند سرخرگ ها را مسدود کند و بیماریهای قلبی را منجر شود. آنچه که شما باید بدانید این است که سطح مطلوب HDL( بالاتر از 60 mg/dl)  به بدن کمک می کند تا کلسترول اضافی و بد را از رگ های خونی به کبد حمل کند تا کبد آنها را دفع کند. بنابراین سطح HDL کم یک عامل خطر برای ابتلا به بیماریهای قلبی می باشد.

رویکردی که شما باید اتخاذ کنید افزایش کلسترول خوب و کاهش سطح کلسترول بد خون از طریق رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی می باشد. اینجا به برخی از مواد غذایی که به افزایش سطح HDL کمک می کند اشاره می کنیم.

 

1)     آجیل: خوردن مقداری آجیل ساده ترین راه برای مدیریت سطح کلسترول می باشد. بررسی های حاصل از 25 مطالعه نشان می دهد که آجیل از جمله: گردو، بادام، بادام زمینی و پسته  در حدود 67 گرم در روز به افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند.

 

2)     کرن بری: این میوه خوشمزه سرشار از ترکیبات پلی فنلی می باشد. طبق تحقیقات آب کرن بری اثر مثبتی بر سطح HDL خون دارد.

 

3)     جو . جو شاید اولین انتخاب برای وعده ی صبحانه نباشد، اما اگر سطح کلسترول بد شما بالا است بهترین گزینه ای است که می توانید از آن بهره بگیرید. جو منبعی غنی از فیبر از جمله  بتاگلوتن می باشد. بتا گلوتن با جذب کلسترول بد به افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند.

 

4)     سیر: بسته ای کامل از آنتی اکسیدانها از جمله سولفور می باشد.سیر نقش مهمی در تنظیم میزان کلسترول خون ایفا می کند.

 

5)     شکلات سیاه: شکلات سیاه حاوی پلی فنول می باشد که از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری کرده و به بهبود وضعیت چربی خون به ویژه در افراد با کلسترول بالا کمک می کند.

 

اگرچه این اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی می تواند به تنظیم سطح کلسترول کمک کند، اما باید به داشته باشید که ورزش منظم جزء کلیدی از تغییر در شیوه ی زندگی برای کنترل عوامل بیماری مزمن مانند چاقی،دیابت و بیمارهای قلبی می باشد.

منبع: thehealthsite

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments