بهترین گیاه ضد جوش

برگ گواوا ضد جوش ، ضد چروک و ضد اگزما

برگ گواوا ضد جوش ، ضد چروک و ضد اگزما
برگ گواوا ضد جوش ، ضد چروک و ضد اگزما

برگ گواوا ضد جوش ، ضد چروک و ضد اگزما

برگ گواوا مصارف زیادی در درمان مشکلات پوستی دارد.  از این گیاه برای مصارف ضد جوش ، ضد چروک ، ضد ریزش مو و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

گواوا میوه ای بسیار خوشمزه است و معروف به سیب گرمسیری است.  گواوا  به حدی خوشمزه است که هیچ کسی هنگام خوردن به خواص آن فکر نمی کند.  با این وجود ، این میوه دارای خواص شگفت انگیزی برای سلامتی است.  به ویژه هنگامی که صحبت از مشکلات پوستی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این میوه سرشار از مواد مغذی مثل ویتامین های A و C و مواد معدنی مانند مس ، منیزیم و منگنز می باشد.  ما معمولاً فکر می کنیم که میوه هایی مانند پرتقال غنی از ویتامین ها هستند و یا این که موز سرشار از پتاسیم است. عده کمی از ما می دانیم که گواوا میوه ای است که نسبت به سایر میوه ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری است!

بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند لکه های تیره ، چین و چروک ، آکنه و لکه های قرمز بر روی پوست صورت خود مواجه هستند و از پیدا کردن درمان مناسب ناامید شده اند.  گواوا خبر خوبی برای این افراد است ، زیرا درمان ارزانی برای این مشکلات است. از خواص گواوا می توان به عنوان یک درمان طبیعی  ، مقرون به صرفه و کارآمد برای انواع مشکلات های پوستی استفاده کرد.

درمان های خانگی با گواوا که توسط متخصصین برای مراقبت از پوست توصیه می شود :

برگ گواوا ضد جوش است

برگ گواوا ضد جوش است و با باکتری ها مبارزه می کند و خواص ضد التهابی نیز دارد.  کيفيت ضد باکتريايی برگ های این گیاه  باعث می شود که هیچگونه میکروبی نتواند وارد پوست شما شده و باعث آکنه شود. علاوه بر این ، با استفاده منظم از این گیاه پوست نرمال می شود و در نتیجه جوش ها به تدریج ناپدید می شوند. همچنین برگ گواوا از واکنش های پوستی و آلرژی جلوگیری می کند.

از بین بردن چین و چروک
از بین بردن چین و چروک صورت با برگ گواوا

برگ گواوا ضد چروک است

شاید تا به حال نشنیده باشید که برگ گواوا بهتر از میوه آن است.  برگ گواوا حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که در از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در سیستم بدن ما مؤثر است. در نتیجه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

ارزش تغذیه ای این برگ ها در از بین بردن چین و چروک ها است و تضمین می کند که پوست شما صاف و سالم بماند. بنابراین دیگر با چین و چروک ها خداحافظی کنید.

برگ های گیاه گواوا همچنین شامل ترکیبات شناخته شده برای کمک به بهبود رنگ پوست است. “لیکوپن” موجود در گواوا از پوست شما محافظت می کند و سلامت و جلوه آن را بهبود می بخشد. این ترکیب مسئول محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV است و دیگر لازم نیست در صورت قرار گرفتن در مقابل خورشید هیچ گونه نگرانی در مورد پوست خود باشید.

برگ گواوا لکه های تیره پوست را از بین می برد

آیا از دیدن لکه های تیره بر روی پوست خود خسته شده اید؟ با استفاده از برگ های گواوا می توانید رنگ تیره پوست خود را روشن کرده و لکه های تیره را از بین ببرید.  همچنین هر گونه آسیب دیدگی پوست با استفاده از این گیاه برطرف می شود.   این برگ ها مانند یک  تونر عمل می کنند که باعث تسکین هرگونه عارضه یا باکتری های ناخواسته می شوند و ضد جوش هستند.

طرز استفاده از برگ های گواوا

برای استفاده از این گیاه به طور مؤثر، برگ ها را تمیز کنید و روی آکنه و لکه های تیره پوست خود قرار دهید. بعد از 10 تا 15 دقیقه ، با آب آشامیدنی  شستشو دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب شما باید هر روز روش را انجام دهید.

برگ گواوا جوش های سر سیاه را از بین می برد

اگر می خواهید از شر جوش های سر سیاه خود خلاص شوید ، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که چند تا از برگ های گواوا را با آب مقطر مخلوط کنید ، سپس از این مخلوط مانند یک اسکراب استفاده کنید.  آن را بر روی نواحی بینی و ناحیه T   صورت اعمال کنید.  بیشتر جوش های سر سیاه در این ناحیه دیده می شوند.  برای نتیجه بهتر ، این درمان را دو بار در هفته انجام دهید. برگ های گواوا ضد جوش هستند.

بهترین درمان اگزما
برگ گواوا برای درمان درماتیت آتوپیک (اگزما)

برگ گواوا برای درمان درماتیت آتوپیک (اگزما)   

استفاده دیگر از برگ های گواوا ، توانایی آنها برای کاهش قرمزی و تحریک ناشی از درماتیت آتوپیک است.  این برگ ها حاوی ترکیباتی هستند که آلرژی را متوقف می کنند و از انتشار هیستامین در بدن پیشگیری می کنند.

هیستامین یک ماده شیمیایی است که هنگام واکنش آلرژیک در بدن شما تولید می شود.  تمام علائم آلرژی ای از جمله عطسه ، خارش ، تورم و مشکلات تنفسی ناشی از این ماده شیمیایی است.

تنها چیزی  که شما نیاز دارید ، تعداد انگشت شماری از برگ های خشک گواوا است که به یک ظرف آب جوش اضافه کنید. هنگامی که رنگ آب تبدیل به قهوه ای روشن می شود ، ظرف را از روی  اجاق گاز بردارید و بگذارید خنک شود.

سپس این  مایع را به صورت خود و یا فقط به قسمت هایی که  آلرژی دارد اعمال کنید. از پد پنبه ای برای این کار استفاده کنید. پانزده دقیقه صبر کنید، سپس پوست خود را با آب بشویید. واکنش آلرژیک ناپدید خواهد شد، به خصوص اگر شما این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

برگ گواوا نیز همانند میوه آن شگفت انگیز است. شما می توانید میوه این گیاه را بخورید تا سلامت بدن شما را حفظ کند و از برگ های آن برای زیبایی و درخشندگی پوست خود استفاده کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.stylecraze.com/trending/heres-how-you-can-use-guava-leaves-for-skincare/http://” target=”blank” ]لینک منبع [/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments