آیا کرم های جوان کننده و ضد پیری واقعاً موثرند

ایا کرم های جوان کننده واقعاً موثرند؟

امروزه کرم ها و لوسیون های زیادی در فروشگاه ها، داروخانه ها و اینترنت برای کاهش چین و چروک و جلوگیری از آسیب های ناشی از آفتاب ارئه و به فروش می رسند. اما ایا واقعاً این کرم ها توانایی کم کردن و جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست را دارند؟

دکتر جائی شیره  شاراد Jaishree Sharad می گوید: عملکرد این کرمها به عواملی خاص و اینکه چه مدت زمان است مورد استفاده قرار می گیرند بستگی دارد. این کرمها اغلب بدون نسخه پزشک تهیه می شوند و عنوان دارویی ندارند. به همین دلیل تحقیقات علمی برای اثبات اثر آنها و ایمنی آنها انجام نشده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بنابراین، آیا این کرم ها یک حیله بیشتر نیستند؟ خوب، مزایای استفاده از این کرمها در بهترین حالت متوسط در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که در این کرمها از عصاره های طبیعی برای کمک به کلاژن سازی و تولید الاستین برای کاهش چین و چروک کمک گرفته شده است.

کرمهای جوان کننده، پوست را واقعاً هیدراته و نرم نگه می دارند. بسیاری از اوقات یک مرطوب کننده خوب به همراه یک ضد افتاب تنها نیاز یک پوست برای کرم می باشد.برخی از پوستها به کرمهای تقویتی بیشتری نیاز دارند مثل افرادی که سیگار می کشند و مدام در معرض استرس می باشند و یا بیشتر در معرض افتاب هستند.

برای قضاوت در مورد خوب بودن کرم های جوان کننده به موارد زیر توجه کنید:

هزینه: فارغ از تأثیر آنها، این کرمها هزینه زیادی دارند، کرمهای ضد چروک گران تر لزوماً به معنای تأثیر بیشتر و بهتر آنها نمی باشند.

دوز های پایین تر:کرم های ضد چروک بدون نسخه ،نسبت به کرمهای تجویزی حاوی غلظت پایین تری از مواد فعال میباشند .بنابراین تأثیر آنها نیز کوتاه مدت خواهد بود.

تعداد مواد تشکیل دهنده: هیچ اطلاعات وجود ندارد که نشان دهند، کرم هایی که از ترکیب 2 یا 3 ماده ساخته شده اند نسبت به کرمهایی که  فقط  حاوی یک ماده می باشند، تأثیر بیشتری خواهند داشت.

استفاده روزانه: شاید نیاز باشد این از این کرمها به طور دو یا سه بار استفاده کنید و به مدت چند هفته ادامه بدهید تا تأثیرش را ببینید، و زمانی که استفاده از آن را قطع می کنید، به احتمال زیاد دوباره چین و چروک بازگشت خواهد داشت.

عواض جانبی: برخی از محصولات ممکن است باعث سوزش پوست، جوش و تاول، سوزش و یا قرمزی شوند. حتماً طبق دستورالعمل روی بروشور محصول از آنها استفاده کنید.

تفاوت های فردی: اگر یک محصول روی پوست دوست شما خوب جواب داده لزوماً به این معنا نیست که روی پوست شما هم عالی جواب بدهد.

تأثیر کرم های ضد چروک به نوع و مقدارماده فعال آنها، سطح چین و چروک شما بستگی دارد. یک متخصص پوست می تواند با ارزیابی دقیق از پوست شما در انتخاب بهترین کرم با توجه به بودجه راهنمائیتان کند.

منبع:

mayoclinic

thehealthsite

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments