عوارض جراحی پلک

عوارض جراحی پلک را بیشتر بشناسیم | بهترین جراح پلک در تهران

عوارض جراحی پلک

عوارض جراحی پلک

جراحی پلک یا به عبارت صحیح تر بلفاروپلاستی، درمانی است که به شما کمک می کند از شر عارضه های زیبایی مربوط به پوست دور چشم، از قبیل کیسه ی زیر چشم، چین و چروک دور چشم و به خصوص افتادگی پلک خلاص شوید.عوارض جراحی پلک

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما مهمترین کارکرد بلفاروپلاستی درمان افتادگی پلک است که می تواند طبعات بیشتری از صرف تاثیر بر روی زیبایی ظاهری تان برای شما داشته باشد.عوارض جراحی پلک

عوارض جراحی پلک
عوارض جراحی پلک

اما آنچه قصد داریم در این مقاله در موردش صحبت کنیم عوارض جراحی پلک است. هیچ درمانی بدون عوارض جانبی نیست، مخصوصا جراحی. اما آنچه به طور خلاصه بهتر است در مورد بلفاروپلاستی بدانید این است که این درمان هرگز عوارض جانبی جدی ندارد. اتفاقا عوارض آن آنقدر کم است که خیلی ها آن را بدون عارضه ی جانبی می دانند.عوارض جراحی پلک

در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در مورد بلفاروپلاستی و عوارض آن بدانید.عوارض جراحی پلک

جراحی برای افتادگی پلک

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند موجب ضعف عضلات نگه دارنده ی پلک ها گردند. این اتفاق موجب افتادگی پلک بالا و ایجاد شدن کیسه زیر چشم می شود. با بالا رفتن سن عضلات چشم خسته تر و وارفته می شوند که این امر موجب شل شدن پلک ها می گردد.

شل شدن پلک ها باعث می شود تا بخشی از آن پایین بیاید و جلوی بخشی از مردمک چشم را بگیرد. اتفاقی که محدوده ی دید را کاهش می دهد. همچنین باعث می شود لنز گذاشتن سخت تر شود. عارضه های دیگر مربوط به این اتفاق عبارتند از التهاب ناشی از تجمع پوست اضافه روی پلک که روی هم ساییده می شوند، یا ناراحتی ناشی از استفاده ی بیش از حد از عضلات پیشانی.

جراحی برای افتادگی پلک
جراحی برای افتادگی پلک

جراحی پلک چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی که به لیفت پلک هم معروف است، افتادگی پلک را درمان می کند و محدوده ی دید را بهبود می بخشد. این درمان همچنین راهی مناسب برای تقابل با نشنه های پیری دور چشم است که در نهایت به چهره ی شما ظاهری جوان تر و شاداب تر می دهد.

هدف بلفاروپلاستی برداشتن و حذف کردن پوست، چربی و عضلات اضافه ی جمع شده روی پلک است. همچنین می تواند روی پلک بالا یا پایین انجام شود. بلفاروپلاستی به خصوص در میان خانم ها رایج است که آن هم به خاطر تاثیرش در جوانی چهره است.

برای آشنایی بیشتر بهتر است نگاهی هم به مقاله ی بلفاروپلاستی بیاندازید.

مزایای بلفاروپلاستی

  • بلفاروپلاستی پف و ورم زیر و دور چشم را از بین می برد. خطوط چین و چروک دور و لبه ی چشم را برداشته و کیسه ی زیر چشم را کمتر می کند. در نزدیکی پلک بالا، بلفاروپلاستی پوست به بیرون برگشته را نیز اصلاح می کند.
  • به فرد کمک می کند تا چشمانی با ظاهر جوان تر داشته باشد. بعد از جراحی پلک افراد معمولا سالم تر و شاداب تر به نظر می رسند.
  • جراحی پلک در تصحیح محدوده ی دید نیز موثر است. با برداشتن پوست اضافه ی جلوی مردمک چشم، مانع دید را از جلوی چشم بر می دارد. بعد از انجام بلفاروپلاستی متوجه تاثیر شگفت انگیز آن روی محدوده ی بینایی خود خواهید شد.
  • زخم های ناشی از جراحی پلک غیرقابل تشخیص هستند و در خط مژه پنهان می مانند.
  • افتادگی پلک باعث می شود تا فرد عضلات ابرو و پیشانی خود را مدام بالا بیاورد تا در نتیجه پلک هایش هم کمی بالا بیایند تا بتواند درست ببیند. جراحی پلک به فرد کمک می کند تا کمتر به عضلات ابرو و ییشانی خود زحمت دهد.
مزایای بلفاروپلاستی
مزایای بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی مناسب چه کسانی نیست؟

  1. افرادی که پوست صورت و پلک هایشان سفت و کشیده است.عوارض جراحی پلک
  2. افرادی که تمایل دارند آرام آرام آسیبی را درمان کنند.عوارض جراحی پلک
  3. افراد زیر 18 سال.عوارض جراحی پلک
  4. افرادی ک مشکلات دیگری مانند آب مروارید دارند.عوارض جراحی پلک

درمان های جایگزین جراحی پلک چیسند؟

هدف بلفاروپلاستی اصلاح کیسه ی زیر چشم و افتادگی پلک با جراحی است.عوارض جراحی پلک

اگر فردی نخواهد که بلفاروپلاستی را انتخاب کند می تواند از یکی از درمان های جایگزین بهره ببرد.عوارض جراحی پلک

این درمان های جایگزین تاثیرات مشابهی دارند اما الزاما نمی توانند جای بلفاروپلاستی بگیرند.عوارض جراحی پلک

بازسازی با لیزر شامل استفاده از لیزر درمانی برای شبیه سازی تولید کلاژن و در نهایت درمان کردن آسیب ناشی از آفتاب خوردگی و نشانه های پیری دور چشم است. این درمان کمتر از جراحی مداخله آمیز است اما به زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است به اثرگذاری بلفاروپلاستی نباشد.

ترموگرافی : این درمان تقریبا تکنیک جدیدی است که از امواج رادیویی روی پوست دور چشم استفاده می کند تا چین و چروک های دور چشم را برطرف نماید. این درمان پوست را سفت تر و کشیده تر می کند و علائم بالارفتن سن را کم می نماید. زمان بهبودی پس از این درمان بسیار کوتاه است، هرچند نتایج آن ممکن است به پایداری و ماندگاری بلفاروپلاستی نباشد.

فیلر ها : برای درمان افتدگی پلک یا کیسه ی زیر چشم می توان از درمان هایی مانند بوتاکس یا تزریق فیلر هم استفاده کرد. این درمان ها باعث می شوند تا پوست دور چشم کشیده شود و در نهایت ظاهری جوان و شاداب به فرد می دهند.  بوتاکس و فیلر در حقیت بافت دور چشم را پر تر می کنند. هرچند نتیجه ی این درمان ها موقتی است و برای اینکه بتواند پایدار بماند باید بار ها و بار ها طی مدت زمان های مختلف تکرار شود.

درمان های جایگزین جراحی پلک چیسند؟
درمان های جایگزین جراحی پلک چیسند؟

بهترین مرکز جراحی پلک در تهران

مهمترین نکته ای که برای دریافت درمانی ایمن و اثر گذار باید آن را رعایت کنید این است که حتما به مرکز معتبری برای بلفاروپلاستی چشم مراجعه نمایید.عوارض جراحی پلک

مرکز زیبایی برکه با کادری مجرب از پزشکان و درمانگران حرفه ای یکی از بهترین و با کیفیت ترین مراکزی است که می توانید برای بلفاروپلاستی و جوانسازی دور چشم پیدا کنید. شما همین حالا می توانید برای آشنایی بیشتر با برکه و همچنین تماس برای گرفتن نوبت جراحی پلک، به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.
بهترین مرکز جراحی پلک در تهران
بهترین مرکز جراحی پلک در تهران

عوارض جانبی موقت جراحی پلک

عوارض و پیامد های اندکی وجود دارند که ممکن است طی چند روز اول بعد از جراحی پلک با آنها رو به رو شوید. هرچند این عوارض جزئی و موقتی هستند که می توانند به سادگی رفع شوند. حتی بدون اینکه به کمک پزشک نیازی باشد. این عوارض عبارتند از:

  • دشواری بستن چشم در هنگام خوابیدنعوارض جراحی پلک
  • تاری دیدعوارض جراحی پلک
  • ورم و کبودیعوارض جراحی پلک
  • زخم

برای درمان عوارض موقتی بلفاروپلاستی بهتر است کمی یخ روی ناحیه ی درمان شده قرار دهید و سرتان را بالا نگه دارید. علاوه بر این با نگاه کردن زیاد به صفحه های نمایشی گوناگون و مطالعه کردن چشمانتان را خسته نکنید.  چند روزی نخندید و عضلات صورتتان را ورز ندهید. اینکار می تواند موجب باز شدن زخم ها و خونریزی شود.

امیدواریم که مطالب این مقاله به شما کمک کرده باشند.

عوارض جانبی موقت جراحی پلک
عوارض جانبی موقت جراحی پلک

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments