عوارض جانبی جراحی پلک

عوارض جانبی جراحی پلک

عوارض جانبی جراحی پلک

هر عملی، عکس العملی دارد، و هر چیزی نتایجی گوناگونی به همراه خود می آورد. در موارد پزشکی نیز بروز عوارض جانبی، خواه به واسطه ی عمل جراحی باز قلب باشد یا خوردن یک قرص سرماخوردگی ساده، ناگزیر است. جراحی پلک هم مانند هر عمل جراحی دیگری دارای برخی عوارض جانبی است. اما عوارض جانبی جراحی پلک معمولا ساده بوده و در مدت کوتاهی از بین می روند. بروز این عوارض جانبی اغلب جای نگرانی ندارد و تنها با مراقبت های ساده و رعایت دستورات پزشک می توان آنها را بهبود داد و سریعا بهتر کرد. هرچند عدم مراقبت کافی در انجام درمان، هم از طرف جراح و هم از طف بیمار می تواند نتایج شدیدی به همراه داشته باشد. بنابراین در انتخاب جراح پلک خود دقیق و سخت گیر باشید.

مرکز زیبایی برکه، با در اختیار داشتن کادری مجرب و پزشکان کاملا حرفه ای آماده ی ارائه ی خدمات ایمن و تضمین شده ی جراحی پلک به بیماران محترم می باشد. هم اکنون میتوانید از اینجا برای مشاوره و درمان با ما تماس بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پلک ها اغلب اولین جایی از چهره هستند که پیری را نشان می دهند. در واقع پدیده هایی مانند ، کیسه های زیر چشم، افتادگی پلک های پایینی، پف کردگی در پلک های فوقانی، آویزان بودن پوست اضافی از پلک فوقانی، چین و چروک های کوچک پلک های پایین و افتادگی پلک بالا، باعث می شود که شما بزرگتر از آن سنی که واقعا هستید به نظر برسید. افتادگی پلک و پوست اضافی آویزان از پلک می تواند بینایی را مختل کند.(عوارض جانبی جراحی پلک )

 از آنجایی که پلک ها در میان اولین قسمت های صورت هستند که زود تر از سایر قسمت ها علائم  پیری را نشان می دهند، عمل های جراحی پلک بیشتر و اغلب در سنین 30 تا 40 سالگی انجام می شود. نتایجی که به واسطه ی عمل جراحی پلک یا لیفت پلک در طولانی مدت به دست می آیند، این درمان به را به راه حلی عالی برای رفع نگرانی در مورد زیبایی صورت تبدیل کرده اند. افتادگی پلک ها، چروك شدن پوست، کیسه ی زیر چشم و پف كردن پلک ها ميتواند از طريق عمل جراحي پلك حل شود.

عوارض جانبی جراحی پلک
عوارض جانبی جراحی پلک

 

 اگر از این عارضه ها یا عارضه های دیگر مربوط به پلک رنج می برید، جراحی پلک یا لیفت پلک می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. بعد از اینکه یک بیمار تحت عمل جراحی پلک قرار گرفت جوانی و زیبایی دوباره به صورت او باز می گردد، و چهره ای نو و سرحال خواهد داشت.

اما جراحی پلک تنها راه لیفت پلک نیست، بلکه لیفت پلک را می توان بدون جراحی هم انجام داد، مثلا با استفاده از روش هایی مانند لیفت پلک با نخ یا عمل آن با لیزر. انتخاب اینکه کدام روش لیفت پلک برای شما مناسب تر است، به شرایط شخصی و منحصر به فرد شما و تشخیص پزشک درمانگر بستگی دارد. پیش از اقدام به هر گونه عملی حتما به طور کامل با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض جانبی رایج جراحی پلک

هر روش عمل جراحی عوارض جانبی خاص خود را دارد. بلوفاروپلاستی یا جراحی پلک نیز عوارض جانبی خاص خود را دارد که البته، معمولا کوتاه مدت و قابل کنترل هستند. در زیر به لیست رایج ترین موارد عوارض جانبی که بیماران پس از جراحی پلک تجربه می کنند و نحوه برخورد با آن ها اشاره می کنیم:

  • ناراحتی و درد : طبیعی است که برخی از درجات درد را بعد از بلفاروپلاستی تجربه کنید. میزان ناراحتی و درد معمولا به چند عامل بستگی دارد، مانند طول و عمق جراحی و تجربه جراح در انجام دادن آن. داروهای تجویزی ممکن است به کاهش ناراحتی و درد کمک کنند. چنانچه دردتان پس از عمل شدید بود یا مدت زیادی دوام آورد حتما این مسئله را سریعا به پزشک اطلاع دهید.
  • تورم: وقوع ورم و پف کردگی در اثر بلفاروپلاستی(جراحی پلک) اتفاقی معمول است. قرص های ضد درد مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن می توانند به کاهش تورم و کاهش درد کمک کنند. کمپرس های آرام سرما(یخ) نیز می تواند در مدت 20 دقیقه روی چشم عمل شده قرار بگیرد.
  • زخم شدن پوست: بعد از بلفاروپلاستی (جراحی پلک)، تا حدودی می توان انتظار بروز برخی زخم ها را داشت. یک جراح ماهر، مراقبت های اضافی را برای کم کردن حساسیت پوست در نظر گرفته و فراهم می کند. به طور معمول، این زخم ها خود به خود در طول زمان خوب می شوند اما مصرف آلوئورا و ویتامین E ممکن است به کاهش ظاهر زخم ها و بهبود زودترشان کمک کند.

عوارض جانبی کمتر رایج جراحی پلک

هر روش جراحی خطر خونریزی، کبودی، عفونت و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. با این حال، اکثر بیماران بهبودی نسبتا سریعی دارند، و عوارض جانبی محدودی را تجربه می کنند.(عوارض جانبی جراحی پلک )

احتمال آن وجود دارد که عوارض جانبی کمترشایع -اما نه غیر معمولی- را در نتیجه ی جراحی پلک تجربه کنید. عوارض جانبی جراحی پلک معمولا موقت هستند و در طول هفته اول از بین می روند. عوارضی مانند:

  • تاری دید یا بینایی
  • خشکی چشم ها
  • التهاب قرنیه
  • افتادگی موقت پلک ها
  • پلک های نامتقارن
  • تولید اشک بیش از حد
  • دشواری بسته شدن چشم

در موارد نادر، بیماران ممکن است عوارض جانبی شدیدتری را تجربه کنند. به طور کلی، این عوارض  جانبی جدی نتیجه کار یک جراح بی تجربه است. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • حذف بیش از حد پوست یا عضله
  • کیست های سوزنی
  • جدا شدن زخم
  • آسیب دیدن دید یا بینایی

مسائل ژنتیکی

قبل از انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، سابقه پزشکی خود را با پزشک درمانگرخود در میان بگذارید. از آنجایی که برخی از بیماران به صورت  ژنتیکی نسبت به  برخی از مسائل مربوط به سلامتی حساس تر هستند، بسیار مهم است که قبل از برنامه ریزی جراحی، این عوامل را با پزشک مورد بحث قرار دهید. برخی از شرایط ژنتیکی که می توانند تاثیر منفی بر جراحی شما داشته باشند عبارتند از:

  • بیماری قلبی
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • آب مروارید
  • سابقه ی جداشدگی شبکیه چشم

جلوگیری از پیامد ها و عوارض ناخواسته

بهترین راه برای مطمئن شدن از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی این است که عجله نکنید و جراح پلاستیک خود را با دقت انتخاب کنید. برای انجام دادن هرگونه عمل جراحی بهتر است جراحی را انتخاب کنید که متخصص، حرفه ای ، ماهر و با تجربه باشد.(عوارض جانبی جراحی پلک )

همکاری و پیروی بیماراز پزشک نیز به همان اندازه مهم است. بسیار مهم است که از دستورالعمل های قبل و بعد از عمل را با دقت هرچه بیشتر رعایت کنید. اگر در طول دوره ی  بهبودی سوالی برایتان پیش آمد، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید. با پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از درمان، بهترین فرصت برای بازیابی و بهبود موفق و کسب بهترین نتیجه را به خودتان می دهید.(عوارض جانبی جراحی پلک )

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی برکه

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments