کارهای مهمی که در خصوص لیزر موهای زائد باید انجام دهیم

12 نکته مهم که قبل از لیزر موهای زائد باید به آن توجه داشته باشیم

12 نکته مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد

اگر قصد دارید  لیزر موهای زائد را انجام دهید می بایست درباره آن مطالعه و تحقیق نمایید. می دانم که به راحتی می توان جذب تبلیغات خوشایندی همچون “زندگی بدون رویش مجدد موهایتان” شد، اما مهم این است که در وهله اول درباره واقعیت ها و عوارض جانبی لیزر موهای زائد آن مطالعه نموده تا مطمئن شوید که این نوع درمان برای شما مناسب است.
در اینجا به نکاتی قبل از لیزر موهای زائد که می بایست به آن توجه داشت، اشاره می کنیم:

1. فرآیند لیزر موهای زائد بنظر دردناک می آید، اما خیلی هم بد نیست

دکتر دارن سوکران، مدیر گروه پزشکی کلینیک پوست می گوید: فرآیند لیزر موهای زائد بدین صورت است که اشعه لیزر مستقیما بر پیگمنت مو تاثیر می گذارد. “این اشعه به گرما تبدیل می شود که متعاقبا به فولیکول و پیاز مو آسیب می رساند.” وی از تجربه خود چنین می گوید: “حین لیزر درد کوتاه و شدیدی را احساس کردم، ولی لیزر نواحی ای مانند اطراف بینی، چانه و پیشانی که پوست نازکتری دارد کمی دردناکتر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خوشبختانه دستگاه لیزر من مجهز به سیستم خنک کننده (کولینگ) بود – سیستمی که بطور مداوم باد سردی را در ناحیه ای که لیزر می شود، می دمد تا مراجعه کنند درد کمتری را احساس کند- و این تکنولوژی واقعا به من کمک کرد تا درد کمتری را احساس کنم. همچنین مجبور شدم برای اینکه سر وقت به نوبت لیزر برسم مسیری را بدوم که نهایتا دمای بدنم بالا رفت و همین امر باعث شد درد بیشتری احساس کنم.”

گرما + گرما= احساس درد بیشتر. در اینجا بایستی اعلام کنم مواردی که در این مقاله بدان می پردازم نکات قبل از لیزر موهای زائد می باشد که بر اساس تجربیات بنده ارائه شده است. متعاقبا بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

سیستم کولینگ (خنک کننده) همراه دستگاه لیزر

2. برای رسیدن به نتیجه صبر داشته باشید.

پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد و جهت مشاهده نحوه ریختن موها بعد از لیزر دو تا سه هفته زمان می برد تا متوجه تغییرات پوست و رویش موهایتان بشوید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز به هشت تا دوازده جلسه لیزر دارید.

من پس از دو جلسه و یا هشت هفته نتیجه واقعی را مشاهده کردم. همچنین می بایست نوبت لیزرتان را بطور منظم انجام دهید چرا که رشد فولیکول های مو در مراحل مختلفی است و می خواهید مطمئن شوید که تمامی تار موهای تان از بین می رود.

3. قبل از انجام لیزر ناحیه مربوطه را اصلاح نموده و تمیز کنید (هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست تان نباشد).

اشعه لیزر نسبت به موی روی پوست واکنش نشان می دهد که این امر منجر به تحریک و احتمالا بلند شدن بوی سوختگی مو می شود؛ این موضوع را طی جلسه اول لیزر تجربه کردم. خوشبختانه می دانستم که اصلاح کامل مو باعث می شود که موها زخیم تر و مشکی تر شوند که این امر، نکته متداول و مهمی در زمینه لیزر موی زائد به شمار می رود.

 

4. در حقیقت لیزر موهای زائد یک فرآیند سریع است.

جهت لیزر کل صورتم به کلینیک لیزر مراجعه کردم که با احتساب یک گفتگوی کوتاه و پاک کردن آرایش صورتم، انجام آن فقط 20 دقیقه طول کشید. مطمئنا می بایست آرایشم را تجدید می کردم اما پس از انجام این کار می توانستم آنجا را ترک کرده و به سایر کارهایم برسم.

 

ورزش کردن پس از لیزر موهای زائد

5. پس از لیزر موهای زائد نمی توانید ورزش کنید.

تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد، اشعه و گرمای لیزر روی پوست تان باقی می ماند؛ بنابراین از ورزش کردن، رفتن به سونا و دوش آب گرم خودداری نمایید. اگر این کارها را انجام دهید، فضای گرمی جهت رشد باکتری ها ایجاد می کنید که این امر منجر به تکثیر آنها و ایجاد لک روی پوست تان می شود.

6. تاثیر نور خورشید را جدی بگیرید.

مطمئنا متخصص پوست راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهد داد، ولی تا حد ممکن قبل و بعد از انجام لیزر از آفتاب گرفتن و تیره کردن پوست تان خودداری نمایید. همچنین قبل از اینکه درمان با لیزر را شروع کنید، اگر پوستتان برنزه است تا روشن شدن رنگ پوست تان می بایست صبر کنید. اگر تعطیلاتی در پیش رو دارید، متخصص پوست هماهنگی لازم را جهت تعیین وقت بعدی لیزر با شما انجام خواهد داد تا بین جلسات لیزرتان وقفه ای نیفتد.

 

به لیزر موهای زائد نه بگویید اگر به تازگی حمام آفتاب گرفته اید

7. در برخی موارد لیزر موهای زائد می تواند منجر به رشد بیشتر موها شود.

حقیقت دارد؛ با انجام لیزر انواع خاصی از مو تحریک شده، رشد بیشتری خواهند داشت و ضخیم تر می شوند. اما نگران نباشید، اگر لیزر روی موهای شما جواب ندهد پزشک، شما را در جریان این موضوع قرار خواهد داد.

8. ممکن است مجبور شوید محصولاتی را که برای مراقبت و زیبایی پوستتان استفاده می کنید، تغییر دهید.

دو روز قبل و بعد از انجام لیزر از انواع اسکراب ها، کرم های رتینول و اسید گلیکولیک استفاده نکنید. درصورتی که احساس می کنید پوست تان خشک شده است، پیشنهاد می کنم از لوسیون صورت و یا مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین توصیه می کنم به مدت دو هفته قبل و بعد از لیزر موهای زائد خود، از لایه بردارهای شیمیایی استفاده نکنید و بطور مشابه قبل از بکار گیری روش های برنزه کردن، یک تا دو هفته صبر نمایید.

 

9. فوائد لیزر موهای زائد 

خانم لیزا ماسون، رئیس استانداردهای پزشکی کلینیک پوست می گوید: “بسیار شگفت زده شدم وقتی فهمیدم که لیزر موهای زائد، موهای زیر پوستی را نیز تحریک می کند. با لیزر موهای زائد نه تنها پوست شفاف تر و نرم تری داشته و رشد موهای تان کاهش می یابد، بلکه تعداد موهای زیر پوستی نیز کاهش یافته و پوست تان کمتر تحریک می شود. دلیل آن اینست که اشعه لیزر مو را تحریک کرده تا بصورت مستقیم رشد کند و بداخل پوست برنگردد.”

10. از کندن، وکس و یا رنگ کردن موهایتان خودداری کنید.

کندن، وکس و یا سفید کردن موها (بلیچینگ) فرآیند لیزر را به تعویق می اندازد. اگر می خواهید رشد موهایتان متوقف شود، موهای خود را اصلاح کنید. برای اینکه اصلاحتان طولانی تر شود، به این نکات نیاز خواهید داشت.

11. لیزر موهای زائد روی هر رنگ پوستی امکان پذیر است.

کافیست موی شما به اندازه کافی تیره باشد تا دستگاه لیزر آن را جذب نماید. این مرکز از دستگاه لیزر اسکلپیون (مدیواستار) ساخت کمپانی زایس آلمان با پالس های طولانی استفاده می کند که برای پوست های تیره و رنگی مناسب تر و بی خطر هستند.

 

12. ممکن است برای از بین بردن موهای زائد خود به درمان دیگری نیاز داشته باشید.

اکثر مراجعه کنندگان اذعان می کنند که رشد موهایشان 90 درصد کاهش داشته است لیکن ممکن است نوسان هورمون ها منجر به رشد دوباره مو گردد. به همین علت ممکن است جهت از بین بردن موهای زائد خود نیاز به درمان دیگری داشته باشید.

در این مقاله به توضیح نکاتی قبل از لیزر موهای زائد پرداختیم که توجه به آنها و پیاده سازی این موارد، شادابی و سلامت پوست و مو را به همراه دارد.

 

جهت مشاهده تخفیفات لیزر مرکز برکه اینجا کلیک کنید

 

منبع 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments