لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد ؟

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

 

بطور کلی ممکن است در شرایط زیر از این روش اجتناب کنید :

  • باردار هستید
  • داروهای خاصی مانند داروهای قوی درمان آکنه مصرف می کنید
  • تبخال تناسلی (HSV-2) دارید یا مستعد ابتلا به تبخال هستید
  • در منطقه ای که میخواهید لیزر کنید تتو داشته باشید

ایا افرادی وجود دارند که به آن ها توصیه شود که لیزر رفع موهای زائد را انجام ندهند؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گرچه چنین گفته می شود که لیزر موهای زائد به هیچ وجه عوارض جانبی ندارد و برای همه افراد مناسب است ( خصوصا با پیدایش دستگاه های جدید ) اما باز هم باید احتیاط هایی را در پیش گرفت که هیچ گونه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

به عنوان مثال همان گونه که احتمالا خودتان نیز می دانید ، هیچ مرکز لیزری ، این روش درمانی را برای زنان باردار انجام نخواهد داد چرا که مستقیما از سوی کارخانه های تولید کننده ی دستگاه های لیزر چنین توصیه ای به صاحبان مراکز و دستگاه ها شده است.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

اما در این مطلب تصمیم داریم که به این مسئله بپردازیم و بگوییم که کدام دسته از افراد نباید به هیچ وجه این شیوه ی رفع موهای زائد را به کار بگیرند.با ما همراه باشید

مرکز لیزر برکه با در اختیار داشتن بهترین دستگاه ها تحت نظر پزشک متخصص ، آماده است تا کلیه خدمات لیزر موهای زائد را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تعرفه قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

چه کسانی نباید لیزر کنند

وقتی که بحث لیزر موهای زائد پیش می آید اولین دسته از افرادی که نباید آن را انجام دهند ، آن هایی هستند که بر روی ناحیه ای که می خواهند که لیزر کنند ، تاتو یا خالکوبی دارند.

رنگدانه های سیاه تاتو و خالکوبی ،انرژی و قدرت اشعه ی لیزر را جذب کرده و به همین علت ممکن است به جای موها ، سطح پوست دچار سوختگی ها و تاول های وحشتناکی شود.

در برخی موارد ، ممکن است این سوختگی ها منجر به اسکارهای دائمی شوند.

 

اگر پوست تیره ای دارید احتمالا لیزر موهای زائد برای شما مناسب نیست .

تنها برخی دستگاه های خاص و ویژه هستند که می تواند به شکل مطمئنی برای افرادی که پوست تیره ای دارند از آن ها استفاده کرد.این دستگاه ها شامل دستگاهی مثل الکساندرایت  اسکلیپون 2018 و Nd:YAG می باشند.

اگر پوست تیره تری دارید ، مطمئن شوید که درباره نوع دستگاهی لیزری که انتخاب کرده اید و این که آیا برای پوست شما مناسب است یا خیر ، از پزشک متخصص سوال کنید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد
لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

واقعا بسیار مهم است که در ابتدا ، قسمت کوچکی از بدن خود را لیزر کنید تا واکنش پوستتان را نسبت به لیزر درمانی مشاهده کنید. این اقدام موجب می شود که هم میزان درد این شیوه ی درمانی را بسنجید ، هم این که ببینید آیا پوستتان نسبت به این درمان واکنش ناجوری نشان خواهد داد یا خیر.

 

مرکز لیزر برکه با افتخار و به میل شما ، در ابتدا ، ناحیه ی کوچکی از پوستتان را لیزر می کند تا شما بتوانید تصمیم درست و کاملی بگیرید.

به هر دلیلی اگر کلینیکی که انتخاب کرده اید ، به شما اجازه تست نمی دهد ، پس بهتر است که مرکز خود را تغییر دهید.

 

جلسه اول لیزر موهای زائد

جلسه اول لیزر موهای زائد، شاید بیشترین وقتی باشد که شما با سوالات گوناگون مواجه شوید. به عنوان مثال شاید سوالاتی راجع به شیوه ی آماده شدن جهت لیزر درمانی داشته باشید یا این که نمی دانید که پس از جلسه اول لیزر درمانی چه نکاتی را رعایت کنید.

خب مهم ترین نکته به هنگام تصمیم به انجام این شیوه ی درمانی این است که ناحیه تحت درمان را پیش از جلسه ی خود ، شیو کنید. به خاطر داشته باشید که اشعه ی لیزر، فولیکول های مو را هدف قرارمی دهد ، لذا نیازی به وجود مو روی سطح پوست نیست.

بعد از انجام لیزر موهای زائد ، باید صورت خود را با آب خنک بشویید تا التهاب و قرمزی آن کاهش پیدا کند. در صورتی که این التهاب و قرمزی بعد از چند ساعت از بین نرفت، می توانید از داروهای ضدالتهابی که احتمالا پزشک برایتان تجویز کرده است ، استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا نیز به خاطر خاصیت ضد التهابی خود می تواند در جهت رفع و تسکین این التهابات و قرمزی نیز موثر و مفید باشد.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد
لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

یکی از نگرانی های اساسی و اصلی بانوان به هنگام لیزر موهای بیکینی ،این است که مبادا این شیوه و لیزر این ناحیه ، موجب بروز برخی عوارض جانبی شود. بیشترین نگرانی نیز درباره نازایی و ناباروری است.

بیشتر این شایعات و سوالات به این علت به وجود می آید که اطلاعات کافی درباره شیوه ی کار لیزر وجود ندارد.

اشعه ی لیزر موهای زائد ، تنها اپیدرم های (سطح اولیه پوست) پوست را هدف قرار می دهد و هرگز به اندام و ارگان های داخلی تر نفوذ نمی کند.

به همین علت نگرانی درباره این که اشعه ی به اندام های جنسی و تولید مثل برسد ، نگرانی بی جا و اشتباهی است.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟

این نیز یکی دیگر از سوالات رایجی است که برای افراد مختلف پیش می آید. شایعاتی که در مورد سرطان زا بودن لیزر موهای زائد وجود دارد ، هیچ گونه استدلال علمی و تحقیقاتی ندارد و اصولا اشعه ی لیزر از لایه سطحی پوست فرا تر نخواهد رفت که بخواهد به لایه های درونی تر آسیبی وارد کند.

بیشتر افراد به علت انرژی حرارتی دستگاه های لیزر ،تصور می کنند که خطر سرطان ها و عارضه های وخیم پوستی وجود دارد اما باید در نظر داشت که برای آسیب های جدی و وخیم به پوست، عنصر مضر باید به لایه های عمیق پوست نفوذ کند در حالی که اشعه ی لیزر تنها سطح اولیه و بالایی پوست و فولیکول ها را هدف قرار می دهد.

به همین علت توصیه می کنیم که نگران عوارض جانبی وخیم نباشید چرا که لیزر موهای زائد یکی از ایمن ترین درمان ها و روش های رفع موهای زائد است. خصوصا با به وجود آمدن نسل جدیدی از دستگاه های لیزر مانند الکساندرایت اسکلپیون ،این امنیت و کیفیت دو چندان شده است و دیگر جای نگرانی نخواهد بود.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments