روش های زیبایی برای از بین بردن تیرگی دور چشم و اصلاح گودی چشم در کلینیک زیبایی برکه

روش های زیبایی برای از بین بردن تیرگی دور چشم و اصلاح گودی چشم در مرکز زیبایی برکه

روش های زیبایی برای از بین بردن تیرگی دور چشم و اصلاح گودی چشم در مرکز زیبایی برکه

روش های زیبایی برای از بین بردن تیرگی دور چشم و اصلاح گودی چشم در کلینیک زیبایی برکه

آیا گودی و سیاهی دور چشم ناشی از یک مشکل بهداشتی است؟  خیر .  اما بسیاری از مردم احساس می کنند که تیرگی زیر چشمان شان آنها را خسته ، پیر و بیمار نشان می دهد

روش های درمانی طبیعی و پزشکی وجود دارد که مردم از آنها برای خلاص شدن از گودگی و تیرگی زیر چشمان خود استفاده می کنند.  اگر چه تمام این درمان ها دائمی نیستند ، اما اگر این درمان ها را به صورت مداوم انجام بدهیم ، باعث کاهش گودی و تیرگی زیر چشمان می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر چه وجود حلقه های تیره زیر چشم به طور معمول نگرانی کننده  نیست ، اما ممکن است بخواهید آنها را به دلایل زیبایی از بین ببرید.  روش های زیادی از درمان های خانگی و درمان های پزشکی برای حذف یا کاهش ظاهر حلقه های تیره زیر چشم وجود دارد. شما باید با دکتر خود مشورت کنید تا بدانید کدام روش برای شما مناسب تر است.

 

چرا زیر چشمانم حلقه های تیره افتاده؟

اگر چه تیرگی زیر چشم شما اغلب ناشی از خستگی است اما علل دیگری نیز وجود دارد. از جمله :

  • آلرژی ،
  • رینیت آلرژیک (تب یونجه) ،
  • درماتیت آتوپیک (اگزما) ،
  • درماتیت تماسی ،
  • وراثت ،
  • بی نظمی های رنگدانه ها ،
  • خاراندن یا مالیدن چشم ها ،
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب .

یکی دیگر از علل حلقه های تیره زیر چشم ، روند طبیعی پیری است. هنگامی که سن شما افزایش پیدا می کند ، پوست چربی و کلاژن را از دست می دهد و اغلب نازک می شود. این عارضه می تواند عروق خونی را در زیر چشمان شما نمایان تر کند.

همچنین با بالا رفتن سن افراد معمولاً پلک ها پف کرده می شوند و حلقه های تیره زیر چشم ها بزرگ تر می شود.  گاهی اوقات این تغییرات فیزیکی سایه هایی ایجاد می کنند که ممکن است به نظر می رسد دایره های تیره ای زیر چشمان تان هست.

 

روش های از بین بردن تیرگی زیر چشم 

روش های از بین بردن تیرگی زیر چشم در کلینیک زیبایی برکه

روش های متفاوتی برای  از بین بردن و یا کاهش تیرگی زیر چشم  وجود دارد.  از آنجا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند ، ممکن است یک درمان خاص برای همه به طور یکسان جواب ندهد.  بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد روش درمان حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

درمان های پزشکی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم 

با توجه به علت وجود تیرگی چشم شما،  پزشک ممکن است یک گزینه پزشکی ارائه دهد. این توصیه ممکن است شامل موارد زیر باشد :

 

کرم های روشن کننده پوست

درمان های پزشکی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم

برای روشن کردن هایپرپیگمنتیشن زیر چشم ، متخصص پوست ممکن است یک کرم روشن کننده پوست با اسید آزلائیک ، اسید کوجیک ، اسید گلیکولیک یا هیدروکینون تجویز کند. برخی از این کرم ها، در فرمول های با درصد پایین تر از مواد تشکیل دهنده فعال بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس هستند.

 

لیزر درمانی برای رفع تیرگی زیر چشم

درمان های لیزر از انرژی گرمایی برای تخریب سلول های آسیب دیده استفاده می کنند. لیزر رنگدانه تیره زیر چشم را مورد هدف قرار می دهد. لیزر درمانی علاوه بر روشن کردن رنگ تیره پوست ممکن است کلاژن جدید نیز ایجاد کند.

 

لایه برداری شیمیایی پوست

متخصص پوست ممکن است یک لایه برداری شیمیایی پوست ملایم  برای روشن شدن رنگدانه های تیره زیر چشم ها برای شما تجویز کند.  این لایه بردارها معمولاً شامل اسید گلیکولیک ، اسید رتینوئیک یا هیدروکینون می باشد. پزشک شما همچنین ممکن است لایه بردار پوست جسنر را که ترکیبی از اسید سالیسیلیک ، اسید لاکتیک و رزورسینول است را برای تان تجویز کند.

 

پرکننده ها

یک پرکننده پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک مانند Restylane یا Juvederm می تواند توسط چشم پزشک ، متخصص پوست ، جراح پلاستیک یا ارائه دهنده مراقبت های ویژه آموزش دیده به داخل بافت زیر چشم تزریق شود. پرکننده ها به پر شدن حجم زیر چشم ها کمک می کنند.

 

هنگام مراجعه به پزشک

اگر تورم و تغییر رنگ فقط در زیر یک چشم ظاهر شود ، باید با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید، به خصوص اگر به نظر می رسد در طول زمان بدتر می شود.

 

سایر علل تیرگی زیر چشم 

برخی از علل رایج برای تیرگی زیرچشم عبارتند از :

خستگی

خوابیدن زیادی ، خستگی بیش از حد  و یا خواب ناکافی می تواند باعث ایجاد حلقه های تیره در زیر چشمان شما شود. محرومیت از خواب می تواند پوست شما را بی حال نشان  دهد.   در نتیجه بافت زیر چشم تیره می شود و رگ های خونی از زیر پوست دیده می شوند.

سن

پیری یکی دیگر از علل رایج تیرگی زیر چشم شما است

پیری  یکی دیگر از علل رایج تیرگی زیر چشم شما است. همانطور که پیرتر می شوید ، پوست  نازک تر می شود و چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ الاستیکی خود را از دست می دهد.  در همین حال  رگ های خونی تیره زیر پوست شما قابل دیدن می شوند و ناحیه زیر چشم شما را تیره می کند.

خستگی چشم

تماشای تلویزیون و یا  صفحه نمایش کامپیوتر  می تواند موجب بروز خستگی چشم شود. این فشار  عروق خونی اطراف چشم شما را گشاد می کند. در نتیجه ، پوست اطراف چشم شما می تواند تیره شود.

آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند اطراف چشم را تیره کند.  وقتی یک واکنش آلرژیک دارید ، بدن شما هیستامین ها را در پاسخ به باکتری های مضر آزاد می کند. به غیر از ایجاد نشانه های ناراحت کننده از جمله خارش ،  قرمزی و پف چشم ها ، هیستامین ها باعث گشاد شدن رگ های خونی  نیز می شود که در زیر پوست شما ظاهر می شوند.

کم آبی

کم آبی یک علت رایج برای تیرگی زیر چشم ها است.  هنگامی که بدن  مقدار کافی آب دریافت نمی کند ، پوستی که در زیر چشمان شما ظاهر می شود ، آویزان و چشم های شما گود رفته به نظر می رسند.

تابش شدید آفتاب

قرار گرفتن بیش از حد در مقابل اشعه خورشید باعث می شود که بدن شما بیش از مقدار لازم ملانین تولید کند. ملانین  رنگدانه ای است که رنگ پوست شما را مشخص می کند.  نور شدید خورشید می تواند باعث ایجاد رنگدانه در اطراف پوست ، به خصوص در اطراف چشم ها بشود.

عوامل بیرونی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب ، سیگار کشیدن ، مصرف الکل بیش از حد ،  بی خوابی و آلرژی فصلی برخی از عوامل بیرونی هستند که منجر به تشدید تیرگی زیر چشم ها می شوند.

ژنتیک

عوامل درونی مانند ژنتیک در تیرگی زیر چشم ها نقش دارد. سابقه خانوادگی نیز در ایجاد حلقه های تیره در زیر چشمان شما نقش دارد. این می تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل دوران کودکی دیده می شود و ممکن است با بزرگ شدن فرد شدید تر شده و یا از بین برود.  بیماری های پزشکی مانند بیماری تیروئید همچنین می تواند به تیرگی زیر چشم  منجر شود.

 

PRP پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟

PRP برای درمان جوان سازی و زیبایی تیرگی زیر چشم

پلاسمای غنی از پلاکت یک ترکیب ضروری در خون است. این ماده توانایی بهبود زخم را به بدن می دهد. شکل گیری لخته را تحریک می کند و بافت آسیب دیده را ترمیم می کند.  این روش برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شد و در اواسط دهه 90 مورد استقبال واقع شد.  امروزه درمان های PRP  علاوه بر ریزش مو ، در دندان پزشکی ، پزشکی ورزشی ، مدیریت درد ، ترمیم مو و همان طور که در این مقاله اشاره شد ، در جراحی زیبایی استفاده می شود.

چندین روش  زیبایی غیر جراحی برای درمان تیرگی و گودی زیر چشم مانند لیزر ، پرکننده های پوستی ، کرم های روشن کننده پوست وجود دارد.  درمان های جوان سازی پوست مانند PRP ، لیزر  فرکشنال CO 2 برای بازسازی و جوان سازی ،  RF  فرکشنال تزریقی ، پرکننده های پوستی HA ، و جوان سازی پوست میکروپن نیز روش هایی با نتایج امیدوار کننده برای این منظور می باشند.

 

PRP برای درمان جوان سازی و زیبایی تیرگی زیر چشم

درمان PRP برای زیر چشم و ناحیه فوقانی پلک درمان های بازسازی و جوانسازی است. که به معنی تزریق و کاربرد PRP است که منجر به تحریک کلاژن و الاستین و بازسازی بافت پوست جدید سالم می شود.  نتایج درمان با  PRP  تدریجی ، طبیعی و واقعی است که در عرض  2- 3 ماه پس از یک جلسه درمان مشاهده می شوند.

برای کسب نتایج بهتر دو تا سه جلسه درمان به فاصله 2 تا 3 ماه تند برای بسیاری از افراد توصیه می شود. نتایج فردی با توجه به پاسخ بدن شما به بازسازی کلاژن ناشی از PRP متفاوت خواهد بود.

درمان تزریق PRP زیر پوست در ناحیه زیر چشم ، نتیجه فوری مانند تزریق  پرکننده های پوستی را نخواهد داشت. زیرا حجم اضافه شده توسط تزریق PRP طی مدت 2 الی 3 روز توسط بدن شما جذب می شود. بازسازی بافت تدریجی پس از چندین روز شروع می شود و تا ماه ها ادامه دارد. نتایج نهایی را 3- 4 ماه پس از درمان مشاهده می کنید. نوع درمان PRP که برای شما مناسب تر است ، با بررسی  وضعیت زیر چشم های تان توسط پزشک تعیین می شود.

درمان های PRP منجر به بهبود تمام علائم پیری در این منطقه می شود (خطوط ریز ، بافت بهتر پوست ، پوست شل ، از دست دادن حجم ، چروک های عمیق ، رنگدانه).

کدام درمان PRP  برای زیر چشم شما مناسب است؟

همانطور که قبلا ذکر شد ، نوع درمان PRP مناسب برای نیازهای فردی متفاوت است و پس از بررسی توسط پزشک نوع درمان مشخص می شود.  در این زمان ما انواع مختلفی از درمان های PRP زیبایی را برای زیر چشم و اطراف ناحیه چشم انجام می دهیم.

بلفاروپلاستی

بافت چربی زیر چشم (کیسه های زیر چشم) با PRP درمان نمی شود. این بیماری اغلب نیاز به جراحی حذف چربی های اضافی دارد.  برای برداشتن کیسه های چربی زیر چشم ها می توانید ار روش جراحی بلفاروپلاستی استفاده کنید.

عمل بلفارپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود و شما می توانید همان روز به خانه بازگردید. بیهوشی عمومی فقط برای برخی افراد استفاده می شود. جراح معمولاً با تزریق ماده بی حسی این عمل را انجام می دهد.  عمل بلفاروپلاستی برای پلک های پایین معمولاً شامل حذف چربی هایی است که باعث بوجود آمدن کیسه های زیر چشم می شوند.  برش ممکن است در داخل پلک یا در خارج از پلک زیر مژه ایجاد شود.

 

درمان غیر جراحی تیرگی زیر چشم

پوست زیرچشم با پوست سایر قسمت های بدن متفاوت است و درمان آن نیاز به ترکیب های مختلفی دارد.  شما می توانید با پزشک متخصص پوست درمورد نگرانی های خود صحبت و مشاوره کنید.

برنامه درمانی هرفردی ممکن است منحصربه خود او باشد.

 

برخی از گزینه های درمانی  برای اطراف چشم عبارتند از :

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)  :  این روش درمان با استفاده از پلاکت خود فرد برای کاهش حلقه های  تیره و یا  گود رفته و چین و چروک دور چشم  او صورت می گیرد.

این درمان توانایی ایجاد عوامل رشد که باعث تحریک مولکول های کلاژن می شوند را دارد.  کلاژن موجب جوان سازی و سفت شدن و تنگ تر شدن پوست می شود. درمان با پلاکت (PRP) بافت پوست را صاف و هموار می کند و حلقه های تیره زیرچشم را روشن می کند.  این درمان طبیعی ، ساده و فوری است.

 

 لیزر پوست رولیت :  درمان با لیزر RevLite  موجب تغییر رنگ و روشن شدن لایه های عمیق تر پوست و همچنین سفت شدن پوست می شود.

اغلب اوقات درمان ترکیبی با پوست لیزر RevLite و لیزر CO2 ماتریس فرکشنال در یک جلسه درمان استفاده می شود.  این درمان ترکیبی برای حلقه های سیاه و کیسه های چربی و چین و چروک زیرچشم بسیارمؤثرمی باشد.

 

لیزر  برای حذف نقاط قهوه ای :   نقاط قهوه ای زیر چشم جمع می شوند و تیرگی زیرچشم ها را افزایش می دهند.   لیزر با هدف قرار دادن ملانین یا رنگدانه ها ،  لکه های قهوه ای را حذف می کند.

درمان تیرگی زیر چشم با لیزر

روش متداول جوان سازی پوست:  این روش شامل درمان با لیزر فرکشنال ،  لیزر CO2 ماتریس ،  میکرودرم ابریژن ولایه برداری های شیمیایی است. از این روش ها برای بهبود رنگ پوست ، کاهش چروک های ریز ، روشن کردن و تغییر رنگ پوست استفاده می شود.

 

تزریق بوتاکس یا دیسپورت :  تزریق بوتاکس و یا دیسپورت به کاهش چین و چروک های ناشی از چروک خوردگی پوست هنگام  لبخند زدن و یا چروک های پا کلاغی اطراف چشم ها کمک می کند.

تزریق بوتاکس و یا دیسپورت برای بالا بردن پلک بالا و کشیدن ابرو به طرفین نیز استفاده می شود.

 

محصولات مراقبت کننده از پوست:   پیشنهاد ما دو نوع کرم تخصصی چشم است :

کرم دور چشم.  مصرف این کرم به برطرف شدن مشکلات پوست اطراف چشم کمک می کند :

  • مقابله با پیری پوست و چروک های ظریف زیر چشم ،
  • خطوط و چین و چروک اطراف منطقه حساس چشم را صاف می کند ،
  • جلوگیری از ورم و پف کردگی چشم.

 

کرم بازسازی پوست دورچشم :

  • کاهش تیرگی زیر چشم ،
  • ترانس – رتینول همراه با ترکیبی قدرتمند از چای سبز ، پپتیدها و گیاه آرنیکا به بهبود حلقه های تیره و خطوط ریز زیرچشم کمک می کند.

 

درمان های خانگی برای رفع تیرگی زیر چشم

خواب کافی

خستگی و کمبود خواب می تواند حلقه های تیره زیر چشمان شما ایجاد کند. هر چه تیرگی زیر چشم ها بیشتر باشد ، صورت شما بی حال تر به نظر خواهد رسید.  لازم است که در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب آرام داشته باشید.

 

بالش بلند

هنگام خواب سعی کنید بالش های اضافی زیر سر خود قرار دهید تا مانع تجمع مایع در پلک های پایینی خود بشوید.

 

سرما درمانی

گاهی اوقات گشاد شدن رگ های خونی باعث می شود که زیر چشم های شما تیره تر به نظر برسند.  استفاده از کمپرس سرد باعث جمع شدن رگ های خونی شده و ممکن است موجب کاهش حلقه های تیره زیر چشم شود.

 

قرار نگرفتن در معرض آفتاب

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث تیرگی زیر چشم ها می شود.

 

استفاده از مرطوب کننده ها

بعضی از مرطوب کننده های بدون نسخه وجود دارد که ممکن است به رفع تیرگی زیر چشم شما کمک کند. بسیاری از این مرطوب کننده ها حاوی کافئین ، ویتامین  E ، آلوئه ورا ، اسید هیالورونیک و یا رتینول هستند.

 

ماسک خیار

درمان های خانگی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم

حلقه های ضخیم خیار را در یخچال قرار دهید و پس از سرد شدن به مدت حدودد 10 دقیقه بر روی تیرگی چشمان خود قرار دهید. سپس منطقه را با آب شستشو دهید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

 

روغن بادام و ویتامین E

طرفداران درمان های طبیعی می گویند مخلوطی از مقادیر مساوی روغن بادام و ویتامین E درست کنید و سپس درست قبل از خواب ، این مخلوط را به آرامی بر روی تیرگی های اطراف چشمان خود ماساژ دهید. روز بعد ، منطقه را با آب سرد شستشو دهید. این کار را هر شب تکرار کنید تا حلقه های تیره زیر چشم ها ناپدید شوند.

 

ویتامین  K

یک مطالعه 2015 نشان داد که قرار دادن یک پد حاوی مخلوطی از کافئین و ویتامین  K  در زیر چشم  ها باعث کاهش عمق چروک و تیرگی ها می شود.

 

کیسه های چای

طرفداران درمان های طبیعی توصیه می کنند دو عدد چای سبز کیسه ای حاوی کافئین را در آب گرم قرار دهید. سپس آنها را در یخچال قرار دهید. یک کیسه بر روی هر چشم قرار دهید. بعد از پنج دقیقه،  آنها را بردارید و محل را با آب سرد شستشو دهید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در مرکز تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به مراکز ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با مرکز تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments