آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟

درمان لیزر برای نوجوانانی که بدن شان موهای زیادی دارد و بیش از حد در مورد ظاهر خود حساس هستند و  یا صاف و بی مو بودن پوست بدن یک مدل لباس و یا یک ورزشکار می تواند بین موفقیت و  تفاوت زیادی ایجاد کند.  در این صورت پاسخ این سؤال چیست؟  آیا درمان لیزر یک گزینه ایمن برای نوجوانان است یا خیر.

پاسخ مثبت است.  اگر لیزر به درستی توسط اپراتور حرفه ای با تجربه ، آموزش دیده و دارای گواهینامه انجام شود ، ایمن است.  اگر چه  خطرات از بین بردن موهای زائد برای نوجوانان و جوانان و برای بزرگسالان بالغ با لیزر یکسان است است ، اما با رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزردرمانی این عوارض تا اندازه زیادی و حتی بیشتر کاهش می یابد. شما باید با اپراتور حرفه ای لیزر خود در مورد خطراتی که بسیار نادر است صحبت کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

البته شما می توانید گزینه های جایگزین  را نیز در نظر بگیرید. که هر کدام عوارضی را به دنبال دارند. شیو کردن می تواند باعث جوش زدن و یا فرو رفتن موها در پوست بشود.  کرم های موبر می توانند باعث سوختگی های شیمیایی شوند ، و اپیلاسیون دردناک است.

در مقایسه با این روش ها لیزر موهای زائد بدون در نظر گرفتن مناطقی که در حال درمان هستند ، بی خطر و مطمئن است.  زیرا لیزر از لایه دوم پوست (درم) که فولیکول های مو در آن قرار گرفته اند عبور نمی کند. از آنجا که استفاده از لیزر بدون انرژی یونیزه انجام می شود ، خطر ابتلا به سرطان پوست وجود ندارد. (تخت های برنزه  بسیار خطرناک هستند!)

حداقل سن پذیرفته شده برای شروع درمان لیزر موهای زائد برای نوجوانان می تواند از  14 سالگی باشد.  اگر چه اکثر کارشناسان توصیه می کنند تا زمانی که نوجوان به سن بلوغ برسد باید برای لیزر موهای زائد صبر کند.  و در مورد نوجوانان دختر باید منتظر بشید تا دوره قاعدگی او شروع شود.  در هنگام لیزر موهای زائد دختران باید دارای هورمون هایی با سطح ثابت باشند و نباید بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) داشته باشند.

در مرکز لیزر برکه ما از جدید ترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

مهم است که متوجه شوید که اگر لیزر بری از بین بردن موهای زائد در سال های اولیه نوجوانانی انجام شود ،  نتایج ممکن است موقتی باشد. زیرا هورمون ها به سرعت در حال تغییر هستند. و میزان رشد آنها مرتب تغییر می کند.  در این صورت احتمالاً نیاز به درمان بیشتر از حد معمول خواهید داشت که باعث افزایش هزینه ها می شود.

به خاطر داشته باشید که برای لیزر موهای زائد نوجوانان حتماً به یک مرکز لیزر معتبر و اپراتورهای آموزش دیده و با تجربه مراجعه کنید. که قیمت های مناسبی را برای نوجوانان ارائه می دهند.     هنگامی که هورمون ها تنظیم می شوند (معمولاً بین 17 تا 19 سالگی) ، درمان ها بسیار مؤثرتر و دائمی هستند.

همچنین ، یک نوجوان باید به اندازه کافی بالغ باشد تا بتواند هر گونه ناراحتی احتمالی در طی مراحل درمان را تحمل کند و به اندازه کافی نظارت شود تا برنامه درمان را حفظ کند.  رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از درمان ، مانند استفاده از کرم های ضد آفتاب و محدود کردن تمرینات شدید برای چند روز پس از درمان ضروری است.

 

آیا لیزر موهای زائد در نوجوانان موجب عوارض جانبی خاصی می شود؟

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟

سال های نوجوانی زمان مهمی برای ایجاد اعتماد به نفس هستند. اگر ناامنی در مورد بدن شما موجب ناراحتی شما شود ، با والدین خود در مورد اینکه آیا لیزر برای شما درست است یا نه ، صحبت کنید.

بعضی از متخصصان لیزر درمانی از بین بردن موهای زائد برای نوجوانان را به دلایل مختلفی منع می کنند.

یکی از اصلی ترین دلایلی که متخصصان عقیده دارند نباید لیزر درمانی در این سنین انجام شود ، فعال بودن هورمون ها در نوجوانان می باشد .  زیرا احتمال دارد این موهای تحت درمان پس از انجام یک جلسه درمانی دچار رشد بیشتری بشوند.

در حالی که لیزر درمانی روشی است برای از بین بردن موهایی  که در حال رشد هستند ،  اما بر روی موهایی که در هفته ها یا ماه های پس از درمان رشد می کنند ، هیچ تأثیری نمی گذارد.

بسیاری از نوجوانان پس از انجام لیزر درمانی متوجه می شوند که موهای زائد بدن شان از بین نرفته و طول مدت درمان شان به چندین بار در سال برای دریافت نتایج دلخواه می انجامد .

از آنجا که رفع موهای زائد توسط لیزر یکی از گران ترین گزینه های درمانی می باشد ، ممکن است والدین تصمیم بگیرند تا روش ارزان تری را نسبت به این روش پیدا کنند .

اما امروزه پزشکان می توانند از انواع مختلف لیزرها برای رفع موها زائد استفاده کنند ، همچنین پزشکان با توجه به رنگ پوست و جنس موی بیمار می توانند لیزر مناسب را انتخاب کنند .

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟ 

لیزر درمانی برای نوجوانان با پوست های برنزه

لیزر بر روی پوست های برنزه تأثیر چندانی ندارد ، بنابراین اگر شما زمان زیادی را در مقابل نور خورشید به سر می برید و یا پوست خود را برنزه کرده اید ، ممکن است لیزر درمانی بهترین گزینه برای موهای زائد صورت و یا بدن تان نباشد.

اگر چه رفع موهای زائد توسط لیزر روشی دائمی در نوجوانان نمی باشد ، اما برای افرادی که مایل به تکرار این روش هستند ، گزینه ای مطمئن و مؤثر است.  اگر نوجوان شما می خواهد از شر موهای زائد بدن خود خلاص شود ، مراکز تهران اسکین در سراسر کشور آماده خدمت به شما و نوجوانان شما می باشند .

 

انواع مختلف موها

قبل از از بین بردن موهای زائد خود بهتر است اطلاعاتی در مورد انواع مختلف موهای بدن بدانید. همه موها از کراتین ساخته شده است.  کرایتن یک پروتئین سخت است که در ناخن ها و موهای شما یافت می شود.  رشد مو در زیر سطح پوست در ریشه مو درون فولیکول مو، در یک لوله کوچک در پوست شروع می شود.

شما دو نوع مو بر روی بدن خود دارید. موی ولوس که نرم ، روشن و کوتاه است و طول آن  حدود 2 میلی متر است.  اکثر خانم ها چنین موهایی بر روی سینه ، پشت و صورت دارند.  موهای ولوس در برخی از زنان می تواند نسبت به دیگران تیره تر و قابل توجه تر باشد. به خصوص کسانی که دارای پوست های تیره تر هستند.  موهای ولوس به بدن کمک می کند تا دمای ثابت خود را حفظ کند.

موی ترمینال سنگین تر، تیره تر و بلند تر از موی ولوس است.  این نوع مو روی سر شما رشد می کند. در دوران بلوغ ، موهای ترمینال شروع به رشد در ناحیه زیر بغل و ناحیه تناسلی می کند. موهای ترمینال همچنین در صورت و سایر قسمت های بدن مانند سینه ، پاها و پشت شروع به رشد می کند. موهای ترمینال مانند یک لایه محافظ از بدن محفاظت می کند.

در برخی موارد ، رشد بیش از حد مو، به نام هیرسوتیسم ممکن است نتیجه برخی از بیماری های  پزشکی باشد.  در دختران سندرم تخمدان پلی کیستیک و سایر اختلالات هورمونی باعث می شود که موهای تیره و ضخیم در صورت ، به ویژه لب بالا و چانه ، و همچنین بر روی سینه، شکم و پشت دختران رشد کند.  بعضی از داروها مانند استروئیدهای آنابولیک نیز می توانند باعث ایجاد هییرسوتیسم شوند.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان یک درمان مطمئن است؟ لیزر موهای زائد نوجوانان چه خطراتی دارد؟

سایر روش های از بین بردن موهای زائد نوجوان

شیو کردن

شیو کردن روشی است که موهای زائد را تنها برای 1 تا 3 روز از بین می برد و پس از این مدت باید دوباره تکرار شود و البته مزایا و عوارضی دارد.

مزایا : تراشیدن موهای زائد یک روش نسبتاً ارزان است و شما می توانید آن را خودتان انجام دهید. تنها  چیزی که شما به آن نیازدارید آب گرم ، شیوینگ ست و ژل یا کرم اصلاح است.  استفاده از کرم اصلاح همچنین ممکن است برای محافظت از پوست حساس مانند پوست اطراف ناحیه تناسلی کمک کنده باشد.  اگر شما در مورد بریدن پوست خود نگران هستید ، می توانید به جای تیغ از ریش تراش برقی استفاده کنید.

عوارض : سوزش پوست ، جوش زدن ، بریدن پوست با تیغ از عوارض جانبی اصلاح است.  وقتی موها دوباره شروع به رشد می کنند باعث خارش و تحریک پوست می شوند.

اگر چه اکثر مردم مو های زائد خود را در جهت مخالف رشد می تراشند اما اگر می خواهید موهای خود را با تیغ از بین ببرید ،  آنها را در جهت رشد مو بتراشید.

 

کندن موها

این کار با استفاده از موچین یا بند یا اپیلاتور انجام می شود. نتیجه از بین بردن موهای زائد با این روش حدود  3 تا 8 هفته طول می کشد.

مزایا : کندن موها ارزان اما وقت گیر است.

عوارض : کندن موهای زائد می تواند دردناک باشد. و ممکن است موها به زیر پوست فرو بروند.  در نتیجه جوش های قرمز را به علت تورم و التهاب فولیکول موها مشاهده خواهید کرد.   اپیلاتورها برای استفاده در اطراف ابرو مناسب  نیستند. زیرا شما نمی توانید آن را کنترل کنید و ممکن است یکباره چند تا از موهای ابرو را بکنند.

نکته : به منظور جلوگیری از عفونت قبل و بعد از مصرف  موچین یا دستگاه های دیگر آنها را با الکل تمیز کنید.

 

کرم های موبر 

کرم های موبر موهای زائد را از سطح پوست حذف می کنند.  آنها با واکنش ساختار پروتئین مو کار می کنند.  به همین دلیل مو به راحتی از سطح پوست حذف می شود. این روش به مدت چند روز تا 2 هفته جواب می دهد.

مزایا : استفاده از کرم های موبر راحت است.  این کرم ها به راحتی در فروشگاه ها و داروخانه ها به فروش می رسند و ارزان قیمت می باشند.  بهتر است از این کرم ها در ناحیه پاها ، زیر بغل و بیکینی استفاده شود.

عوارض :  اگر پوست حساسی دارید ، ممکن است به مواد شیمیایی موجود در کرم های موبر حساسیت داشته باشید که باعث بروز خارش یا التهاب شود.

اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در مورد درمان موهای زائد نوجوانان با لیزر کسب کنید ، می توانید جهت مشاوره به مراکز لیزر ما مراجعه کنید.  مشاوره فرصتی است برای پرسیدن سؤالات ، بررسی جزئیات پزشکی و بهداشتی و تست پچ بر روی بخشی از پوست شما تا مطمئن شوید واکنش های غیرمعمولی نسبت به لیزر موهای زائد نخواهید داشت.   

این مطلب ادامه دارد……

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments