روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

7 روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد| تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

7 روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

بهترین روش از بین بردن چروک صورت

اگر شما به دنبال روش های جایگزین برای کاهش چین و چروک صورت خود هستید، بسیاری از کرم ها ، سرم ها،  درمان های موضعی و درمان های طبیعی در بازار وجود دارد. از بوتاکس سنتی تا گزینه های جایگزین بوتاکس.

در اینجا برخی از روش های جایگزین برای درمان چین و چروک پوست را به شما معرفی می کنیم :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • سایر درمان های تزریقی ،
  • ماساژ صورت ،
  • طب سوزنی ،
  • پچ های صورت ،
  • ویتامین ها ،
  • کرم های صورت ،
  • لایه بردارهای شیمیایی.

 

در باره بوتاکس

بوتولین توکسین نوع A  یا بوتاکس یکی از شناخته شده ترین روش ها برای جلوگیری از چین و چروک و نشانه های دیگر پیری است.  بوتاکس نوعی داروی تجویزی است که برای کاهش چین و چروک به عضلات صورت تزریق می شود.

بوتاکس با متوقف کردن انقباضات عضله ای که به آن تزریق می شود ، پوست را صاف می کند.  بوتاکس در کاهش چین و چروک پوست و جلوگیری از تشکیل چین و چروک های جدید مؤثر است. با این وجود این درمان ممکن است گران باشد. قیمت بوتاکس در کلینیک های مختلف متفاوت است.

اثرات بوتاکس موقت هستند ، بنابراین برای حفظ اثرات نیاز به درمان تکراری دارید. یک مطالعه انجام شده به این نتیجه رسیده که افرادی که از بوتاکس استفاده می کنند ، میزان احساسات آنها کاهش می یابد.  زیرا احساسات از طریق عملکرد های صورت به مغز ارسال می شوند.

 

7 روش جایگزین برای بوتاکس

1.سایر درمان های تزریقی

دیسپورت مانند بوتاکس سمی است که بر روی سیستم عصبی تأثیر می گذارد.  دیسپورت هم از همان نوع سم بوتولینوم A به عنوان بوتاکس ساخته شده است. اما روش و ساختار دوز کمی دارد.  به نظر می رسد نتایج برای هم دیسپورت و هم بوتاکس مشابه است.

همچنین ، در حالی که  به نظر می رسد دیسپورت ارزان تر است ، اما به واحد های بیشتری از آن برای رسیدن به نتایج مشابه با بوتاکس نیاز است. در پایان ، هزینه هر دو معمولاً یکسان است.

مایوبلاک داروی تزریقی دیگری است که از نوع سم بوتولینوم نوع B ساخته شده است. از آنجا که این ماده نیز یک نوروکسین است ، آن را به همان شیوه ای که در سایر گزینه های تزریقی استفاده می شود ، به کار می برند. با این حال تأثیر این ماده به اندازه بتاکس نیست و اثرات طولانی مدت ندارد.   با توجه به برچسب FDA ، اثرات مایوبلاک حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد ، در حالی که اثر بوتاکس  5 تا 6 ماه می باشد.

مزایا : اثرات این درمان های تزریقی مشابه با بوتاکس است.

نتایج منفی : این درمان ها ممکن است گران قیمت باشند. مایوبلاک نیز به شیوه مشابه با بوتاکس کار می کنند. بنابراین اگر شما به دنبال یک جایگزین بسیار متفاوت هستید ، این بهترین گزینه برای شما نخواهد بود.

 

2.ماساژ صورت

اگر ورزش می تواند در جلوگیری از پیری به بدن کمک کند ، چرا در صورت نتواند؟ افراد مشهور و سلبریتی هایی مانند جنیفر آنیستون و سیندی کراوفورد از روش های ماساژ صورت استفاده می کنند.  از روش هایی مانند بادکش کردن و ماساژ صورت برای بهبود جریان خون و گردش خون کمک می گیرند. همچنین گفته می شود استفاده از بادکش و ماساژ صورت به سیستم لنفاوی در پاک کردن سموم موجود در بافت ها کمک می کند.

مزایا : ماساژ صورت طبیعی است و نیازی به تزریق یا سوزن ندارد.

نتایج منفی : ماساژ صورت روشی است که ممکن است گران قیمت به نظر برسد. به همین علت گزینه مناسبی برای همه نیست.

 

3-طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان یک درمان ضد پیری ، یک روش نسبتاً جدید اما یک روش امیدوار کننده است. یک مطالعه نشان داده است که طب سوزنی می تواند به بهبود الاستیک چهره و هیدراتاسیون و آبرسانی پوست کمک کند. که هر دو می تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.

مزایا : طب سوزنی یک روش طبیعی است و به نظر می رسد مؤثر باشد.  اگر چه مطالعات در جوان سازی پوست در این زمینه محدود است.

نتایج منفی : ممكن است پیدا کردن یک متخصص طب سوزني كه متخصص درمان صورت نیز باشد ، سخت باشد.  همچنین این درمان ممکن است گران باشد و نتایج آن موقت باشد. اگر شما از آمپول زدن خوش تان نمی آید ، طب سوزنی گزینه مناسبی برای شما نیست.

 

4.  پچ های صورت

پچ های صورت ، تکه های چسبنده ای هستند که شما می توانید در مناطقی قرار دهید که در معرض چروک قرار دارتد. این پچ ها به از بین بردن چروک هایی ریز کمک می کنند.

مزایا : این پچ ها به  آسانی در دسترس هستند و قیمت آنها ارزان است.  علاوه بر این هیچ نیازی به تزریق نیست.

نتایج منفی : یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان داد که در حالی که کاربران بهبودی را گزارش کردند  جراحان پلاستیک قادر به تشخیص هیچ تفاوت واقعی در پوست نبودند.

 

5.ویتامین ها

آیا شما اعتقاد دارید که می توانید پوست خود را فقط با مصرف ویتامین ها بهبود ببخشید؟ مکمل های تغذیه ای مهم  ممکن است به بهبود تولید کلاژن کمک کنند.  آنها همچنین ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.  بهترین مکمل ها شامل ویتامین C ،  ویتامین E و کاروتنوئیدها می باشد.

مزایا : ویتامین ها به راحتی در دسترس هستند و تهیه آنها برای بیشتر افراد مقرون به صرفه می باشد.  ویتامین ها همچنین مواد مغذی مهم را به بدن شما ارائه می دهند.

نتایج منفی : هنگام خرید مکمل باید مراقب باشید.  به دنبال مکمل های با کیفیت بالاتر از یک برند معتبر باشید.  مصرف ویتامین ها تأثیر چشمگیری در کاهش چین و چروک صورت شما ندارد و بهتر است بوتاکس تزریق کنید.  اگر ویتامین های زیادی را مصرف می کنید ، بهتر است در باره دوز مناسب با پزشک معالج خود صحبت کنید.

 

6.کرم های ضد چروک صورت

بسیاری از کرم های صورت موجود در بازار ادعا می کنند که چروک ها را درمان می کنند. به دنبال کرم های آنتی اکسیدان یا تنظیم کننده های سلولی باشید که تأثیر مستقیمی روی تولید کلاژن و متابولیسم   در سلول های پوست صورت  دارند.

مزایا : کرم های صورت به آسانی پیدا می شوند و در دسترس هستند.  کرم های صورت با قیمت های مختلف برای هر بودجه ای در دسترس می باشند.

نتایج منفی : با استفاده از انواع کرم های ضد پیری در بازار، به دشواری می توان دانست که کدام یک در واقع کار خواهد کرد. مشورت کردن با یک متخصص پوست در مورد کرم های توصیه شده ایده خوبی است.  برخی از کرم ها ممکن است نیاز به نسخه داشته باشند و یا بسیار گران باشند.

 

7.لایه برداری های شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی برای درمان آکنه ، کاهش نقاط رنگی پوست و کاهش علائم پیری استفاده می شود.  لایه برداری شیمیایی نیاز به زمان بهبودی از 24 ساعت تا 2 الی 3 هفته دارد.  با این وجود برای دیدن شروع  نتایج لازم است فقط به اندازه یک روز صبر کنید.

مزایا : لایه بردارهای شیمیایی مطمئن و مؤثر هستند. با این وجود ، پیری و چروک پوست شما همچنان به دلیل بالا رفتن سن ادامه خواهد داشت.  به طوری که در آینده با افزایش چین و چروک ها باز هم نیاز به لایه برداری شیمیایی خواهید داشت.

نتایج منفی : شما برای این روش باید زیر نظر یک متخصص پوست باشید.  نتایج به صورت لحظه ای نیست و ممکن است به طور کامل 1 تا 14 روز طول بکشد.  بهبودی پس از درمان بسته به نوع مواد شیمیایی که برای پوست استفاده می شود ، متفاوت است. پوست شما با لایه برداری ممکن است قرمز و متورم شود. میزان قرمزی و تورم ممکن است از حداقل تا شدید متفاوت باشد. برای لایه برداری عمیق پوست گاهی ممکن است نیاز به یک پانسمان بر روی زخم داشته باشید.

 

نکاتی برای داشتن پوست سالم

مراقبت از پوست شما می تواند به کاهش سرعت روند پیری کمک کند.  روش های مراقبت از پوست . حفظ سلامت پوست طولانی مدت است.  برای این منظور نکات زیر را رعایت کنید :

  • همیشه با کرم ضد آفتاب دارای SPF صورت خود را بپوشانید. لوسیون ها و محصولات آرایشی زیادی وجود دارد که SPF به آنها اضافه شده است.
  • هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از عینک آفتابی با شیشه های بزرگ استفاده کنید و پوست ظریف اطراف چشم های خود را بپوشانید.
  • برای محافظت بیشتر از پوست خود هنگامی که در معرض نور خورشید قرار دارید ، از کلاه استفاده کنید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • هر شب قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.
  • در اولین فرصت شروع به استفاده از یک کرم ضد پیری با کیفیت خوب بکنید.
  • از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید.

با تحقیقاتی که در مورد مراقبت از پوست انجام می شود و محصولاتی که روز به روز در حال ظهور است ، انتخاب بیشتری از درمان های جایگزین برای بوتاکس وجود دارد.  قبل از انتخاب یکی از این روش ها که برای شما مناسب است ، تمام مزایا و معایب انواع درمان های ضد پیری پوستی مانند تزریق و کرم را در نظر بگیرید.

 

تزریق بوتاکس برای چروک های پا کلاغی

 روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین روش های سرپایی برای از بین بردن چین و چروک صورت و چروک های پا کلاغی است.  چروک های پا کلاغی شبیه به یک بادبزن است که در نزدیکی گوشه های بیرونی چشم شما ایجاد می شود. این چروک ها معمولاً با استفاده از روش های خانگی از بین نمی روند.

با وجود اثربخشی درمان های بوتاکس ، قبل از انتخاب این تزریق باید همه جوانب را در نظر بگیرید.  هزینه ، تکرار درمان و عوامل خطر برخی از نگرانی هایی هستند که می توانید در مورد آن فکر کنید.  هزینه تزریق بوتاکس به طور معمول پایین تر از هزینه خرید کرم های ضد چروک و لایه بردارهای شیمیایی و سایر درمان ها است.  تزریق بوتاکس باعث از کار افتادن عضله می شود و پس از چند بار تزریق حتی ممکن است دیگر نیازی به تجدید درمان نداشته باشید.  زیرا عضله به تدریج قدرت انقباض خود را از دست می دهد.

 

بوتاکس چگونه کار می کند؟

بوتاکس یک درمان آرام بخش عضلانی است. از بوتاکس  برای درمان های مختلف پزشکی استفاده می شود. از جمله پرش پلک و تعرق بیش از حد.  تزریق بوتاکس ارسال سیگنال های عصبی به عضلات را متوقف می کند به طوری که عضله دیگر قادر نیست منقبض شود.

به گفته کلینیک مایو، تزریق بوتاکس برای زیبایی صورت و کاهش چین و چروک ها ، از رایج ترین روش های زیبایی است و مورد استقبال همه مردم قرار گرفته است.   بوتاکس هنگامی که برای چروک های پا کلاغی  تزریق می شود ، ماهیچه های اطراف گوشه های چشم را ریلکس می کند.  بنابراین پوست شما باز می شود.  تأثیر تزریق بوتاکس بر روی چروک های پا کلاغی به خصوص هنگامی که  می خندید ، قابل توجه است.

 

نتیجه تزریق بوتاکس چیست؟

 روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

بوتاکس با سوزن های ظریفی به طور مستقیم در اطراف چروک های پا کلاغی تزریق می شود. حتی اگر بتوانید درد تزریق ها را به خوبی تحمل کنید ، باز هم پزشک شما احتمالاً از یک بی حسی   موضعی مانند یخ یا کرم های بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد اندکی را احساس کنید.

هنگامی که پوست اطراف چشم بی حس می شود ، پزشک روند تزریق را آغاز می کند. از آنجا که چروک های پا کلاغی تنها در یک ناحیه کوچک از صورت نمایان می شود ، درمان فقط چند دقیقه طول می کشد.

این روش اگر در با ترکیب سایر روش های درمان مانند لیزر درمانی استفاده شود ، می تواند  اثرات طولانی تر باقی بگذارد.

حدود 10 واحد بوتاکس برای چین و چروک هر دو چشم کافی است که به نصف تقسیم می شود. بنابراین شما می توانید پنج واحد برای هر طرف داشته باشید.

 

آیا درمان با بوتاکس مؤثر است؟

به گفته کلینیک مایو، به طور کلی نتایج قابل توجه تزریق بوتاکس پس از سه روز در اطراف چشمان شما مشاهد شود. عضلات اطراف چشم شما ممکن است پس از چند روز شروع به ریلکس شدن کنند.  نتایج درمان معمولاً سه یا چهار ماه طول می کشد. به منظور حفظ صاف بودن پوست اطراف چشمان تان شما باید هر چند ماه یکبار برای تزریق به پزشک معالج خود مراجعه و پیگیری کنید.

 

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟  

شما باید بدانید هنگامی که می خواهید چروک های چشمان خود را برای یک مدت طولانی از بین ببرید ، باید هزینه ای مناسب با آن بپردازید.  هزینه تزریق بوتاکس در ایران از بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر است.  برای آگاهی و دریافت اطلاعات در مورد هزینه تزریق بوتاکس از کلینیک های ما اینجا کلیک کنید.  بیشتر پزشکان هزینه را بر اساس میزان واحدهای مورد نیاز تعیین می کنند.

تزریق بوتاکس تحت پوشش بیمه نیست.  زیرا به عنوان یک درمان پزشکی در نظر گرفته نمی شود ، بلکه یکی از درمان های زیبایی انتخابی است.

 

زمانی بهبودی پس از تزریق بوتاکس

زمان بهبودی پس از بوتاکس در مقابله با انواع دیگر روش های آرایشی کوتاه است. مگر اینکه عوارض جانبی را تجربه کنید. پس از تزریق می توانید بلافاصله به خانه برگردید.

پس از بازگشت به خانه در همان روز و پس از چند ساعت  شما می توانید صورت خود را بشویید و آرایش کنید.  حتی می توانید به کار بازگردید. فقط مواظب باشید که پوست اطراف چشمان تان را مالش ندهید.  زیرا این کار می تواند باعث شود که دارو از چروک های شما دور شود.

 

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

 روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

به نظر می رسد برای بسیاری از مردم که در اطراف چشمان خود چروک های پا کلاغی دارند ، تزریق بوتاکس به دلیل اثر آن و زمان بهبودی کوتاه مناسب ترین گزینه  باشد. عوارض جانبی هم ممکن است به ندرت اتفاق بیفتد ، هر چند  خطرات جدی تر نادر هستند. اما شما باید با پزشک خود در مورد آنها مشورت کنید.

پس از تزریق بوتاکس ممکن است قرمزی و تورم کمی در اطراف چشم ها مشاهده کنید. کبودی اندک نیز ممکن است.  مطمئن باشید که اگر برای تزریق بوتاکس به یک کلینیک معتبر و پزشک باتجربه در این زمینه مراجعه کنید ، گرفتار هیچگونه عارضه ای نخواهید شد.

دیگر عوارض جانبی که ممکن است اتفاق بیفتد عبارتند از :

  • ریزش اشک بیش از حد ،
  • خشکی (به ویژه در اطراف محل تزریق) ،
  • افتادگی پلک ها ،
  • تغییر شکل ابرو ،
  • سردرد.

اگر در معرض هر کدام از عوارض جانبی جدی و نادر زیر قرار دارید به اورژانس پزشکی مراجعه کنید :

  • ضعف ماهیچه ای که از صورت شما شروع می شود و به بدن شما منتقل می شود ،
  • مسائل مربوط به کنترل مثانه ،
  • مشکلات تنفسی ،
  • از دست دادن بینایی و تکلم ،
  • مشکل در بلع غذا و نوشیدنی.

هنگامی که بوتاکس را شروع می کنید ، مهم است که آن را تکرار کنید تا بیشترین تأثیر را بر پوست شما داشته باشد.  انواع دیگری از داروها وجود دارد که اثرات مشابهی مانند بوتاکس دارند.  از جمله مایوبلاک ، دیسپورت ، زئومین Myobloc، Dysport و Xeomin  . با این حال ، این داروها را نمی توان به طور متناوب استفاده کرد ، زیرا آنها از نظر قدرت و دوز کمی با بوتاکس متفاوت هستند.

 

گزینه های دیگر برای چروک های پا کلاغی

 روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

در مورد مزایا و معایب تزریق بوتاکس برای زیبایی با پزشک خود صحبت کنید. شما همچنین می توانید درمان های جایگزینی برای بهبود چروک های پاکلاغی خود استفاده کنید. از جمله :

  • لیزر درمانی ،
  • استفاده از فیلرها و پرکننده های پوستی ،
  • درم ابریژن ،
  • لایه برداری شیمیایی ،
  • رتینوئید تجویز شده توسط پزشک.

همه درمان های بالا نیز در کلینیک لیزر و زیبایی برکه انجام می شود.

با استفاده مکرر از بوتاکس طبق نظر پزشک که ممکن است سالی دو بار باشد ، می توانید چروک های صورت و چروک های پا کلاغی را به طور مؤثر درمان کنید.  قبل از تزریق اگر هر دارویی یا مکمل گیاهی را مصرف می کنید ، به پزشک خود اطلاع دهید.  ممکن است پزشک از شما بخواهد به منظور پیشگیری از عوارض جانبی به طور موقت آنها را قطع کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie 

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments