میکرودرم ابریژن برای درمان چین و چروک پوست

میکرودرم ابریژن برای درمان چین و چروک پوست ، آکنه و سایر مشکلات پوستی

میکرودرم ابریژن برای درمان چین و چروک پوست ، آکنه و سایر مشکلات پوستی

میکرودرم ابریژن برای درمان چین و چروک پوست

میکرودرم یک روش زیبایی حداقل تهاجمی  بدون درد و سریع است که برای جوان سازی پوست به کار می رود. در روش میکرودرم ابریژن پزشک با استفاده از ابریژن و ساکشن سلول های مرده را از روی پوست برمی دارد.  میکرودرم ابریژن آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید ، چین و چروک ، خطوط ظریف ، لکه های ناشی از بالا رفتن سن ، زخم آکنه ، ملاسما و دیگر مشکلات پوستی را بهبود می بخشد. این روش با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده به آرامی لایه ضخیم خارجی پوست را ساییده و بازسازی می کند.

میکرودرم ابریژن روشی بدون خطر است و پوست پس از آن به سرعت ریکاوری می شود.  در این روش نیازی به استفاده از سوزن و بی حسی نیست.  حتی پس از یک جلسه درمان پوست شما به میزان قابل توجهی صاف تر می شود و مرطوب کننده را بهتر جذب می کند.  اما برای دریافت بهترین نتیجه ، بهتر است این روش هر سه یا چهار هفته تکرار بشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

میکرودرم ابریژن لیزر نیست   

میکرودرم ابریژن لیزر نیست

میکرودرم  یک روش مطمئن برای درمان انواع پوست با رنگ های متفاوت است.  از این روش برای افرادی استفاده می شود که مشکلات زیر را دارند :

  • خطوط ریز و چین و چروک پوست ،
  • هایپرپیگمنتیشن ، لکه های پیری و نقاط قهوه ای ،
  • منافذ باز پوست و جوش های بزرگ ،
  • آکنه و جای زخم آکنه ،
  • ترک های پوست ،
  • ناصافی پوست ،
  • ملاسما ،
  • آسیب های ناشی از نور خورشید.

از میکرودرم ابریژن برای مناطق مختلف پوست می توان استفاده کرد.  از جمله : گردن ، سینه ، پشت ، دست ها. هر جلسه درمان از 5 تا 60 دقیقه طول می کشد و نیازی به دوران ریکاوری ندارد.  شما می توانید بلافاصله پس از انجام جلسه درمانی به فعالیت های عادی خود بازگردید.  حتی می توانید فوراً آرایش کنید.

 

تفاوت میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

تفاوت میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

میکرودرم ابریژن نباید با درم ابریژن اشتباه گرفته شود.  درم ابریژن یک روش جراحی تهاجمی است که معمولاً توسط متخصصین پوست و یا جراحان پلاستیک تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. درم ابریژن یک روش برای درمان زخم های آکنه عمیق است.  این روش نیاز به بیهوشی دارد و در غیر این صورت بسیار دشوار است. از این روش برای انواع خاصی از زخم های عمیق استفاده می شود.

 

نحوه کار دستگاه میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن  یک روش غیر جراحی و حداقل تهاجمی است. و نیاز به مراقبت های پیش از انجام  آن ندارد. اما بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با یک متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که میکرودرم روش مناسبی  برای شما است. در مورد آلرژی ها ، عمل های جراحی زیبایی قبلی و بیماری های احتمالی خود به پزشک خود اطلاعاتی بدهید.

دستگاه میکرودرم ابریژن کریستال حاوی یک پمپ ، یک لوله اتصال ، یک قطعه هندپیس و یک مکش می باشد.  در حالی که پمپ یک جریان  فشار بالا از کریستال های بی اثر مانند اکسید آلومینیوم ، اکسید منیزیم ، کلرید سدیم و بی کربنات سدیم برای خنثی کردن پوست ایجاد می کند ، سیستم مکش کریستال ها و سلول های مرده  پوست را از بین می برد. به طور متناوب ، کریستال های بی اثر را می توان با یک سطح زبرتر در سر الماس سیستم microdermabrasion  جایگزین کرد.

بر خلاف سیستم  میکرودرم الماس ، دستگاه میکرودرم ابریژن کریستال ذراتی از کریستال ها تولید می کند که ممکن است به داخل بینی و یا به چشم برود.  از این رو ، میکرودرم ابریژن الماس برای استفاده در مناطق اطراف چشم ها و لب ها ایمن تر است. به طور کلی ، هر چه حرکت هند پیس آهسته تر باشد و تعداد عبور از پوست بیشتر باشد ، پوست عمیق تر درمان می شود.

 

سیستم مکش در میکرودرم ابریژن  

بخش مکش دارای چهار نقش اساسی است :

  • خلأ یا مکش به آرامی بخش کوچکی از پوست را می کشد و لیفت می کند.
  • مکش می تواند کریستال ها را به سراسر منطقه تحت درمان پوست اسپری کند.
  • گردش خون را تحریک می کند و تورم ملایمی در پوست ایجاد می کند.
  • کریستال های استفاده شده و پوست مرده را جمع آوری می کند.

 

سن مناسب برای میکرودرم ابریژن

برای انجام میکرودرم ابریژن محدودیت سنی و جنسیتی خاصی وجود ندارد.  معمولاً از کودکان بالای 12 سال تا بزرگسالان 65 ساله می توانند این درمان را دریافت کنند. اما پوست افراد بالای 70 سال   ممکن است خطر جدی برای کبودی و سایش پوست داشته باشد.

افراد زیر سن 12 سال ممکن است گاهی زیر نظر متخصص پوست یا جراح پلاستیک با این روش درمان بشوند.

 

فاصله جلسات میکرودرم ابریژن  میکرودرم چیست؟ جوان سازی پوست با میکرودرم ابریژن، مزایا و عوارض

میکرودرم ابریژن را می توان با توجه به تحمل پوست و در نظر گرفتن اثرات آن به طور مداوم به صورت هفتگی تا هشت هفته انجام داد.  بسیاری از مردم از سه جلسه درمان در هفته شروع می کنند. سپس ادامه درمان به صورت ماهی یک مرتبه انجام می شود.

روش میکرودرم ابریژن با برداشتن لایه رویی پوست به نام لایه شاخی (اِستراتوم کورنِئوم) کار می کند. این روش بسیار شبیه به مسواک زدن دندان ها است.  پلاک ها و غبار پوست را از بین می برد.  از آنجایی که پوست انسان به طور معمول در بازه زمانی تقریباً 30 روزه بازسازی می شود ، بهبود پوست با میکرودرم ابراسیون موقت است و باید پس از دو تا چهار هفته مجدداً انجام شود.  تکرار جلسات درمان هم زمان با مصرف کرم های ضد آفتاب ، اجتناب از نور خورشید و سایر کرم های مراقبت از پوست بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورند.

 

مراقبت های قبل و بعد از میکرودرم ابریژن

به طور کلی انتظار می رود پس از میکرودرم ابریژن پوست نرم تر و لطیف تر و شاداب تر و جوان تر  شود.  قبل از شروع درمان میکرودرم ابریژن ، ممکن است محافظت از چشم ها با پوشش چشم و یا عینک های آفتابی صورت گیرد. سپس پوست کاملاً از آرایش و چربی تمیز می شود. هیچگونه بی حسی موضعی در این نوع درمان مورد نیاز نیست. برای رسیدن به مؤثرترین میزان سایش و خلاء ، پوست کمی کشیده می شود تا مکش و ابریژن به خوبی بر روی آن اثر بگذارد.  هند پیس نیز به آرامی حرکات تکراری بر روی پوست انجام می دهد. معمولاً دو تا چهار پالس برای هر منطقه کافی است.

پس از پایان پروسه درمان ، پوست شما کمی صورتی رنگ خواهد بود که در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از درمان از بین می رود.  علاوه بر این پوسته شدن خفیف پوست نیز ممکن است رخ دهد. اگر این اتفاق افتاد ، به طور متناوب مرطوب کننده یا پماد بر روی پوست خود اعمال کنید.  بیماران ممکن است تا چند روز احساس سوزش خفیفی را تجربه کنند. علاوه بر این ، استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز توصیه می شود. زیرا حساسیت پوست نسبت به نور پس از درمان ممکن است افزایش یابد.

میکرودرم ابریژن ممکن است به تحریک تولید کلاژن کمک کند. در نتیجه به جوان سازی پوست کمک می کند. هنگامی که لکه های پیری و خطوط ریز کاهش می یابد ، پوست ممکن است نرم تر و صاف تر شود.

 

میکرودرم ابریژن برای درمان آکنه

میکرودرم ابریژن برای درمان آکنه

میکرودرم ابریژن می تواند برای درمان آکنه و زخم های که علل آکنه هستند ، مورد استفاده قرار بگیرد. درمان مشکلات پوستی با میکرودرم ابریژن ممکن است باعث کاهش زخم های سطحی شود. این روش برای زخم های آکنه عمیق تر نتایج مطلوبی نمی دهد.  زخم های عمیق بهتر است با درم ابریژن و یا لایه برداری شیمیایی درمان بشوند

بیماران مبتلا به آکنه فعال می توانند از درمان های میکرودم ابریژن بهره مند شوند. زیرا پوست را پوسته پوسته می کند و چربی و منافذ پوست را از بین می برد. البته توجه داشته باشید که سایش پوست با کریستال و حذف سلول های پوستی می تواند آکنه را تشدید کند. با این حال ، مشاوره با متخصص پوست و یا جراح زیبایی برای تعیین اینکه بیمار مبتلا به آکنه می تواند به طور مؤثر با میکرودرم ابریژن درمان شود یا خیر لازم است.

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای آکنه فعال هستند ، آکنه های بسیار سطحی یا اسکار آکنه دارند ، می تواند بسیار مفید باشد. متخصصین پوست از این روش برای کمک به پاک کردن منافذ پوست و  آکنه استفاده می کنند. این روش اغلب با  ترکیب لایه برداری با اسید گلیکولیک ضعیف استفاده می شود.  میکرودرم می تواند به پاکسازی آکنه سرعت ببخشد.  افراد مبتلا به زخم های آکنه عمیق ، چروک های صورت یا سایر نقایص پوستی متوسط ​​تا شدید باید یک درمان قوی تر از قبیل لایه برداری شیمیایی ، درم ابریژن و یا لیزر جوان سازی پوست انجام دهند.

 

چه کسانی نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند؟

میکرودرم ابریژن برای افراد مبتلا به زخم های عمیق ، کلوئیدهای فعال ، ضایعات ناشناخته ، هرپس ، زگیل های صورت ، آکنه فعال (مراحل 3 و 4) ، اختلال سیستم ایمنی بدن یا دیابت توصیه نمی شود.

زنان باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام بدهند.  افرادی که به تازگی از لایه برداری های شیمیایی استفاده کرده اند ، یا تزریق کلاژن داشته اند ، قبل از شروع این درمان باید دو تا سه هفته منتظر بمانند. به یاد دشاته باشید که از برنزه کردن پوست و اپیلاسیون از چند هفته پیش از میکرودرم اجتناب کنید.

 

هزینه میکرودرم ابریژن

هزینه میکرودرم ابریژن بستگی به عواملی مانند نیازهای بیمار، تعداد جلسات درمانی ، هزینه درمان پزشک دارد. هزینه این روش ارزان تر از گزینه های موجود برای جوان سازی صورت مانند جراحی لیفت صورت می باشد.

 

مزایای روش میکرودرم چیست؟ 

میکرودرم ابریژن یک روش مطمئنِ غیر جراحی و کوتاه مدت است که مزایای زیادی را به همراه می آورد.

  • با این روش خطوط ظریف چهره ، چین و چروک ها و سایر نشانه های پیری کاهش پیدا می کند و یا از بین می رود.
  • زخم آکنه و زخم های خفیف دیگر بهبود پیدا می کند و پوست شما شاداب و با طراوت و خوش رنگ می شود.

 

عوارض جانبی احتمالی میکرودرم ابریژن چیست؟

عوارض جانبی احتمالی میکرودرم ابریژن چیست؟

عوارض جانبی احتمالی میکرودم ابریژن حداقل است و یک روش بسیار ایمن می باشد.  از آنجا که در این روش از کریستال های غیر آلرژیک برای درمان پوست استفاده می شود ، این یک درمان عالی برای پوست هایی است که به مواد شیمیایی حساس هستند.

بعضی از افراد ممکن است بعد از میکرودرم ابریژن دچار التهاب اندک پوست شوند. از آنجا که بدن افراد با یکدیگر متفاوت می باشد ، مزایا و عوارض جانبی این روش باید بر اساس نیازهای افراد مورد توجه قرار گیرد.

به دلیل اینکه میکرودرم تنها بر روی اپیدرم (لایه سطحی پوست) تأثیر می گذارد ، احتمال بروز عوارض جانبی بسیار محدود است.  عوارض جانبی عادی و معمولی شامل احساس سفتی پوست ، قرمزی ، کبودی و حساسیت پوستی است. به عنوان یک قانون کلی مزایای بالقوه درمان های زیبایی  بیشتر از خطرات بالقوه و عوارض جانبی آنها می باشد. احتمال خطرات احتمالی با درمان های تهاجمی مانند درم ابریژن و میکرودرم ابریژن بسیار بیشتر است.

عوارض جانبی احتمالی میکرودرم ابریژن عبارتند از:

  • سفتی پوست ،
  • قرمزی ،
  • کبودی جزئی ،
  • حساسیت پوست ،
  • هیپرپيگمانتاسيون پس از التهاب (PIH)،
  • ساییدگی پوستی کوچک ،
  • لکه های ناشی از خونریزی ،
  • کبودی چشم (به ویژه اگر شما آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید)،
  • پارگی خفیف رگ های خونی (telangiectasia)،
  • تبخال در اطراف لب.

پس از میکرودرم ممکن است در اطراف لب ها تبخال واکنشی خفیف بروز کند.  اگر قبل از این هم زیاد تبخال می زدید بهتر است از این نوع درمان در اطراف لب های خود اجتناب کنید و یا اینکه با دستور پزشک معالج خود برای پیشگیری از قرص ضد ویروس استفاده کنید. مصرف داروهای ضد ویروس برای  پیشگیری از تبخال ممکن است با یک قرص ضد ویروس مانند acyclovir (Zovirax)  800  میلی گرم یا والاسیکلوویر (Valtrex) 1 گرم یک بار در روز از روز قبل از درمان شروع شود.  و برای یک تا دو روز پس از درمان نیز باید این دارو را ادامه بدهید. کرم های ضد ویروسی در پیشگیری از تبخال تأثیری ندارند.

به طور کلی میکرودرم بیش از حد تهاجمی ممکن است باعث ایجاد ترک در پوست شده و در نتیجه هیپرپیگمانتاسيون پس از التهاب (PIH) ایجاد شود. همچنین درمان بیش از حد تهاجمی ممکن است باعث افزایش خطر خونمردگی(اکیموز) شود. به خصوص اگر شما آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون  مانند وارفارین (کومادین) یا کلوپیدوگرل بیسوفات  (Plavix)  مصرف می کنید. از آنجایی که میکرودرم ابریژن باعث برداشتن سطح رویی پوست می شود ، اگر این  روش به درستی انجام شود عوارضی مانند تغییرات رنگدانه و زخم بسیار نادر است.

ممکن است احتمال کمی از افزایش رگ های خونی سطحی  (Telangiectasia) وجود داشته باشد. به خصوص در موارد زیر :

  • پوست های بسیار نازک ،
  • اسکلرودرم ،
  • لوپوس ،
  • آسیب شدید خورشید ،
  • مصرف طولانی مدت پردنیزون Deltasone ، Orasone ، Prednicen-M ، Liquid Pred ،
  • بیماری های دیگری که در آن پوست شما بطور غیر طبیعی شکننده است و مستعد تشکیل تلانژکتازی است.

علاوه بر این ، اگر یک فردی داروی ایزوترتینوئین (Accutane) مصرف می کند ،  یا این داروها را در طی 6 تا 12 ماه گذشته مصرف کرده باشد ، درمان های مجدد مانند میکرودرم ابریژن ممکن است به علت افزایش احتمال ابتلا به آلرژی ها مناسب نباشد. اما چون احتمال این عارضه بسیار کم است ، برخی از متخصصین پوست ممکن است از درمان های خفیف تر برای مراجعه کننده هایی که ایزوترتونیون مصرف می کند ، استفاده کنند.

 

درمان های خانگی بجای میکرودرم ابریژن

برای لایه برداری پوست در خانه روش های مختلفی وجود دارد.  از جمله :

  • از سنگ پا لیف زبر استفاده کنید.
  • شن و ماسه های ساحلی را به آرامی روی سطح پوست ماساژ دهید.
  • یک اسکراب خانگی با شکر قهوه ای و عسل تهیه کرده و پوست را با آن ماساژ دهید.
  • استفاده از نمک خالص دریا ،
  • اسکراب های نمک اپسوم را استفاده کنید.

 

میکرودرم ابریژن توسط چه کسی انجام می شود؟

درمان میکرودرم ابریژن می تواند توسط پزشک ، پرستار، کارشناس زیبایی یا سایر پرسنل پزشکی آموزش دیده انجام شود. قبل از شروع هرگونه درمان به بیماران توصیه می شود با یک متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنند.  ارزیابی دقیق روی پوست بیمار برای تغییرات بافت ، شدت و عمق زخم و نوع پوست توسط یک متخصص ، به بیماران کمک می کند تا شیوه مناسب جوان سازی پوست را انتخاب کنند و مشکلات پوستی خود را به طور مؤثر درمان کنند.

 

چه کسانی نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند؟

چه کسانی نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند؟

میکرودرم ابریژن برای افراد مبتلا به زخم های عمیق ، کلوئیدهای فعال ، ضایعات ناشناخته ، هرپس ، زگیل های صورت ، آکنه فعال (مراحل 3 و 4) ، اختلال سیستم ایمنی بدن یا دیابت توصیه نمی شود. زنان باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام بدهند.  افرادی که به تازگی از لایه برداری های شیمیایی استفاده کرده اند ، یا تزریق کلاژن داشته اند ، قبل از شروع این درمان باید دو تا سه هفته منتظر بمانند.

همچنین از چند هفته پیش از میکرودرم از برنزه کردن پوست و اپیلاسیون اجتناب کنید.  افراد مبتلا به زخم های عمیق ، چروک های صورت یا سایر نقایص پوستی متوسط ​​تا شدید باید یک درمان قوی تر از قبیل لایه برداری شیمیایی ، درم ابریژن و یا لیزر جوان سازی پوست انجام دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.   

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments