مزونیدلینگ پوست

مزونیدلینگ: بهترین درمان برای جوانسازی، رفع و درمان انواع مشکلات پوستی

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ یک روش جدید برای جوانسازی پوست است که از ترکیب دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ به وجود آمده است. در این روش، سوزن‌های بسیار نازک و کوکتل‌های مخصوص به پوست تزریق می‌شوند تا با تحریک تولید کلاژن، مشکلات پوستی را برطرف کنند. این روش برای درمان چین و چروک، لک، آفتاب سوختگی، اسکار آکنه و ترک‌های پوستی مناسب است.

مزونیدلینگ پوست صورت یک روش جوانسازی پوست صورت است که با تزریق کوکتل‌های مغذی و تحریک کلاژن، چین و چروک، لک، آفتاب سوختگی و اسکار آکنه را درمان می‌کند. این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک و دقیق، عمق و مدت زمان تزریق را کنترل می‌کند و باعث بهبود بافت و رنگ پوست می‌شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

انواع کوکتل های مزونیدلینگ

بهترین کوکتل های مزونیدلینگ

کوکتل های مزونیدلینگ انواع مختلفی دارند که برای اهداف مختلفی طراحی شده اند.

برخی از انواع کوکتل های مزونیدلینگ عبارتند از:

  • کوکتل های سفید کننده پوست و لیفت صورت: این کوکتل ها باعث از بین رفتن چین و چروک، سفت شدن پوست و روشن شدن لک ها می شوند. از مواد موجود در این کوکتل ها می توان به هیالورونیک اسید، ویتامین C و آربوتین اشاره کرد.
  • کوکتل های رشد مو: این کوکتل ها باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک گردش خون در پوست سر و رشد مجدد موهای ضعیف و ریزش یافته می شوند. از مواد موجود در این کوکتل ها می توان به بیوتین، پانتنول، نانوپپتید و سنتلا آسیاتیکا اشاره کرد.
  • کوکتل های درمان جای جوش، اسکار و سوختگی: این کوکتل ها باعث ترمیم بافت آسیب دیده، تسریع روند التیام و بهبود ظاهر پوست می شوند. از مواد موجود در این کوکتل ها می توان به سنتلا آسیاتیکا، ال استین، کلاژن و گلایسیرول اشاره کرد.
  • کوکتل های ضد لک و رادیانس: این کوکتل ها باعث رفع هایپرپیگمانتاسیون، لک های قهوه ای، ملاسما و تیرگی پوست می شوند. از مواد موجود در این کوکتل ها می توان به آربوتین، ویتامین C، گلابیرین و لاکتیک اسید اشاره کرد.
  • کوکتل های ضد آکنه و منافذ باز: این کوکتل ها باعث کاهش چربی پوست، جلوگیری از رشد باکتری های آکنه زا، تصفیه منافذ پوست و درمان التهابات پوست می شود.

مزونیدلینگ برای چه مشکلات پوستی مناسب است؟

مزونیدلینگ صورت | مزونیدلینگ پوست

همانطور که گفتیم مزونیدلینگ یک روش جوانسازی پوست است که با تزریق داروهای مخصوص از طریق سوزن‌های بسیار نازک، بافت‌های آسیب‌دیده پوست را درمان می‌کند. مزونیدلینگ برای افراد دارای مشکلات پوستی زیر بسیار مناسب است و نتایج شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد:

  • جای جوش یا اسکار آکنه
  • شلی و افتادگی پوست
  • تیرگی، کم آبی و خشکی پوست
  • هایپرپیگمانتاسیون (لک و تیرگی پوست)
  • چین و چروک و خطوط ریز

چه کسانی نباید از مزونیدلینگ استفاده کنند؟

مزونیدلینگ دور چشم

اگر شخص به بیماری‌های پوستی مبتلا است نیز نباید به سراغ مزونیدلینگ برود. مزونیدلینگ برای افرادی که آکنه‌های فعال دارند مناسب نیست. افرادی که فرایند ترمیم زخم در بدن آنها به کندی صورت می پذیرد مثل افراد دیابتی نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند.  افرادی که داروهای ضد انعقاد خون شامل وارفارین که موجب خونریزی شدید می‌شود را مصرف می کنند نیز باید از این روش اجتناب کنند.

 

فرایند مزونیدلینگ چگونه است؟

مزونیدلینگ برای جای جوش | مزونیدلینگ برای لک صورت

فرایند مزونیدلینگ به این صورت است:

  • ابتدا پوست صورت با یک محلول ضد عفونی کننده تمیز می شود.
  • سپس یک کرم بی حسی موضعی روی پوست اعمال می شود تا درد و ناراحتی را کاهش دهد.
  • پس از چند دقیقه، کرم بی حسی پاک شده و دستگاه مزونیدلینگ روشن می شود.
  • دستگاه مزونیدلینگ شامل یک سر قابل تعویض است که دارای تعداد زیادی سوزن ریز است. این سوزن ها با فشار و سرعت کنترل شده، به لایه های عمقی پوست نفوذ می کنند و میکرو کانال های ریز ایجاد می کنند.
  • همزمان با نفوذ سوزن ها، کوکتل های مخصوص مزوتراپی که شامل ویتامین ها، آمینواسید ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد فعال پوست هستند، به صورت خودکار تزریق می شوند.
  • این کار باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند.
کل فرایند مزونیدلینگ بسته به اندازه و ناحیه درمان، حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

تعداد جلسات مزونیدلینگ

عکس قبل و بعد مزونیدلینگ

تعداد جلسات مزونیدلینگ بستگی به نوع و شدت مشکل پوستی دارد. به طور متوسط، برای رفع چین و چروک، لک و اسکار آکنه، ۳ تا ۶ جلسه با فاصله ۲ تا ۴ هفته ای لازم است. البته نتایج قابل مشاهده از اولین جلسه مشهود است و با هر جلسه بهبودی بیشتری حاصل می شود.

 در نهایت متخصص با توجه به شرایط هر فرد مقدار جلسات را مشخص می‌کند.

مدت زمان یک جلسه مزونیدلینگ

مدت زمان درمان مزونیدلینگ بستگی به ناحیه درمانی و تعداد سوزن‌های استفاده شده دارد. به طور معمول، هر جلسه مزونیدلینگ حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. البته قبل از شروع درمان، پوست با یک کرم بی‌حسی موضعی آماده می‌شود که این کار ممکن است 30 تا 60 دقیقه زمان ببرد.

پس در کل، برای انجام یک جلسه مزونیدلینگ، حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است.

نتایج مزونیدلینگ | ماندگاری مزونیدلینگ

مزونیدلینگ برای لک صورت

در اغلب موارد بعد از ۴ تا ۶ هفته تاثیر نیدلینگ دیده می شود. این زمان برای تولید کلاژن و الاستین و انتقال آن به زخم های میکروسکوپی ناشی از درمان است. با این حال نتایج مزونیدلینگ دائمی نیست و با گذشت زمان و تاثیر عوامل محیطی و فیزیولوژیکی بر پوست، ممکن است کاهش یابد.

برای حفظ نتایج بهتر، پزشکان توصیه می کنند که هر سه ماه یک بار این روش را تکرار کنید. همچنین از استفاده از کوکتل های مزوتراپی در طول درمان نیز می توانید برای افزایش تاثیر و ماندگاری مزونیدلینگ استفاده کنید.

برای رزرو وقت و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

میزان ماندگاری نتایج مزونیدلینگ روی پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همچنین ماندگاری مزونیدلینگ بستگی به شرایط پوست و رعایت نکات مراقبتی دارد. در صورت رعایت توصیه‌های مراقبتی تجویزشده توسط پزشک، نتایج تا دو سال ماندگاری دارند.

برای افزایش ماندگاری مزونیدلینگ، توصیه می‌شود که از کوکتل‌های مزوتراپی هم استفاده کنید و توصیه‌های پزشک را در زمینه مصرف دارو، تغذیه، ضدعفونی و خودداری از عوامل آسیب‌زا رعایت کنید.

در ادامه به برخی از مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ که از سوی پزشکان توصیه می شود اشاره می کنیم.

مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

مراقبت‌ های قبل از مزونیدلینگ

مراقبت‌های قبل از مزونیدلینگ برای افزایش اثربخشی و کاهش عوارض این روش درمانی بسیار مهم هستند. برخی از مراقبت‌های قبل از مزونیدلینگ که باید رعایت کنید عبارتند از:

  • سه روز پیش از درمان از مصرف داروهای ضد غلظت خون همچون آسپرین و نروفن بپرهیزید.
  • از سه روز قبل رتینول استفاده نکنید.
  • اگر سابقه حساسیت، تبخال یا تاول دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • چهارده روز قبل از درمان هیچ‌گونه تزریق زیبایی یا برنزه کردن پوست انجام ندهید.
  • با نظر پزشک خود از وسایل آرایشی و بهداشتی مناسب استفاده کنید و از تحریک پوست با مواد شیمیایی خودداری کنید.

مراقبت‌ های بعد از مزونیدلینگ

این مراقبت‌ها برای بهبود نتایج و کاهش عوارض مزونیدلینگ ضروری هستند:

  • عدم انجام فعالیت‌های ورزشی یا فیزیکی سنگین. حداقل در ۲۴ ساعت اول، زیرا ممکن است موجب ایجاد آسیب دیدگی شود.
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی یا بهداشتی. حداقل تا یک هفته پس از درمان، زیرا ممکن است باعث عفونت یا التهاب پوست شود.
  • شست و شوی صورت با آب سرد و پاک‌کننده ملایم. حداقل ۶ ساعت پس از درمان، زیرا آب گرم ممکن است باعث بیشتر قرمز شدن پوست شود. این کار فقط برای پاک کردن آثار خون‌های خشک شده روی پوست است.
  • عدم برنزه کردن یا قرار گرفتن در معرض دمای بالا. تا چند هفته پس از درمان، زیرا ممکن است باعث سوختگی یا تیرگی پوست شود. از حمام آفتاب، سولاریوم، دوش آب گرم، سونا و … خودداری کنید.
  • عدم تحریک یا ماساژ ناحیه درمان شده. تا زخم‌های کوچک کاملاً بسته شوند، زیرا ممکن است باعث خارش یا سوزش شود. از شنا کردن در آب کلر نیز خودداری کنید.
  • استفاده از کرم ترمیم‌کننده یا ضدآفتاب. با توصیه پزشک، زیرا ممکن است به رفع قرمزی و التهاب و جلوگیری از تیرگی پوست کمک کند. از کرم‌های حساسیت زا یا عطر دار خودداری کنید.

فواید میزونیدلینگ

مزونیدلینگ دارای فواید بسیار زیادی برای پوست است. از جمله فواید مزونیدلینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیر تهاجمی بودن و بدون درد و خونریزی انجام شدن
  • کاهش منافذ باز پوست و همچنین افزایش میزان انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  • رفع خطوط و چین و چروک، جای آکنه، لک و تیرگی پوست
  • تحریک تولید کلاژن و الاستین به منظور جوانسازی کلی پوست

عوارض مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش کم تهاجمی و امن است، اما ممکن است بعضی از عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. این عوارض معمولاً موقت و خفیف هستند و شامل:

  • کبود شدن یا خونریزی در نقاطی که سوزن وارد پوست شده است
  • عفونت (در صورت عدم رعایت بهداشت) که ممکن است با درد، خارش، ترشح یا تب همراه باشد
  • ورقه شدن پوست یا پوسته پوسته شدن که نشانه تولید پوست جدید است
  • التهاب و سرخی پوست که معمولاً بعد از چند روز از بین می‌روند
نکته: کبودی پوست بعد از مزونیدلینگ یکی از عوارض شایع این روش است. این کبودی معمولاً بر اثر تزریق کوکتل های مختلف در زیر پوست ایجاد می شود و به زمان و نوع کوکتل بستگی داردبه طور متوسط، کبودی پوست بعد از مزونیدلینگ بین ۷ الی ۱۰ روز زمان می برد تا از بین برود.

با استفاده از کرم های ترمیم کننده و ضد التهاب می توانید سرعت بهبودی را افزایش دهید. همچنین باید از خورشید و سولاریوم دوری کنید و بهداشت پوست را رعایت کنید.

برای کاهش احتمال بروز عوارض، باید قبل و بعد از مزونیدلینگ مراقبت‌های لازم را رعایت کرده و دستورات پزشک را دقیقاً اجرا کنید.

هزینه مزونیدلینگ

هزینه مزونیدلینگ ممکن است بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع و مقدار مواد مورد استفاده، تعداد جلسات مورد نیاز، وضعیت پوستی شما و کلینیک انتخابی شما متفاوت باشد. بر اساس نتایج جستجو، هزینه مزونیدلینگ  در حدود 1.000.000 تومان (کمتر یا بیشتر) برای هر جلسه است.

برای دقیق‌تر شدن هزینه، بهتر است با مرکز ما تماس بگیرید و پس از مشاوره و معاینه پزشک، از هزینه نهایی مطلع شوید.

نظر کسانی که مزونیدلینگ انجام داده اند

نظر کسانی که مزونیدلینگ انجام داده اند متفاوت است و بستگی به نوع پوست، محل درمان، تعداد جلسات و رعایت مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ دارد. برخی از افراد از کلاژن سازی، روشن سازی و شفاف سازی پوست خود در نتیجه این روش بسیار راضی هستند. البته توصیه می شود برای دیدن نتایج بهتر، هر سه ماه یک بار این روش را تکرار کنید.

 

بهترین مرکز مزونیدلینگ تهران

اگر قصد دارید مزونیدلینگ را انجام دهید، با مشاوران ما تماس گرفته و در اینباره مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

پژوهش و ترجمه: مینو زرفش

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments