بهترین درمان برای جای جوش فرورفته

سریعترین و بهترین درمان برای جای جوش در یک روز!

بهترین درمان برای جای جوش صورت چیست؟

جای جوش می تواند برای بسیاری از افراد یک نگرانی ناامید کننده و مداوم در مورد پوست صورت شان باشد. در حالی که روش های مختلفی در درمان جای جوش برای بهبود ظاهر پوست وجود دارد، اما یافتن موثرترین و بهترین درمان برای جای جوش می تواند چالش برانگیز باشد. اما نگران نباشید! ما کار را برای شما راحت کرده ایم و شما را از جستجوهای متعدد در گوگل بی نیاز کرده ایم. اگر به دنبال یک جواب کوتاه و سرراست هستید، میکرونیدلینگ همه آن چیزی است که بدان نیاز دارید. اما برای پاسخ دقیق تر باید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله ما به بررسی میکرونیدلینگ به عنوان خط اول درمان و بهترین روش درمان برای جای جوش می پردازیم.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگرچه میکرونیدلینگ می تواند موثرترین و سریعترین روش از بین بردن جای جوش باشد، اما ممکن است تنها راه حل برای شما نباشد. درمان های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است ظاهر اسکار آکنه را بهبود بخشد. از اینرو ایده خوبی است که با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای نیازهای فردی خود تعیین کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

میکرونیدلینگ چیست؟

سریعترین روش از بین بردن جای جوش با دستگاه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که تحت عنوان نیدلینگ یا درمارولینگ پوست نیز شناخته می شود، یک روش زیبایی کم تهاجمی است که شامل سوزن زدن پوست با سوزن های بسیار ریز برای تقویت تولید کلاژن است. از این روش می توان برای درمان انواع مشکلات پوستی، از جمله جای جوش استفاده کرد.

میکرونیدلینگ با تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید، می ‌تواند به بهبود بافت و ظاهر پوست کمک کند و ظاهر اسکار آکنه را کاهش دهد. مطالعات بالینی نشان داده اند که میکرونیدلینگ می تواند یک درمان موثر برای جای جوش باشد، به طوری که بسیاری از بیماران پس از انجام این روش، بهبود قابل توجهی در ظاهر پوست خود مشاهده می کنند.

در طول فرآیند میکرونیدلینگ، پوست شما کلاژن بیشتری تولید می کند تا زخم های کوچک ناشی از سوزن ها را التیام بخشد. تئوری پشت این روش این است که کلاژن جدیدی که تشکیل شده است به صاف کردن ظاهر پوست شما و همچنین به پر کردن خطوط ریز، چین و چروک ها و اسکارها کمک می کند.

بر اساس داده های آکادمی پوست آمریکا، میکرونیدلینگ بهترین درمان برای جای جوش فرورفته – نه برجسته – به شمار می رود. این امر به اثرات القای کلاژن مربوط می شود. اگر جای جوش برجسته و برآمده دارید، به معنای آن است که در حال حاضر کلاژن اضافی در ناحیه دارید.

 

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ و اثربخشی آن برای درمان جای جوش

از بین بردن جای جوش در یک روز

همانطور که شرح دادیم، میکرونیدلینگ یک فرایند زیبایی کم تهاجمی است که شامل سوراخ کردن پوست با سوزن های ریز برای تقویت تولید کلاژن است. در طول این روش، دستگاهی با سوزن‌ های ظریف روی پوست غلت می‌ خورد و سوراخ‌ های ریزی در لایه بالایی پوست ایجاد می ‌کند. این آسیب ‌های ریز فرآیند بهبود طبیعی بدن را تحریک می ‌کنند و باعث تولید کلاژن و الاستین جدید می ‌شوند.

ماندگاری میکرونیدلینگ تا چه مدت دوام می آورد ؟

افزایش تولید کلاژن و الاستین می تواند به بهبود بافت و ظاهر پوست کمک کند و ظاهر جای جوش را کاهش دهد. از آنجایی که میکرونیدلینگ بهترین درمان برای جای جوش عمیق است می تواند سطح پوست را صاف کند و به ایجاد پوستی یکنواخت تر و جوان تر کمک کند.

 

انواع جای جوش که میکرونیدلینگ بر روی آنها بهتر عمل می کند

از بین بردن لکه های قهوه ای جای جوش

میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش های قدیمی و فرو رفته که به دلیل از دست دادن کلاژن در پوست ایجاد می شود، موثرتر است. این نوع جای جوش ها دارای فرورفتگی هستند و می توانند ظاهری گود داشته باشند. انواع مختلفی از اسکارهای آکنه فرو رفته وجود دارد، از جمله اسکار آیس پک، اسکار باکس کار و اسکار رولینگ.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، اسکار آیس پک باریک و عمیق است و ظاهری V شکل دارد. اسکارهای باکس کار پهن ‌تر هستند و شکل مستطیلی ‌تر با لبه‌ های مشخص دارند. اسکارهای رولینگ بافتی موج دار دارند و نسبت به اسکارهای آیس پک یا باکس کار، کم عمق تر هستند.

با تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید، میکرونیدلینگ می ‌تواند به پرکردن جای جوش فرو رفته و صاف کردن سطح پوست کمک کند. این امر می تواند به کاهش ظاهر اسکارهای آکنه کمک و پوستی یکدست تر ایجاد کند.

از سوی دیگر، جای جوش های برجسته ناشی از تجمع کلاژن بیش از حد است و ممکن است به خوبی به میکرونیدلینگ پاسخ ندهد. این نوع اسکارها در بالای سطح پوست تجمع یافته و برآمده شده اند و بافتی سفت دارند. آنها بیشتر در ناحیه قفسه سینه، کمر یا شانه ها یافت می شوند.

 

عوارض جانبی یا خطرات احتمالی

بهترین درمان برای گودی جای جوش

مانند هر روش پزشکی دیگر، میکرونیدلینگ نیز دارای برخی خطرات و عوارض جانبی بالقوه است. با این حال، به طور کلی به عنوان یک درمان ایمن و قابل تحمل در نظر گرفته می شود.

برخی از عوارض جانبی شایع میکرونیدلینگ شامل قرمزی، تورم و درد خفیف در محل درمان است. این عوارض معمولا موقتی هستند و باید در عرض چند روز پس از درمان برطرف شوند.

دوره نقاهت میکرونیدلینگ چه مدت طول می کشد ؟ آیا این روش جوانسازی پوست برای من مناسب است ؟

همچنین خطر کم عفونت یا اسکار مرتبط با میکرونیدلینگ وجود دارد. با این حال، این خطرات را می توان با انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه (برای ارتباط کلیک کنید) برای انجام این روش و با پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از آن به حداقل رساند.

بسیار حائز اهمیت است که قبل از انجام میکرونیدلینگ در مورد خطرات یا عوارض جانبی احتمالی میکرونیدلینگ با پزشک خود مشورت کنید. ایشان می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد این روش به شما ارائه دهند و به شما کمک کنند تا تعیین کنید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

 

نتیجه گیری

به طور کلی، میکرونیدلینگ می تواند بهترین درمان برای جای جوش و لک ناشی از آن، البته برای انواع خاصی از اسکار آکنه باشد. این روش با تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید می ‌تواند به بهبود بافت و ظاهر پوست و کاهش دید اسکارهای کهنه و فرورفته کمک کند.

در حالی که میکرونیدلینگ به طور کلی ایمن و قابل تحمل در نظر گرفته می شود، اما مهم است که قبل از انجام این روش در مورد خطرات یا عوارض جانبی احتمالی با یک پزشک متخصص صحبت کنید. با مراقبت و توجه مناسب، میکرونیدلینگ می تواند به بهبود ظاهر اسکارهای آکنه و بازگرداندن اعتماد به نفس در چهره شما کمک کند.

چنانچه به دنبال یک مرکز معتبر و متخصصین باتجربه برای درمان میکرونیدلینگ هستید، با بهترین آن در شمال تهران تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت لطفا کلیک کنید.

پژوهش و برگردان: مینو زرفش

منابع: healthlinebyrdiemicroneedling

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments