رفع جوش صورت

بزرگ ترین اشتباهاتی که باعث می شود جوش صورت خوب نشود | رفع جوش صورت

بزرگ ترین اشتباهاتی که باعث می شود جوش صورت خوب نشود | رفع جوش صورت

رفع جوش صورت

برخلاف چین و چروک های پوست  که به راحتی و با استفاده از روش های جوان سازی محو می شوند ، جوش ها می تواند یک عمر روی پوست شما باشند.  ممکن است شما آنها را از هنگامی که 13 سال داشته اید تا زمانی که 50 ساله هستید ، داشته باشید.

چرا جوش صورت به این سختی از بین می رود؟ ما با بعضی از متخصصان پوست صحبت کردیم تا بزرگ ترین اشتباهاتی را که در مورد درمان آکنه انجام می شود پیدا کنیم. این مقاله را بخوانید و از شر جوش های صورت خود خلاص شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

اشتباهاتی  که باعث جوش و آکنه می شود   

شما چهره خود را بیش از حد می شویید.

وجود آکنه به این معنی نیست که پوست شما بیش از حد کثیف است. شستن صورت بیش از دو بار در روز به بهبود آکنه شما کمک نمی کند. شستن صورت فقط مرطوب کننده های طبیعی پوست  را کاهش می دهد و آکنه شما ملتهب می شود.

دیگر اسکراب های تهاجمی و پاک کننده را کنار بگذارید و از یک پاک کننده نرم و ملایم  استفاده کنید.  این کار پوست شما را تمیز نگه می دارد و مانع از التهاب پوست می شود که معمولاً همراه با آکنه است.

 

شما فکر می کنید که پوست شما باید لایه برداری شود تا جوش ها از بین بروند.

شما نیازی به لایه برداری و پوسته پوسته شدن پوست برای باز کردن منافذ و از بین بردن  آکنه ندارید.  با لایه برداری آکنه قبل از اینکه بهتر شود ، بدتر می شود.  بهتر است که به آرامی پوست خود را با روش های معمول و ترکیبی مراقبت از پوست بهبود ببخشید.  پس از آن شما می توانید با استفاده از درمان هایی مانند میکرونیدلینگ ، لیزر و لایه برداری از پوست خود محافظت کنید. ” -Jason Emer    متخصص پوست و زیبایی شناسی جراح در بورلی هیلز ”

 

شما تصور می کنید که آکنه ها به علت رژیم غذایی نامناسب بروز می کند.

 رژیم غذایی مناسب

“بیمارانم همیشه می گویند پس از خوردن آخرین وعده های غذایی که داشتند جوش زده اند.  مثلاً خوردن شکلات بیش از حد ،  غذاهای بسیار چرب ، قهوه بیش از حد.

مطمئناً  شواهدی وجود دارد که حاکی از آن است که آنچه می خورید می تواند باعث بروز آکنه شود. اما حتی رعایت یک رژیم کاملاً متعادل نیز آکنه ها را از بین نمی برد.   اغلب افرادی را می بینم که سال ها تلاش می کنند با رعایت رژیم های غذایی خاص و مصرف نکردن نان ، لبنیات و یا شکر جوش های خود را با تلاش زیاد از بین ببرند و پوستی صاف داشته باشند.  اما به طور کلی حتی پس از مدت های طولانی نیز به نتیجه مطلوب خود نمی رسند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید ، عذاهایی که خیلی چرب هستند مصرف نکنید و آب کافی بنوشید.  اجازه دهید رژیم غذایی بخشی از  برنامه درمانی  شما برای از بین بردن آکنه باشد که شامل سایر داروهایی است که توسط متخصص پوست شما ارائه می شود. ”  (دکترنزاريان)

 

شما فکر می کنید که همه چیز را امتحان کرده اید اما موفق نشده اید.

“من بسیاری از مردم را می بینم که آکنه دارند و می گویند که همه روش های درمان را امتحان کرده اند.   وقتی که من درمان های آنها را بررسی می کنم ، متوجه می شوم که آنها اساساً شش تا از محصولات مشابه بدون نسخه را امتحان کرده اند.

در اکثر موارد برای درمان آکنه لازم است که از داروهای تجویزی استفاده شود.  من می توانم پیشرفت واقعی را پس از شروع یک برنامه درمانی مناسب برای هر یک ازبیمارانم انجام دهم. من از کرم های نسخه ای استفاده می کنم که حاوی  ویتامین A هستند ، که جوش های سر سیاه و آکنه را متوقف می کند.

همچنین می توانم از داروهای خوراکی استفاده کنم که فاز التهابی آکنه ، نوعی جوش های قرمز و چرکی ، را مسدود می کند.   این نوع درمان بیش از هر درمان دیگری به خصوص برای افرادی مؤثر است که دارای آکنه های شدید هستند. ”  -Scott Dunbar متخصص پوست ”

 

شما داروهای آکنه را بیش از حد  مصرف می کنید.

“یک لایه نازک از اکثر داروهای آکنه به اندازه کافی برای مبارزه با جوش ها کافی است و استفاده بیشتر از آن پوست شما را خشک می کند و تا زمانی که به این کار ادامه می دهید پوست شما را بیش از حد تحریک می کند.

به یاد داشته باشید که پوست شما باید با بعضی از داروهای آکنه  به آرامی آشنا شود.   برای انطباق پوست با مواد تشکیل دهنده دارو ، به جای آنکه فرآیند درمان را با استفاده زیاد یا بیش از حد انجام دهید ، یک رویکرد آهسته و پایدار را تجربه کنید که نتایج بهتر را به دست می دهد.  پاسخ دادن آکنه به اکثر داروها  چندین هفته طول می کشد ، بنابراین صبور باشید. ” (دکتر نزاريان)

 

شما فقط به فکر درمان آکنه خود هستید.

“برای حفظ یک پوست صاف و درخشان علاوه بر درمان جوش هایی که دارید ، باید جوش هایی هم که  در زیر پوست قرار دارند و هنوز به سطح پوست نرسیده اند درمان بشوند.  اگر فقط جوش های بزرگ را درمان می کنید ، دیگر نمی توانید جلوی بیرون زدن جوش های دیگر را بگیرید.  و به جای آنکه صورت صافی داشته باشید همیشه در حال درمان جوش های خود خواهید بود.  (جوشا زیکنر، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی پوس در شهر نیویورک)

 

شما خودتان داروهایی را که می خواهید از بین داروهای تجویز شده توسط پزشک انتخاب می کنید.

اشتباهاتی که باعث می شود جوش صورت خوب نشود

“مهم است بدانیم که وقتی یک متخصص پوست  یک برنامه درمانی برای درمان آکنه های شما مطرح می کند به این معنی است که شما در حال مبارزه با تمام اجزای مختلف آکنه هستید  و این داروها همگی  دست به دست هم می دهند تا آکنه شما را درمان کنند.  ”  -Karen Hammerman متخصص پوست ”

 

شما از درمان های خانگی برای جوش استفاده کرده اید.

توجه داشته باشید که آشپزخانه شما یک داروخانه نیست و همه چیزهایی که می خورید لزوماً جنبه درمانی ندارد.  و نباید بعضی از مواد غذایی را بر روی پوست خود ماساژ دهید.   قبل از اینکه آب لیمو و نوک را به عنوان یک اسکراب پوست برای جوش های خود استفاده کنید به سراغ اینترنت بروید و در مورد آن مطالعه کنید.

به یاد داشته باشید که پوست شما یک ارگان حساس است  و pH بسیاری از مواد موجود در آشپزخانه شما جایگزین نامناسبی برای استفاده به عنوان درمان خانگی برای آکنه می باشد. واقعیت این است که این درمان های خانگی ممکن است بیش از جنبه درمانگری ، به پوست شما آسیب وارد کند.

 

قبل از شدید شدن آکنه به پزشک مراجعه کنید.

“بسیاری از افراد تا زمانی که آکنه واقعاً شدید شود منتظر می مانند. سپس به یک متخصص پوست مراجعه می کنند.  درمان آکنه در چنین مواقعی سخت تر می شود.  اگر شما آنقدر صبر می کنید تا زمانی که آکنه تبدیل به اسکار شود ، در این صورت نیاز به چندین نوع درمان زیبایی با هم خواهید داشت.” (دکتر هامرمن)

 

درمان جوش با روش های غیرتهاجمی

برای درمان جوش ها به یک متخصص مراقبت از پوست مراجعه کنید.  درمان هایی که برای از بین بردن جوش و جای جوش به شما ارائه می شود شامل موارد زیر می باشد:

درم ابریژن

درم ابریژن

درم ابریژن یکی از درمان های مؤثر و رایج برای آکنه صورت است. میکرودرم ابریژن بهترین روش برای درمان زخم های نزدیک به سطح پوست می باشد.

 

لایه برداری شیمیایی پوست

لایه برداری شیمیایی پوست شامل استفاده از اسیدهای قوی برای حذف لایه بالای پوست به منظور کاهش جای جوش های عمیق  است.

انواع مختلفی از لایه بردارهای شیمیایی وجود دارد. بنابراین بهتر است با پزشک خود صحبت کنید که کدام یک برای شما مناسب است. این روش بهترین گزینه برای درمان همه انواع زخم های آکنه است و اغلب برای زخم های عمیق استفاده می شود.

 

بازسازی پوست با لیزر  

لیزر بازسازی پوست بسیار شبیه به میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی عمل می کند.   لیزر لایه بالایی پوست را از بین می برد.  زمان ریکاوری پس از لیزر سریع تر از سایر درمان ها است.

این روش برای کسانی که صورتشان جوش دارد مناسب نیست.  از لیزر بازسازی برای درمان جای جوش استفاده می شود.   این روش بهترین درمان برای زخم های آکنه بر روی پوست های روشن می باشد.

 

پرکننده ها (فیلرها)

پرکننده ها حاوی کلاژن ، چربی بدن خود شما و یا پرکننده های تجاری هستند که برای پر کردن زخم های آکنه از انها استفاده می شوند. آنها زیر سطح پوست تزریق می شوند تا به درمان جوش زدن و صاف کردن زخم های فشرده کمک کنند.

تأثیر اکثر پرکننده ها بین 6 تا 18 ماه طول می کشد. اما برخی از آنها دائمی هستند.

 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با استفاده از یک غلتک کوچک و یا قلم دستی بر روی سطح زخم عمل می کند.   سوزن ها پوستی را که به صورت موضعی بی حس شده سوراخ می کنند.  سپس پوست شروع به بهبودی کرده و کلاژن می سازد.

میکرونیدلینگ به کاهش عمق زخم های آکنه کمک می کند.  این درمان می تواند تا 9 ماه طول بکشد و یک درمان مطمئن است که برای تمام رنگ های پوست کار می کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments