فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

فیلر صورت و پرکننده های تزریقی برای رفع چین و چروک ها می تواند خیلی سریع تر و ارزان تر از جراحی سنتی لیفت صورت شما را جوان کند.  پرکننده ها می توانند قسمت های گود رفته صورت مثل زیر چشم ها ،  خطوط و چین و چروک ها را در کمتر از 30 دقیقه پر کنند که نتایج آن می تواند از 4 ماه تا بیش از یک سال ماندگاری داشته  باشد.

تزریق پرکننده  برخلاف تزریق بوتاکس است که عضله زیر چروک را ریلکس می کند.  فیلرها  خطوط ، چین و چروک را پر می کنند. در نتیجه این چروک ها تقریباً ناپدید می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

حجم دهی به صورت با پرکننده ها  

از فیلر صورت مخصوص چروک ها همچنین می توان به عنوان حجم دهنده هم استفاده کرد.  حجم دهی به گونه ها و فک ، لب ها ، شقیقه ها ، و دست ها توسط پرکننده ها انجام می شود.

درمان با فیلر صورت سریع و آسان است. اما تمام پرکننده های چین و چروک دارای عوارضی می باشند.  از جمله خطر واکنش های آلرژیک و شکل گیری گلوله های ریز در زیر پوست. در برخی موارد ، این گلوله ها ممکن است دائمی باشند. و گاهی اوقات تغییر رنگ پوست به آبی اتفاق می افتد که به عنوان Tyndall شناخته می شود. تغییر رنگ می تواند چند ماه طول بکشد اما روش هایی برای درمان در دسترس است.

اگر از پرکننده ها به درستی استفاده نشود ، در موارد بسیار نادر، سلول های پوست ممکن است از بین بروند.  چند مورد از موارد نابینایی و فلج عصبی نیز گزارش شده است. به طور معمول ، پرکننده هایی که ماندگاری آنها بیشتر است ، احتمال بیشتری برای ایجاد عوارض جانبی دارند.

هر نوع فیلری مناسب برای هر نوع چین و چروک نیست.  حداقل خطرات و بهترین نتایج  از استفاده صحیح از فیلر حاصل می شود. به همین دلیل شما باید فقط پرکننده ها را توسط یک متخصص پوست و یا جراح پلاستیک تزریق کنید که در این کار خبره باشد.

در اینجا یک تقسیم بندی برای فیلرهای چین و چروک وجود دارد. این تقسیم بندی شامل مواد اولیه آنها ، نحوه عملکرد ، مزایا و عوارض  آنها و بهترین مناطق برای درمان است.  دکتر شما می تواند به شما کمک کند که یکی از بهترین فیلرها را انتخاب کنید.

 

فیلر صورت اسید هیالورونیک

فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

اسید هیالورونیک محبوب ترین گروه پرکننده های چین و چروک است. عملکرد هر نوع از پرکننده ها با نوع دیگر اندکی متفاوت است و نتایج دریافتی نیز متفاوت است.

عوارض جانبی فیلرها به ندرت اتفاق می افتد.  اما ممکن است شامل قرمزی ، تورم و کبودی در محل تزریق باشد.  پرکننده همچنین ممکن است در زیر پوست مانند گلوله های کوچک وجود داشته باشند. این  مشکل اغلب در طول زمان بهبود می یابد.

برای تماس با ما و گرفتن وقت تزریق بوتاکس و فیلر از کلینیک برکه اینجا کلیک کنید.   

ماندگاری فیلر صورت چه مدت است؟

ماندگاری و نتایج تزریق فیلر از چند ماه تا بیش از یک یا دو سال متفاوت است.  برخی تحقیقات نشان می دهد که تزریق مکرر پرکننده هاممکن است به تحریک تولید طبیعی کلاژن بدن کمک کند.  این کار به کاهش تعداد خطوط و چین و چروک کمک می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که برای رسیدن به نتایج بهتر لازم است که گاهی مقدار کمی فیلر دوباره به محل تزریق شود.

فیلرهای اسید هیالورونیک عبارتند از :

  • Balotero Balance
  • HylaForm
  • Juvederm Voluma XC
  • Juvederm XC
  • Juvederm Ultra XC
  • Juvederm Volbella XC
  • Prevelle ابریشم
  • Restylane
  • Restylane-L
  • Restylane Lift
  • Restylane Silk
  • Restylane Refyne
  • Restylane Defyne

 

فیلرهای ضد چین و چروک مصنوعی

این گروه کوچک از پرکننده های چین و چروک شامل مواد آزمایشگاهی ساخته شده است که به هیچ وجه به طور طبیعی در پوست یافت نمی شوند.

تمام پرکننده ها در این گروه عوارض جانبی مشابهی دارند.  مانند قرمزی ، تورم یا کبودی در محل تزریق. سایر عوارض جانبی شامل گره ها یا گلوله های زیر پوستی است که می تواند دیده شود و احساس می شود و در موارد نادر ممکن است نیاز به جراحی برای برداشتن داشته باشد.

مزایای فیلر صورت ضد چین و چروک مصنوعی  شامل اثرات طولانی مدت است. و حداقل یک اثر پرکننده نیمه دائمی برای خطوط و چروک ها ارائه می دهد.  به یاد داشته باشید محصولات با اثرات طولانی مدت بیشتر احتمال دارد که باعث عوارض جانبی شوند. و هنگامی که پرکننده های چین و چروک مصنوعی به درستی استفاده نشوند ، ممکن است باعث آسیب زدن و بد شکلی بشوند.

پرکننده های چین و چروک مصنوعی عبارتند از :

  • بلافیل ،
  • Radiesse
  • Sculptra
  • سیلیکون
برای تماس با ما و گرفتن وقت تزریق بوتاکس و فیلر از کلینیک برکه اینجا کلیک کنید.  

فیلرهای کلاژن  

 فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

دانشمندان اولین پرکننده های چروک را از یک فرم خالص کلاژن که عمدتاً از گاو استخراج شده بود ، ساختند.  اگر چه این کار به خوبی انجام شد و به صورت طبیعی ظاهر شد ، اما نتایج کوتاه مدت بود.  در اغلب موارد اثر تزریق فیلر کلاژن 1 ماه پس از درمان از بین رفت. از آنجا که این پرکننده های چین و چروک از یک منبع حیوانی ساخته شده است ، میزان واکنش های آلرژیک  را بالا می برد.

روش های جدید پردازش کلاژن به کاهش خطرات و عوارض جانبی کمک کرده است.  به علاوه ، اشکال جدید کلاژن های مصنوعی ، این تزریق ها را برای افراد با محدوده وسیع تر ایمن تر می کند. اگر چه ماندگاری نتایج فیلر کلاژن مانند سایر فیلرها طولانی مدت نیست ، اما بسیاری معتقدند که نتایج حاصله طبیعی تر است.

عوارض جانبی تزریق کلاژن شامل خطر واکنش های آلرژیک (بیشتر برای کسانی که هنوز از منابع گاوی استفاده می کنند) ، و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق می باشد.

فیلرهای کلاژن شامل موارد زیر است :

  • Cosmoderm
  • Evolence
  • Fibrel
  • Zyderm
  • Zyplast

 

پرکننده های چین و چروک اتولوگ

اصلی ترین ماده استفاده شده در این گروه از فیلرها چربی است.   چربی هایی که از  ران ها ، باسن  و یا شکم شما برداشته شده است فرآوری می شود و سپس به مناطق مورد نظر تزریق می شود.  در این روش شما به دو پروسه درمان نیاز دارید.   یکی برای حذف چربی و یکی برای تزریق آن . هر دو روش را می توان در یک زمان  انجام داد.

پاکسازی و فرآوری چربی اضافی در آزمایشگاه می تواند هزینه بر و زمان گیر باشد. نتایج استفاده از پرکننده های چین و چروک اتولوگ ممکن است نیمه دائمی باشد.  اگرچه ممکن است شما نیاز به یک سری تزریق مجدد در طول زمان داشته باشید.

 

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت PRP   

فیلر صورت یا لیفت صورت؟ انواع فیلرها ، مزایا و عوارض ، ماندگاری فیلرها

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت PRP   یکی دیگر از انواع پرکننده های چین و چروک اتولوگ است. در این روش خونی که از خود شما گرفته می شود ، درمان می شود و سپس به صورت تزریق می شود. اثرات تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می تواند از 12 تا 18 ماه طول بکشد.

خطرات و عوارض این روش نیز شبیه سایر پرکننده های چین و چروک از جمله کبودی ، قرمزی و تورم در محل تزریق هستند. از آنجا که پرکننده ها از بدن شما گرفته می شود ، این تزریق ها به تأیید FDA  نیاز ندارد.

 برای تماس با ما و گرفتن وقت تزریق بوتاکس و فیلر از کلینیک برکه اینجا کلیک کنید.  

به حداقل رساندن عوارض و افزایش نتایج برای تمام فیلرها

پرکننده های چروک یکی از ایمن ترین روش های زیبایی در دنیای زیبایی امروز هستند. اما مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که درمان شما بی خطر است:

  • اجازه ندهید که قیمت فیلر برای شما تعیین کننده باشد. اگر یک درمان با فیلر به شما پیشنهاد شد که قیمت آن به مراتب کمتر از قیمت درمان های استاندارد است ، به احتمال زیاد سازوکارهایی در زمینه ارائه و یا کیفیت محصول ایجاد می شود. هرگز برای زیبایی چهره خود چانه نزنید.
  • تمام پرکننده های چروک باید در محیط پزشکی با ابزارهای استریل انجام شود. درمان های انجام شده در خانه ها ، هتل ها و یا سالن های زیبایی در محیط های پزشکی و استریل انجام نمی شود ، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را انجام می دهد.
  • از فیلر صورت که خارج از کلینیک تهیه می شوند ، استفاده نکنید. بهتر است بدانید که چه ماده ای تزریق می کنید و از فرمول های تایید شده FDA استفاده می کنید و اگر به طور مستقیم از سازنده خریداری شده است ، از پزشک خود بپرسید. گزارش شده است که از سیلیکون های صنعتی و روغن بچه در این فیلرها استفاده می شود. اگر پزشک اطلاعاتی در مورد مواد تشکیل دهنده فیلر به شما نمی دهد، اجازه ندهید که این روش را انجام دهد.
  • استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب برای کمک به حفظ پرکننده و کمک به محافظت در برابر تغییرات رنگدانه به علت تزریق فیلر با سوزن که باعث التهاب پوست می شود ، لازم است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 پزشکان متخصص در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی و لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments