فیلر (مواد پر کننده پوست )،بهبود ظاهر پوست بدون عوارض

[su_animate type=”swing” duration=”3″]

فیلر
فیلر

[/su_animate]

فیلر به رفع چین و چروک ها و ایجاد حجم و پری در ناحیه صورت کمک میکنند .
با افزایش سن ،پوست چربی زیر خود را از دست میدهد و عضلات صورت با فاصله کمتری از پوست عمل کرده و در نهایت خطوط خنده و خطوط دور چشم وضح بیشتری خواهند یافت .
همچنین پوست صورت کمی کشیده می‌شود و در نهایت حجم صورت کاهش می‌یابد .سایر عوامل مؤثر بر وضعیت پوست عبارتند از :قرار گیری در معرض نور خورشید ،ارث و سبک زندگی .
میتوان از فیلر به منظور بهبود موارد زیر استفاده نمود :
-افزایش حجم لب اهای نازک
-بهبود کانتورهای سطحی
-بهبود چین و چروک های پوستی
-بهبود ظاهر زخم ها
فیلر بیشترین کاربرد را برای کسانی دارند که به تازگی به نشانه‌های افزایش سن دچار شده‌اند .قرار گیری این متد درمانی در کنار جراحی های زیبا سازی صورت نیز میتواند گزینه خوبی برای بسیاری از افراد باشد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[su_box title=”روند درمانی با مواد پر کننده پوست بدین صورت میباشد :” style=”noise” box_color=”#f58ba9″ title_color=”#110e0e”]قدم اول :ارزیابی و بررسی وضعیت صورت اگر شما میخواهید از فیلر های بافتی بسته بندی شده مصرف کنید ،پزشکتان ابتدا وضعیت و رنگ پوست شما را تحلیل کرده و بخش‌های مورد نظر را بررسی میکند .سپس مناطقی بروی پوست شما مشخص می‌شود تا مواد فیلر در همانجا تزریق شوند .همچنین عکسهایی از ناحیه درمانی گرفته می‌شود . قدم دوم :پاکسازی و بی حسی ناحیه مربوطه مکانهای مورد نظر با یک عامل انتی باکتریال تمیز می‌شوند و پس از آن درد ناشی از تزریق به کمک وسیله‌ای خنک کننده کاهش می‌یابد .از پماد های بی حسی و یا تزریق مواد موضعی بی حسی هم برای رفع درد استفاده می‌شود .در نهایت ممکن است فرد کمی درد را حس نماید ولی به طور کلی شدت درد در حدی است که بتوان آن را به راحتی تحمل نمود . قدم سوم :تزریق فیلر تزریق فیلر در ناحیه مور نظر مدت زمان خیلی کمی میگیرد .فرایند تزریق و ماساژ و ارزیابی نتایج پشت هم انجام گرفته و در صورت نیاز نیز از فیلر های بیشتری برای ناحیه درمانی استفاده می‌شود . مدت زمان لازم برای تزریق این مواد با توجه به تعداد نواحی درمانی میتواند از 15 دقیقه تا یک ساعت متفاوت باشد . قدم چهارم :پاکسازی و بهبودی پس از آنکه نتایج نهایی رضایت‌بخش بودند ،تمام خطوط ترسیم شده از روی پوست پاک می‌شوند .ممکن است پس از آن به شما یک بسته یخ بدهند تا هر گونه تورم و ناراحتی ناشی از درمان رفع شود .این احتمال نیز وجود دارد که بعضی از بیمارن تا دو یا سه روز پس از درمان درد داشته باشند ولی شدت درد به اندازه‌ای نیست که به داروهای مسکن نیاز باشد .[/su_box]

فیلر های پوستی از نظر مواد محتوی و مدت زمان ماندگاری و میزان نرمی با هم متفاوت هستند .از فیلر های نرم برای لب‌ها استفاده می‌شود ولی انواع محکم تر برای بهبود ظاهر گونه ها به کار برده می‌شوند .پزشکتان بهترین نوع و حجم کاربردی فیلر را با توجه به وضعیت شما تعیین خواهد نمود .

فیلر پوستی
فیلر پوستی

مصرف فیلر های آماده هم برای تعدادی از بیماران بهترین گزینه درمانی می‌باشد زیرا کاملاً قابل پیش‌بینی بوده و خطرات و عوارض خیلی کمی دارند .روند درمانی معمولاً در مطب پزشک انجام میگیرد .

[toggle title=”آنچه که فیلر ها انجام نمیدهند ” state=”open” ]تعدادی از روش‌های تهاجمی مانند جراحی لیفت صورت و لیفت ابرو ها و یا حتی لیفت چشم میتواند بهترین گزینه درمانی باشد .درمانهای غیر جراحی در جوانسازی نیز مانند پر کردن بافتهای نرم با ژل نمیتواند همان نتایج را بوجود آورد ولی میتواند فرصتی را بوجود آورد تا زمان مناسب لیفت صورت فرا رسد . کاندیدای مناسب مواد پر کننده پوستی اگر شما دارای شرایط ذیل باشید ،از کاندیدای مناسب فیلر ها محسوب می‌شوید :

-برخورداری از سلامت کامل فیزیکی

-عدم مصرف سیگار

-مثبت نگری و داشتن توقعاتی واقع‌بینانه به منظور بهبود ظاهر خود

همانطور که گفته شد گزینه های جراحی مانند لیفت صورت و آبرو و چشمان برای تعدادی از بیماران بهترین گزینه درمانی بوده و روش‌های غیر تهاجمی اثر بخشی چندانی برای آن‌ها نخواهد داشت . [/toggle]

[toggle title=”دوران نقاحت پس از درمان و نتایج” state=”open” ]فیلر های پوستی هیچ دوران نقاحتی ندارند و شما میتوانید بلافاصله پس از درمان به کارهای روزمره خود بپردازید .ممکن است پس از درمان این موارد را ملاحظه کنید :

-پر شدگی و یا تورم زیاد نواحی درمانی

-تورم خفیف یا کبودی

-بی حسی یا قرمزی موقتی به راحتی میتوان این موارد را با بسته های یخ موضعی و در طی چندین ساعت تا چندین روز درمان نمود . نتایج حاصل از پر کردن بافتهای نرم بلافاصله پس از درمان مشخص می‌شود و روند پیری پوست و سایر فاکتورهای مؤثر در جذب فیلر ها تأثیری بر مقدار زمان پایداری نتایج نهایی دارند .[/toggle]

[toggle title=”خطرات و عوارض تزریق فیلر ها” state=”open” ]تصمیم گیری برای تزریق فیلر ها کاملاً شخصی بوده و شما میتوانید با در نظر گیری فواید و عوارض این روش درمانی و پذیرش آن‌ها برای درمان اقدام نمایید .ابتدا از شما خواسته می‌شود تا برگه ای را امضا نمایید و طی آن موافقت خود مبنی بر خطرات احتمالی را ابراز نمایید .عوارض ناشی از فیلر ها خیلی نادر هستند و ممکن است به نسبت مواد کاربردی و وضوح مواد متفاوت باشند و شامل این موارد می‌شوند :

-برامدگی های اکنه مانند بروی پوست

-عدم تقارن صورت

-تورم و خونریزی از ناحیه درمانی و کبودی

-آسیب دیدگی پوست که ممکن است زخم هایی را بوجود آورد .

-عفونت ناحیه درمانی

-برامدگی و خارش و بثورات پوستی

-قرمزی پوست

-عدم بهبود چروک ها و یا بهبود بیش از اندازه آن‌ها

-ملموس بودن حرکت ماده زیر سطح پوست

فیلرهای صورت
فیلرهای صورت

معمولاً قبل از درمان اطلاعات کاملی در خصوص خطرات ممکن به بیمار داده خواهد شد .حتما پیش از درمان با پزشک خود در خصوص خطرات و عوارض ممکن مشورت نمایید زیرا اگرچه شما توقع نتایج مثبتی از درمان را دارید ولی هیچ تضمینی در این خصوص وجود ندارد . گاهی اوقات نمیتوان فقط با یک جلسه درمانی به بهترین نتایج ممکن دست یافت زیرا اثر بخشی ناشی از فیلر ها پس از مدتی از بین می‌رود و به همین دلیل شما به منظور حفظ نتایج بدست آمده باید روند درمانی را با فاصله های مشخصی ادامه دهید .[/toggle]

[divider]

گرداورنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

منایع :plasticsurgery.com

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments