چین و چروک های پوستمان را چطوری از بین ببریم؟ تزریق فیلر در مرکز لیزر و زیبایی برکه

آنچه که باید درباره فیلر های چین و چروک بدانید! (بخش دوم)

آنچه که باید درباره فیلر های (پر کننده های) چین و چروک بدانید! (بخش دوم)

 

فیلر های رفع چروک کلاژن

تزریق کلاژن
فیلر کلاژن

دانشمندان، اولین فیلر های رفع چین و چروک را از کلاژن خالصی که عمدتا از گاو استخراج می شد، ساختند. اگر چه این محصول به خوبی عمل می کرد و نتایج خوبی حاصل می کرد، اما این نتایج، بلند مدت نبود. در اغلب موارد، تزریق کلاژن، اثر خود را پس از یک ماه از دست می داد. علت این بود که این فیلر های رفع چروک از منابع حیوانی تهیه می شدند. همچنین دارای نرخ بالای ایجاد واکنش های آلرژیک بودند، بنا بر این پیش از تزریق فیلر به انجام تست آلرژی نیاز بود.

روش های نوین پردازش کلاژن کمک کرده است این خطرات کاهش پیدا کنند. علاوه بر این، اشکال جدید کلاژن های مصنوعی به بازار آمده اند که تزریق فیلر را در طیف وسیعی از افراد بی خطر تر و اثر بخش تر می کنند. با وجودی که ماندگاری کلاژن به نسبت سایر فیلر های رفع چروک کمتر است، اما بسیاری افراد معتقدند، نتیجه طبیعی تری در پی دارد و به همین دلیل از این نوع فیلر بیشتر استقبال می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض جانبی فیلر های کلاژن شامل خطر واکنش های آلرژیک (اغلب در مواردی که از منابع گاو بهره می گیرند) و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق می باشد.

انواع آمپول های کلاژن عبارتند از:

  • Cosmoderm
  • Evolence
  • Fibrel
  • Zyderm
  • Zyplast

 

فیلر های رفع چروک اتولوگ (چربی بدن فرد)

تزریق چربی
فیلر اتولوگ 

چربی، اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این دسته از فیلر ها محسوب می شود. در این روش، چربی از نواحی ران، باسن یا شکم برداشته شده، تصفیه و سپس به عنوان فیلر تزریق می شود. در این روش، بر روی شما دو فرآیند صورت می پذیرد (یکی برداشتن چربی و دیگری تزریق آن). ممکن است هر دو فرآیند در یک جلسه صورت گیرد. مراحل تصفیه چربی اضافه انجام شده در آزمایشگاه ممکن است پر هزینه و وقت گیر باشد. اما نتایج حاصل از آن نیمه دائمی است. در برخی موارد لازم است به مرور زمان به انجام یک سری تزریقات دیگر نیاز باشد.

پی آر پی
پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

آمپول های پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، یکی از انواع فیلر های رفع چروک اتولوگ هستند که بیشتر حجم می دهند. در این روش، خون از بازوی فرد گرفته شده، تصفیه و سپس تزریق می گردد. ماندگاری این آمپول ها معمولا بین 12 تا 18 ماه است.

خطرات این نوع تزریق نیز مانند سایر فیلر های رفع چین و چروک شامل کبودی، قرمزی و تورم در محل تزریق می باشد. از آنجایی که این فیلر از بدن خود فرد گرفته می شود، به تائیدیه سازمان غذا و دارو نیازی ندارد.

 

کاهش خطرات و افزایش نتایج انواع فیلر های رفع چین و چروک

خطرات تزریق فیلر

در حال حاضر، فیلر های رفع چروک، جزء امن ترین و بی خطر ترین روش های زیبایی محسوب می شوند. اما مواردی وجود دارد که اطلاع از آن ها به شما اطمینان بیشتری می بخشد:

  • هیچوقت گول قیمت را نخورید. اگر به دنبال فیلر ضد چروکی هستید که هزینه اش بسیار کمتر از درمان استاندارد ارائه شده تمام شود، باید انتظار مواجهه با مواد کم کیفیت یا فردی که تبهر کمی در این زمینه دارد را داشته باشید. هرگز سعی نکنید با چانه زنی، صورت خود را به خطر بیاندازید.
  • تزریق همه فیلر ها باید در محیط پزشکی و با استفاده از ابزار استریل صورت گیرد. در درمان هایی که در خانه، هتل ها، مراکز اسپا یا مراکز تفریحی انجام می شود، هیچ یک از موارد پزشکی رعایت نمی شود. بنا بر این بسیار خطرناک است.
  • هیچ گاه به فیلر هایی که از منابع خارج از مطب پزشک تهیه شده اند، اعتماد نکنید. بهتر است نسبت به آنچه که به شما تزریق می شود، مطلع باشید و چنانچه فیلر از منابع خارجی تهیه شده است، از پزشک در خصوص داشتن تاییدیه وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو پرس و جو کنید. در صورت عدم ارائه اطلاعات دقیق توسط پزشک، از انجام این فرآیند خودداری کنید.
  • به طور روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا ماندگاری فیلر افزایش یابد و در برابر تغییرات رنگ دانه ای پیش التهابی ناشی از سوزن در محل تزریق محافظت شود.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/beauty/wrinkle-fillers-what-you-should-know#1″ ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.yelp.com/biz/juva-skin-and-laser-center-new-york” ]لینک 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://med.nyu.edu/dermatology/research/faculty” ]لینک 3[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.medicalaestheticsociety.org/links.htm” ]لینک 4[/button]

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments