فرق پروتز لب با تزریق ژل

فرق پروتز لب با تزریق ژل | مقایسه ای درباره روش های مختلف برجسته سازی لب ها!

فرق پروتز لب با تزریق ژل

فرق پروتز لب با تزریق ژل در چیست؟

البته مقایسه بین پروتز لب و تزریق ژل لب کاملا نشدنیه! اما اگر بلاخره تصمیم خود را گرفته اید که جراحی زیبایی انجام دهید، پس کاملا حق شماست که دیگر انتخاب های خود را هم بدانید. از تهاجمی ترین درمان ممکن تا ساده ترین راهکار!
بعد از این که تحقیقات خود را انجام داید، ممکن است اصلاً ترجیح بدهید از سرم های برجسته کننده ی لب استفاده کنید یا این که کلا انتخاب دیگری داشته باشید. در هر صورت خوب است که همه ی آپشن های خود را بدانید!
به همین خاطر است که مقایسه کوتاهی میان پروتز لب و تزریق ژل انجام داده ایم. ادامه ی مطلب را از دست ندهید!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فرق پروتز لب با تزریق ژل
فرق پروتز لب با تزریق ژل

برجسته سازی لب به چه معناست ؟

برجسته سازی لب نوعی درمان زیبایی است که سایز لب هایتان را بیشتر می کند. اما اصولا این برجسته سازی به دو طریق به دست می آید : پروتز لب و تزریق ژل های لب!
هر دو روش درمانی توسط یک متخصص پوست و زیبایی باید انجام شود.
معمولاً برجسته سازی لب سرپایی است و در کمتر از یکی دو ساعت انجام می شود. البته به خاطر این که برجسته سازی لب جزو درمان های زیبایی است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

پروتز لب چیست و از چه موادی ساخته می شود؟

این درمان که تهاجمی ترین و البته با دوام ترین نوع درمان به حساب می آید ، به این صورت انجام می شود که یک برش کوچک در یک لب یا هردو، ایجاد شده و نوعی پروتز خاص در آن جایگذاری می شود.
بسته به علاقه تان، سایزهای مختلفی از ایمپلنت ها و پروتزها وجود دارد.
اگر برجسته سازی لب های شما به صورت بیولوژیکی باشد ( یعنی از مواد طبیعی در ان استفاده شود) عموما از نوعی شیت کلاژن استفاده می شود یا این که چربی های بدن از جای دیگری به لب ها تزریق می شوند.
مواد مصنوعی را هم می توان به عنوان پروتز لب ها به کار برد.البته این پروتزها ممکن است باعث بروز واکنش های حساسیت زا در لب ها شوند.قبل از هر کاری اطمینان حاصل کنید که مواد مورد استفاده در پروتز کیفیت خوبی دارند

پروتز لب چیست
پروتز لب چیست

هزینه پروتز لب چقدر است ؟

هزینه پروتز لب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مثلا این که آیا پروتز را برای هر دو لب استفاده می کنید، جنس مواد استفاده شونده در پروتز چیست و …!
هم چنین پزشک و مرکزی که در آن این عملیات را انجام می دهید، نیز در هزینه نهایی پروتز لب موثر خواهد بود.هر چقدر که شهرت و سابقه پزشکتان بیشتر باشد، احتمال افزایش قیمت پروتز لب بیشتر خواهد بود..

دوام پروتز لب چقدر است ؟

دوام و ماندگاری پروتز لب شما بسته به موادی دارد که انتخاب می کنید، البته واکنش بدن شما نسبت به این مواد هم در دوام پروتز بی تاثیر نخواهد بود.
پاسخ به این سوال واقعا کار ساده ای نیست چرا که مواد استفاده شونده در پروتز ها خیلی متفاوت هستند.هم چنین واکنش هر فردی نسبت به این مواد نیز متفاوت است!
البته این روش به عنوان درمانی دائمی برای افزایش حجم و سایز لب ها به حساب می آید مگر این که بدنتان واکنشی منفی نسبت به ان نشان دهد. در این صورت نمی توان انتظار داشت که برای چند سال دوام داشته باشد.

دوام پروتز لب

عوارض جانبی کاشت پروتز لب چیست ؟

اگر برجسته سازی لب های شما به روش های طبیعی مثل تزریق چربی و کلاژن صورت گیرد، بعید است که عوارض جانبی داشته باشد، چرا که توسط بدن جذب می شوند. این مسئله بدین معنی است که لب هایتان به تدریج به سایز اولیه شان باز می گردند.هم چنین اگر اضافه وزن پیدا کردید، چربی های درون لب هایتان ممکن است پخش شوند.
اما پروتزهای مصنوعی از جمله آن هایی که جنس سیلیکونی دارند، خطرات بیشتری به همراه خواهند داشت.عفونت یا جا به جایی مواد سیلیکونی پروتز نیز می تواند منجر به واکنش شود. این مسئله محدودیت زمانی ندارد و حتی ممکن است سال ها بعد از انجام عملیات، این اتفاق رخ دهد.
یکی دیگر از مشکلات و عوارض مربوط به پروتزها، آسیب های عصبی است یا این که احساس لامسه در لب هایتان از بین برود.
هم چنین ممکن است خونریزی و زخم نیز رخ دهد.

فیلر لب یا ژل لب چیست ؟

میزان تهاجمی بودن تزریق فیلر و ژل کمتر از کاشت پروتز است و نیاز به هیچ گونه برش یا شکافی در بافت لب ها ندارد. مثل پروتز لب هم، دو نوع فیلرهای طبیعی و غیر طبیعی وجود دارد.
فیلرهای هیالورونیک اسید، شاید رایج ترین فیلرها باشند و برای خیلی از جراحان زیبایی و پزشکان، جای کلاژن را گرفته است.
هیالورونیک اسید موادی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد ( ژوویدرم و رستیلن دو تا از معروف ترین برندهای ژل هیالورونیک اسید در بازار هستند) البته لازم به ذکر است که در این جا هم می توان از چربی های بدن برای تزریق در لب ها استفاده کرد.

فیلر لب یا ژل لب چیست ؟
فیلر لب یا ژل لب چیست ؟

هزینه تزریق ژل لب

بیشتر افراد ترجیح می دهند که یک سی سی ژل ژوویدرم و رستیلن تزریق کنند .قیمت و هزینه مربوط به تزریق فیلر هم به فاکتورهای مختلف بستگی دارد.تعدادی خیلی کمی از افراد هم تمایل دارند که دو تزریق انجام دهند.
البته تزریق چربی ممکن است اندکی گران تر شود اما برجسته سازی لب توسط تزریق چربی دوام بیشتری نسبت به تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید دارد.

دوام و ماندگار فیلرهای لب چقدر است ؟

مثل پروتز لب، نمی توان گفت که ماندگاری فیلرهای لب چقدر است. این مسئله به نوع فیلری که استفاده می کنید و شیمی خاص بدن شما بستگی خواهد داشت.
معمولاً فیلرهای هیالورونیک اسید بین 6 الی 12 ماه دوام خواهند داشت.
تزریق چربی به عنوان یک درمان طولانی مدت محسوب می شود اما ممکن است این چربی ها بعد از چند وقت توسط بدن شما جذب شوند.

عوارض جانبی تزریق ژل

تزریق ژل و فیلر لب معمولا خطرات جانبی کمتری نسبت به پروتز لب دارد چرا که اصلا تهاجمی نیست و هیچ گونه برشی روی بافت لب ایجاد نمی شود.البته این مسئله بدین معنی نیست که فیلرهای لب کاملا بدون خطر هستند.
کبودی و تورم دو تا از رایج ترین عوارض جانبی تزریق فیلر است.
البته ممکن است نسبت به ژل های مصنوعی نیز واکنش های حساسیت زا نشان دهید!

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments