درمان افتادگی پلک در طب سنتی

درمان افتادگی پلک در طب سنتی :از شایعه تا واقعیت درمان های سنتی!

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که یک روز صبح از خواب بیدار شوید و احساس سنگینی روی پلک های خود داشته باشید و همین مسئله در تمام روز کلافه تان کرده است!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خب خبر خوشایندی نداریم! سن ما که بالاتر می رود این معضل دائمی خواهد شد و هر روز که از خواب بیدار می شوید همین احساس کلافگی و سنگینی را خواهید داشت! برای همین است که اصولاً درمان های زیبایی برای پلک تا این حدّ محبوبیت پیدا کرده است. مسئله فقط به زیبایی پلک برنمی گردد، این نوع درمان ها تا حد زیادی به بهبود اوضاع بینایی و چشم ها گره خورده است! وقتی که پلک بالا روی چشم هایتان بیفتد احساس سنگینی خواهید داشت و محدوده دید شما کوچک تر خواهد شد!

از اثرات این معضل روی زیبایی چشم ها و صورت حرفی نمی زنیم، چرا که احتمالاً خودتان به خوبی می دانید که این مسئله تا چه حد می تواند ناراحت کننده و ناخوشایند باشند!

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

نکته اینجاست که به محض برخورد با این معضل، خیلی ها به سراغ درمان های خانگی و سنتی می روند. اگر بخواهیم تک به تک روش های طب سنتی را شرح بدهیم، احتمالاً باید چندین و چند مقاله بنویسیم. اما مهم ترین نکته در مورد طب سنتی این است که اثرات آن موقت خواهد بود.

درمان افتادگی پلک در طب سنتی
درمان افتادگی پلک در طب سنتی

در حقیقت بیشتر مواقع این درمان ها جنبه ی پیشگیرانه دارند. به عنوان مثال خیلی از پزشکان طب سنتی توصیه می کنند که برای این که به پتوس و افتادگی پلک مبتلا نشوید، از همان سنین جوانی برخی روغن ها و پمادهای گیاهی را مصرف کنند.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم به برخی از رایج ترین درمان های افتادگی پلک در طب سنتی اشاره کنیم و به شما بگوییم که اثرات آن چگونه خواهد بود. با ما همراه باشید

روغن برای افتادگی پلک

یکی از رایج ترین روش های رفع افتادگی پلک در طب سنتی، استفاده از روغن های گیاهی است. این روغن ها در انواع و اقسام زیادی ارائه می شوند. کافیست از یک پزشک طب سنتی درخواست کنید یکی از آن ها را به شما معرفی کند یا این که خودتان دست به کار شده و در اینترنت جستجو کنید.

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

به عنوان مثال روغن زیتون و روغن نارگیل به خاطر خواص جوانساز و هم چنین سفت کننده خود، برای رفع افتادگی پلک توصیه می شوند. این دسته از روغن ها علاوه بر این خواص ضد پیری دارند می توانند باعث رطوبت و آبرسانی به پوست نیز شود و به این ترتیب ظاهر آن را صاف و شفاف نشان دهند.

روغن برای افتادگی پلک
روغن برای افتادگی پلک

روغن زیتون خواص آنتی اکسیدان دارد و به همین دلیل برای رفع چین و چروک ها نیز موثر است.

درمان افتادگی پلک با طب سوزنی

احتمالا شما هم تا به حال اسم طب سوزنی را شنیده اید و یا در فیلم و کتاب ها دیده اید که از آن برای درمان دردهای مختلف استفاده می کنند.اما شاید به درستی ندانید که این درمان چگونه عمل می کند.

طب سوزنی ای که اصولاً برای درمان های زیبایی استفاده می شود، نوعی روش غیر تهاجمی است که از چندین سوزن برای بهبود وضعیت پوست و مبارزه با روند پیری استفاده می کند. این روش برای درمان افتادگی و چروک های پوست استفاده می شود و اصولاً خیلی وقت ها با نام ” طب سوزنی لیفت پوست” از آن نام می برند.

معمولاً از طب سوزنی به عنوان جایگزین عمل جراحی پلک استفاده می شود. به این صورت دیگر نیازی نیست نگران عوارض جانبی بعد از عمل باشید. اما باید به خاطر داشت که این روش نیز باید به صورت مکرر انجام شود تا از بروز مجدد چروک ها و افتادگی پلک جلوگیری شود.

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

خیلی از پزشکان طب سنتی اعتقاد دارند که طب سوزنی می تواند به رفع چین و چروک ها، لکه های ناشی از پیری و هم چنین افتادگی پلک کمک کند. بیشتر دوره های درمان با طب سوزنی عموما 10 جلسه یا بیشتر هستند اما برای این که نتیجه را به شکل ثابتی نگه دارید، باید چندین جلسه اضافه تر هم داشته باشید.

درمان افتادگی پلک با طب سوزنی
درمان افتادگی پلک با طب سوزنی

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

در طب سنتی چینی (TCM) مدت ها از طب سوزنی استفاده می شد تا جریان انرژی را که به آن چی می گفتند، به تمام نقاط بدن برسانند. این انرژی حیاتی نوعی انرژی نامرئی است که به نام مریدیانز شناخته می شود. هنوز به طور دقیق و علمی ثابت نشده است که چرا طب سوزنی موثر و مفید است. اما نکته ای که باید بدانید این است که این روش برای خیلی از مشکلات جوابگو خواهد بود اما در صورتی که اوضاع پلک هایتان وخیم است، هیچ راه دیگری غیر از جراحی در برابر شما باقی نخواهد ماند.

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

بر طبق طب سنتی چینی، زمانی که موانعی بر سر راه این انرژی حیاتی قرار می گیرد، سلامت ما به خطر افتاده و دچار بیماری های مختلف می شویم. به همین خاطر پزشکان طب سوزنی، سوزن هایی را درون نقاط مشخصی قرار می دهند که احتمالاً مکان موانع است. به این ترتیب جریان انرژی را آزاد می سازند و به این ترتیب باعث بهبود وضعیت سلامت فرد می شوند.

درباره رفع افتادگی پلک نیز به همین صورت عمل می شود. بر اساس نظریات طب سوزنی، با فرو بردن این سوزن ها در نواحی پلک بالا و اطراف آن ، در حقیقت مسیر انرژی باز شده و به این ترتیب جریان خون و مواد مغذی بهتر به پلک ها می رسد.

باز هم باید ذکر کنیم که این گونه روش ها به صورت صد در صد علمی اثبات نشده اند اما بر اساس گزارشاتی که وجود دارد خیلی از افراد توانسته اند فواید زیادی از این روش به دست آورند.

درمان افتادگی پلک در طب سنتی

درمان های دیگری نیز وجود دارد که مدعی رفع افتادگی پلک هستند. از درمان با زنجبیل گرفته تا روغن ها و کرم های متنوعی که در بازار ارائه می شود!
در بهترین حالت و اگر خوشبین باشیم، این درمان ها اثرات موقتی خواهند داشت اما به هیچ وجه قادر نیستند مشکل را به صورت اساسی حل کنند.

برای رفع افتادگی پلک به شکل علمی تر ، توصیه می کنیم که حتما به یک متخصص پلک یا جراح زیبایی مراجعه کنید.

مرکز زیبایی برکه، افتخار دارد تا بهترین جراح پلک در تهران را به شما عزیزان معرفی کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments