رفع افتادگی پلک بدون جراحی

رفع افتادگی پلک بدون جراحی | بهترین راه برای لیفت پلک بدون بیهوشی و عمل!!

رفع افتادگی پلک بدون جراحی

رفع افتادگی پلک بدون جراحی

پلک ها از دو لایه هستند که از نازک ترین پوست های بدن ساخته شده اند که اهداف بسیار مهمی را برعهده دارند:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • پلک ها از چشم در برابر خشک شدن، ورود اجسام خارجی و کشیدگی محافظت می کنند
  • در طول خواب پلک ها قطرات اشک را دور چشم پخش می کنند و آنها را خیس نگه می دارند. این کار به جوانی و طراوت چشم ها از طریق ممانعت از ورود نور و گرد و خاک کمک بسیار زیادی می کند.
رفع افتادگی پلک بدون جراحی
رفع افتادگی پلک بدون جراحی

گاهی اوقات هرچند پلک ها ممکن است دچار افتادگی و سستی بشوند. در موارد شدیدتر این اتفاق می تواند موجب از دست رفتن دید، بروز نگرانی هایی در مورد زیبایی یا برخی دیگر از بیماری هایی که سلامتی را تهدید می کنند گردد.
پلک بالا به عضله ای که آن را بالا نگه می دارد و باعث می شود تا پلک بتواند به خوبی باز شود متصل است. این عضله یک عضله زیر پوستی بسیار نازک و کوچک است که تمام وظیفه انجام این روند را برعهده دارد.
علاوه بر آن یکی دیگر عضلات زیر پوستی که زیر ابرو قرار دارد نیز با این عضله همکاری می کند تا پلک را از بالا بکشد. ضعف و سستی یا آسیب رسیدن به هرکدام از این عضلات یا تاندون های نگه دارنده آنها می تواند موجب افتادگی پلک شود.
افتادگی هرکدام از اندام بدن را با نام بیماری “افتش” می شناسند. اما اصطلاح رایج تر در مورد این عارضه که روی پلک به وجود می آید همان افتادگی پلک است.
افتادگی پلک یکی از رایج ترین عارضه های موجود است که هرکسی ممکن است به آن دچار شود. شایع ترین علت بروز این عارضه بالا رفتن سن است که به واسطه آن تمام عضلات خود به خود، رفته رفته دچار سستی می شوند. عضلات نگه دارنده پلک که خودشان بسیار ظریف و حساس هستند معمولا اولین هایی به حساب می آیند که تحت این تاثیر قرار می گیرند.

رفع افتادگی پلک بدون جراحی
رفع افتادگی پلک بدون جراحی

خوشبختانه افتادگی پلک درمان پذیر است و راه های زیادی هم برای برطرف کردن آن وجود دارند. راهکار هایی که هم می توانند شامل جراحی باشند و هم روش های غیر جراحی. اما کدام یک از این روش های درمانی می توانند موثر باشند؟ در ادامه همراه ما باشید تا با درمان های افتادگی پلک آشنا شوید.

تمرین های رفع افتادگی پلک

اگر روزی متوجه شدید که چشم هایتان کمی خسته تر و بی حال تر از حالت عمومی همیشگی به نظر می رسند، یا اینکه حس می کنید چشمهایتان سنگین شده اند، در چنین وضعیتی تمرین های رفع افتادگی پلک می توانند برای شما مفید باشند.

رفع افتادگی پلک بدون جراحی
رفع افتادگی پلک بدون جراحی

البته بهتر است این را بدانید که هیچ تحقیق علمی برای بررسی و آزمایش این تمرینات انجام نشده، اما محققان باور دارند که استفاده بیشتر از یک عضله می تواند اثر سستی و ضعف آن را کاهش دهد. استفاده مناسبی که موجب قدرت بیشتر آن عضله و مستحکم به نظر رسیدن آن ناحیه از بدن می شود.
تمرین های مناسب برای رفع افتادگی پلک عبارتند از :

گرم کردن

گرم کردن، پاک کردن و به آرامی ماساژ دادن پلک ها، حتی بدون انجام ورزشی خاص، نشان داده است که گردش پیام های عصبی این ناحیه را بهبود می بخشد. این تمرینات همچنین پلک ها را برای انجام ورزش های جدیدتر آماده تر می نماید.

تحریک ابتدایی عضلانی

تحریک مستقیم عضلات پلک ها حتی به تنهایی می تواند به کاهش افتادگی پلک کمک کند. حال چه این کار از طریق حرکات متمرکز چشم انجام شود، چه با استفاده از دستگاه های تحریک گر مانند مسواک برقی!

رفع افتادگی پلک بدون جراحی
رفع افتادگی پلک بدون جراحی

فشار مکانیکی که مسواک برقی روی پلک وارد می کند، پلک را به نشان دادن واکنشی کوچک نسبت به این حرکت مجبور می نماید. سعی کنید روند تحریک پلک را روزانه چندین دقیقه تمرین کنید و برای اینکه خسته نشوید می توانید از روش ها و متد های مختلف استفاده نمایید.

تمرین مقاومتی

طبق تحقیقات انجام شده مجبور کردن پلک به بار کردن در هر ساعت می تواند موجب بهبودی افتادگی آن شود. شما می توانید با بالا بردن ابروها عضلات پلک را تمرین دهید. یا اینکه می توانید انگشتتان را زیر آن قرار داده و آنها را برای چندین ثانیه بالا نگه دارید و سعی کنید ببندیدشان. اینکار مقاومتی مانند وزنه بلند کردن را روی پلک ایجاد می کند. پلک زدن های سریع و زورکی در کنار گرداندن چشم نیز می تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

درمان افتادگی پلک با روش های دیگر

تمریناتی از قبیل آنهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم می توانند تاثیرات بسیار خوبی در رفع افتادگی پلک داشته باشند، اما صادقانه بیشتر جنبه پیشگیری دارند تا درمان. چه دچار افتادگی باشید، چه نباشید، انجام دادن این ورزش ها برای شما سودمند خواهد بود.
اما روش های غیرجراحی برای درمان افتادگی پلک هم وجود دارند.

رفع افتادگی پلک بدون جراحی
رفع افتادگی پلک بدون جراحی

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی رایج ترین درمان افتادگی پلک است. این روش که به نام جراحی پلک هم شناخته می شود در حقیقت یک عمل زیبایی سرپایی محسوب می شود که معمولا در مطب خود پزشک انجام می شود. این درمان نیاز به بستری نداشته و معمولا فرد یکی دو ساعت بعد از عمل می تواند مطب را ترک کند.
البته، این روش یک جراحی مستقیم است، اما می تواند به صورت جراحی هم نباشد! چطور؟
بلفاروپلاستی را می توان به جای انجام مستقیم با برش چاقو، با اشعه لیزر انجام داد. بلفاروپلاستی که با لیزر انجام می شود؛ اگرچه ممکن است به تاثیرگذاری جراحی پلک مستقیم نباشد، اما به هر حال هنوز هم یکی از بهترین روش هاست.
برای آشنایی بیشتر با درمان بلفاروپلاستی بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

رفع افتادگی پلک بدون جراحی
رفع افتادگی پلک بدون جراحی

نکته : یکی دیگر از راه های رایج درمان افتادگی پلک لیفت پلک با نخ است که در اینجا بیشتر می توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

بهترین مرکز بلفاروپلاستی در تهران

بلفاروپلاستی عملی حساس و دقیق است که به مهارت زیادی نیاز دارد. دلیلش این است که از آنجایی که در نزدیکی ناحیه حساس چشم انجام می شود، هرگونه سهل انگاری یا ناشی گری در انجام آن می تواند موجب بروز آسیب های بعضا جبران ناپذیر شود. به همین خاطر بهتر است حتما به یک مرکز معتبر و مطمئن برای انجام آن مراجعه نمایید.

مرکز برکه در شمال تهران با کادری مجرب از پزشکان حرفه ای و متخصص، در کنار فضایی مناسب و تعرفه های حقیقتا به صرفه، یکی از بهترین مراکز بلفاروپلاستی یا جراحی پلک در تهران به حساب می آید. برای آشنایی بیشتر با این مرکز و تماس جهت اخذ نوبت بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments