چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

درمان هموروئید داخلی و داخلی با لیزر

یکی از بستگان من چندی پیش هموروئید خارجی خود را با لیزر عمل کرد.  هموروئید خارجی یک توده  گوشتی است که خارج از  مقعد قرار می گیرد.  بواسیر به طور معمول نتیجه فشاری است که به رگ های خونی نزدیک به محل رکتوم وارد می شود.

این رگ های خونی به علل متعددی دچار تورم می شوند.  از جمله :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • زور زدن در هنگام اجابت مزاج ،
  • بارداری ،
  • یبوست ،
  • اضافه وزن ،
  • چمباتمه زدن برای مدت زمان طولانی ،
  • سایر عوامل تحریک کننده.

نتیجه این مشکلات خارش ، درد ، ناراحتی و در بعضی موارد خونریزی است. میلیون ها نفر در طی عمر خود به هموروئید مبتلا می شوند.  پزشکان عقیده دارند که عادات بد غذایی و نشستن های طولانی مدت و خوردن فست فود و عدم تمرینات ورزشی باعث یبوست می شود که آن هم  منجر به هموروئید می شود.

درمان های طبیعی و ارگانیک زیادی برای از بین بردن هموروئید وجود دارد.  اما در موقعیت های جدی تر لیزردرمانی باید برای درمان هموروئید انجام شود تا از بین برود.

ابتدا سعی کنید هموروئید خود را با داروها و پماد آنتی هموروئید درمان کنید.  اما اگر خارش ، ناراحتی و خونریزی به اندازه ای است که نمی توانید بنشینید و درد شدید  دارید ، هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

درمان هموروئید با لیزر  

در این روش جراح با استفاده از نور لیزر پزشکی بافت هموروئید را تبخیر و یا حذف می کنند.  پرتو متمرکز لیزر بدون هیچگونه اثر گذاری بر روی بافت سالم رکتوم ،  فقط هموروئید ها و رگ های متورم را هدف قرار گرفته و آنها را حذف می کند.

درد بعد از عمل بواسیر با لیزر  به میزان قابل توجهی کمتر است و بیمار نیاز به مصرف داروهای کمتری خواهد داشت و به مدت زمان کمتری برای بهبودی کامل نیاز دارد. عمل هموروئید با لیزر اغلب یک روش سرپایی است که نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نیست. عمل هموروئید با لیزر ، درمانی مؤثر است که در این روش جراح انتهای عصب ها و رگ های خونی را با نور نامرئی لیزر می بندد.  به طوری که عصب ها و رگ های خونی دیگر نمی توانند خونرسانی به رگ های متورم و دردناک هموروئیدی را انجام دهند.

با بسته شدن انتهای عصب توسط  لیزر، اکثر بیماران حداقل درد و ناراحتی پس از عمل را خواهند داشت.  جراح با بستن رگ های خونی کوچک قادر به انجام مؤثر پروسه عمل هموروئید در یک محیط کنترل شده و بدون خونریزی می باشد. درمان های مداوم می تواند به طور منظم در زمان کمتری انجام شود و برای هر دو هم بیمار و هم جراح هموروئید بسیار راحت است.

 

بهبودی بعد از عمل لیزر هموروئید

چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

بهبودی بعد از درمان هموروئید با لیزر می تواند بسیار آسان تر و سریع تر از روش های دیگر و حتی درمان های خانگی باشد.  بهبودی با لیزر بستگی به وضعیت هر بیمار ، بدن و سلامت عمومی هر فرد  و شدت هموروئید ها دارد.  با توجه به این موارد ، متوسط ​​زمان بازیابی پس از عمل با لیزر دو تا 6 هفته می باشد.

درمان های خانگی مانند نشستن در لگن آب گرم پس از اجابت مزاج درد ناحیه مقعد را آرام می کند. به مدت 15 دقیقه یا بیشتر در یک لگن آب گرم بنشینید.  دو تا سه بار در روز و پس از اجابت مزاج به مدت چند روز این کار را انجام دهید.  این کار کمک می کند تا تورم در منطقه کاهش یابد.   شما می توانید لگن را روی توالت قرار داده و با آب گرم پر کنید و خیلی راحت درون آن بنشینید.

به طور کلی هر نوع درمان برای هموروئید که شامل جراحی می شود ، هم مردان و هم زنان را عصبی و نگران می کند. این احساس برای همه ما کاملاً قابل درک است. بعضی از افراد دوست ندارند به جراح مراجعه کنند. اما نادیده گرفتن هموروئیدها آنها را بهتر نمی کند. درمان هموروئید با لیزر یک درمان مطمئن ،  بدون خارش ، ناراحتی و خونریزی است.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

 

تحمل درد بعد ازعمل هموروئیدکتومی

بهبودی بعد از درمان یا جراحی هموروئید به طور معمول یک تا سه هفته طول می کشد.  دوره ریکاوری بستگی دارد به نوع درمان ، شدت هموروئیدها و تعداد هموروئید های برداشته شده.  بسیاری از بیماران می گویند که بهبودی از این نوع جراحی بسیار دردناک است و درد و ناراحتی در دو تا سه هفته بعد از عمل انتظار می رود.

اکثر بیماران در پایان هفته اول شروع به احساس بهبودی می کنند. به خصوص اگر بتواند با مراقبت های خاص مدفوع نرم و شل داشته باشد.

اما اگر مدفوع  سفت شود یا اگر فشار برای حرکت روده لازم باشد ، درد به میزان قابل توجهی بیشتر می شود.  در طول دوران بعد ازعمل باید از یبوست اجتناب شود. به یاد داشته باشید که داروهای درد که اغلب برای دوره بهبودی تجویز می شوند نیز عامل یبوست شناخته شده اند.  بنابراین فردی که به طور معمول داروهای یبوست را مصرف می کند ، ممکن است به منظور پیشگیری از یبوست دردوران بعد از عمل نیاز به مصرف بیشتر از اندازه عادی داشته باشد.

بیمار معمولی می تواند در هفته بعد از درمان به فعالیت های سبک بازگردد و در طول دو تا سه هفته بعدی فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرد.

 

درد پس از عمل هموروئیدکتومی

درد در هفته بعد از عمل هموروئید بیشتر می شود.  بیمارانی که هموروئیدکتومی یا جراحی برای از بین بردن هموروئید انجام داده اند معمولاً نسبت به بیمارانی که اسکلروتراپی را انتخاب می کنند و درمان تهاجمی کمتری دارند ، درد بیشتری.را تجربه می کنند.  روش رابربندینگ هموروئید که یک روش سرپایی برای درمان هموروئید می باشد ، معمولاً منجر به ناراحتی کمی پس از درمان می شود.

بسته به نوع روشی  که برای درمان بواسیر انتخاب می کنید ، درد شما ممکن است قابل توجه و یا کمتر باشد.  سطح دردی که بیمار پس از درمان هموروئید تجربه می کند بستگی به نوع روش عمل ، نحوه هموروئید قبل از جراحی و میزان مدفوع در طی حرکات روده در طول دوره بهبودی دارد.

یک عمل جراحی برای درمان یک هموروئید کوچک با استفاده از اسکلروتراپی ممکن است موجب درد جزئی شود. اما عمل هموروئیدکتومی برای برداشتن چندین هموروئید بزرگ موجب درد شدید می شود. حتی ممکن است بیمار در حین ادرار کردن هم درد داشته باشد.

صرف نظر از نوع درمان ، در هفته بعد از جراحی ، درد ناشی از حرکات روده و عمل دفع طبیعی است. فشار دادن و زور زدن برای دفع می تواند درد را به طور قابل توجهی شدید تر کند.

 

کنترل درد پس از عمل جراحی هموروئید

 چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

ممکن است جراح تصمیم بگیرد که بعد از عمل درد شما را به روش های مختلفی کنترل کند.  گاهی داروهایی مانند ایبوپروفن توصیه می شوند.  پزشک شما ممکن است یک نرم کننده مدفوع ، ملین و یا هر دو را برای جلوگیری از فشار در هنگام حرکات روده ، به ویژه در هفته اول بعد از جراحی توصیه کند.

توصیه های تغذیه ای برای کمک به پیشگیری از درد بعد از عمل از جمله رژیم غذایی با فیبر زیاد برای شل شدن مدفوع و دستورالعمل ها برای مصرف آب کافی در طول مرحله بهبودی صورت می گیرد.  به طور معمول نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز توصیه می شود.

 

مراقبت های بعد از عمل

اگر متوجه تغییر در ظاهر مدفوع خود شدید ، با پزشک خود تماس بگیرید.  از انجام کارهایی که درد را تشدید می کند خودداری کنید.  مانند خم شدن ، چمباتمه زدن ، بلند کردن اجسام ،  یا از حالت ایستاده به حالت نشسته درآمدن اجتناب کنید.  در چند روز اول بعد از عمل فعالیت هایی را که دردناک هستند  به حداقل برسانید.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments