مقایسه درمان هموروئید با دو روش لیزر درمانی و عمل باز | بهترین جراح هموروئید

هموروئیدکتومی |هموروئیدکتومی استاپلر | درمان هموروئید با بهترین روش های جراحی

هموروئیدکتومی |هموروئیدکتومی استاپلر | درمان هموروئید با بهترین روش های جراحی

هموروئیدکتومی |هموروئیدکتومی استاپلر | درمان هموروئید با بهترین روش های جراحی

درمان هموروئید برای برخی از افراد با رژیم غذایی سالم و تغییر شیوه زندگی و مصرف داروهای بدون نسخه کافی نیست.

البته روش هایی وجود دارد که بواسیر را کاهش می دهد یا از بین می برد.  مانند درمان با لیزر که می تواند در مطب دکتر شما انجام شود.  اگر چه ممکن است در درمان هموروئید با لیزر آسیب کمتر ببینید و عوارض کمتری داشته باشد ،  اما گاهی نتایج جراحی در درازمدت می تواند بهتر باشد. به خصوص اگر هموروئید شما بزرگ و بسیار دردناك و همراه با خونریزی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جراحی هموروئید در اکثر موارد روشی مطمئن و مؤثر است.  اما حتی پس از جراحی نیز شما باید رژیم غذایی را رعایت کنید.  پس از جراحی شما هنوز هم نیاز به خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا به منظور جلوگیری از یبوست دارید.  همچنین باید با نظر پزشک مراقبت هایی برای کمک به جلوگیری از بازگشت هموروئید انجام دهید.

برای تعیین روش جراحی با پزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید که کدام روش برای شما مناسب تراست.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 

هموروئیدکتومی

جراحی برای از بین بردن هموروئید ، هموروئیدکتومی hemorrhoidectomy  نامیده می شود. در این روش جراح هموروئید را با برش هایی تکه تکه کرده  و آنها را برمی دارد.

در طول عمل شما ممکن است بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی بگیرید. هموروئیدکتومی اغلب یک روش سرپایی است و معمولاً در همان روز می توانید به خانه بروید.

از آنجایی که محل عمل بسیار حساس است و ممکن است به بخیه نیاز داشته باشید ، معمولاً بعد از عمل   درد زیادی خواهید داشت.

ریکاوری  اغلب حدود 2 هفته طول می کشد.  اما گاهی نیز ممکن است  3 تا 6 هفته طول بکشد تا احساس کنید که  به حالت عادی بازگشته اید.

 

هموروئیدکتومی استاپلر (PPH)

هموروئیدکتومی |هموروئیدکتومی استاپلر | درمان هموروئید با بهترین روش های جراحی

در روش هموروئیدکتومی استاپلر PPH   پزشک متخصص هموروئید از یک دستگاه مانند استاپلر برای انهدام هموروئیدها استفاده می کند و بدون ایجاد برش جریان خون را قطع می کند. بدون خونرسانی هموروئیدها در نهایت کوچک شده و سپس به طور کامل از بین می روند.

این روش برای درمان هموروئید هایی که  پرولاپس دارند و یا پایین افتاده اند نیز مؤثر است.

در این روش هموروئید ها را به جایی که عصب کمتری وجود دارد ، منتقل می کند.  به طوری که درد آن کمتر از عمل باز می باشد. شما همچنین با هموروئیدکتومی استاپلر سریع تر بهبود می یابید و خونریزی و خارش کمتری دارید. و معمولا عوارض کمتری پس از این روش وجود دارد.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

 

خطرات و عوارض هموروئیدکتومی استاپلر

این روش بسیار رایج و ایمن است و برای بسیاری از بیماران انجام می شود.  با این حال ، هر جراحی با برخی از خطرات همراه می باشد. از جمله :

عوارض و خطرات احتمالی هموروئیدکتومی استاپلر :

  • خونریزی ؛
  • عفونت ؛
  • تنگی مقعد به علت زخم‌های ایجاد شده ؛
  • آسیب دیدگی دیواره مقعد که به ندرت اتفاق می‌افتد ؛
  • احساس پری و اجابت مزاج که تا چند روز پس از جراحی خود‌ به‌ خود برطرف می‌شود ،
  • واکنش به بیهوشی

ممکن است بعد از عمل به علت تورم یا اسپاسم عضلانی در اجابت مزاج مشکل داشته باشید.  اگر اسفنکتر مقعدی شما در حین جراحی آسیب دیده باشد ، دچار  وضعیتی به نام بی اختیاری مدفوع می شوید.

در صورت بروز مشکلات زیر بلافاصله پزشک خود را در جریان بگذارید :

  • خونریزی زیاد ،
  • تب ،
  • درد شدید مقعد ،
  • اگر نمی توانید ادرار و مدفوع بکنید.

 

مراقبت های پس از عمل هموروئیدکتومی

هموروئیدکتومی |هموروئیدکتومی استاپلر | درمان هموروئید با بهترین روش های جراحی

درد شایع ترین شکایت پس از عمل هموروئیدکتومی استاپلر به ویژه در هنگام اجابت مزاج است.  شما می توانید با نظر جراح معالج خود داروهای ضد درد مانند استامینوفن ، آسپرین یا ایبوپروفن مصرف کنید.   نشستن در وان آب گرم نیز ممکن است کمک کند.

پس از عمل هموروئیدکتومی استاپلر به دقت به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا احتمال موفقیت عمل را افزایش دهید.

  • مصرف به موقع آنتی‌بیوتیک و مسکن‌ ها به منظور  پیشگیری از عفونت و کنترل درد ،
  • مصرف مواد غذایی ملین یا داروهای ملین به منظور پیشگیری از یبوست ،
  • استفاده از پمادهای موضعی کاهش دهنده درد با تجویز جراح ،
  • نشستن در وان آب گرم به منظور تسکین درد ،
  • مراجعه به پزشک و پیگیری درمان پس از عمل.

 

ریکاوری پس از جراحی هموروئید

بهبودی پس از درمان یا جراحی هموروئید به طور معمول یک تا سه هفته طول می کشد. البته دوره ریکاوری به نوع درمان ، شدت هموروئید و تعداد برداشت ها بستگی دارد.  بسیاری از بیماران اظهار می کنند که بهبودی از این نوع جراحی بسیار دردناک است و درد و ناراحتی در دو تا سه هفته بعد از عمل انتظار می رود. اکثر بیماران در پایان هفته اول احساس بهتری می کنند. به خصوص اگر بیمار بتواند مدفوع شل و آبکی داشته باشد.

اگر مدفوع بیمار سفت شود یا اگر فشار برای حرکت روده لازم باشد ، درد می تواند قابل توجه باشد. در طول بهبودی ، تا جایی که ممکن است نباید دچار یبوست بشوید.  به یاد داشته باشید که داروهای درد که اغلب برای دوره بهبودی تجویز می شوند نیز عامل یبوست شناخته شده اند.

بنابراین بیماری که به طور معمول داروهای یبوست را مصرف می کند ، ممکن است به منظور پیشگیری از یبوست به میزان بیشتری داروی ضد یبوست نیاز داشته باشد.

بیمار می تواند در هفته بعد از جراحی به فعالیت های سبک خود ادامه دهد. و در طول دو تا سه هفته بعدی فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرد.

 

کنترل درد پس از درمان هموروئید

هموروئیدکتومی |هموروئیدکتومی استاپلر | درمان هموروئید با بهترین روش های جراحی

کاملاً طبیعی است که در هفته بعد از درمان هموروئید درد زیادی داشته باشید.  بیمارانی که  هموروئیدکتومی شده اند و یا جراحی برای از بین بردن هموروئید انجام داده اند ، معمولاً نسبت به بیمارانی که اسکلروتراپی را انتخاب می کنند و درمان تهاجمی کمتری دارند ، درد بیشتری را تجربه می کنند.  بستن هموروئید با باند لاستیکی نیز یک روش سرپایی است که معمولاً منجر به ناراحتی ناچیز پس از درمان می شود.

بسته به نوع روش که انتخاب می کنید ، درد شما ممکن است قابل توجه باشد یا شما احساس ناراحتی اندکی داشته باشید. سطح دردی که بیمار پس از این روش تجربه می کند مربوط به نوع روش ، شدت هموروئید قبل از جراحی و روان بودن مدفوع در طی اجابت مزاج در طول دوره بهبودی است.

عمل جراحی برای درمان یک هموروئید کوچک با استفاده از اسکلروتراپی ممکن است موجب درد جزئی شود.

هموروئیدکتومی برای برداشتن چندین هموروئید بزرگ ممکن است موجب درد شدید شود.  درد ناشی از حرکت روده ای صرف نظر از نوع درمان ، در هفته بعد از جراحی طبیعی است. فشار دادن و زور دادن می تواند درد را به طور قابل توجهی بدتر کند.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

اسکلروتراپی چیست؟

در روش اسکلروتراپی از یک ماده محرک به نام اسکلروزانت استفاده می‌کند که به طور مستقیم به داخل رگ یا رگ لنفاوی تزریق می‌شود. این ماده رگ را تحریک می‌کند و موجب تورم آن می‌شود. این تورم باعث می شود که جریان خون یا مایع لنفاوی به هموروئید قطع شده و هموروئید کوچک می‌شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments