چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم؟ | علت هموروئید خارجی چیست؟ | جراحی بواسیر

چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم؟ | علت هموروئید خارجی چیست؟ | جراحی بواسیر

چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم؟ | علت هموروئید خارجی چیست؟ | جراحی بواسیر

چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم؟ | علت هموروئید خارجی چیست؟ | جراحی بواسیر   هموروئید چیست؟

هموروئیدها رگ های هستند که متورم شده اند و در اطراف مقعد یا در پایین رکتوم  قرار دارند. حدود 50 درصد بزرگسالان علائم هموروئید را تا سن 50 سالگی تجربه می کنند.

هموروئید یا بواسیر می تواند داخلی یا خارجی باشد.  هموروئید داخلی در رکتوم یا راست روده رشد می کند. هموروئید خارجی در خارج از مقعد قرار دارد و قابل مشاهده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هموروئیدهای خارجی شایع تر و مشکل سازتر است. هموروئیدها باعث درد ، خارش شدید و ناراحتی در هنگام نشستن  می شوند. خوشبختانه بواسیر قابل درمان است.

 

هموروئید خارجی چیست؟

چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم؟ | علت هموروئید خارجی چیست؟ | جراحی بواسیر

شایع ترین علت هموروئید خارجی ، زور زدن های تکراری برای اجابت مزاج است.   هموروئید هنگامی ایجاد می شود که رگ های رکتوم یا مقعد گشاد و یا بزرگ می شوند و می توانند “داخلی” یا “خارجی” باشند. هموروئید خارجی معمولاً در زیر پوست مقعد قرار دارد.

 

علائم هموروئید خارجی چیست؟

طیف وسیعی از علائم وجود دارد که می تواند فرد مبتلا به هموروئید را تحت تأثیر قرار دهد. علائم نسبت به شدت هموروئید شما متفاوت است. برخی از علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • خارش در اطراف بیرون مقعد ،
  • احساس درد و التهاب در اطراف مقعد ،
  • وجود توده هایی نزدیک یا اطراف مقعد ،
  • وجود خون در مدفوع ،
  • اجابت مزاج دردناک.

اگر چه هموروئید دردناک است ، اما خطرناک نیست و اغلب خود به خود درمان می شود.  اما اگر مدت ها است که به این عارضه مبتلا هستید ، ممکن است به تدریج نشانه های  کم خونی  مانند ضعف و رنگ پریدگی به علت خونریزی ایجاد شود. هرچند که این اتفاق نادر است.

هنگام استفاده از توالت هم ممکن است خونریزی داشته باشید.  شاید بر روی دستمال توالت خون ببینید . و متوجه شوید که توده های اطراف مقعد متورم شده اند.

البته این علائم همچنین ممکن است به دلیل بیماری های دیگر رخ دهد. اما اگر این علائم را تجربه می کنید ، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

 

علل هموروئید خارجی چیست؟

شایع ترین علت هموروئید فشار آمدن در هنگام داشتن حرکت روده ای است.  این عارضه اغلب ناشی از موارد شدید یبوست یا اسهال است.  فشار به جریان خون داخل و خارج منطقه ایجاد می شود. این امر موجب جمع شدن خون و بزرگ شدن عروق در این منطقه می شود.

 

افرادی که در معرض هموروئید خارجی قرار دارند

چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم؟ | علت هموروئید خارجی چیست؟ | جراحی بواسیر

اگر والدین شما هموروئید داشته باشند ، به احتمال زیاد شما نیز ممکن است به آن مبتلا شوید.  هموروئید ممکن است بواسطه بارداری ایجاد شود.  زنان باردار به علت فشار ناشی از رحم بر روی این رگ ها در معرض خطر ابتلا به هموروئید قرار دارند.

یکی دیگر از علل ابتلا به هموروئید پیری است. همانطور که سن ما بالا می رود ، هموروئید می تواند به علت افزایش فشار ناشی از نشستن زیاد رخ دهد. و هر چیزی که موجب فشار آمدن در طی حرکات روده شود نیز منجر به هموروئید خارجی می شود.

اگر مطمئن نیستید که علت هموروئید شما چیست ، پزشک ممکن است بتواند دلیل آن را تعیین کند.

 

عوامل خطر

هموروئید ها می توانند به طور ژنتیکی از طریق والدین به کودک منتقل شوند.  بنابراین اگر والدین شما هموروئید داشته باشند ، احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیز به آن مبتلا شوید.  بلند کردن اجسام سنگین به طور مرتب ، چاقی و یا فشارهای دیگر بر روی بدن شما می تواند خطر ابتلا به هموروئید را افزایش دهد.

ایستادن بیش از حد بدون استراحت و نشستن می تواند باعث ایجاد هموروئید شود.  مقاربت جنسی مقعدی به طور تکراری  و اسهال می تواند خطر ابتلا به هموروئید را افزایش می دهد.

اگر حامله باشید ، احتمال ابتلا به هموروئید بیشتر است. هنگامی که رحم بزرگ می شود ،  بر روی رگ های روده بزرگ فشار می آورد و باعث تورم و تحریک آنها می شود.

 

هموروئید خارجی چگونه تشخیص داده می شود؟

از آنجایی که بسیاری از علائم هموروئید خارجی ممکن است ناشی از بیماری های دیگر این منطقه باشد ، لازم است که آزمایشات و معاینات کاملی انجام دهید.   پزشک شما ممکن است یک سری آزمایشات برای تأیید هموروئید خارجی در نزدیکی مقعد انجام دهد.  این آزمایش ها شامل موارد زیر می باشند :

  • پروکتوسکوپی ،
  • آزمون دیجیتال راست روده ،
  • کولونوسکوپی ،
  • سیگموئیدوسکوپی ،
  • آنوسکوپی.

پزشک شما ممکن است بررسی های خود را با یک معاینه فیزیکی شروع کند. در موارد هموروئید خارجی ، پزشکان ممکن است قادر به دیدن هموروئید باشند.

اگر پزشک شما به جای هموروئید خارجی به هموروئید داخلی مشکوک باشد ، ممکن است از آنوسکوپی برای بررسی داخل مقعد استفاده کند. هموروئید داخلی می تواند با کولونوسکوپی ، سیگموئیدوسکوپی یا پروکتوسکوپی مشاهده شود.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

درمان هموروئید خارجی

هموروئید را می توان با توجه به شدت آن با چند روش درمان کرد.  پزشک ممکن است از شما بپرسد که آیا داروهای خاصی مصرف می کنید و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید.

بعضی از درمان های معمولی که ممکن است پزشک به شما توصیه  کند شامل قرار دادن کمپرس یخ   برای کاهش تورم ، شیاف و یا استفاده از پماد های آنتی هموروئید می باشد.

این گزینه ها می تواند به افرادی که به هموروئید های خفیف تر مبتلا هستند کمک کند. اگر به بواسیر شدید مبتلا باشید ، احتمال اینکه پزشک روش جراحی را برای درمان شما توصیه کند ، زیاد است.

درمان جراحی عبارتند از :

  • برداشتن هموروئید یا هموروئیدکتومی hemorrhoidectomy ،
  • سوزاندن بافت هموروئید با اشعه مادون قرمز، لیزر ، یا انعقاد الکتریکی ،
  • اسکلروتراپی یا باند لاستیکی برای کاهش هموروئید.

 

پیشگیری از تشکیل هموروئید  

عامل اصلی پیشگیری از هموروئید خارجی ، جلوگیری از فشار در طی حرکات روده است.  اگر یبوست شدید داشته باشید ، ممکن است بخواهید از مواد کمکی مانند ملین ها استفاده کنید و یا فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

نرم کننده های مدفوع یکی دیگر از گزینه هایی است که می تواند به رفع یبوست موقت به علت حاملگی یا سایر عوامل کمک کند.  شما همچنین می توانید بسیاری از گزینه های درمان یبوست را به صورت آنلاین پیدا کنید.  اگر این گزینه ها به شما کمک نمی کند ، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر برای کاهش فشار صحبت کنید.

 

مشکلاتی که هموروئید خارجی ایجاد می کند

هموروئید بیماری نسبتاً شایعی است. بسیاری از مردم با درمان مناسب بهبود می یابند. در موارد شدید هموروئید خارجی ، روش های جراحی برای درمان ضروری است. افراد مبتلا به هموروئید شدید خارجی ممکن است تنها با عمل جراحی نتیجه بگیرند و علائم بیماری شان کاهش پیدا کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments