آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئید | تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئیدها | بهترین درمان های خانگی برای هموروئید

آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئیدها | بهترین درمان های خانگی برای هموروئید

 آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئید | بهترین درمان های خانگی برای هموروئید

هموروئید بیماری عجیب و غریبی نیست.  بسیاری از مردم از مرد و زن به طور یکسان هموروئید دارند.  اما فقط زمانی متوجه آن می شوند که مشکلی ایجاد می کند.  در حدود نیمی از افراد خونریزی ، درد و یا علائم دیگر هموروئید را تا زمانی که 50 ساله می شوند ، تجربه کرده اند.  زنان نیز در طول بارداری ممکن است به بواسیر دچار شوند.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

هموروئید چیست ؟

گروهی از رگ ها در داخل و اطراف مقعد و پایین رکتوم وجود دارد که می تواند تحت فشار قرار گیرد. وقتی این رگ ها دچار تورم می شوند ،  هموروئید نامیده می شوند.  هموروئیدها ممکن است در داخل یا فقط در لبه  خارجی مقعد وجود داشته باشند.  آنها معمولاً خطرناک نیستند اما می توانند برای شما ناراحتی ایجاد کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

چه چیزی باعث بروز هموروئیدها می شود؟

به طور دقیق مطمئن نیستیم که علت هموروئید چیست.  اما به احتمال زیاد نشستن زیادی در توالت به دلیل اسهال ، و یا مشکل در اجابت مزاج به علت اینکه مبتلا به یبوست هستید شاید باعث بروز آن بشود.  یا ممکن است علت آن بلند کردن اجسام سنگین باشد. هموروئید ها در دوران پیری بیشتر شایع هستند.  افرادی که اضافه وزن دارند و زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.  همچنین اگر والدین شما به بواسیر مبتلا بوده اند ، ممکن است شما نیز به آن مبتلا بشوید.

 

درمان های خانگی برای هموروئیدها

آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئید | بهترین درمان های خانگی برای هموروئید

بهترین درمان ها برای هموروئیدها معمولاً روش هایی هستند که بدون نیاز به عمل جراحی یا حتی  دکتر می توانید آنها را در خانه انجام دهید.  درمان های خانگی برای هموروئیدها را می توانید با تغییرات شیوه زندگی و یا تغییر رژیم غذایی خود شروع کنید.  این نکات شامل پیشگیری از یبوست و آسان تر کردن اجابت مزاج است.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. اینجا کلیک کنید.

 

تسکین درد و خارش

وان آب گرم

به مدت 15 دقیقه یا بیشتر در یک لگن آب گرم بنشینید.  دو تا سه بار در روز و پس از اجابت مزاج برای چند روز این کار را انجام دهید.  این کار کمک می کند تا تورم در منطقه کاهش یابد و ماهیچه های اسفنکتر شما را شل می کند.  سپس خود را به آرامی خشک کنید.  حتی می توانید از سشوار برای خشک و گرم کردن موضع استفاده کنید.  لگن های مخصوص نیز موجود است که می توانید روی توالت قرار داده و با آب گرم پر کنید و خیلی راحت درون آن بنشینید.

استفاده از پمادهای موضعی

پمادهایی برای کاهش درد و خارش و علائم هموروئیدها در داروخانه ها موجود می باشد.  شما می توانید از کرم هیدروکورتیزون 1٪ روی پوست خارجی استفاده کنید تا خارش را کاهش دهد.  اما برای مدت بیش از یک هفته از آن استفاده نکنید ، مگر اینکه پزشک شما نظر دیگری داشته باشد.

کمپرس سرد

یک بسته سرد کوچک را چند بار در روز روی موضع بگذارید.  این کار به کاهش درد و ورم کمک می کند.

مصرف مسکن

استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن ، آسپرین یا ایبوپروفن می تواند به کاهش درد کمک کند.

خودداری از خاراندن

خود را نخارانید. این کار به پوست آسیب می رساند و باعث می شود که سوزش و خارش بدتر شود.

پوشیدن لباس زیر پنبه ای

پوشیدن لباس زیر پنبه ای نرم و گشاد باعث می شود که بدن شما هوا بخورد و مرطوب نباشد.  زیرا ایجاد رطوبت باعث می شود هموروئید بیشتر شما را ناراحت کند.

 

عادت های خوب  توالت رفتن

آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئید | بهترین درمان های خانگی برای هموروئید

زمان خود را برای توالت رفتن محدود کنید.  بیش از چند دقيقه در توالت نمانید و زیاد به خود فشار نیاورید.  سعی کنید که هر روز در یک زمان معین به توالت بروید.

استفاده از دستمال توالت

اگر دستمال توالت زبر است از آن استفاده نکنید.  یا از دستمال مرطوب ، گلوله پنبه و یا دستمال مرطوب بدون الکل استفاده کنید.

خود را نگه ندارید

هر وقتی احساس می کنید که نیار به اجابت مزاج دارید ، آن را انجام دهید.  برای زمان و مکان بهتر صبر نکنید در این صورت مدفوع به عقب برمی گردد. و این می تواند منجر به فشار بیشتر شود.

چمباتمه زدن را امتحان کنید

وقتی به توالت می روید ، یک چهار پایه کوتاه را زیر پاهای خود قرار دهید. بالا بردن زانوها هنگام قرار گرفتن روی توالت ، موقعیت روده را تغییر می دهد و می تواند حرکت های روده ای را آسان تر کند.

کار خود را آسان تر کنید   

استفاده از فیبر بیشتر مدفوع شما را نرم تر و راحت تر می کند.  شما می توانید فیبر را در لوبیا ، نان و غلات کامل دانه و میوه های تازه و سبزیجات پیدا کنید.  همچنین اگر نمی توانید از طریق غذاها به اندازه کافی فیبر دریافت کنید یک مکمل را امتحان کنید.  به آرامی فیبر را اضافه کنید تا از گاز و نفخ جلوگیری شود.

مقدار زیادی مایعات بنوشید

آب بنوشید تا به راحتی مدفوع کنید و مدفوع را نرم و راحت نگه دارید. آب بهترین انتخاب است. مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید. آب گوجه فرنگی یک ملین طبیعی است و می تواند به شما کمک کند.

به طور منظم ورزش کنید   

راه رفتن به مدت  20 تا 30 دقیقه در هر روز می تواند به شما کمک کند تا از یبوست شما جلوگیری شود.

نفس کشیدن

هنگامی که سخت کار می کنید ، نفس خود را حبس نکنید .  هنگامی که دارید جسمی را می کشید یا بلند می کنید و یا کارهایی با زحمت زیاد انجام می دهید حتماً به دم و بازدم خود توجه کنید  نگه داشتن نفس باعث فشار آمدن زیاد و در نتیجه خونریزی هموروئیدها می شود.

از بالش استفاده کنید

به جای نشستن بر روی یک سطح سخت ، روی یک کوسن بنشیند.  این کار  تورم هموروئیدها را کاهش می دهد. همچنین ممکن است از تشکیل هموروئید جدید نیز جلوگیری شود.

راه رفتن

اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بنشینید ، هر ساعت یکبار بلند شده و حداقل 5 دقیقه حرکت کنید.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments