پاکسازی صورت در منزل

پاکسازی صورت در منزل | جدیدترین روش پاکسازی صورت | فیس آپ

گام به گام تا پاکسازی صورت در منزل

 

در خیابانهای پرازدحام امروزی گرد و خاک و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که براحتی روی صورتمان می نشیند. به غیر از آلودگی و گرد و خاک عوامل دیگری نیز در هوا وجود دارند که به پوست آسیب می رسانند. این روز ها هوا سرشار از رادیکال های آزاد و گازهای سمی است. این آلودگی ها در لایه خارجی پوست جمع شده و سبب مسدود شدن منافذ می شوند. در نتیجه شاهد بروز آکنه و عوارض پوست صورت هستیم. بنابراین باید به دنبال راه حلی جهت پاکسازی صورت در منزل باشیم.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل

 

به همین دلیل پاکسازی روزانه پوست صورت از اهمیت بسزایی برخوردار است. لیکن مراجعه به سالن زیبایی بطور مکرر برای همه مردم امکان پذیر نیست. در صورتی که بتوانید صورت تان را در منزل پاکسازی کنید نه تنها مشکلات پوستتان رفع می شود. بلکه می توانید زمان و پول زیادی را پس انداز کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای پاکسازی صورت در منزل می بایست اقلام زیر را تهیه نمایید :

  • ژل پاک کننده روغنی
  • ژل پاک کننده/شستشو دهنده صورت. پاک کننده ای را انتخاب کنید که مناسب تایپ پوست صورت تان است.
  • اسکراب صورت
  • دستگاه بخور و حوله
  • پک صورت که متناسب با تایپ پوست شماست.
  • تونر صورت
  • مرطوب کننده ای که متناسب با تایپ پوست شماست.
  • حوله صورت
  • از بین برنده جوش های سرسیاه و سرسفید
  • پد های پنبه ای

جدیدترین روش پاکسازی صورت

دستگاه فیس آپ Face UP جدیدترین دستگاه پاکسازی و جوانسازی صورت می باشد. مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از دانش روز و جدیدترین دستگاه زیبایی، فیس آپ، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

 

چطور می توان به روش اسپا (آبگرم)، پوست صورت را در منزل پاکسازی نمود؟

در این بخش به بررسی روش های پاکسازی پوست صورت به روش اسپا در منزل می پردازیم:

 

  • استفاده از ژل یا فوم پاک کننده صورت

مقداری از ماده پاک کننده صورت را روی کف دست ریخته و به آرامی بصورت حرکات دورانی ماساژ دهید. انگشتان خود را به آب گرم آغشته کرده و بصورت حرکات دورانی روی صورت به آرامی ضربه بزنید. سپس صورت خود را با آب فراوان بشویید تا جایی که تمام مواد پاک کننده از روی صورتتان پاک شود.

پاک کننده های روغنی آلودگی و میکروب پوست صورت را از بین می برد. بکمک سبومی که بطور طبیعی تشکیل می شود، تمام آلودگی و آرایشی را که روی صورتتان دارید حل می کند.

حال با استفاده از شستشو دهنده صورت و یا پاک کننده ملایم، صورتتان را بشویید تا چربی اضافی آن از بین برود. سپس با حوله ای تمیز صورت تان را پاک نمایید اما کامل خشک نکنید. در مرحله بعد می بایست پوست صورت تان مرطوب باشد.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل

 

  • صورت تان را لایه برداری کنید.

لایه برداری روشی عالی برای روشن شدن پوست صورت است. چرا که سلول های مرده را که در لایه خارجی پوست قرار دارند، از بین می برد. با انجام این کار، شاهد تاثیر بیشتری خواهید بود. زیرا این مواد بهتر می توانند به پوست نفوذ کنند.

از اسکراب صورت استفاده نمایید و به آرامی بصورت حرکات دورانی روی صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که به آرامی این کار را انجام دهید. چراکه فشار زیاد روی پوست بجای اینکه به پاکسازی آن کمک کند، سبب آسیب رساندن به پوست می شود. وقتی این مرحله را پشت سر گذاشتید، صورت تان را با آب گرم شستشو دهید.

  • صورت تان را بخور دهید.

بخور دادن سبب می شود که سموم موجود در پوست از بین رفته و صورتتان عمیقا پاکسازی شود. در نتیجه دیگر از شر جوش های سرسیاه و سرسفید صورت تان خلاص می شوید. علاوه بر این بخور صورت از خشکی پوست جلوگیری می نماید.

برای بکارگیری این روش می توانید از دستگاه های بخور سالن های زیبایی استفاه نمایید. در غیر اینصورت می توانید این کار را در منزل انجام دهید. ابتدا آب را داخل ظرفی ریخته و حرارت دهید. وقتی بجوش آمد صورتتان را بالای ظرف بگیرید تا بخار آب روی صورت تان بنشیند. حین بخور ، روی سر و صورت تان را با حوله بپوشانید. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید. سپس بکمک ریمور، جوش های سرسیاه و سرسفید روی صورت را تخلیه کنید.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل

 

  • از ماسک های متناسب با پوست صورت تان استفاده نمایید.

ماسک های صورت برای پوست و استراحت آن بسیار مفید است. این ماسک ها برای اصلاح رنگ پوست و نرمی آن مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه ماسک های متفاوتی متناسب با تایپ پوست افراد موجود می باشد. پس دقت کنید که ماسک متناسب پوست صورت تان را انتخاب کنید.

ماسک را روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید صورت تان استراحت کند. عموما 30-20 دقیقه طول می کشد تا ماسک روی صورت تان خشک شود. بمجرد این که ماسک خشک شد، صورت تان با آب سرد شسته و با حوله ای خشک نمایید.

  • از تونر پوست استفاده نمایید.

برای حفظ تعادل PH صورت می توانید از تونر صورت استفاده نمایید. این تونر ها صورت را شاداب نموده، پوست را آبرسانی کرده و منافذ صورت را می بندد. می توانید انگشت تان را به تونر آغشته کرده و روی صورتتان ضربه های آرامی بزنید. و یا تونر را داخل بطری ریخته و مستقیما روی صورت تان اسپری کنید.

  • پوست صورت تان را مرطوب نگه دارید.

این مرحله آخر است. و مانند سایر مراحل بسیار حائز اهمیت می باشد. پس آن را فراموش نکنید. مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با تایپ پوست تان است. برای پوست های مختلط و یا چرب می توانید از کرم های مرطوب کننده که بصورت ژل هستند، استفاده کنید. اگر پوست تان خیلی خشک است می توانید از فیس باتر و یا لوسیون های غلیظ استفاده نمایید.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل

 

فواید پاکسازی پوست صورت

حال که با روش های پاکسازی صورت در منزل آشنا شدید، به بررسی فواید آن می پردازیم:

  • پاکسازی صورت سبب بهبود بافت پوست و درخشندگی صورت می شود.
  • جوش ها، لک ها، جوش های سرسیاه و سرسفید از بین می روند.
  • پاکسازی صورت سبب بهبود گردش خون در صورت می شود. در نتیجه پوست سالم تر خواهد ماند.
  • با پاکسازی صورت، پوست آبرسانی شده و بخوبی تغذیه می شود.
  • اثرات منفی آفتاب گرفتن را از بین برده و یا کاهش می دهد.

 

بهترین مرکز پاکسازی صورت در تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

 

چگونه از ترکیبات طبیعی جهت پاکسازی صورت در منزل استفاده نماییم؟

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که تمایل دارید از ترکیبات طبیعی جهت پاکسازی صورت تان استفاده نمایید، می توانید از راهکار های زیر بهره ببرید. در حقیقت آنچه که می بایست انجام دهید، جستجو در آشپزخانه تان است. در آنجا می توانید شگفت انگیز ترین ترکیبات متناسب با پوست تان را پیدا کنید.

بخاطر داشته باشید که این ترکیبات را روی پوست تان تست کنید. با این کار مطمئن می شوید که نسبت به آن ترکیبات آلرژی دارید یا خیر. می توانید با ایجاد خراش روی پوست و قرار دادن مقداری از ترکیبات روی آن، تست حساسیت را انجام دهید. اگر واکنش خاصی نسبت به آن نشان ندادید، می توانید از آن استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید و یا بدن تان نسبت به ترکیبات زیادی واکنش آلرژیک نشان می دهد، بهتر است این تست را نسبت به اکثر ترکیبات انجام دهید.

در این قسمت به آماده سازی ترکیبات و چگونگی استفاده از آنها در پاکسازی صورت اشاره می کنیم:

 

  • پاک کننده صورت بسازید.

طرز تهیه پاک کننده روغنی :

اگر پوست معمولی و یا خشک دارید، می توانید از روغن زیتون و یا روغن نارگیل ارگانیک استفاده نمایید. در صورتی که پوست تان چرب و یا حساس است، از روغن جوجوبا استفاده نمایید. همچنین می توانید یک قطره از روغن اسانس مورد علاقه تان را به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه پاک کننده صورت حاوی عسل:

اگر پوست تان خشک و یا معمولی است، نصف قاشق چای خوری شیر یا خامه را با نصف قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید. اگر پوست تان چرب است، عسل را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط نمایید. برای پوست های حساس، عسل را با نصف قاشق چای خوری گلاب میکس کنید.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل

 

  • اسکراب صورت تهیه کنید.

جهت تهیه اسکراب صورت به یک قاشق چای خوری شکر دانه ریز/شکر قهوه ای و دو قطره آب احتیاج دارید. این دو را بخوبی با هم مخلوط نمایید.

  • ماسک صورت بسازید.

یک قاشق چای خوری آرد، نصف قاشق چای خوری زردچوبه، یک و نیم قاشق چای خوری گلاب را ترکیب نمایید. این مواد را هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست آید. مطمئن شوید که آرد بخوبی در این ترکیب حل شده باشد.

  • تونر بسازید.

بدون یک تونر، پاکسازی صورت تان به روش خانگی تکمیل نمی شود. گلاب و آب خیار را به اندازه مساوی با هم مخلوط نمایید و در ظرف اسپری بریزید.

  • صورت تان را پاکسازی کنید.

ابتدا به مدت 30 ثانیه پاک کننده روغنی را بصورت حرکات دورانی روی پوست خشک بمالید. سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید. دوباره صورت تان را با پاک کننده حاوی عسل پاکسازی نمایید. پاکسازی دوباره پوست روشی عالی جهت از بین بردن میکروب ها و آلودگی صورت است.

  • صورت تان را بخور دهید.

اگر دستگاه بخور دارید، از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، ظرفی را از آب پر کرده و چند قطره اسانس مورد علاقه تان را داخل آن بریزید. برای ریلکسیشن عصاره اسطخودوس، بابونه و کندر بسیار عالی است. بمجرد این که آب جوش آید بخار آن بالا می آید. سرتان را بالای ظرف نگه داشته و با حوله ای بپوشانید تا بخار در محدوده صورت تان حفظ شود. سعی کنید 3-5 دقیقه در همین حالت بمانید. سپس می توانید از ریمور و یا پد پنبه ای جهت تخلیه جوش های سرسیاه استفاده نمایید. صورت تان را پاک کنید. مراقبت پوست اطراف بینی تان باشید.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل
  • پوست صورت تان را لایه برداری کنید.

از اسکراب حاوی شکر استفاده کرده و پوست تان را لایه برداری نمایید. به آرامی انگشتتان را بصورت دورانی روی صورت تان حرکت دهید. همان طور که پاک کننده روغنی را روی صورت تان ماساژ دادید. پس از 30 ثانیه تا یک دقیقه ماساژ دادن، صورت تان را با آب خنک بشویید. سپس پوست خود را با حوله خشک نمایید.

  • از ماسک صورت استفاده کنید.

پس از پاکسازی صورت تان با استفاده از براش مخصوص و یا انگشتانتان، ماسک را روی پوست خود بمالید. مراقب باشید که به چشم هایتان مالیده نشود. می توانید این ماسک را برای شادابی زیر چشم هایتان نیز استفاده کنید. دراز بکشید و 30 دقیقه استراحت کنید. سپس با آب خنک بشویید.

  • از تونر استفاده کنید.

تونری را که در منزل درست کرده اید روی صورت خود اسپری کنید. سپس با استفاده از پد پنبه ای پاک کنید. این کار به شما کمک می کند تا لکه های زرد رنگ ناشی از زردچوبه از روی صورتتان پاک شود. در نتیجه پوست نرم و شادابی خواهید داشت. اگر پوست خشکی دارید، یک بار دیگر تونر را اسپری کنید. سپس به آرامی تونر را روی پوست تان فشار دهید.

 

پاکسازی صورت در منزل
پاکسازی صورت در منزل

 

  • استفاده از کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید.

حالا می توانید مرطوب کننده مورد علاقه تان را روی پوست تان ماساژ دهید. و یا می توانید از مرطوب کننده های طبیعی پوست مانند آلوئه ورا استفاده نمایید.

 

اغلب چند وقت یکبار می توان صورت را پاکسازی نمود؟

معمولا برای نتیجه بهتر و شادابی پوست می توان هر دو هفته یکبار پاکسازی صورت را انجام داد.

 

تفاوت میان پاکسازی صورت و فیشیال چیست؟

پاکسازی صورت هر دو هفته یکبار سبب زدون کثیفی، میکروب و سلول های مرده پوست می شود. این آلودگی های پوستی باعث تیرگی رنگ پوست و بروز جوش و سایر عوارض پوستی می شود.

فیشیال علاوه بر تمامی مراحل پاکسازی صورت، شامل ماساژ ریلکسینگ و آرامش صورت نیز می شود. همچنین از فیشیال صورت جهت درمان بیماری های مزمن پوستی نیز استفاده می شود. پس می توانید فیشیال متناسب با تایپ پوست تان را تهیه کرده تا هرگونه بیماری پوستی را درمان نمایید.

معمولا می بایست یک ساعت تا یک ساعت و نیم اجازه دهید تا فیشیال روی صورت تان بماند. از این محصول می توانید ماهی یک بار یا دو ماهی یک بار استفاده نمایید. تاثیر فیشیال نسبت به پاکسازی ساده صورت، ماندگارتر بوده و سبب شادابی و سلامت پوست می شود.

 

آیا پاکسازی صورت، عوارض جانبی بهمراه دارد؟

اگر حواستان نباشد پاکسازی صورت نیز می تواند عوارض جانبی بهمراه داشته باشد. یکی از بارزترین عوارض جانبی آن اینست: در صورتی که حین لایه برداری و پاکسازی به آرامی پوست ماساژ داده نشود، سبب قرمزی صورت می شود.

مراحل پاکسازی صورت را می بایست به آرامی و متناوب انجام دهید. هنگامی که برای از بین بردن جوش های سرسیاه از ریمور استفاده می کنید، مراقب باشید که تمیز باشد. چراکه ممکن است حاوی باکتری بوده و سبب بروز جوش روی پوست تان شود. بهتر است حداقل به مدت 24 ساعت از کرم های آرایشی استفاده نکنید.

در صورتیکه صورتتان را در منزل پاکسازی می کنید، دقت کنید از محصولاتی استفاده کنید که متناسب تایپ پوستتان باشد. در غیر اینصورت ممکن است نتیجه خوبی دریافت نکنید. حتی ممکن است پوست تان نسبت به پاکسازی واکنش منفی نشان دهد.

پاکسازی صورت سبب جوانی، شادابی و درخشندگی پوست می شود. اگر در منزل این کار را انجام می دهید، بهتر است از محصولات طبیعی استفاده کنید. چراکه مطمئن هستید چه چیزی برای صورت تان استفاده می کنید. فراموش نکنید قبل از پاکسازی صورت دست های خود را بشویید.

مترجم و محقق : عطیه فضلی

منبع :

https://parenting.firstcry.com/articles/learn-how-to-do-face-cleanup-at-home-step-by-step-guide/

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments