چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

بعد از لیزر موهای زائد پوست نسبت به نور خورشید حساس می شود.  بعد از انجام لیزر درمانی حتماً باید با استفاده از کرم های ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید.  همچنین به مدت 8 هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

 

چرا باید پس از حذف موهای لیزر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

از آنجایی که ممکن است چندین جلسه درمان برای از بین بردن موهای زائد و رسیدن به نتایج مورد نظر شما ضروری باشد ،  قرار گرفتن در معرض آفتاب باید بین درمان ها به حداقل برسد.  امروزه لیزرهای ملایم و مؤثری وجود دارد که بهترین درمان را در اختیار مراجعین قرار می دهند.  اما شما باید بعد از درمان با لیزر بیشتر مراقب پوست خود باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

انتخاب لیزر مناسب برای پوست شما 

راه های زیادی برای از بین بردن و یا کاهش موهای ناخواسته وجود دارد.  یک روش مطمئن و مؤثر برای رسیدن به پوست صاف و بدون مو استفاده از لیزر موهای زائد  است که  نتایج آن قابل توجه و طولانی مدت است.

دلیل اصلی که بسیاری از مشتریان به مرکز لیزر درمانی ما مراجعه می کنند ، استفاده از دستگاه های مدرن و مناسب برای مشتری ها می باشد.  در این مرکز علاوه بر لیزر موهای زائد سایر روش های زیبایی نیز انجام می شود.

لیزر موهای زائد از یک پرتو متمرکز نور که هدف آن عمق خاصی از پوست است که در آن فولیکول مو واقع شده است استفاده می کند.  ملانین موجود در مو نور را جذب می کند و این باعث می شود که مو در ریشه موها  از بین برود.  بیشترین تأثیر لیزر در افرادی است که پوست روشن و موهای تیره دارند.   کنتراست بین رنگ پوست و مو باعث می شود که لیزر بهتر عمل کند.

در مرکز لیزر برکه ما از جدید ترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

درمان موهای زائد با لیزر

چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

صرف نظر از نوع لیزری که برای درمان شما از آن استفاده می شود ، پوست شما بیشتر نسبت به آسیب های نوری حساس می شود.  از این رو ، حفاظت از پوست در برابر نور خورشید پس از لیزر درمانی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس اهمیت زیادی دارد.

کرم های ضد آفتاب دارای سطوح مختلفی برای محفاظت از پوست در مقابل نور خورشید هستند که می توانید آن را با استفاده از مقدار SPF   موجود در کرم ضد آفتاب نشان دهید.

فاکتور حفاظت از خورشید  مدت زمانی را که کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی شما می شود ، تعیین می کند.   بنابراین یک محصول ضد آفتاب با  SPF30  تا 30 برابر بیشتر از پوست بدون کرم ضد آفتاب شما در مقابل آفتاب سوختگی از پوست شما محافظت می کند.

کرم ضد آفتاب را  30 دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بیایید ، استفاده کنید.  حداقل هر دو ساعت تا زمانی که خارج از منزل هستید و به مدت طولانی در معرض نور  خورشید قرار می گیرید ، باید مجدداً از آن استفاده کنید.  استفاده از اسپری ضد آفتاب کار شما را آسان تر و راحت تر می کند.

اگر هر روز در معرض نور خورشید قرار می گیرید بهتر است محصولات ضد آفتابی که هر روز مورد استفاده قرار می گیرند ، دارایSPF 30  باشند.   کرم های دارای  SPF 30 تا 97٪ از پوست در مقابل تمام اشعه های UVB دریافتی محافظت می کند.

اشعه های UVB مسئول آفتاب سوختگی پوست هستند.  بنابراین SPF  بالاتر ربطی به میزان آفتاب سوختگی پوست ندارد.   در حقیقت ، SPF 50  از 98 درصد اشعه UVB را فیلتر می کند ، در حالی که کرم های ضد آفتاب   SPF 15، از شما در مقابل  93 درصد از تمام اشعه های UVB دریافتی محافظت می کند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

 

یک ضد آفتاب با طیف وسیع را انتخاب کنید

چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

به جای استفاده از کرم های دارای SPF بسیار بالاتر ، از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که دارای برچسب “طیف گسترده ” است.  این به توانایی ضد آفتاب اشاره دارد که از پوست شما نه تنها در مقابل آفتاب سوختگی ناشی از UVB  بلکه از اثرات پیری ناشی از اشعه های UVA محافظت می کند که حتی  می تواند به شیشه نفوذ کند.  از این رو، حتی اگر در داخل خانه هستید اما در معرض تابش خورشید قرار گرفته اید ، باید از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.  

استفاده از موانع فیزیکی مانند پیراهن با آستین بلند ، شلوار ، چتر و عینک آفتابی علاوه بر کرم ضد آفتاب می تواند به محفاظت از پوست در برابر خورشید کمک کند.  از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی اکسید روی باشد.  اکسید روی یک ماده معدنی است که اکنون در کرم های ضد آفتاب برای مقابله با اشعه UV استفاده می شود.

 

مشخصات بهترین کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب به شما کمک می کنند تا پوست خود را از اشعه ماوراء بنفش (UV)   خورشید محافظت کنید. این محصولات نورخورشید را که روی پوست شما افتاده  منعکس می کنند.   بعضی دیگر از کرم های ضد آفتاب اشعه های UV  را قبل از رسیدن به پوست شما جذب می کنند.

تا چند سال پیش ، انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب به این معنی بود که ببینید فاکتور حفاظت از خورشید  (SPF)  چه عددی را نشان می دهد.

اما به زودی تحقیقات نشان داد که اشعه ماوراء بنفش  (UVA) نیز خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.  در حالی که اشعه UVA باعث آفتاب سوختگی نمی شود ، بلکه عمیقا به پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد چین و چروک می شوند.  سازمان حفاظت از محیط زیست برآورد می کند که تا 90٪ تغییرات پوستی در ارتباط با پیری واقعاً ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ی UVA  در طول عمر است.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

کرم های ضد آفتاب جدید

بنابراین بهترین کرم ضد آفتاب برای شما چیست؟ واضح است که شما می خواهید یک کرم ضد آفتاب با   طیف گسترده یا چندتایی برای UVB و UVA داشته باشید.  مواد تشکیل دهنده یک محصول ضد آفتاب با طیف گستره  شامل مواد زیر می باشد :

  • بنزوفنون (oxybenzone)،
  • سینامات octylmethyl cinnamate و سینوکسات ،
  • Sulisobenzone ،
  • Salicylates ،
  • دی اکسید تیتانیوم ،
  • اکسید روی ،
  • avobenzone (Parsol 1789) ،
  • ecamsule (Mexoryl SX)  ،

 

 SPF 15 یا بالاتر برای حفاظت پوست از اشعه  UVB

عامل SPF میزان محافظت از آفتاب را در جلوگیری از آفتاب سوختگی ناشی از اشعه UVB تأمین می کند.  اگر پوست شما به طور معمول در 10 دقیقه بسوزد ، این ده دقیقه در SPF 15  ضرب می شود که به میزان 15 برابر است. به این معنی که به مدت  150 دقیقه از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگی محافظت می کند.

دکتر لفل به وبMD  می گوید برای اکثریت قریب به اتفاق افراد ، SPF 15  مناسب است.  اما افرادی که دارای پوست بسیار ظریفی هستند ، سابقه خانوادگی سرطان پوست یا بیماری ای مانند لوپوس دارند که حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهد ، باید SPF 30 یا بالاتر را در نظر بگیرند.

کرم ضد آفتاب حاوی حداقل یکی از موارد زیر است : اکامسول ، اوبنزون ، اکسیبنسن ، دی اکسید تیتانیوم ، سولیزوبنزون ، و یا اکسید روی. هرکدام از این ها باید کار خود را انجام دهند.

 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

در حالی که انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب بسیار مهم است ، اگر شما هر روز به نحو  صحیح از آن استفاده نکنید ، مؤثر نخواهد بود.  در این مورد از راهنمایی های متخصصان ما استفاده کنید ↓

  • کرم های ضد آفتاب را از 15 تا 30 دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بروید ، مصرف کنید. خانم ها می توانند کرم های ضد آفتاب را زیر آرایش استفاده کنند. از ضد آفتاب به مقدار کافی   استفاده کنید تا تمام سطح پوست را به خوبی بپوشاند.
  • فراموش نکنید که همه مناطق صورت را به خوبی با کرم ضد آفتاب بپوشانید. از جمله روی گوش ها ، پاها ، پشت پاها، و حتی برای لب ها نیز از ضد آفتاب مخصوص لب به طور منظم استفاده کنید.
  • حداقل هر 2 ساعت ، کرم های ضد آفتاب را مجدداً اعمال کنید. و در صورت عرق کردن یا خیس شدن زودتر از 2 ساعت این کار را انجام دهید.
  • به تاریخ انقضای کرم توجه کنید. کرم ضد آفتاب در طول زمان خاصیت خود را از دست می دهد.
  • کرم های ضد آفتاب را هر وقت که در طول روز بیرون هستید استفاده کنید ، نه فقط زمان هایی که گرم و آفتابی است. در یک روز ابری و بارانی ، تا 80٪ از اشعه های خطرناک UV هنوز از میان ابرها عبور می کنند.  قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید در طول زمستان هنوز می تواند اثرات مضر روی پوست شما داشته باشد.

 

کرم ضد آفتاب کافی نیست

چرا بعد از لیزر موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ بهترین کرم ضد آفتاب

بعضی از افراد بر این باورند که استفاده از کرم ضد آفتاب باعث می شود آنها در برابر اشعه های خورشیدی کاملاً محافظت شوند.    اما چنین چیزی درست نیست. هیچ کرم ضد آفتاب نمی تواند این کار را انجام دهد.

کارشناسان می گویند که مهم نیست که SPF چقدر بالا باشد ، مهم نیست که لایه ای از کرم که استفاده می کنید چقدر ضخیم است.  کرم های ضد آفتاب هرگز نمی توانند کاملاً از پوست شما محافظت کنند و می تواند خطرناک باشد.  افرادی که فکر می کنند که با مصرف این محصول در امان هستند ، زمان زیادی را در مقابل نور خورشید می گذرانند.  اما این کار خطر ابتلا به سرطان پوست و دیگر مشکلات را افزایش می دهد.

استفاده از یک کرم ضد آفتاب مؤثر به محافظت از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و تغییرات موقت رنگ پوست کمک می کند.  علاوه بر این ، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب می تواند به پوست شما کمک کند تا از هر گونه سوختگی پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری شود زیرا پوست پس از لیزر موهای زائد حساس تر است.

اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در مورد درمان موهای زائد با لیزر کسب کنید ، می توانید جهت مشاوره به مراکز لیزر ما مراجعه کنید.  مشاوره فرصتی است برای پرسیدن سؤالات ، بررسی جزئیات پزشکی و بهداشتی و تست پچ بر روی بخشی از پوست شما تا مطمئن شوید واکنش های غیرمعمولی نسبت به لیزر موهای زائد نخواهید داشت.   

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments