آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

 آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

برای اکثر مردم درمان موهای زائد با لیزر یک درمان بسیار مطمئن و مؤثر است.  اما هنگام تصمیم گیری در مورد حذف موهای زائذ با لیزر، موارد منع مصرف آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

بعضی از بیماری ها با لیزر موهای زائد ممکن است به طور قابل توجهی بدتر شود و ممکن است قبل از شروع دوره درمان لازم باشد پزشک خود را از سابقه پزشکی و هر نوع داروئی که در حال حاضر مصرف می کنید آگاه سازید.  پزشکان باید این موارد در نظر بگیرند و از تجربه و نظرات تخصصی خود استفاده کنند تا این روند را برای شما آسان تر کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همچنین شما باید در مورد ایمنی مصرف داروها و عدم تداخل آنها با لیزر موهای زائد با دکتر خانوادگی خود تماس بگیرید تا در مورد اینکه آیا هر کدام از داروها یا شرایط پزشکی شما بدتر می شود یا مشکل برطرف می شود ، با او مشورت کنید.

علاوه بر این شما باید پیش از شروع جلسات لیزر درمانی ، اپراتور لیزر را از هر گونه حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون آگاه سازید.  این مورد بسیار مهم است.  زیرا برای رسیدن به نتایج مطلوب ضروری است که فولیکول های مو وجود داشته باشند. هر گونه اپیلاسیون و استفاده از اپیلاتور که فولیکول های موها را حذف کند مانع از انجام  لیزر موهای زائد می شود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟  

زخم شدن پوست پس از لیزر موهای زائد می تواند یک نگرانی واقعی در هنگام تصمیم گیری برای لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت باشد.  این در حالی است که اگر لیزر موهای زائد توسط یک اپراتور لیزر با تجربه انجام شود ،  خطر زخم شدن پوست پس از لیزر درمانی اندک می باشد.

 

دلایل زخم شدن پوست پس از لیزر درمانی

آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده   ی بالا (ان.دی.یاگ) 

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است پس از لیزر درمانی زخم پوستی رخ دهد. این دلایل عبارتند از :

  • نوع نامناسب پوست ،
  • انتخاب لیزر نامناسب ،
  • درمان نامناسب ،
  • بی تجربگی اپراتور لیزر ،
  • داروهای مصرفی ،
  • ناتوانی پوست برای بهبودی.

لیزرهای مختلفی برای انواع پوست ها و موها موجود است.  اما برخی از لیزرها برای بعضی از پوست ها مناسب نیستند.  افرادی که از شرایطی مانند شکل گیری کلوئید یا زخم های هیپرتروفی رنج می برند برای درمان موهای زائد توسط لیزر مناسب نیستند.  درمان لیزر بر روی چنین پوست هایی می تواند منجر به عوارض جدی و زخم شود.

اگر لیزر درمانی برای موهای زائد با لیزر مناسب با رنگ و نوع پوست و موی شما انتخاب شود ، خطر ابتلا به اسکار به حداقل می رسد.  لیزرهای مختلف برای انواع مختلف پوست مناسب هستند.  انتخاب لیزر صحیح برای پوست شما مهم است ، به خصوص برای کسانی که پوست تیره تر دارند.

هنگامی که یک لیزر نامناسب بر روی نوع پوست اشتباهاً استفاده می شود ، بعد از لیزر درمانی پوست دچار عوارضی مانند زخم ، سوختگی و تغییرات رنگدانه می شود.

تجربه اپراتور لیزر شما در انجام لیزر موهای زائد برای حفظ ایمنی و کاهش احتمال زخم ضروری است. لیزرها اگر توسط  کسانی که تجربه کافی ندارند و نمی داند چه کاری انجام می دهند ، استفاده شوند ، بسیار خطرناک می باشند.  قبل از انتخاب یک مرکز لیزر درمانی لازم است که  تحقیقات کافی انجام دهید و همیشه در مورد تجربه و دانش اپراتور لیزر از یک مرکز لیزر معتبر سؤال کنید.

بعضی از داروها می توانند باعث افزایش حساسیت شما نسبت به زخم پوست پس از درمان لیزر موهای زائد شوند.  Isotretinoin (Accutane).  اکوتان شایع ترین داروهای این گروه  است.

توصیه می شود که از مصرف این دارو حداقل 6 ماه تا 1 سال قبل از درمان لیزر موهای زائد خودداری نمایید. بیمارانی که این دارو را مصرف می کنند و در عین حال لیزر موهای زائد انجام می دهند به احتمال زیاد زخم های پوستی غیر معمولی را تجربه می کنند.

توانایی پوست شما برای بهبودی می تواند در درمان زخم پوست پس از لیزر موهای زائد مؤثر باشد.  هر چه پوست شما بهتر باشد ،  خطر ابتلا به زخم پس از لیزر موهای زائد را کاهش می دهد.

زخم پوست نباید با تغییرات موقتی رنگدانه اشتباه گرفته شود. تغییرات رنگدانه شامل روشن تر شدن و یا تیره تر شدن پوست به طور موقت پس از لیزر موهای زائد است.  بسیاری از مردم فکر می کنند که این تغییر رنگ رنگدانه ها همان زخم های پوستی هستند.

تغییرات رنگدانه  باید به طور معمول در عرض چند هفته پس از درمان از بین برود.  در حالی که زخم های پوست از بین نمی روند.  اگر بعد از درمان موهای زائد توسط لیزر هر گونه مشکلی در مورد تغییر رنگ و یا زخم پوست داشتید ، به مرکز لیزر درمانی مراجعه کرده و سؤالات خود را با متخصص در میان بگذارید.

در مرکز لیزر برکه ، ما از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است. 

 

بیماری هایی که با لیزر موهای زائد تداخل دارند 

آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده هیرسوتیسم

هیرسوتیسم (اصطلاح پزشکی برای موهای بیش از حد بدن) می تواند نشانه ای از یک بیماری پنهان  پزشکی باشد.  چنین بیماری هایی معمولاً با تغییرات هورمونی به عنوان مثال سندرم تخمدان پلی کیستیک مرتبط است.

اگر موهای بیش از حد بر روی بدن خود دارید ، به منظور بررسی مشکل و رد هر گونه مشکلات سلامتی که می تواند مشکل ساز شود به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

برخی از بیماری های پزشکی که باید هنگام لیزر موهای زائد در نظر گرفته شوند

  • لیزر موهای زائد می تواند مشکلاتی برای افراد مبتلا به عفونت های ویروسی فعال یا مزمن مانند تبخال ایجاد کند.  اگر از چنین عفونت هایی رنج می برید ، پزشک شما قبل از درمان باید بداند. شما می توانید از چندین روز قبل از شروع درمان از داروهای ضد ویروسی معمولاً به مدت 1 هفته استفاده کنید.   مصرف داروهای ضد ویروسی به خصوص اگر از ضایعات ویروسی در ناحیه ای که می خواهید درمان شود رنج می برید ، لازم است.
  • اگر دچار کلوئید می شوید مراقب باشید. اگر پوست شما در طول درمان با لیزر آسیب دیده باشد ، ممکن است پوست شما دیرتر بهبود پیدا کند.  در این مورد اپراتور لیزر توصیه های لازم را به شما خواهد کرد.
  • سایر بیماری هایی که در صورت تمایل به انجام لیزر موهای زائد بایستی با آنها با احتیاط کامل برخورد شود شامل پسوریازیس ، اختلالات خونی ، ویتیلیگو و واکنش های شدید آلرژی است.
  • لیزر موهای زائد نباید بر روی پوستی که دچار آفتاب سوختگی است و یا پس از درمان هایی مانند جوان سازی پوست با لیزر و یا لایه برداری شیمیایی انجام شود.

 

داروهایی که با لیزر درمانی تداخل دارد

مصرف انواع خاصی از داروها می تواند بر درمان لیزر موهای زائد و دوره بهبودی بعد از آن تأثیر بگذارد.

  • اگر در حال حاضر ایزوترتینوئین یا Accutane  مصرف می کنید ، از 6 ماه قبل از لیزر موهای زائد باید مصرف این دارو را متوقف کنید.  این دارو می تواند حساسیت پوستی ایجاد کند و در درمان موهای زائد توسط لیزر مفید نیست.
  • داروهایی که نسبت به نور حساسیت ایجاد می کنند ، توسط اشعه ماوراء بنفش فعال می شوند. همچنین طول موج نور نیز ممکن است در برخی از درمان های حذف موهای زائد با لیزر مؤثر باشد.  اگر از چنین داروهایی استفاده می کنید ، بهتر است از لیزرهایی استفاده کنید که با طیف نور در قسمت های قابل مشاهده و مادون قرمز کار می کند.
  • بسیاری از داروهایی که مصرف آنها رایج است ، وجود دارد که می تواند در درمان لیزر موهای زائد تداخل ایجاد کند. استروئیدها ، آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین ها و ضد دردها مانند ایبوپروفن برخی از این داروها هستند.
برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.  مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

لیزر موهای زائد اگر بر روی قسمتی از پوست بدن انجام شود که تاتو دارد ، ممکن است ظاهر خالکوبی را تغییر دهد. اگر شما در منطقه مورد نظر خود برای لیزر موهای زائد تاتو دارید ، باید تصمیم خود را به دقت بازبینی کنید.  اینطور به نظر می رسد که پرتو لیزر می تواند تغییراتی در رنگدانه های جوهر استفاده شده در خالکوبی ها ایجاد کند.

رنگدانه ها می توانند توسط لیزر روشن تر و یا تیره تر شوند. با این وجود همه رنگدانه ها نسبت به پرتو لیزر واکنش نشان نمی دهند.  بنابراین تغییرات ممکن است رخ ندهد اما احتمال این خطر وجود دارد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments