چطوری درد بعد از عمل هموروئید را تحمل کنیم؟ | عمل بدون درد بواسیر با لیزر

هموروئید چیست؟ | چرا به هموروئید مبتلا می شویم؟ | بهترین دکتر جراحی هموروئید

هموروئید چیست؟ | چرا به هموروئید مبتلا می شویم؟ | بهترین دکتر جراحی هموروئید

هموروئید چیست؟ | چرا به هموروئید مبتلا می شویم؟ | بهترین دکتر جراحی هموروئید

 

هموروئید  یا بواسیر تورم رگ های مقعد و انتهای رکتوم است.  که شبیه به ورید های واریسی است. هموروئید علت های زیادی دارد ، هرچند که اغلب علت آن ناشناخته است. هموروئید ممکن است ناشی از فشارحرکات روده یا افزایش فشار روی این رگ ها در دوران بارداری باشد.

هموروئید ممکن است در داخل رکتوم باشد (هموروئید داخلی) و یا ممکن است روی پوست بیرونی در اطراف مقعد (هموروئید خارجی) ایجاد شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هموروئید بسیار شایع است.  تقریباً سه نفر از هر چهار نفر از بزرگسالان هموروئید را در یک زمانی تجربه کرده اند.  بواسیر گاهی اوقات علائم ایجاد نمی کند. اما در برخی موارد باعث خارش ، ناراحتی و خونریزی می شوند.

گاهی اوقات ممکن است یک لخته در یک هموروئید (هموروئید ترومبوز) ایجاد شود.  هر چند این لخته ها خطرناک نیستند ، اما می توانند بسیار دردناک باشند و گاهی اوقات نیاز به انهدام و تخلیه دارند.

خوشبختانه بسیاری از گزینه های مؤثر برای درمان هموروئید در دسترس هستند.  بسیاری از افراد می توانند از علائم تسکین دهنده با درمان های خانگی و تغییر شیوه زندگی استفاده کنند.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 

علائم هموروئید چیست؟

علائم و نشانه های هموروئید ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • خونریزی بدون درد در حین دفع و طی حرکات روده – ممکن است مقدار کمی خون قرمز روشن را در توالت مشاهده کنید ،
  • خارش یا سوزش در منطقه مقعد ،
  • درد یا ناراحتی ،
  • تورم در اطراف مقعد ،
  • وجود توده ای در نزدیکی مقعد که ممکن است حساس یا دردناک باشد (ممکن است یک هموروئید ترومبوز باشد).

علائم هموروئید معمولاً به محل آن بستگی دارد.

 

هموروئید داخلی

هموروئید داخلی در داخل رکتوم قرار دارد. شما معمولاً نمی توانید این هموروئید را ببینید یا احساس کنید و به ندرت ناراحتی ایجاد می کند. اما فشار دادن یا التهاب در هنگام عبور مدفوع می تواند به سطح هموروئید داخلی آسیب برساند و باعث خونریزی شود.

گاهی اوقات فشار دادن می تواند یک هموروئید داخلی را به طرف بیرون مقعد فشار دهد.   در این صورت به نام بیرون زدگی یا پرولاپس هموروئید شناخته شده و می تواند باعث درد و التهاب شود.

 

هموروئید خارجی

هموروئید خارحی در زیر پوست اطراف مقعد است. هنگامی که هموروئید خارجی ملتهب می شود ،  می تواند خارش یا خونریزی داشته باشد.

 

هموروئید ترومبوزه

گاهی اوقات ممکن است خون در یک هموروئید خارجی جمع شود و یک لخته (ترومبوز) تشکیل بدهد که می تواند درد شدید ، تورم ، التهاب و یک توده سخت در نزدیکی مقعد شما ایجاد کند.

 

هنگام مراجعه به پزشک   

شایع ترین علامت هموروئید خونریزی روده است.  پزشک شما می تواند یک معاینه فیزیکی انجام دهد و سایر آزمایش ها را برای تشخیص و تأیید هموروئید انجام دهد و احتمال بیماری های جدی تر و خطرناک تر را رد کند.

همچنین اگر می دانید که هموروئید دارید که باعث درد ، خونریزی های مکرر یا بیش از حد می شود و با داروهای خانگی بهبود نمی یابد ، با پزشک خود صحبت کنید.

اگر خونریزی مقعدی دارید ، ممکن است ناشی از هموروئید نباشد.  به خصوص اگر بیش از 40 سال سن داشته باشید.  خونریزی رکتال ممکن است نشانه ای از سایر بیماری ها از جمله سرطان کولورکتال و سرطان مقعد باشد.

اگر خونریزی همراه با تغییرات مشخصی در عادات روده دارید ، یا اگر مدفوع تان تغییر رنگ یا فرم داده است ، با پزشک خود مشورت کنید. این نوع مدفوع می تواند نشانه ای از خونریزی در جاهای دیگر دستگاه گوارش شما باشد.

اگر مقدار زیادی خونریزی مقعدی ، سرگیجه ، گیجی یا ضعف دارید ، به اورژانس مراجعه کنید.

 

علل هموروئید چیست؟

هموروئید چیست؟ | چرا به هموروئید مبتلا می شویم؟ | بهترین دکتر جراحی هموروئید

رگ های اطراف مقعد تحت فشار قرار دارند و ممکن است برآمدگی و یا تورم داشته باشند.  تورم رگ ها یا هموروئیدها می تواند به علت فشار افزایش یافته در پایین رکتوم باشد.

این فشار به علل زیر است :

  • تنش در طی حرکات روده ،
  • در توالت نشستن برای مدت زمان طولانی ،
  • اسهال مزمن یا یبوست ،
  • چاقی ،
  • بارداری ،
  • مقاربت مقعدی ،
  • رژیم کم فیبر .

هموروئیدها به احتمال زیاد با بالا رفتن سن و پیری پدیدار می شوند.  زیرا بافت هایی که از رگ ها در رکتوم پشتیبانی می کنند به علت پیری دچار ضعف و کشش می شوند.

 

تشخیص هموروئید

هموروئید چیست؟ | چرا به هموروئید مبتلا می شویم؟ | بهترین دکتر جراحی هموروئید

اگر به هموروئید خارجی مبتلا باشید ، پزشک شما می تواند به راحتی و تنها با نگاه کردن هموروئید شما را تشخیص بدهد.  آزمایشات و روش های تشخیص هموروئید داخلی ممکن است شامل بررسی کانال مقعد و رکتوم شما باشد :

  • معاینه دیجیتال در طی یک معاینه رکتال دیجیتال ، پزشک شما با یک انگشت با دستکش مقعد را معاینه می کند. پزشک مقعد را از نظر هر چیز غیر عادی بررسی می کند.  این تست برای تشخیص مشکل شما به پزشک کمک می کند.  گاهی ممکن است آزمایش های بیشتری لازم باشد.
  • بازرسی بصری. از آنجا که هموروئید داخلی اغلب بسیار نرم تر از آن است که در طی معاینه رکتوم احساس شود ، پزشک ممکن است قسمت پایین تر کولون و رکتوم بیمار را با آنوسکوپ ، پروکتوسکوپ یا سیگموئیدوسکوپ بررسی کند.

در صورت داشتن علائم زیر ممکن است پزشک شما بخواهد کل کولون بیمار را با استفاده از کولونوسکوپی بررسی کند :

  • علائم و نشانه های شما نشان می دهد که ممکن است به یکی دیگر از بیماری های دستگاه گوارش مبتلا باشید ؛
  • شما یک عامل خطر برای ابتلا به سرطان کولورکتال دارید ؛
  • شما میانسال هستید و اخیراً کولونوسکوپی انجام نداده اید.

 

روش های جراحی هموروئید

جراحان متخصص ما در مرکز لیزر و زیبایی برکه انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

اگر سایر درمان های هموروئید موفق نباشند و یا هموروئید بزرگ داشته باشید ، پزشک ممکن است  عمل جراحی را توصیه کند.  جراحی هموروئید ممکن است به عنوان یک عمل سرپایی انجام شود یا ممکن است به مدت یک شب در بیمارستان بمانید.

 

برداشتن هموروئید

در این روش به نام هموروئیدکتومی  hemorrhoidectomy ، متخصص جراحی بافت اضافی را که باعث خونریزی شده است را از بین می برد.  تکنیک های مختلف ممکن است برای این عمل استفاده شود.  جراحی ممکن است با بی حسی موضعی همراه با تزریق آرام بخش ، بیهوشی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام شود.

 

هموروئیدکتومی

مؤثرترین و کامل ترین راه برای درمان هموروئید های شدید یا تکراری است. عوارض جانبی این جراحی ممکن است شامل عدم توانایی در تخلیه مثانه به صورت موقتی و عفونت های دستگاه ادراری باشد.

اغلب افراد بعد از این عمل درد می کشند.  شما می توانید از داروهای ضد درد استفاده کنید تا درد شما را کاهش دهند. نشستن در آب گرم نیز ممکن است کمک کننده باشد.

 

ﻫﻤﻮروﺋﻴﺪ استاپلینگ

این روش که ﻫﻤﻮروﺋﻴﺪوﭘﻜﺴی ﺑﺎ اﺳﺘﺎﭘﻠـﺮ یا hemorrhoidopexy  نامیده می شود ،  جریان خون را به بافت هموروئیدی متوقف می کند. این روش معمولاً برای هموروئید داخلی استفاده می شود.

روش به طور کلی درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی دارد و شما می توانید زودتر به فعالیت های منظم بازگشت کنید.  با این حال  این روش در مقایسه با هموروئیدکتومی ، با احتمال خطر بیشتر عود و پرولاپس مقعدی همراه است  که در آن بخشی از مقعد از مقعد بیرون می زند.

عوارض جانبی همچنین ممکن است شامل خونریزی ، احتباس ادراری و درد و همچنین به ندرت ، یک عفونت خونی خطرناک (سپسیس) باشد. در مورد بهترین گزینه برای درمان خود با دکتر جراح خود مشورت کنید.

 

عوارض جانبی هموروئید

عوارض هموروئید بسیار نادر هستند اما شامل موارد زیر می شوند :

  • کم خونی به ندرت خونریزی مزمن ناشی از هموروئید می تواند باعث کم خونی شود. اگر کم خون باشید یعنی اینکه به اندازه کافی سلول های قرمز سالم در خون برای حمل اکسیژن به سلول های خود ندارید.
  • درد شدید به علت وجود لخته در رگ های هموروئیدی ،
  • عفونت یا زخم شدن.
متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments