تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

اگر هموروئید خارجی داشته باشید ، پزشک شما می تواند به راحتی با نگاه کردن آن را ببیند.  تست ها و روش های تشخیص هموروئید داخلی شامل بررسی کانال مقعد و رکتوم شما می باشد.

معاینه دیجیتالی : در طول یک معاینه دیجیتالی رکتوم ، دکتر شما با استفاده از دستکش یک انگشت خود را به داخل رکتوم وارد می کند.  پزشک رکتوم بیمار را برای هر چیزی غیرعادی مانند زائده و تومور بررسی می کند.  این آزمایش به پزشک کمک می کند تا بداند آیا آزمایش های بیشتری لازم است یا خیر.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

معاینه  بصری :  از آنجا که هموروئید داخلی اغلب بسیار نرم تر از آن است که در طی معاینه رکتوم احساس شود ، پزشک ممکن است قسمت پایین تر کولون و رکتوم بیمار را با آنوسکوپ ، پروکتوسکوپ یا سیگموئیدوسکوپ بررسی کند.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از جراحان ما در مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 

درمان های خانگی برای هموروئید

شما اغلب می توانید با درمان های خانگی درد خفیف ، تورم و التهاب هموروئید را کاهش دهید. در اغلب موارد این تنها درمان مورد نیاز است.

خوردن غذاهای با فیبر بالا

خوردن میوه ها ، سبزیجات و دانه های کامل باعث می شود تا مدفوع نرم  شده و حجم آن افزایش یابد. و به شما کمک می کند تا از فشار دادن اجتناب کنید.  فشار دادن در موقع اجابت مزاج می تواند نشانه های موجود هموروئید را بدتر کند. برای جلوگیری از نفخ کردن ، فیبر را به رژیم خود اضافه کنید.

از پمادهای موضعی استفاده کنید

آشنایی با راهکارهایی برای درمان هموروئید | تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

از کرم های ضد هموروئید و یا کرم حاوی هیدروکورتیزون استفاده کنید.  و یا پد های حاوی داروهای ضد هموروئید استفاده کنید.

به طور منظم در لگن آب گرم بنشینید

هر روز دو تا سه بار به مدت  10 تا 15 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید . می توانید لگن اب گرم را روی توالت فرنگی بگذارید تا راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

مقعد را تمیز نگه دارید

برای تمیز کردن پوست اطراف مقعد از آب گرم استفاده کنید.  از دستمال مرطوب یا ضدعفونی کننده های حاوی الکل اجتناب کنید.  سپس به آرامی منطقه را خشک کنید.

داروهای ضد درد استفاده کنید

شما می توانید استامینوفن (تیلنول) ، آسپرین یا ایبوپروفن ( Advil، Motrin IB،) را به طور موقت برای کمک به تسکین ناراحتی خود استفاده کنید.

با این درمان ها علائم هموروئید اغلب در عرض یک هفته از بین می روند. اگر بیش از یک هفته یا بیشتر در معرض درد شدید یا خونریزی هستید ، به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

 

داروها

اگر هموروئید شما فقط ناراحتی خفیفی را ایجاد می کند ، پزشک ممکن است برای شما کرم ها ، پماد ها ، شامپوها یا پدهای ضد هموروئید تجویز کند.  این محصولات شامل مواد تشکیل دهنده ای مانند  هیدروکورتیزون و لیدوکایین است که حداقل می تواند به طور موقت درد و خارش را از بین ببرد.

توجه داشته باشید که نباید از پماد های استروئیدی بیش از یک هفته استفاده نکنید. مگر آنکه توسط دکتر شما تجویز شده باشد. زیرا ممکن است پوست شما را نازک کند.

 

ترومبکتومی هموروئید خارجی

اگر یک لخته خون دردناک (ترومبوز) در داخل یک هموروئید خارجی تشکیل شده باشد ، دکتر شما می تواند لخته را با یک برش کوچک آن را تخیله کرده و بردارد.  در این صورت بلافاصله درمان می شوید.  این روش در صورتی که به مدت 72 ساعت پس از تشکیل لخته انجام شود ، مؤثرتر خواهد بود.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

 

درمان هموروئید با روش حداقل تهاجمی

تشخیص و درمان هموروئید | انواع جراحی هموروئید | درمان هموروئید با لیزر

برای خونریزی مداوم یا هموروئیدهای دردناک ممکن است پزشک یکی دیگر از روش های  تهاجمی را که در دسترس است توصیه کند.  این درمان ها را می توانید در مطب دکتر  انجام دهید و معمولاً نیازی به بیهوشی ندارید.

 

درمان هموروئید با رابر بند   

پزشک شما یک یا دو باند لاستیکی کوچک را در اطراف پایه هموروئید داخلی قرار می دهد تا جریان خون را به آنها قطع کند. هموروئید کوچک شده و ظرف یک هفته می افتد. این روش برای بسیاری از افراد مؤثر است.

رابربند هموروئید می تواند ناراحت کننده باشد و ممکن است دو تا چهار روز پس از عمل خونریزی شروع شود اما به ندرت شدید است. گاهی اوقات عوارض جدی تر می توانند رخ دهند.  این درمان فقط برای بواسیرهای داخلی و با استفاده از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.  این عمل برای برخی افراد آ آنقدر ساده است که می‌توانند بلافاصله به زندگی روزمره و فعالیت عادی خود برگردند. البته باید از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزند.

تزریق (اسکلروتراپی)

در این روش دکتر شما یک محلول شیمیایی را به بافت هموروئید تزریق می کند تا آن را کوچک کند. در حالی که روش تزریق باعث کم شدن درد و یا از بین رفتن درد می شود ، اما ممکن است کمتر از باند لاستیکی مؤثر باشد.

 

درمان هموروئید با لیزر

تکنیک های انعقاد با استفاده از نور یا حرارت لیزر یا مادون قرمز سبب کوچک شدن هموروئید داخلی می شوند.  پرتو لیزر، به راحتی بواسیر را تبخیر می‌کند و تنها یک زخم کوچک خشک شده را به جای می‌گذارد که این کار با قیچی جراحی امکان پذیر نمی باشد.  به همین دلیل ، هموروئید را با لیزر درمان می‌کنند تا به بافت‌ها کمتر آسیب برسد و درمان بطور کامل صورت بگیرد.

 

روش های جراحی هموروئید

اگر روش های دیگر موفق آمیز نباشند و یا هموروئید بزرگ داشته باشید ، پزشک ممکن است عمل جراحی باز را توصیه کند.  جراحی ممکن است به عنوان یک عمل سرپایی انجام شود یا ممکن است به مدت یک شب در بیمارستان بمانید.

هموروئیدکتومی hemorrhoidectomy

در این روش جراح بافت اضافی را که باعث خونریزی می شود ، برمی دارد.  تکنیک های مختلفی ممکن است استفاده شود. جراحی گاهی با بیهوشی موضعی همراه با آرام بخش ، بیهوشی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود.

درمان هموروئید با روش هموروئیدکتومی مؤثرترین و کامل ترین راه برای درمان هموروئید های شدید یا تکراری است. عوارض ممکن است شامل مشکل در تخلیه مثانه به طور موقت و عفونت های دستگاه ادراری باشد.

اغلب افراد بعد از این عمل احساس درد می کنند.  داروهای ضد درد می توانند درد شما را کاهش دهند. نشستن  در لگن آب گرم نیز ممکن است کمک کند.

 

هموروئید استاپلر

در این روش به نام hemorrhoidectomy stapled یا hemorrhoidopexy جریان خون به بافت هموروئیدی متوقف می شود.  هموروئید استاپلر معمولاً برای هموروئید داخلی استفاده می شود.

این روش  به طور کلی درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی دارد و بیمار می تواند سریع تر به فعالیت های عادی خود بازگردد.

با این حال ، در مقایسه با هموروئیدکتومی با خطر بیشتر عود و پرولاپس مقعدی همراه است  که در آن بخشی از رکتوم از مقعد خارج می شود.

عوارض جانبی نیز ممکن است شامل خونریزی ، احتباس ادراری و درد و همچنین به ندرت یک عفونت خونی خطرناک (سپسیس) باشد. در مورد بهترین گزینه با دکتر جراح خود مشورت کنید.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments