مرکز لیزر اهواز استان خوزستان، اهواز

عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر چقدر است و این ادعا چقدر واقعیت دارد؟!

عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

لیزر شما را نازا می کند، پوست شما را می سوزاند، رنگ پوستتان را تیره می کند، باعث می شود سرطان بگیرید، پوستتان را تاول می اندازد و عفونی می کند و خطرات فاجعه باری برایتان خواهد داشت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حتما شما هم این شایعات را شنیده اید. این حرف ها حقیقتا می توانند ترس در دل خواننده یا شنونده ی آنها بیاندازند و آنها را برای همیشه از مزیت های لیزر کردن موهای زائدشان بی بهره سازند. بر چه اساسی؟ هیچ. اطلاعات غلط و نادرست.

عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

لیزر موهای زائد روشی نوین است که می تواند موهای زائد را برای همیشه از بدن شما حذف کند و کاری کند تا پوستی صاف و زیبا داشته باشید. شما را از شر ژیلت کشیدن های مداوم و دانه های سیاه روی پوست شیو شده، و درد اپیلاسیون و هزینه ی این راهکار های مادام العمر خلاص کند.

تنها بخش مادام العمر لیزر، تاثیرش در رفع دائمی موهای زائد بدن است. برخلاف همه ی شایعات و باور های غلطی که در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد، این درمان یکی از ایمن ترین و کم عوارض ترین روش های رفع موهای زائد است که به آسانی می تواند کمک زیادی به شما بکند.

هرچند پیش از آنکه بخواهیم سخنرانی طولانی ای درباره ایمنی و خوبی لیزر برای شما بکنیم باید بگوییم که آسانی انجام آن، باعث شده خیلی از مراکز و تکنسین ها در انجام آن سهل انگاری کنند. اتفاقی که دلیل اصلی بروز هرگونه عارضه ی جانبی برای لیزر است. پس اگر می خواهید ایمنی لیزر را واقعا تجربه کنید، حتما مرکزی مناسب و با کیفیت را برای انجام آن انتخاب نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با عوارض واقعی و غیر واقعی لیزر آشنا شوید.

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

این از جمله ی همان عوارض غیرواقعی است. خیلی ها به اشتباه اشعه ی لیزر را با اشعه هایی مانند ایکش و مادون قرمز و غیره اشتباه می گیرند. فکر می کنند لیزر از بدن عبور می کند و تاثیرات نامطلوبی روی اندام های داخلی بدن و جریان خون می گذارد. این باور حتی تا حدی خنده دارد است!

یادتان باشد که حتی بدترین عوارض لیزر هم تاثیری نزدیک سرطان ندارند. اصولا عوارض لیزر نمی تواند فراتر از سطح پوست باشد، چه برسد که بخواهد موجب سرطان شود. لیزر هیچ تاثیری روی جریان خون و سلول های خونی یا هیچیک از سلول های داخلی بدن ندارد. چون اصولا برد اثرگذاری آن نهایت تا حد ریشه های عمیق موها است.

عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر
عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

نکته : البته که منظور ما همه ی اشعه ی های لیزر نیست. اشعه ی لیزر مورد استفاده در درمان های دیگر می توانند شدت و برد بیشتری داشته باشند، اما اشعه ی مورد استفاده در دستگاه لیزر موهای زائد بسیار کنترل شده و ضعیف می باشد تا نهایتا بتواند روی موها تاثیر بگذارد.

لیزر موهای زائد در بدترین شرایط هم سرطان زا نیست.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله ی آیا لیزر موهای زائد سرطانزاست؟ را مطالعه کنید.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

این ترس بیشتر در مورد لیزر کردن ناحیه ی بیکینی وجود دارد. مخصوصا خانم ها هستند که هراس دارند با لیزر کردن ناحیه ی بیکینی و ناحیه ی تناسلی دچار عارضه ی نازایی شوند. اما همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، برد لیزر نهایتا تا عمق ریشه های مو می رسد. به همین علت هرگز با بافت های عمیق و رحم نمی رسد که بخواهد تاثیری مانند نازایی داشته باشد.

به همین علت هرگز نگران این مورد نباشید، لیزر نمی تواند موجب نازایی شما شود. هرچند این بحث در هنگام بارداری متفاوت است. اگرچه لیزر موجب نازایی نمی شود اما لیزر کردن موهای زائد در دوران بارداری بحث متفاوتی است.

عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

لیزر کردن در دوران بارداری فرقی با شرایط عادی ندارد، یعنی تاثیر و برد آن روی پوست تغییری نمی کند. آنچه در دوران بارداری در مورد لیزر متفاوت است واکنش بدن مادر نسبت به آن است. چون در حین بارداری فعل و انفعالات شیمیایی بدن تغییر می کند و توازن هورمونی بدن به هم می خورد. از این رو پیش بینی دقیق واکنش بدن به لیزر غیر ممکن خواهد بود و بدن ممکن است واکنش های آلرژیک غیرمنتظره داشته باشد.

به همین علت هرچند مشخصا لیزر در دوران بارداری اصولا خطری ندارد و آسیبی به جنین نمی رساند، اما به هر حال توصیه می شود در این دوران لیزر موهای زائد را انجام ندهید.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله ی لیزر موهای زائد در دوران بارداری را مطالعه کنید.

عوارض لیزر زیر موهای زائد

حال که ترس های رایج در مورد عوارض خطرناک لیزر را بررسی کردیم، بهتر است به عوارض واقعی ان بپردازیم.

اگر لیزر را در مرکزی معتبر انجام دهید عوارض آن بسیار سطحی و زودگذر خواهند بود، و خود به خود نهایتا بهد از چند ساعت تا چند روز از بین می روند. عوارض عمومی لیزر عبارتند از:

  • قرمزی
  • کبودی سطحی
  • تغییر رنگ موقت
  • التهاب
  • ورم کوچک
عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر
عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

اما همانطور که گفتیم سهل انگاری در انجام دادن آن می تواند عوارض جدی تری برای فرد به همراه داشته باشد. اتفاقی که در خیلی از مراکز غیر معتبر می افتد. اما به یاد داشته باشید که حتی عوارض جدی لیزر هم موجب آسیب رسیدن به بافت های داخلی بدن نمی شود. عوارض جدی لیزر عبارتند از:

  • سوختگی
  • زخم
  • خونریزی
  • تاول
  • عفونت
  • تغییر رنگ دائمی پوست
  • لک پوستی

همچنینی اگر در مرکزی بی کفیتی لیزر را انجام دهید، احتمال پایداری اثر آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

برای آشنایی بیشتر مقاله ی عوارض جانبی لیزر را مطالعه کنید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

مرکز لیزر برکه در شمال تهران با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص، یکی از بهترین  مراکز برای لیزر موهای زائد در تهران است. مجهز بودن به بهترین و جدید ترین دستگاه های لیزر روز دنیا، در کنار قیمت های استثنایی، برکه را به مرکزی با کیفیت و در عین حال به صرفه تبدیل کرده است. شما همین حالا می توانید برای دیدن لیست قیمت های برکه و همچنین تماس جهت اخذ نوبت، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.
عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر
عوارض سوزاندن موهای زائد با لیزر

محقق : ندا ناصری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
مریم
4 years ago

سلام من برای سبیلم میرم لیزر بهم گفتن ۲۱روز یه بار فاصله بین جلسات خوبه آیا نور لیزر ضرر ندارد

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مریم

سلام دوست گرامی
برای پروسه لیزر درمانی، اصولا بهتر است 4 جلسه اول ماهیانه باشد و جلسات بعدی بین 40 تا 60 روز فاصله داشته باشد. 3 هفته مناسب نمی باشد.