آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟!پاسخ پزشکان و متخصصین را بدانیم!

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

برای بسیاری زنان برخورداری از پوست صاف و بدون مو، ارزش هزینه کردن از جیب شان را دارد، اما برای برخی از زنان دیگر، ایمنی و بی خطر بودن، در وهله نخست قرار دارد. این نگرانی در خصوص ایمنی ممکن است باعث شود که آنها نسبت به درمان لیزر موهای زائد مردد شوند. ما نمونه ای از این سوال را به دفعات دریافت کرده ایم:آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سلام دکتر عزیز،

ماه عسل من نزدیک است و من می خواهم برای خط بیکینی ام لیزر موهای زائد انجام دهم، اما در خصوص اشعه لیزر که ممکن است روی من تاثیر بگذارد، خیلی نگرانم. لطفاً ممکن است توضیح دهید که آیا ارتباطی بین لیزر موهای زائد و سرطان وجود دارد یا خیر؟

با تشکر

در خصوص این مورد، نگرانی های زیادی وجود دارد و ما قصد داریم در ادامه این مطلب تهران اسکین برای تان این موضوع را به طور مفصل شرح دهیم.آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا اشعه لیزر ضرر دارد ؟

اشعه ایکس و اشعه گاما موجود در طبیعت بسیار خطرناک هستند و دارای تابش یونیزه شده با فرکانس بالا می باشند. اما اشعه های به کار رفته در دستگاه های لیزر موهای زائد از نوع تابش های یونیزه شده ساخته دست بشر بوده و در سطوح بسیار خفیفی در دستگاه ها تعبیه شده اند. از این اشعه های خطرناک، به عنوان مثال جهت تولید انرژی هسته ای در نیروگاه های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از آن در آزمایشات تصویر برداری پزشکی مانند x-rays  و  CTاسکن جهت تولید تصاویری از داخل بدن استفاده می شود.

هنگامی که تابش یونیزه شده از بدن شما عبور می کند، می تواند به DNA سلول تان آسیب برساند و در آینده منجر به بروز سرطان شود. از آنجایی که تابش یونیزه شده بسیار قدرتمند است و همانطور که در FDA  (سازمان غذا و داروی آمریکا) به آن اشاره شده است، انرژی لیزری که جهت حذف موهای زائد استفاده می شود، با استفاده از تابش یونیزه نشده است. انرژی خفیف این اشعه ها تنها بر روی سطح پوست شما قرار می گیرد. از این رو، دستگاه های لیزر موهای زائد منجر به ایجاد آسیب به DNA شما نمی شوند. این دستگاه ها حتی موجب جهش های DNA نیز نمی گردند.

آیا اشعه لیزر ضرر دارد ؟
آیا اشعه لیزر ضرر دارد ؟

 

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود ؟

انرژی خفیف دستگاه های لیزر به گونه ای طراحی شده اند که فولیکول های مو را حرارت داده و سپس آن ها را از بین می برند. با وجودی که بسیاری از زنان در مورد استفاده از این انرژی خفیف در اطراف اندام های تولید مثل خود، مانند ناحیه بیکینی یا پستان نگران هستند، اما متخصصان به این زنان، این اطمینان را می دهند که هیچ خطری در خصوص استفاده از انرژی لیزر در اطراف اندام های تولید مثل آن ها را تهدید نمی کند. کارشناسان و متخصصین پوست اذعان دارند که این نور خفیف به عمق فولیکول های مو وارد نمی شود و به هیچ وجه بر اندام های داخلی تاثیر نمی گذارد.

هیچ تحقیق انجام شده ای تا کنون نشان نداده است که انرژی خفیف تولید شده از سوی دستگاه لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد سرطان شود. با این حال، خطرات خاصی مانند قرمزی، تغییر رنگ پوست و اسکار هایی که در ناحیه درمان ایجاد می شود، رخ می دهد. اگر بیمار احساس سوزش در ناحیه ای که با لیزر درمان شده است، داشته باشد چندین راهکار ساده اما بسیار مفید برای التیام آن ناحیه وجود دارد.

یکی از این روش های ساده، گذاشتن یخ روی ناحیه تحت درمان است. تورم و قرمزی را نیز می توان با کمک مصرف داروهایی چون ایبوپروفن کاهش داد. در خصوص مصرف داروها، ملاحظاتی نیز وجود دارد، از جمله این که از مصرف تایلنول باید خودداری کنید. چنانچه قرمزی پوست تان به تغییر رنگ مبدل شد، باید فورا موضوع را به پزشک تان اطلاع دهید تا وی برای جلسه بعدی لیزر موهای زائد تان، دستگاه را بر روی تنظیمات دیگری قرار دهد.آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

از متخصص پوست بپرسید: آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان میشود؟

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

دکتر سارنوف، استاد بالینی پوست در مرکز پزشکی لانگون نیویورک و معاون رئیس بنیاد سرطان پوست، متخصص پوست، عضو دانشکده پوست آمریکا و یکی از اعضای کالج پزشکان آمریکایی است.

او به عنوان یک پژوهشگر بالینی در مؤسسات ملی بهداشت مشغول به کار است و عضو شورای پزشکی بنیاد سرطان پوست نیز می باشد. وی عضو سازمان های حرفه ای متعددی است و رئیس انجمن پوست لانگ آیلند و معاون رئیس سازمان CancerCare لانگ آیلند می باشد.

دکتر سارنوف در برنامه های تلویزیونی بسیاری ظاهر شده و اغلب با مجلات پرطرفدار ملی مصاحبه و در سراسر آمریکا سخنرانی کرده است. دکتر سارنوف نویسنده مقاله ای به نام زیبایی و پرتو است که یک راهنمای کامل برای درمان های زیبایی لیزر و زیبایی فوری می باشد.

ما در خصوص این که آیا لیزر موهای زائد یا سایر درمان های لیزر سرطان زا است یا خیر با ایشان مشورت کرده ایم.

سوال ما از دکتر سارنوف: آیا درمان های لیزر کلاژن را افزایش می دهد؟ آیا لیزر باعث حساسیت پوست می شود یا احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد؟آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

دکتر سارنوف: علاوه بر کاربرد لیزر در امر موهای زائد، امروزه دستگاه های لیزر فوق العاده ای وجود دارد که به درمان مشکلات پوست می پردازد و ظاهر پوست را لطیف، صاف و عاری از هر گونه عیب می سازد.آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

لیزر های خاصی جهت درمان مناطق خاصی از پوست هدف وجود دارند. به عنوان مثال، لیزر های مخصوص رنگدانه (مانند، کیو سوئیچ روبی، کیو سوئیچ اندیاگ و کیو سوئیچ الکساندرایت) که نقاط قهوه ای را نیز حذف می کنند. رگ های خونی پاره شده نیز با استفاده از لیر خاصی به نام پی دی ال PDL) ) درمان می شوند.

سرطان خون در کودکان

همچنین بسیاری از لیزر ها برای درمان چین و چروک بسیار موثر هستند. این لیزر ها می توانند ابلتیو (لایه های بالای پوست را تبخیر می کنند) مانند لیزر CO2 اربیوم  یا غیر ابلتیو (لیزری که چین و چروک را بدون لایه برداری از روی سطح پوست برطرف می کند) باشند.

استفاده از لیزر های ابلتیو یا بسیاری از لیزر های غیر ابلتیو، میزان کلاژن را افزایش می دهد که به بهبود خطوط ریز و چین و چروک کمک شایانی می کنند.

هیچ یک از لیزر های ذکر شده در بالا، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهد؛ در واقع برخی از لیزر ها در درمان ضایعات پیش سرطانی مفید هم هستند، بنابراین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. این موضوع در خصوص دستگاه های لیزر موهای زائد نیز صدق می کند.

خدمات لیزر خود را در بهترین مراکز لیزر ما جستجو کنید.

همین امروز یک وقت مشاوره رایگان بگیرید و با تکنسین های لیزر ما در خصوص لیزر موهای زائد یا سایر درمان های لیزر بیشتر مشورت کنید. همچنین می تواند سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments