لیزر موهای بلوند

خط خنده را چگونه از بین ببریم؟| درمان قطعی خط خنده

درمان قطعی خط خنده و اصلاح خطوط اطراف دهان

حتی نوشتن کلمه خنده، لبخند را بر صورتمان می ­نشاند. موضوعات زیادی وجود دارد که خنده را روی لبمان می­ آورد. ولی پس از این همه سال خندیدن پرانتزهای کوچکی اطراف لبمان شکل گرفته است. هیچ چیز ارزش محو کردن این منحنی دلنشین را ندارد. از ته دل بخندید و مطمئن باشید که راه حل­های بسیاری برای رفع خط لبخند وجود دارد.

 

خط لبخند و درمان قطعی خط خنده
خط لبخند و اصلاح آن

خط لبخند یا خط خنده چیست؟

خطوط خنده چین و چروک­هایی پوست هستند که در گوشه خارجی دهان و چشم­ها ایجاد می­شوند. این خطوط وقتی لبخند می­زنید یا می­خندید به وضوح دیده می­شوند. به همین خاطر به آنها خط لبخند یا خط خنده گفته میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خط لبخند یا خط خنده چیست
درمان قطعی خط خنده

خط لبخند چرا بوجود می­اید؟

علت ایجاد خط خنده کاهش میزان چربی موجود در گونه ­­هاست. با افزایش سن، میزان این ذخیره چربی کمتر شده و خط لبخند پدیدارتر می ­شود. اگرچه بوجود آمدن خط لبخند قسمتی از طبیعت ماست اما برخی عادت­ های غلط مانند آفتاب سوختگی، کاهش وزن شدید و ناگهانی می­تواند آن را تسریع بخشد.

رژیم گرفتن بی­ رویه و مکرر به دلیل کاهش منابع کلاژن طبیعی بدن تاثیر زیادی در پیدایش خط لبخند دارد. خط خنده در اثر تکرار حالات و حرکات صورت مانند خندیدن، اخم کردن، لبخند زدن بوجود می­ایند. در معرض آفتاب بودن، پیر شدن، عوامل ژنتیکی و سیگار کشیدن از دیگر عوامل موثر در بوجود آمدن خط لبخند هستند.

راه­های درمان قطعی خط لبخند

حفظ رطوبت پوست با نوشیدن آب و مواد غذایی که ذخیره آب بالایی دارند از اولین گام­های داشتن پوستی صاف و شاداب است. راه­های مختلفی برای اصلاح خط خنده وجود دارد:

  • فیلر
  • بوتاکس
  • جراحی
  • لیزر فراکسل
  • نور درمانی
  • ورزش­های مخصوص ماهیچه ­های صورت
  • راهکارهای خانگی

روش­های ذکر شده را می­توان در دو گروه اصلی طبقه بندی کرد:

  • روش­های تزریقی
  • روش­های غیرتزریقی

روش­های تزریقی درمان خط خنده

روش ­هایی که با استفاده از سوزن موادی به زیر پوست تزریق می ­شود، مانند فیلر و بوتاکس از درمان­ هایی هستند که به سرعت نتیجه آنها قابل ملاحظه است. اما هر دوی این روش­ها باعث می ­شوند که صورت انعطاف پذیری خود را از دست بدهد و حالات چهره همانند قبل نباشد.

فیلر خط خنده

تزریق فیلر یک روش غیر تهاجمی برای پر کردن فرورفتگی­ های اطراف دهان است. بسیاری از پزشکان معتقدند که فیلر بهترین راه برطرف کردن خطوط عمیق خنده است. تزریق فیلر راهی آسان، سریع و موثر برای رفع خط لبخند است. انواع مختلفی فیلر وجود دارد که بیشتر آنها عمدتا از جنس هیالورونیک اسید هستند.

هیالورونیک اسید یک آبرسان طبیعی است که برای حفظ رطوبت سلول­های پوست ضروری است. ساختار این ماده به مرور زمان شکسته می­شود. فیلرهایی که از جنس هیالورونیک اسید هستند نیز به مرور زمان از بین می­روند. ماندگاری فیلرها در حدود شش ماه تا دو سال می­باشد.

برای تزریق فیلر ابتدا پزشک نواحی که باید اصلاح شوند را بررسی می­کند. سپس به کمک یک کرم بی حس کننده این نواحی را بی حس می­کنند (حدود نیم ساعت زمان نیاز است تا کرم عمل کند)، پس از آن فیلر زیر پوست تزریق می ­شود. برای جلوگیری از کبودی بهتر است بعد از اتمام کار روی محل تزریق یخ گذاشته شود.

یکی از بهترین مزیت فیلر این است که فرد پس از تزریق نیازی به استراحت نداشته و می­تواند بلافاصله کارهای روزمره خود را انجام دهد.

ممکن است پس از تزریق تورم، قرمزی یا حتی خارش در محل احساس شود ولی بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت.

بوتاکس خط خنده

در سال ۱۹۸۹ یک کمپانی محصولات دارویی سمی از باكتری کلستریدیوم بوتولینوم با نام تجاری بوتاکس به جهان معرفی کرد. این ماده با از کار انداختن ماهیچه ­ها از بوجود آمدن چین و چروک صورت جلوگیری می­کند.

بوتاکس نه تنها برای خط اخم بلکه برای از بین بردن خط خنده نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. یک هفته پس از تزریق بوتاکس می­ توان نتایج آن را مشاهده کرد. بسته به هر فرد ماندگاری اثر بوتاکس متفاوت است. این زمان بستگی به سرعت تجزیه بوتاکس در بدن دارد و به طور متوسط بین سه تا شش ماه پوست صورت را صاف نگه می­دارد.

روش­های غیر تزریقی

میکرونیدلینگ 

اگر از ترزیق دوری می­کنید، میکرونیدلینگ از بهترین انتخاب ­های شما می­تواند باشد. در حالت طبیعی وقتی زخمی روی پوست شما ایجاد می­شود، سلول­ها برای ترمیم این زخم کلاژن تولید می­ کنند. میکرونیدلینگ هم با استفاده از این رخداد طبیعی به جوانسازی پوست شما می ­پردازد.

درمان قطعی خط خنده با میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ

در این روش زخم­های بسیار ریز (در حد میکروسکوپی) در پوست ایجاد می ­شود تا کلاژن سازی تحریک شود. بنابراین میکرونیدلینگ باعث پر شدن نواحی فرورفته صورت و سفت شدن دوباره پوست می­شود.

لیزر فراکسل

فراکسل نوعی لیزر است که باعث می­شود پوست صورت به فاز بازیابی برود. در نتیجه کلاژن و سلول­های جدید پوستی تولید می­شوند.

میکروکارنت

از دیگر راه­هایی بدون جراحی و تزریق میکروکارنت تراپی یا ریز جریان درمانی است. در این روش جریان الکتریکی بسیار ضعیفی به پوست القا می­ شود. این جریان همانند سیگنال­های الکتریکی است که سلول­های بدن تولید می­کنند.

هنگامی که بدن آسیبی می­بیند و یا پیر می­شود، این سیگنال­ها یا به طور کلی از بین می­روند ویا کاهش می­ یابند. جریان تولید شده در روش میکروکارنت باعث تحریک انقباض ماهیچه­ های صورت می­شود. نهایتا منجر به سفت شدن پوست اطراف لب­ ها می­شود.

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی جدید برای کاهش خط خنده است. در این روش امواج بی ضرر اولتراسوند به محل مورد نظر تابانده می­شوند. این امواج با تولید گرما در محل مورد نظر، کلاژن­های قدیمی را تخریب و باعث تحریک تولید کلاژن­های تازه زیر پوست می­شوند.

مراقبت­های روزانه برای زیبایی

 

دستگاه­های نور درمانی یا ماسک نور تراپی

بدن ما این قابلیت را دارد که نور را به انرژی تبدیل کند. دستگاه­های نور درمانی با استفاده از تکنولوژی LED پرتوهای نور به طول موج­های مختلف را به پوست می­تاباند. هر یک از نور خاصیت مشخصی برای پوست دارد.

نور قرمز برای کلاژن سازی است. از این نور برای از بین بردن چروک­های ریز صورت و کوچک کردن منافذ پوست صورت و جوانسازی آن استفاده می­شود. نورهای دیگر این روش آبی، زرد، سبز وسفید می­باشند که هر کدام اثر خاصی بر پوست دارند.

انواع سرم

سرم­های پوستی بسیاری در بازار وجود دارد که دارای پپتیدهای ضد پیری هستند. بهتر است این سرم­ها پس از پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده شوند.

رتینول

رتینول مشتقی از ویتامین Aاست که خاصیت جوانسازی سلول­های پوست را دارد. این ماده از تشکیل چین و چروک­های جدید جلوگیری می­کند و همچنین کمک می­کند خطوطی که روی پوست بوجود آمده کاهش یابند.

کرم­ های آبرسان

اولین قدم برای جلوگیری از تشکیل خط خنده مراقبت از پوست است. آبرسانی با سرم و آبرسان­های مناسب اولین راه برای حفظ شادابی پوست صورت است. از کرم و سرم­هایی استفاده کنید که آب را درون سلول­های پوست نگه دارد.

راهکارهایی برای جلوگیری از تشکیل خط لبخند

 

ماهیچه ­های صورت را ورزش دهید

تخت دراز بکشید. تمام عضلات خود را رها کرده و سپس دهان را ببندید و لپ­ های خود را به طرف درون حفره دهان بکشد تا هفت بشمردید و پس از آن رها کنید. این ورزش را سه بار در روز انجام دهید.

درمان قطعی خط خنده با ورزش
ورزش ماهیچه های صورت

آب بنوشید

مصرف روزانه هفت لیوان آب نه تنها به سلامت شما کمک بسیاری کرده و باعث دفع تمام سموم بدن می­شود بلکه باعث افزایش درخشش پوست و شادابی آن می­شود.

درمان قطعی خط خنده با مصرف آب
آب بنوشید

مرطوب نگه داشتن پوست

همیشه سعی کنید پوست خود را با استفاده از کرم­های مرغوب، مرطوب نگه دارید. آبرسانی به پوست یکی از موثرترین راه­های پیشگیری از هرگونه چین و چروک است. پس از زدن کرم با توجه به عکس زیر صورت خود را ماساژ دهید.

درمان قطعی خط خنده خطوط صورت
ماساژ با کرم آبرسان پوست

دخانیات مصرف نکنید

سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست است. مواد مضر موجود در سیگار هم به ارگان­های داخلی آسیب­های بی­شماری وارد می­کند و هم باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت به خصوص در اطراف دهان می­شود.

دوری از تابش مستقیم آفتاب

برای کاهش خط لبخند و یا حتی خط اخم از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب دوری کنید. حتما با استفاده از کرم­های ضدآفتاب مرغوب از پوست خود در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کنید.

رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی مناسب سلامتی شما را تضمین می­کنید. ویتامین Aو Eبرای شادابی پوست ضروری است. اسفناج و سبزیجات غنی از این دو ویتامین هستند. این منابع غذایی از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و شادابی پوست را دو چندان می­کنند.

امگا ۳ از دیگر منابعی است که برای داشتن پوستی صاف و جوان ضروری است. امگا ۳ آسیب­های وارده به پوست را ترمیم کرده و باعث سفتی پوست صورت می­شود. علاوه بر خوردن کپسول­های حاوی امگا ۳، می­توان اطراف دهان را با این روغن ماساژ دهید.

درمان خط لبخند آقایان

در سال ۲۰۱۷ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا گزارش داد که عمل­های زیبایی­ جوانسازی در بین آقایان ۳۲۵ درصد افزایش یافته است. این عمل­های زیبایی تنها به تزریق بوتاکس ختم نمی­شود، تنها در سال­های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تزریق فیلر در آقایان ۲۶ درصد افزایش یافته است.

منبع ۱

منبع ۲ 

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

منبع ۶

منبع ۷

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments