خط لبخند و روش های پیشگیری از بروز خط خنده

خط لبخند و روش های پیشگیری از بروز آن

خط لبخند چیست و آیا می شود آن را از بین برد؟

خط لبخند و روش های پیشگیری از بروز آن

خط لبخند که گاهی خط خنده هم نامیده می شود ، چین و چروک هایی هستند که در اطراف دهان شما ایجاد می شود. گاهی این خطوط در اطراف چشم ها نیز ایجاد می شوند.  خط لبخند بیشتر زمانی قابل مشاهده است که شما در حال خندیدن هستید.

با بالا رفتن سن بروز خط لبخند و چین و چروک هایی ناشی از خندیدن اجتناب ناپذیر است. با این حال  شما گزینه های زیادی برای کمک به خلاص شدن از آنها دارید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل بروز خط لبخند چیست؟

علل بروز خط لبخند چیست؟

علل اصلی بروز خط لبخند عبارتند از:

  • از دست دادن انعطاف پذیری پوست به علت کاهش تولید کلاژن ناشی از بالا رفتن سن ،
  • خشکی پوست ،
  • ژنتیک ،
  • سیگار کشیدن ،
  • آسیب های ناشی از نورخورشید .

چگونه می توانیم از بروز خط لبخند جلوگیری کنیم؟

چگونه می توانیم از بروز خط لبخند جلوگیری کنیم؟

از بعضی از علل بروز خطوط خنده می توان با ایجاد عادات خوب در شیوه زندگی در سنین جوانی پیشگیری کرد.  به عنوان مثال شما می توانید :

  • هر روز برای محافظت از پوست خود در مقابل نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • آب رسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن پوست به پیشگیری از بروز خط خنده کمک می کند.
  • هر روز مقدار زیادی آب بنوشید و از خوردن بیش از حد کافئین یا الکل اجتناب کنید. زیرا کافئین و الکل اثرات دیورتیک دارند و آب بدن را دفع می کنند.
  • صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و با مرطوب کننده ای که برای نوع پوست شما مناسب است ، مرطوب کنید.
  • ورزش و رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها می تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند.
  • ترک سیگار به جلوگیری از چروک های آینده ، از جمله خطوط لبخند کمک می کند.

گزینه های درمان برای خط لبخند چییست؟

گزینه های درمان برای خط لبخند متنوع هستند.  انتخاب نوع درمان بر عهده خود شما است. آیا شما به دنبال گزینه های جراحی هستید یا می خواهید از سایر روش های زیبایی استفاده کنید؟  بهتر است با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک در باره انتخاب گزینه درمان مشورت کنید. بعضی از گزینه هادائمی نیستند.

پرکننده های تزریقی برای خط لبخند
  • پرکننده های تزریقی

پرکننده های تزریقی یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که به دنبال خلاص شدن از خطوط لبخند بدون انجام عمل جراحی هستند. بسیاری از فیلرها از اسید هیالورونیک ساخته شده اند و شما بلافاصله نتیجه تزریق را مشاهده خواهید کرد. حتی اگر شما از نتیجه درمان راضی نباشید ، پزشک می تواند آنها را خارج کند.

نتایج به طور معمول تا چند ماه طول می کشد. با این حال، تصور می شود که پس از تزریق های مکرر، اثر فیلرها ماندگاری بیشتری دارد. برخی از بافت های اسکار ممکن است پشت سر گذاشته شوند که باعث ایجاد اثر ماندگاری بیشتری می شود.  اثر پرکننده های تزریقی در حدود 6 تا 12 ماه طول می کشد.

عوارض جانبی پرکننده های تزریقی

عوارض جانبی ممکن است پس از تزریق اولیه رخ دهد و شامل سردرد و واکنش های مشابه به آلرژی باشد.

  • تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده

توکسین های بوتولینوم  (بوتاکس ، دیسپورت و اکسومین)  از پرکننده های تزریقی هستند. هرچند که متفاوت عمل می کنند. متخصص پوست شما این ماده را با یک سوزن کوچک به محل مورد نظر تزریق می کند. این مواد با تضعیف عضلات در منطقه مورد نظر کار می کنند که خطوط و چین و چروک را کمتر می کند. شما می توانید نتایج را ظرف چند روز پی از تزریق اولیه مشاهده کنید.

تزریق بوتاکس ممکن است توسط متخصص پوست ، چشم پزشک یا جراح پلاستیک انجام شود. زمان بازیابی نسبتاً کوتاه است و بعد از 24 ساعت شما می توانید فعالیت های عادی (از جمله ورزش) خود را از سر بگیرید.

ماندگاری بوتاکس حدود سه ماه است. برای حفظ نتایج مورد نظر ، شما باید برای درمان های بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید. هزینه بستگی به تعداد واحدهای مورد استفاده پزشک شما دارد.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

برخی عوارض جانبی رایج عبارتند از سردرد ، قرمزی یا سوزش در محل تزریق.

  • عمل جراحی برای از بین بردن خط لبخند

عمل جراحی گزینه ای است که اگر شما می خواهید نتایج درمان بیشتر طول بکشد آن را انتخاب می کنید.  لیبفت صورت  (rhytidectomy) یک راه حل کامل و دائمی برای برطرف کردن خطوط لبخند است. با عمل لیفت صورت چروک های اطراف دهان و چشمان شما در یک مرحله از بین می روند.

عوارض جانبی عمل جراحی

مهم ترین عارضه جانبی عمل لیفت صورت عفونت است. سایر عوارض جانبی   شامل زخم ، درد و آسیب عصبی می باشد.

  • درمان خط لبخند با لیزر

درمان های لیزری در واقع نوعی از تکنیک های جوانسازی پوست است که سلول های لایه سطحی پوست را از بین می برد.  از لیزر درمانی برای کاهش لکه های پوستی و چین و چروک های پوست استفاده می شود.

عوارض جانبی درمان خط لبخند با لیزر

عوارض جانبی شایع لیزر جوانسازی پوست شامل تورم و درد است که پس از چند روز کاهش می یابد. احتمال آلرژی و عفونت نیز وجود دارد.

  • کلاژن درمانی یا میکرونیدلینگ

کلاژن درمانی یا میکرونیدلینگ

کلاژن درمانی یا میکرونیدلینگ  روشی است که به دنبال افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست شما می باشد. همانطور که سن شما بالا می رود ، تولید کلاژن کاهش می یابد و پوست خاصیت الاستیکی خود را از دست می دهد.

در روش کلاژن درمانی ، پزشک معالج شما با استفاده از غلتک یا سوزن های کوچک چین و چروک انجام می شود.

نتایج میکرونیدلینگ به تدریج آشکار می شوند و نتایج کامل در ظرف نه ماه مشاهده می شود.  همین طور که پوست شما بهبود می یابد ، ممکن است اندکی کبودی و قرمزی بر روی پوست تان دیده شود. اکثر افراد در مجموع به سه تا شش جلسه درمان نیاز دارند.

  • استفاده از کرم های OTC و ویتامین ها   

کرم های OTC گزینه های مقرون به صرفه برای درمان چین و چروک پوست هستند. یک مطالعه منتشر شده در مجله پوست  نتایج قابل توجهی را در بیماران دارای خطوط و چین و چروک های خفیف گزارش کرد  که از درمان با کرم رتینول 0.4 درصد استفاده می کردند و به کاهش چین و چروک منجر شده بود.

شرکت کنندگان سه بار در هفته برای شش ماه لوسیون رتینول مصرف کردند.  نقطه ضعف کرم های OTC  این است که باید ماه ها آنها را مصرف کنید بدون اینکه به نتایج دائمی برسید.

ویتامین C ،  پپتیدها و اسیدهای هیدروکسی نیز برای درمان چین و چروک استفاده می شود. عوارض جانبی می تواند شامل قرمزی ، بثورات و سوزش باشد.

  • درمان با نور در خانه

درمان با نور در خانه توسط دستگاهی انجام می شود که به تأئید اداره غذا و دارو ایالات متحده رسیده است.  در این روش درمانی از چراغ های LED برای افزایش کلاژن در اطراف چشم استفاده می شود.  این دستگاه را می توان هر روز به مدت سه دقیقه در هر مرتبه استفاده کرد.

در حالی که هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است ، اثربخشی این کیت های نوری در خانه ثابت نشده است.

  • روغن های ضروری

روغن های ضروری یکی دیگر از گزینه های بالقوه در درمان چین و چروک هستند. این روغن ها از گیاهانی گرفته می شوند که برای پوست مزایای طبیعی دارند.  توان بالقوه روغن های ضروری برای افزایش کلاژن ، آنتی اکسیدان ها و کشش پوست قابل توجه است.  چند تا از این روغن های ضروری عبارتند از :

روغن های ضروری برای درمان چین و چروک
  • چای سفید ،
  • بلدرورت یا گیاه مثانه دار ،
  • رشدوک ،
  • گل رز ،
  • چای سبز ،
  • گل محمدی ،
  • آنجلیکا یا سنبل خطایی ،
  • انایس یا بادیان رومی ،
  • انار ،

اگر شما علاقه مند به استفاده از روغن های ضروری هستید ، حتما آنها را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا بادام رقیق کنید. شما همچنین باید آنها را بر روی بخش کوچکی از پوست خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید واکنش آلرژیک ندارید.

برای کسب بهترین نتایج ، شما باید روزانه از محصولات استفاده کنید. خطوط لبخند ممکن است هنگامی که شما استفاده از محصولات را متوقف می کنید دوباره ظاهر می شوند.

پیشگیری از بروز خط خنده

پیشگیری از بروز خط خنده

خط لبخند یک بخش نرمال از روند پیری است. همانطور که بزرگ تر می شوید ، چین و چروک و خطوط صورت شما نیز افزایش می یابند. با این حال ، شما می توانید گام هایی برای کاهش این روند بردارید.

گزینه های درمان متعددی برای خط خنده وجود دارد.  بهتر است شما با پزشک خود در مورد گزینه هایی که برای شما مناسب است ، بر اساس نیازهای خاص خود صحبت کنید. جراحی هم یک گزینه است ، اما همیشه لازم نیست.

شما می توانید از عمیق شدن خط لبخند خود پیشگیری کنید. پوست خود را هیدراته نگه دارید و مراقب سلامت کلی بدن خود باشید.

سالم و زیبا باشید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments