لیزر موهای زائد توسط سلبریتی ها

خطرات لیزر موهای زائد در منزل| عوارض لیزر موهای زائد| معایب لیزر موهای زائد در منزل

خطرات لیزر موهای زائد در منزل

امروزه لیزر موهای زائد در میان خانم ها و آقایان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است به نحوی که برخی از آنها اقدام به خریدن دستگاه لیزر خانگی کرده ‌اند اما مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد موضوع خطرات لیزر موهای زائد در منزل است.

لیزر موهای زائد در منزل برای برخی از افراد هیجان انگیز به نظر می رسد و حتی برخی از آن ها تصور می کنند که با لیزر کردن موهای زائد خود در منزل فرآیند درمان را سریع تر پیش می ‌برند و هزینه کمتری را پرداخت می ‌کنند از سوی دیگر عقیده دارند که نتایج بدست آمده از دستگاه های لیزر خانگی شبیه نتایجی است که در مراکز لیزر به دست می ‌آید. اما باید به شما بگویم که لیزر موهای زائد در منزل با عوارض جانبی متعددی همراه است و در صورتی که شما بدون آنکه تحت نظر متخصص قرار بگیرید به برطرف کردن موهای زائد خود بپردازید در واقع به استقبال این عوارض خواهید رفت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مکانیسم اثر دستگاه های لیزر خانگی

خطرات لیزر موهای زائد در منزل

مکانیسم اثر دستگاه های لیزر خانگی همانند دستگاه های لیزری است که در مرکز تخصصی لیزر وجود دارد. در این دستگاه‌ ها نیز به تخریب فولیکول ‌های مو پرداخته می ‌شود اما این دستگاه ها به اندازه دستگاه هایی که در مراکز لیزر مورد استفاده قرار می گیرند کارایی ندارند.

تعداد زیادی از دستگاه لیزر خانگی به پالس های مختلف برای برطرف کردن موهای زائد نقاط مختلف بدن نیاز دارند. به عبارتی باید دستگاه لیزر را تا زمانی روی موضع مورد نظر قرار دهید تا صدای ‘بیب’ آن را بشنوید و پس از آن می توانید دستگاه را روی موضعی که قرار است لیزر شود به حرکت در بیاورید.

هنگامی که از دستگاه های لیزر خانگی استفاده می کنید باید هفته ای یک بار یا هر دو هفته یک بار برنامه درمان با لیزر را انجام بدهید. حالا تصورش را بکنید که هر بار چقدر از وقت شما برای لیزر موهای زائد در منزل طرف خواهد شد.

مسئله مهم تری که در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد این است که اکثر کاربران ادعا می کنند که فقط ۶۰ تا ۷۵ درصد از موهای زائد بدن آنها برای همیشه از بین رفته است. در عوض متخصصان لیزر در مراکز تخصصی لیزر قادر هستند که همه موهای زائد بدن شما را برای همیشه از بین ببرند و نتایج دائمی را به وجود بیاورند.

چه تفاوتی بین لیزر موهای زائد در منزل با لیزر موهای زائد در کلینیک وجود دارد؟

خطرات لیزر موهای زائد در منزل

دستگاه های لیزر خانگی برای برطرف کردن موهای زائد در نقاط مختلف بدن از IPL استفاده می کنند که ترکیبی از امواج و تشعشعات فروسرخ با دامنه پایین و نور پلی کروماتیک می ‌باشد. از سوی دیگر دستگاه ‌های تخصصی لیزر در اکثر موارد به تولید پرتوهای مونوکروماتیک می ‌پردازند که این مسئله بدین معنا است که همه پرتوهای نور دارای طول موج یکسان هستند.

مهمترین تفاوتی که بین لیزر موهای زائد در منزل و لیزر آنها در مراکز لیزر وجود دارد این است که در مراکز تخصصی لیزر شما تحت نظر متخصص لیزر درمان می شوید و همه نکات لازم برای پیشگیری از بروز عوارض احتمالی رعایت خواهد شد اما این مسئله در خصوص لیزر موهای زائد در منزل صدق نمی کند و شما نمی توانید از بروز خطرات لیزر موهای زائد در منزل پیشگیری کنید.

در مراکز لیزر چهار فاکتور مهم برای کسب نتایج عالی و دائمی رعایت می شود تا شما به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. این فاکتورها عبارتند از نوع لیزر، طول موج مورد استفاده، دستورالعمل های درمان و نوع پوست و تجربه اپراتور از درمان با لیزر. این در حالی است که دستگاه های لیزر خانگی همه افراد را به صورت یکسان و بدون در نظر گرفتن پوست و رنگ مو درمان می کنند حال آنکه در مراکز تخصصی لیزر برای هر فرد یک برنامه تخصصی در نظر گرفته می شود که مخصوص خود او است. از آنجایی که هیچ یک از افراد شبیه هم نیستند برنامه درمان آن ها برای لیزر موهای زائد نیز شبیه یک دیگر نخواهد بود.

خطرات لیزر موهای زائد در منزل شامل چه مواردی است؟

از آنجایی که همه افراد در زمینه لیزر موهای زائد تخصص ندارند نمی توانند به طور قاطع از مناسب بودن دستگاه لیزر متناسب با شرایط خود اطمینان حاصل کنند. در صورتی که رنگ پوست شما تیره باشد یا آنکه موهای زائدتان در مرحله مناسبی از رشد قرار نداشته باشند به احتمال خیلی زیاد در معرض خطر بروز هایپر پیگمنتیشن و سوختگی شدید پوست پس از لیزر قرار خواهید گرفت.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و مصرف برخی داروهای خاص می تواند باعث افزایش حساسیت پوست شما به نور و گرما شود که این مسئله منجر به افزایش خطرات لیزر موهای زائد در منزل خواهد شد. در واقع اولین و مهم ترین مسئله ای که در خصوص لیزر موهای زائد اهمیت دارد ایمنی آن است.

متخصص لیزر در یک شرایط کنترل شده به بررسی میزان ایمنی دستگاه لیزر و تناسب آن با موضعی که تحت درمان قرار می ‌گیرد خواهد پرداخت تا بالاترین سطح رضایت مندی را به وجود بیاورد و شما را به خواسته هایی که دارید برساند.

خطرات لیزر موهای زائد در منزل

در همه دستگاه های لیزر با گذر زمان از میزان سطح انرژی آن کاسته می شود که در این حالت باید به طور منظم به تنظیم کردن دستگاه پرداخت تا سطح مناسبی از انرژی به محلی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد ارسال گردد. در صورتی که شما یک دستگاه لیزر را خریداری کرده اید که عملکرد مناسبی ندارد نمی تواند شما را به نتیجه دلخواه تان برساند و حتی ریسک بروز تغییر رنگ پوست، بروز سوختگی و ایجاد بافت اسکار را به دنبال خواهد داشت.

در اکثر موارد دستگاه های لیزر خانگی نمی توانند سطح مناسبی از گرما را به فولیکول های مو ارسال کنند تا برای همیشه آنها را از بین ببرند. این مسئله باعث می ‌شود که مجددا موهای موضعی که لیزر شده ‌اند شروع به رشد کنند و نارضایتی فرد را به دنبال داشته باشند.

همان گونه که در قسمت ‌های بالا اشاره کردیم برای اینکه موهای زائد شما برای همیشه از بین بروند باید سطح مناسبی از انرژی به سمت فولیکول های مو ارسال شود که معمولا این مسئله در خصوص لیزر موهای زائد در منزل رعایت نمی شود و همین موضوع باعث بروز خطرات لیزر موهای زائد در منزل خواهد شد.

معمولا قیمت دستگاه های لیزر خانگی وسوسه کننده است و این مسئله باعث می ‌شود که برخی از افراد اقدام به خریدن آنها نمایند. اما باید بدانید که نداشتن مهارت و تجربه کافی در خصوص لیزر موهای زائد می تواند زمینه بروز آسیب دیدگی پوست را فراهم کند. لیزر موهای زائد در منزل باعث شده است افراد مختلف به این نتیجه برسند که لیزر در مراکز تخصصی به کسب نتایج بهتر کمک می ‌کند و یک روش مقرون به صرفه است اما واقعیت چیز دیگری است.

خوشبختانه متخصصان لیزر می ‌توانند با توجه به رنگ پوست و مو و موضعی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد همه موهای زائد شما را برای همیشه از بین ببرند و شما را به آرزوی دیرینه تان که داشتن پوستی صاف و تمیز و بدون مو است برسانند.
اگر شما هم تصمیم گرفته اید که برای همیشه موهای اضافی بدن تان را از بین ببرید می توانید به مراکز تخصصی لیزر مراجعه کنید و از خدمات متخصصین ما بهره مند شوید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments