عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد که کمتر اتفاق می افتد!

عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد که کمتر اتفاق می افتد!

عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد که کمتر اتفاق می افتد! 

عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد که کمتر اتفاق می افتد!

لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین روش های طولانی مدت برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن است و به علت استقبال مردم از این روش ، کلینیک های لیزر در سراسر کشور روز به روز گسترش می یابد.
با این حال ، در حالی که لیزر درمانی ممکن است یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن نتایج طولانی مدت باشد ، چندین مشکل در این روش وجود دارد.  لیزر موهای زائد به علت پرهزینه بودن دستگاه های لیزر نه تنها یکی از گزینه های گران قیمت حذف موهای زائد است ، بلکه می تواند عوارض عواقب جانبی بالقوه ای داشته باشد  که در این مقاله از آن آگاه می شوید.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر درمانی برای موهای ناخواسته زیاد نیست.  چند عارضه جانبی وجود دارد که بسیار رایج هستند :
 خارش – نور لیزر تمام سلول های رنگدانه  موها را می سوزاند و از بین می برد.  اما همین نور ممکن است به سلول های پوست شما آسیب برساند.  اگر نور لیزر سلول های پوست را بیش از حد تحریک  کند ، ممکن است پوست آسیب ببینند.  در بسیاری از موارد ، خارش یک اثر جانبی پوست است که به علت ترمیم میکروسکوپی سلول های آسیب دیده اتفاق می افتد.  دستگاه های جدید لیزر مانند دستگاه میدیواستار الکس که در کلینیک تهران اسکین موجود است ، چنین عوارضی ندارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قرمزی ، تورم –  عوارض جانبی لیزر موهای زائد چهار نشانه اصلی دارد.  قرمزی و تورم دو تا از این علائم است.  اگر پوست شما توسط نور قدرتمند لیزر آسیب دیده باشد ، پوست به علت هجوم خون برای ترمیم آسیب دیدگی قرمز خواهد شد.

تورم نوعی محافظت طبیعی بدن شما در برابر آسیب های بیشتر است. زیرا تورم ناشی از تجمع مایع اضافی به داخل بافت آسیب دیده است. هر چند  قرمزی و تورم ممکن است جزئی باشد ، اما اغلب شما حساسیت پوستی خود را به همراه دو نشانه دیگر آسیب پوستی احساس خواهید کرد.
این دو عارضه جانبی پس از انجام لیزر موهای ناخواسته رایج است. اما خبر خوب این است که این عوارض در ظرف دو یا سه روز از بین  می روند.  آسیب لیزر به پوست معمولاً بسیار جزئی است و بدن شما می تواند آسیب دیدگی را به سرعت ترمیم کند.

 فناوری موجود در دستگاه لیزر اسکلپیون موجب می شود تا طیف گسترده ای از درمان های غیر تهاجمی مختلف ، به لطف ترکیبی از فن آوری های آوانگارد و در یک طراحی منحصر به فرد در زمینه زیبایی انجام شود. هندپیس های این دستگاه دارای سنسور تماسی دما می باشد. که با فعال کردن سیستم خنک کننده باعث می شود که هیچ گونه آثار سوختگی بر روی پوست ایجاد نشود. این مزیت دستگاه لیزر اسکلپیون تجربه مناسب و احساس رضایت را برای مراجعه کنندگان به ارمغان می آورد.

عوارض جانبی جدی تر که کمتر اتفاق می افتد   

عوارض جانبی جدی تر که کمتر اتفاق می افتد

چند عارضه جانبی جدی وجود دارد که ممکن است شایع نباشد ، اما بهتر است شما از آن آگاه باشید :

از بین رفتن رنگدانه های پوست یا هایپوپیگمنتیشن

هنگامی که نور لیزر به پوست شما تابیده می شود ، در پوست نفوذ می کند و سلول های رنگدانه مو را در فولیکول های خود می سوزاند.  در این حال احتمال دارد که استفاده نادرست از لیزر سلول های رنگدانه پوست شما را هم بسوزاند.  این کار در نهایت به از بین رفتن رنگ پوست تان منجر می شود و لکه هایی را مشاهده خواهید کرد که از بقیه پوست بدن شما روشن تر هستند.

دستگاه لیزر اسکلپیون که در کلینیک تهران اسکین از آن استفاده  می شود از تکنولوژیِ بالایی برخوردار است که به بافت اطراف ناحیه تحت درمان هیپگونه آسیبی وارد نمی کند. 

تیره شدن پوست یا هایپرپیگمنتیشن

چه چیزی پوست شما را برای تولید بیشتر سلول های رنگدانه تحریک می کند؟ نور! هنگامی که نور لیزر بر روی پوست شما تابیده می شود ،  ممکن است پوست تشخیص دهد که محافظت کافی در برابر نور ندارد.  در نتیجه تا آنجا که ممکن است سلول های رنگدانه بیشتری را در قسمت های خاصی از پوست شما تولید می کند.   به لطف واکنش طبیعی بدن شما به نور، ممکن است لکه های تیره رنگی در پوست بدن تان دیده شود.

سوختگی پوست

لیزر ها منبع نور بسیار متمرکز هستند و کاربرد نادرست لیزر می تواند منجر به سوختگی پوست شود. سوختگی هایی که با لیزر اتفاق می افتد معمولاً سوختگی های درجه اول هستند. به این معنی که خیلی جدی نیستند. سوختگی ناشی از نور لیزر را می توان با یک آفتاب سوختگی ساده مقایسه کرد که معمولاً در عرض چند روز بهبود می یابد.

آکنه

هنگامی که پرتوهای لیزر به پوست شما تابیده می شود ، اغلب می تواند بدن شما را به تولید سبوم بیشتر تحریک کند. سبوم چربی هایی است که از پوست شما در مقابل آسیب دیدگی ها محافظت می کند.  افزایش چربی پوست می تواند خطر جوش زدن پوست را افزایش دهد. و با وجود سلول های مرده پوست و مو احتمال بروز آکنه را افزایش می دهد.

پوسته پوسته شدن پوست

بدن شما برای محافظت از پوست آسیب دیده تشکیل پوسته می دهد.  نور لیزر اغلب می تواند به پوست شما آسیب بزند و باعث ایجاد پوسته شود.  این پوسته ها بسیار ریز هستند. درست مثل پوسته هایی که پس از تاتو تشکیل می شود.

پورپورا

پورپورا نامی برای کبودی یا قرمز شدن لکه های زیر پوستی است.   پورپوراها نتیجه آسیب رسیدن به رگ های خونی کوچک در نزدیکی سطح پوست شما است ، در صورتی که  لیزر به اشتباه اعمال شود.  پورپورا پس از لیزر موهای زائد معمولاً  نسبتاً رایج است.  نور لیزر می تواند با گرمایی که تولید می کند ، از رگ های خونی عبور کرده و موجب کبودی  بشود.

عفونت

پوستی که آسیب دیده است بسیار حساس و مستعد ابتلا به عفونت است. و پرتوهای لیزر نادرست می تواند باعث آسیب به پوست شما شود. هنگامی که پوست آسیب دیده باشد ، برای باکتری ها و میکروب ها آسان تر است که در بافت متورم و سوخته پوست نفوذ کنند.  عفونت های پوستی ممکن است از خفیف تا شدید باشد.

 

سایر عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید

 عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد که کمتر اتفاق می افتد!

در اینجا برخی از عوارض جانبی دیگر که افرادی که لیزرموهای زائد انجام داده اند متوجه شده اند :

ناراحتی از رشد مجدد موها

حتماً برای شما هم پیش آمده که پس از شیو کردن موهای بدن ، هنگامی که موها دوباره سر می زنند ، و با لباس شما برخورد می کنند ، چقدر احساس ناراحتی می کنید.

حساس شدن پوست

تا چند روز پس از لیزر درمانی برای موهای ناخواسته ممکن است متوجه شوید که پوست شما بسیار حساس است. و  به راحتی تحت تأثیر آسیب های محیطی قرار می گیرد.

حساس شدن پوست به نور خورشید

پس از لیزر موهای زائد به علت اینکه پوست در معرض نور زیاد قرار گرفته است ، حساس می شود.  و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش میزان آسیب دیدگی می شود.

پوسته پوسته شدن یا بی حس شدن پوست

اگر انتهای عصب پوست آسیب دیده باشد ، ممکن است قادر به ارسال بازخورد دقیق به مغز شما نباشد.

واکنش آلرژیک به کرم یا ژل بی حسی

گاهی قبل از درمان برای بی حس کردن منطقه تحت درمان از کرم ها یا ژل های بی حسی استفاده می شود.  در این صورت  ممکن است متوجه شوید که پوست شما نسبت به این بی حسی ها واکنش نشان می دهد.

برخی از عوارض جانبی ذکر شده توسط پزشکان

اگر تنظیمات لیزر نادرست باشد ، ممکن است هر کدام از موارد زیر اتفاق بیفتد:  پوسته پوسته شدن ، تیره شدن پوست ، پوسته شدن لب ، تبخال ، قرمزی و درد مداوم.  بیشتر این عوارض موقت هستند و می شود از آنها پیشگیری کرد.

عوارض دیگر ، اگرچه معمول نیستند ، عبارتند از زخم ، عفونت های ویروسی مثل هرپس سیمپلکس ، آسیب رساندن به خالکوبی در منطقه تحت درمان ، و در موارد بسیار نادر حتی باعث رشد بیشتر موها می شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                          برای تماس با شعبه شریعتی کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments