ممکن است شما بتوانید موهای زائد سایر قسمت های بدن خود را بپوشانید اما با موهای زائد صورت خود چه خواهید کرد؟

درمان تاول بعد از لیزر و مراقبت هایی که باید پس از لیزر موهای زائد داشته باشید

درمان تاول بعد از لیزر

درمان تاول بعد از لیزر به چه صورت و از چه طریقی انجام می شود ؟ تصمیم داریم که در این مطلب به این موضوع بپردازیم و راه هایی را به شما معرفی کنیم که از طریق آن ها هر گونه تاول و یا سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد را درمان کنید.با ما همراه باشید 

یکی از خطرات اصلی و رایجی که ممکن است پس از لیزر موهای زائد به آن دچار شوید ، احتمال تاول زدن و سوختگی پوست است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این مشکل معمولا به این خاطر به وجود می آید که احتمالا دستگاه اشتباهی را برای رنگ پوست خود انتخاب کرده اید و یا این که اپراتور دستگاه از انرژی حرارتی سطح بالا برای پوست شما استفاده کرده است.

مرکز لیزر برکه افتخار دارد که با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه الکساندرایت mediostar  2018  کلیه خدمات لیزر موهای زائد را برای بانوان و آقایان عزیز ارائه کند. جهت اطلاع از تعرفه قیمت ها و اخذ نوبت اینجا را کلیک کنید.

اگر پس از انجام جلسه درمانی لیزر موهای زائد متوجه هر گونه تاول یا سوختگی بر روی پوست خود شدید ، توصیه ما به شما این است که فورا به مرکز لیزر خود اطلاع دهید

ممکن است پزشک بخواهد که این تاول و سوختگی ها را بررسی کرده و درمان های خاصی را تجویز کند.

در ادامه تصمیم داریم به مراحلی اشاره کنیم که برای درمان تاول بعد از لیزر می توان به کار گرفت. در صورتی که دچار این عارضه شده اید ، با ما همراه باشید.

قدم اول

در وهله اول می توانید از روغن ها و پمادهای ضد سوختگی روی تاول های ناشی از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

آکوافور  به عنوان یک کِرِم بدون نسخه در دسترس است اما شاید پزشکتان ترجیح می دهد که از یک پماد قوی تر برای درمان تاول بعد از لیزر استفاده کند.

آکوافور حاوی وازلین است و می توان هر اندازه که نیاز باشد جهت درمان تاول بعد از لیزر از آن استفاد کرد

قدم دوم

تاول و سوختگی ها را با ژل آلوئه ورا نرم و مرطوب نگه دارید.می توانید ژل آلوئه ورا را از هر داروخانه و عطاری ای تهیه کنید.لایه نازکی از این ژل را هر چند بار که نیاز بود روی سوختگی و تاول ها بزنید تا بهبود پیدا کنند.

قدم سوم

هرگونه درد و ناراحتی را می توانید با استفاده از کمپرس یخ درمان کنید.به وسیله ی یک تکه یخ که در پلاستیک یا حوله پیچانده شده است ، ناحیه مورد نظر خود را بی حس کنید.

می توانید کمپرس یخ را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی تاول ها و سوختگی ها قرار دهید. دوش آب سرد نیز می تواند نقاط بزرگ تری از بدن را که با لیزر موهای زائد سوخته اند ، تسکین دهد

درمان تاول بعد از لیزر
درمان تاول بعد از لیزر

قدم چهارم

می توانید از قرص های مسکن استفاده کنید. با توصیه و اجازه پزشک خود می توانید از قرص های بدون نسخه ای مثل ایبوبروفن،استامینوفن استفاده کنید ( هر 4 الی 6 ساعت)

قدم پنجم

از دسترس آفتاب دور بمانید.بخش مهمی از درمان تاول بعد از لیزر این است که در معرض خورشید و نور آن قرار نگیرید.اگر لازم است که از منزل خارج شوید ، پوست خود را با لباس های مناسب و یا کاور بپوشانید.

اگر قرار گرفتن شما در معرض آفتاب غیرقابل اجتناب است ، مطمئن شوید که از ضد آفتاب های با SPF 15 درصد و یا بالاتر استفاده می کنید.

مواردی که به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد :

  • کمپرس یخ
  • ژل آلوئه ورا
  • پماد آکوافور

نکته بسیار مهم

توجه داشته باشید که پیش از این که یک مرکز لیزر موهای زائد را انتخاب می کنید ، آن جا را از تمام جوانب بررسی خواهید کرد و مطمئن شوید که تحت نظر یک پزشک متخصص اداره می شود که تجربیات لازم در این زمینه را دارد و هم چنین دوره های مربوطه آن را گذرانده باشد.

تیغ زدن بعد از لیزر

یکی از نکاتی که باید آن را بدانید این است که پس از جلسات لیزر موهای زائد ، توصیه اکید می شود که از روش هایی مثل اپیلاسیون و یا وکس برای رفع موهای زائد استفاده نکنید.

تنها می توانید از تیغ برای رفع این موها استفاده کنید

درمان کهیر بعد از لیزر

کهیر زدن بعد از لیزر موهای زائد بسیار به ندرت پیش می آید و درصد بسیار کمی از افراد به آن مبتلا می شوند.اما در صورتی که به این عارضه دچار شدید می توانید همان روش هایی که در بالا برای درمان تاول بعد از لیزر به آن ها اشاره شد را به کار بگیرید تا کهیر ها به تدریج از بین بروند.

برای این که از این گونه عوارض جانبی اجتناب کنید ، بهتر است دستگاهی که برای لیزر موهای زائد انتخاب می کنید ، با رنگ پوست و موهای شما هم خوانی داشته باشد.به عنوان مثال دستگاهی که در مرکز لیزر برکه استفاده می شود ، الکساندرایت اسکلپیون 2018 بوده که علاوه بر این که بدون درد می باشد ، برای کلیه تناژهای رنگی پوست مناسب است و کمترین عوارض جانبی ممکن را دارد.

شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد

یکی از سوالات رایجی که در این باره وجود دارد این است که آیا شستشوی صورت بعد از لیزر ، منجر به بروز تاول و تشدید سوختگی ها می شود ؟

خب در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شیوه این شستشو بسیار مهم است.نکته مهم این است که پوست خود را با آب خنک و یا سرد می توانید بشویید اما توجه داشته باشید که از مواد شوینده مانند صابون و …استفاده نکنید.

پس از آن می توانید در طول روز یک یا دو بار استحمام کنید اما آب ولرم باشد.

پس از لیزر موهای زائد به هیچ وجه از لوازم آرایشی بر روی صورت خود استفاده نکنید چرا که موجب بروز قرمزی و تورم می شوند.تلاش کنید تا جای ممکن پوست خود را پاکیزه نگه دارید.

درمان کبودی بعد از لیزر موهای زائد

کبودی، تورم و قرمزی از عوارض جانبی شایعی هستند که به هنگام لیزر موهای زائد ممکن است رخ دهند اما بیشتر مواقع این عوارض چندان جدی نیستند و پس از چند روز به صورت خود به خود از بین می روند.اما در صورتی که کبودی در ناحیه تحت لیزر پس از چند روز از بین نرفت می توانید از روش هایی استفاده کنید که در بالا ذکر شد و یا این که هر چه سریع تر به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز لیزر موهای زائد برکه

2.3 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments