تزریق فیلر های پوستی در نواحی مختلف صورت

بهترین فیلر های صورت | بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران

چگونه فیلر مناسب پوست مان را انتخاب کنیم؟

معرفی رایج ترین فیلر های پوستی

 

فیلر های صورت که با نام فیلر های پوستی نیز از آن ها یاد می شود، کاربرد های فراوانی دارند :

  • برجسته نمودن لب های نازک
  • بالا بردن ابرو ها
  • برجسته نمودن گونه ها
  • از بین بردن خطوط زیر چشم
  • پر کردن خطوط لبخند
  • جوانسازی بافت صورت

تزریق فیلر های پوستی کمتر از یک ساعت زمان می برد. علاوه بر این نیاز به استراحت کمی داشته و عوارض جانبی زیادی ندارد. البته برخی افراد دچار واکنش های آلرژیک می شوند. از دیگر عوارض جانبی آن می توان به کبودی، تورم و قرمزی ناحیه ای که تزریق انجام شده، اشاره کرد. تمامی این عوارض جانبی موقتی هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

تزریق فیلر های پوستی
تزریق فیلر های پوستی

هنگامی که درباره سایر عوارض فیلر های صورت صحبت می کنیم، واژه “موقتی” یک کلمه کلیدی بشمار می رود: تاثیر این فیلر ها دائمی نیست. تاثیر این فیلر ها بستگی به نوع آن دارد. گاهی اوقات اثر بخشی این فیلر ها پس از 6 ماه از بین می رود. البته تاثیر برخی از این فیلر ها تا یک سال و نیم ماندگار است.

 

چطور می توان یک فیلر خوب انتخاب کرد؟

امروزه فیلر های پوستی مختلفی در بازار وجود دارد. نوع فیلری که انتخاب می کنید بستگی به عوامل زیر دارد:

  • مبلغی که هزینه می کنید.
  • نازکی پوست فرد
  • تجربه و تبحر متخصصی که تزریق را انجام می دهد.
  • سوختگی و آسیب دیدگی پوست فرد در اثر آفتاب
  • خاصیت ارتجاعی پوست فرد

بخاطر داشته باشید که تاثیری که این فیلر ها روی پوست دوست تان دارد، ممکن است برای شما اینگونه نباشد. اگر قصد دارید فیلر تزریق کنید، در این مقاله به توضیح برخی موارد کلیدی می پردازیم. با این کار می توانید با پرکاربرد ترین فیلر های پوستی آشنا شوید.

 

بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

مراقب باشید که فیلر های پوستی را با سایر تزریق های زیبایی همچون بوتاکس، دیسپورت و یا xeomin اشتباه نگیرید. این ها ریلکس کننده و محو کننده چین و چروک صورت هستند. گرچه همانند فیلر ها، این محصولات نیز تزریقی هستند لیکن کاربرد آن ها کاملا متفاوت است.

بوتاکس و دیسپورت بطور موقت ماهیچه هایی را که سبب بوجود آمدن خطوط پاکلاغی، خطوط اخم روی پیشانی و خطوط میان ابروها (11) می شوند، فلج می کنند. بهیچ وجه صورت را پر و یا برجسته نمی کنند و یا ناحیه تزریقی را خوش فرم نمی کنند. با این حال می توان هم زمان با تزریق فیلر، از این مواد نیز استفاده کرد.

 

کاربرد بوتاکس در مقایسه با فیلر های پوستی
کاربرد بوتاکس در مقایسه با فیلر های پوستی

معرفی پر کاربرد ترین فیلر ها

 

فیلر Juvederm

این نوع فیلر، ترکیبی از انواع فیلر ها بشمار می رود و به صورت های گوناگونی طراحی و تولید می شود. از این رو در نواحی مختلف صورت قابل استفاده است. بعنوان مثال فیلر Juvederm Voluma XC برای جوانسازی و برجسته نمودن گونه ها کاربرد دارد. این فیلر بطور طبیعی و با گذشت زمان تاثیر خود را از دست داده و جذب صورت می شود. علاوه بر این خطوط نسبتا عمیق و پرانتزی شکل را که اطراف بینی و دهان بوجود می آید، صاف می کند. (خطوط آکا) خطوطی که از گوشه دهان به سمت چانه شکل می گیرند نیز به کمک این فیلر ها قابل درمان هستند. (خطوط ماریونت)

 

تزریق فیلر های پوستی جهت برجسته نمودن لب ها
تزریق فیلر های پوستی جهت برجسته نمودن لب ها

از فیلر Juvederm Ultra XC برای برجسته نمودن لب ها استفاده می شود. فیلر Juvederm Volbella XC علاوه بر برجسته نمودن لب ها، خطوط عمودی بالای لب ها را نیز از بین می برد. تزریق این فیلر ها  بدون درد نیست. لیکن اکثر فیلر های HA همراه با بی حس کننده مانند لیدوکائین تزریق می شوند. با این کار دردی که حین تزریق احساس می شود، کاهش پیدا می کند.

روند اثر بخشی فیلر Juvederm XC :

ماده اصلی تشکیل دهنده Juvederm ، اسید هیالورونیک (HA) می باشد. این ماده قندی است که بطور طبیعی در بدن تولید می شود. علاوه بر این پوست را رطوبت رسانی کرده، به آن حجم داده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. با گذشت زمان تاثیر اسید هیالورونیک در بدن از بین می رود. در نتیجه پوست حجم و برجستگی خود را از دست داده و چین و چروک صورت نمایان می شود.

هنگامی که این ماده در پوست تزریق می شود، اسید هیالورونیک مانند یک اسفنج عمل کرده و آب پوست را جذب خود می کند. در نتیجه ناحیه ای که در آن تزریق انجام شده، برجسته می شود. علاوه بر نتایج مطلوبی که بهمراه دارد، تزریق این فیلر سبب تحریک کلاژن سازی پوست نیز می شود. یعنی اینکه نیاز به جلسات زیادی جهت تزریق نداشته و هر جلسه فیلر کمتری تزریق می شود. در نتیجه هزینه آن ارزان تر می شود. یکی از مزیت های فیلر های حاوی HA نسبت به فیلر های قبلی اینست : از آنجایی که HA بطور طبیعی در بدن یافت می شود، خطر بروز واکنش آلرژیک وجود ندارد.”

 

تزریق فیلر های پوستی جهت رفع خطوط اطراف دهان
تزریق فیلر های پوستی جهت رفع خطوط اطراف دهان

 

میزان ماندگاری Juvederm  :

مدت ماندگاری Juvederm  در بدن بستگی به نوع ماده تزریقی دارد. هر چه فیلر نازک تر باشد، ماندگاری آن کمتر و هر چه کلفت تر باشد، میزان اثر بخشی آن ماندگار تر است.” معمولا میزان ماندگاری آن از 6 ماه تا 18 ماه متغیر است. سپس به تدریج فیلر جذب بدن شده و تاثیر آن از بین می رود. در صورتی که از نتیجه تزریق فیلر راضی نیستید، نگران نباشید. فیلر های حاوی HA را می توان بطور کامل و یا حتی قسمتی از آن را بکمک هیالورونیداز از بین برد. هیالورونیداز آنزیمی است که سبب درهم شکستن ساختار HA در بدن می شود.

 

فیلر Restylane

این فیلر نیز همانند فیلر Juvederm  در انواع مختلف طراحی و تولید می شود. تا بتواند عوارض نواحی مختلف صورت خصوصا قسمت هایی از پوست را که روی هم افتاده است، درمان نماید. فیلر Restylane اصلی چین و چروک را از بین برده و لب های نازک را برجسته می نماید. فیلر Restylane lyft که قبلا Restylane-L نامیده می شد، ژل کلفت تری است که چین و چروک های عمیق و خطوط اطراف بینی را از بین برده و فرورفتگی گونه ها را پر می کند.

همچنین روی دست ها را که به سبب بالا رفتن سن فرو رفته است، حجم داده و پر می کند. این کاربرد فیلر Restylane دارای تائیدیه FDA امریکا می باشد. فیلر Restylane ابریشمی مخصوص حجم دهی به لب ها طراحی شده است. این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه، در حجم کوچک تری تولید می شود.

 

جوانسازی روی دست با تزریق فیلر
جوانسازی روی دست با تزریق فیلر

روند اثر بخشی فیلر Restylane:

اسید هیالورنیک این محصول بگونه ای طراحی شده است که پس از تزریق، بسرعت ناحیه مورد نظر را صاف می کند. علاوه بر این ممکن است تولید کلاژن طبیعی پوست را افزایش دهد. این امر منجر به کاهش جلسات درمانی و متعاقبا مصرف کمتر فیلر تزریقی می گردد.

 

میزان ماندگاری Restylane :

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، گفته می شود در صورتی که دوره درمان با فیلر Restylane کامل شود، تاثیر آن حداکثر 18 ماه ماندگار خواهد بود. در صورتی که فیلر Restylane Lyft در گونه ها تزریق شود، تاثیر آن حداکثر تا یک سال ماندگار خواهد بود. علاوه بر این میزان اثر بخشی آن روی چین و چروک صورت 6 ماه باقی می ماند. تاثیر فیلر Restylane Silk روی لب ها ماکسیمم تا 6 ماه ماندگار است.

 

فیلر Sculptra Aesthetic

این فیلر در ابتدا برای حجم دهی و پر کردن صورت بیماران مبتلا به HIV استفاده می شد. (چرا که پس از مدتی صورت شان لاغر می شود.) امروزه این فیلر در زمنیه زیبایی کاربرد داشته و دارای تائیدیه پزشکی نیز می باشد. از این فیلر جهت برجسته نمودن گونه، پر کردن فرورفتگی های صورت و همچنین افزایش ضخامت پوست استفاده می شود. افزایش ضخامت پوست سبب کاهش چین و چروک و خطوط روی صورت می شود. از این فیلر در ناحیه لب و اطراف چشم استفاده نمی شود.

 

برجسته نمودن گونه ها با تزریق فیلر های پوستی
برجسته نمودن گونه ها با تزریق فیلر های پوستی

 

روند اثر بخشی فیلر Sculptra :

فیلر Sculptra از اسید پلی ال لاکتیک تشکیل شده است. این اسید ترکیبی مصنوعی است که کلاژن سازی پوست را تقویت می کند. بهمین دلیل چندین جلسه طول می کشد تا به نتیجه مطلوب برسید که معمولا 6-4 هفته زمان می برد. تعداد جلسات درمانی بستگی به میزان پیری پوست صورت فرد دارد.

میزان ماندگاری فیلر Sculptra  :

طی مطالعه ای که در سال 2011 صورت گرفته، مشخص شد : “تاثیر فیلر Sculptra حداکثر تا 2 سال پس از تکمیل اولین جلسه درمان، ماندگار است. بطور متوسط طی هر جلسه درمانی می بایست سه تزریق انجام گیرد.”

 

فیلر Radiesse

از این فیلر جهت درمان چین و چروک های متوسط و عمیق پوست استفاده می شود. چین و چروک هایی مانند خطوط اطراف بینی و یا همان خطوط لبخند. علاوه بر این برای برجسته نمودن گونه ها و رفع سایر خطوط صورت کاربرد دارد. از این فیلر در ناحیه لب ها استفاده نمی شود.

 

روند اثر بخشی فیلر Radiesse :

فیلر Radiesse حاوی ریز دانه های هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشد. این ریز دانه ها نوعی مواد معنی بوده که در دندان ها و استخوان های بدن انسان یافت می شوند. هنگامی که این ماده در فیلر استفاده می شود، ذرات کلسیم ریز بوده و در محلول ژل مانند، حل می شوند. در حالی که Radiesse بسرعت حجم از دست رفته را بازیابی می کند، با گذشت زمان ژل جذب صورت شده و بدن کلسیم جذب شده را می سوزاند. در نتیجه تولید کلاژن پوست را تقویت می کند.

 

فیلر های پوستی و رفع خطوط اطراف بینی
فیلر های پوستی و رفع خطوط اطراف بینی

 

میزان ماندگاری فیلر Radiesse :

اثر بخشی فیلر Radiesse تقریبا یک سال و یا بیشتر ماندگار است. از آنجایی که هیدروکسی آپاتیت کلسیم منجر به تحریک تولید کلاژن طبیعی بدن می شود، تعداد جلسات درمانی کاهش می یابد. همچنین در هر جلسه فیلر کمتری تزریق می شود.

 

تاثیر کدام فیلر پوستی ماندگار تر است؟

اگر بدنبال روشی آسان و موثر جهت کاهش چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری پوست تان هستید، به سراغ فیلر های پوستی بروید. این فیلر های تزریقی سریعا پس از تزریق شما را جوان تر نشان می دهند. با این که فیلر های پوستی نتایج عالی و مطلوبی بهمراه دارند، متاسفانه اثر بخشی آن ها دائمی نیست. فیلر های پوستی تاثیر موقتی داشته و با گذشت زمان، اثر بخشی آن ها از بین می رود.

 

چرا با گذشت زمان، تاثیر فیلر های پوستی از بین می رود؟

اکثر فیلر های پوستی حاوی اسید هیالورونیک هستند. این اسید بطور طبیعی در پوست تولید می شود. با این که تزریق اسید هیالورونیک سبب کاهش چین و چروک صورت شده و پوست صورت را آب رسانی می کند، لیکن با گذشت زمان تاثیر آن از بین خواهد رفت. دلیل این امر آن است که اسید هیالورونیک ماده ایست که بطور طبیعی در بدن بوجود می آید. سلول های بدن تلاش می کنند تا ساختار اسید هیالورونیک را در بدن بشکنند تا زمانی که فیلر پوستی کاملا از بین برود. بمجرد این که این اتفاق افتاد، چین و چروک صورت دوباره ظاهر می شوند که می بایست تحت درمان قرار بگیرند.

 

تزریق فیلر های پوستی در نواحی مختلف صورت
تزریق فیلر های پوستی در نواحی مختلف صورت

 

کدام فیلر پوستی اثر بخشی طولانی تری دارد؟

بدن انسان ساختار هر فیلر پوستی را طبق روش و سرعت متغیری در هم می شکند. بدین معنا که هر نوع فیلر پوستی طول عمر مشخصی دارد. عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر میزان اثر بخشی فیلر تاثیر گذارند. این عوامل عبارتند از : شیوه زندگی فرد، ناحیه ای که تزریق در آن انجام می شود.

 

بطور کلی میزان اثر بخشی فیلر ها به سه دسته تقسیم می شود.

 

  • ماندگاری تاثیر فیلر ها به مدت 6 ماه و یا کمتر

حتی ساده ترین و پیش پا افتاده ترین فیلر ها نیز می بایست 6 ماه و یا حتی گاهی بیشتر تاثیرشان باقی بماند. معمولا فیلر هایی مانند Juvederm، Restylane و Belotero که حاوی اسید هیالورونیک ساده هستند، شامل این دسته می شوند. عموما از این فیلر ها جهت درمان چین و چروک صورت استفاده می شود.

  • ماندگاری تاثیر فیلر ها به مدت 6 ماه تا یک سال

با گذشت زمان، فیلر های پوستی پیشرفت کرده و تاثیر آن ها نیز تا حداکثر یک سال ماندگار شده است. اکثرا فیلر هایی مانند Juverderm Volbella و Restylane Silk جزء این دسته می باشند. این فیلر ها برای برجسته نمودن لب ها کاربرد دارند. این فیلر ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تحرک بیش از حد عضله و یا بافت مقاومت داشته و تاثیر خود را از دست ندهند.

  • ماندگاری تاثیر فیلر ها به مدت یک تا دو سال

اخیرا فیلر های پوستی جدیدی طراحی و تولید شده است که تاثیر آن ها تا حدود دو سال ماندگار است! سه فیلری که اثر بخشی آن ها نسبت به سایر فیلر ها ماندگار تر است، عبارتند از : Juvederm Voluma، Radiesse و  Sculptra .

از فیلر Juvederm Voluma برای برجسته نمودن گونه ها استفاده می شود. اثر بخشی اسید هیالورونیک موجود در این فیلر حداکثر تا دو سال ماندگار است.

 

تزریق فیلر لب
تزریق فیلر لب

فیلر Radiesse نوعی فیلر ضد پیری است که در ترکیبات آن از هیدورکسی آپاتیت کلسیم استفاده شده است. این ماده بطور طبیعی در استخوان ها و دندان ها یافت می شود. به جای اینکه صرفا فیلر به ناحیه مورد نظر تزریق شود، فیلر Radiesse تولید کلاژن پوست را تقویت می کند. این امر سبب می شود که تاثیر فیلر ماندگار تر شده و تا جدود 18 ماه باقی بماند.

فیلر Sculptra نوعی فیلر پوستی است که شبیه به فیلر Radiesse می باشد. تاثیر این فیلر نیز طولانی مدت بوده و نزدیک به دو سال ماندگار است.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.verywellhealth.com/facial-fillers-different-types-2710254

https://www.sdcosmeticlaser.com/which-dermal-filler-lasts-the-longest/

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments