درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی |آیا طب سنتی موثر است؟

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

این روزها طب سنتی و اسلامی به قدری عجیب و غریب شده که اصلا جای تعجب ندارد زالو نیز به عنوان یک تکنیک درمانی به کار برود. اگر با این موجود آشنا باشید، پس به خوبی می دانید که سال های سال است به عنوان ابزاری درمانی در طب سنتی به کار می رود. کار اساسی زالوها نوشیدن خون است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کار ترسناکی است اما به زعم طب سنتی زالوها می توانند خون های آلوده را از بدن بیرون کشیده و در نتیجه باعث بهبود عارضه های مختلفی شوند.

در حال حاضر یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده ، درمان افتادگی پلک با زالو درمانی است!

احتمالا برای شما هم این مسئله کنجکاوی برانگیز است که آیا چنین درمان هایی اثر لازمه را دارند یا خیر!

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی
درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

در این مقاله تصمیم داریم شما را با واقعیت درمان سنتی آشنا سازیم و بگوییم که چگونه عمل می کنند. با ما همراه باشید.

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی تهران افتخار دارد تا جدیدترین و علمی ترین متدهای درمان افتادگی پلک را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

زالو درمانی برای رفع افتادگی پلک موثر است؟

 با قاطعیت پاسخ منفی به این سوال خواهیم داد. هیچ گونه تحقیقاتی وجود ندارد که اثبات نماید زالو قادر به رفع افتادگی پلک خواهد بود. در حقیقت بیشتر مواقع طب سنتی و اسلامی مبتنی بر شواهد و تجربیات است و کمتر احتمال دارد که بتوان درمانی در طب سنتی پیدا کرد که نظریات و تئوری های محکم علمی پشت آن باشد.

برای این که متوجه شوید چرا زالو درمانی برای رفع افتادگی پلک موثر نیست، باید در ابتدا علت افتادگی پلک را بدانید. در حقیقت وقتی که سن افراد بالا می رود دو اتفاق اساسی برای پلک ها رخ خواهد داد:

اول این که عضلات پلک به خاطر استفاده دائمی و مکرر دچار ضعف می شوند. در حقیقت مثل هر عضله ی دیگری، استفاده بیش از حد باعث می شود که عضلات پلک نیز دچار شل شدگی بشوند.

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

دوم این که پوست پلک دچار چین و چروک و افتادگی می شود و هم چنین چربی های بیشتری زیر و بالای چشم ها تجمع پیدا می کنند و به تدریج حالت آن ها را عوض کرده و چهره ما را پیر تر نشان خواهد داد.

زالو درمانی برای رفع افتادگی پلک
زالو درمانی برای رفع افتادگی پلک

با توجه به این که با علت افتادگی پلک آشنا شده اید، احتمالاً به خوبی تشخیص می دهید که زالو درمانی روی هیچ یک از این علت ها اثرگذاری نخواهد داشت. در حقیقت زالو با خوردن خون تنها باعث می شود که پلک ها اندکی جمع تر شوند اما احتمال بروز عوارض جانبی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

برای درمان یک بیماری یا عارضه، باید در ابتدا علت آن را رفع کرد. و مشخصاً در این تکنیک، به هیچ وجه با علت های عارضه درگیر نمی شویم!

در ادامه تصمیم داریم به برخی راهکارهای عملی تر و بهتر برای رفع افتادگی پلک اشاره کنیم. در ابتدا برخی از مواد گیاهی و خانگی را توصیه می کنیم و سپس به سراغ بهترین روش های درمانی یعنی درمان های پزشکی خواهیم رفت. با ما همراه باشید

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

درمان افتادگی پلک با زنجبیل

روغن ها، مواد غذایی و گیاهی زیادی هستند که می توانند روند افتادگی پلک را به تعویق بیاندازند یا این که از بروز زودهنگام آن جلوگیری کنند اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ یک از آنها راه حلی دائمی به حساب نخواهد آمد.

یکی از گیاهانی که این روزها به عنوان ماسکی خانگی برای رفع افتادگی پلک به کار می رود همین زنجبیل است. زنجبیل به خاطر خواص ضد اکسیدان خود قادر است که پوست پلک را سفت تر کند و وضعیت چروک ها را اندکی بهبود ببخشد. اما یادتان باشد که زنجبیل نیز مثل خیلی دیگر از درمان های خانگی اثرگذاری لازم را ندارد و صرفاً برای جوابدهی کوتاه مدت مناسب است.

در حقیقت هیچ کس منکر فواید ماسک های گیاهی برای صورت نیست اما به خاطر داشته باشید که این گونه درمان ها صرفا جنبه پیشگیرانه دارند و در صورتی که عارضه ی شما وخیم شده ، بهتر است به فکر درمان های علمی تری باشید.

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

درمان افتادگی پلک با نخ

درمان افتادگی پلک با نخ نیز در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و خیلی ها به خاطر عوارض جانبی کم به این درمان علاقه مند شده اند.

در این روش از نوعی الیاف طبیعی نخ برای لیفت پلک ها استفاده می شود. طول درمان خیلی کوتاه بوده و هیچ گونه عوارض جانبی وخیمی ندارد. اما در حقیقت این روش نیز مثل درمان های خانگی موقت است و نمی توان انتظار داشت که بیشتر از 6 ماه دوام داشته باشد.

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

نخ استفاده شده در این درمان کاملاً طبیعی است و به همین خاطر موجب بروز التهاب یا عفونت روی پلک نخواهد شد. از هر نظر که به این درمان نگاه کنید کاملاً مناسب است . علاوه بر این قیمت بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد. بنابراین برای آن دسته عزیزانی که به دنبال راهکاری موقت هستند، کاملا مناسب خواهد بود.

جراحی بلفاروپلاستی پلک

گرچه شاید خیلی ها از شنیدن نام جراحی به وحشت بیفتند اما جای نگرانی نیست. بلفاروپلاستی عملی بی خطر و ایمن است که در حال حاضر خیلی ها آن را انجام می دهند و هیچ گونه مشکلی نیز برای آن ها پیش نمی آید.

بلفاروپلاستی برای بیرون آوردن پوست، عضلات و چربی اضافه از داخل پلک به کار می رود و برای این منظور برشی روی خط مژه ها انجام می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص این مواد اضافه که باعث افتادگی پلک شده اند خارج شده و دوباره بخیه می شوند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک
جراحی بلفاروپلاستی پلک

البته باید صادق باشیم و به شما بگوییم که احتمال بروز عوارض جانبی بعد از عمل بلفاروپلاستی غیر ممکن نیست. خیلی از افراد به کبودی و ورم دچار می شوند. اما نکته خوب ماجرا اینجاست که این عوارض خود به خود و بعد از چند روز از بین خواهند رفت!

درمان افتادگی پلک با زالو درمانی

در صورتی که جراح پلک شما مهارت کافی برای انجام این عمل را داشته باشد، احتمالاً هیچ گونه عوارضی نخواهید داشت.

نتایج حاصل از درمان بلفاروپلاستی، ماندگاری خیلی زیادی دارند (حدوداً 10 الی 12 سال) .به همین خاطر می توانید به عنوان یک درمان دائمی به آن نگاه کنید.

چنانچه هرگونه سوالی درباره جراحی بلفاروپلاستی داشتید، مشاوران ما در مرکز برکه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

دپارتمان پژوهشی تهران اسکین

مترجم و محقق : ندا ناصری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments