عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی چیست؟ رفع افتادگی پلک و کیسه های زیر چشم با جراحی پلک

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی عملی است که روی پلک ها و زیر پلک انجام می شود. بلفاروپلاستی که به جراحی پلک یا لیفت پلک هم معروف است در واقع عمل برداشتن چربی، عضلات زیر پوستی و پوست اضافه ی جمع شده روی پلک بالایی و پایینی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عمل بلفاروپلاستی چیست؟
عمل بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک

از آنجاییکه چشم ها دقیقا در نقطه ی تمرکز چهره واقع شده اند، معمولا اولین چیزی هستند که مردم در مورد شما به آن توجه می کنند. چشم ها در عموم موارد و در اکثر اوقات بیشترین گیرایی و جذابیت بصری در صورت را دارند و همان چیزی هستند که باعث می شوند چهره ی شما خاص و عمیق جلوه کنند.عمل بلفاروپلاستی چیست؟

با بالا رفتن سن رفته رفته نشانه های چین و چروک، افتادگی پلک، پف و کیسه ی زیر چشم در ناحیه ی اطراف چشم خودشان را نشان می دهند. اتفاقاتی که می توانند ظاهری خسته و سالخورده به صورت شما بدهند. این اتفاقات حاصل وارفتگی پوست دور چشم، ضعف عضلات نگه دارنده ی پلک ها و پر شدن گنجایش کیسه های چربی است که رفته رفته پر تر شده اند.عمل بلفاروپلاستی چیست؟

ضعف عضلات پلک ها باعث می شود چربی های اضافه ی نواحی اطراف به آسانی بتوانند وارد بافت پلک شده و در آنجا جمع شوند. علاوه بر آن خود پوست شل شده و اضافه هم وزنش را بیش از پیش روی پلک می اندازد. کیسه ی زیر چشم هم به همین علت به وجود می آید. با این تفاوت که شل شدن پوست پلک پایین باعث می شود علاوه بر چربی های اضافه، مایعات هم راه خود را به ناحیه ی زیر چشم پیدا کنند و همین امر سبب به وجود آمدن کیسه زیر چشم می شود.

جراحی پلک
جراحی پلک

هرچند افتادگی پلک و کیسه زیر چشم و چین و چروک دور چشم عموما ناشی از بالا رفتن سن است، اما برخی عوامل موروثی و خانوادگی هم ممکن است در بروز این اتفاقات موثر باشند.با برداشتن چربی و پوست اضافه ی جمع شده روی پلک بالا و پایین می توانید به سادگی از شر ظاهر پف کرده پلک ها خلاص شوید و ظاهری بهبود یافته و جوان شده داشته باشید.

بلفاروپلاستی معمولا یک عمل سرپایی است که با بی حسی موضعی انجام می شود. برش هایی که تحت این عمل روی پلک ها زده می شوند، رو خط طبیعی پلک ( خط مژه ) بریده می شوند، و لذا بعد از بهبود بافت های ترمیم شده هرگز قابل مشاهده و تشخیص نیستند. در برخی از موارد برای بلفاروپلاستی پلک پایین این برش ها در بخش داخلی پلک زده می شوند تا هیچ زخم آشکاری از جراحی به جا نماند.

بلفاروپلاستی یک عمل محبوب در میان مردم است که می تواند ظاهر خسته و سالخورده ی چهره شما را از بین ببرد. اما این تنها تاثیری نیست که پف و افتادگی پلک روی چهره ی شما می گذارد. افتادگی پلک باعث می شود پلک ضعیف شده کمی پایین بیاید و جلوی مردمک چشم را بگیرد. همین سبب کم شدن محدوده ی دید شما خواهد شد. ( اگر دقت کنید می بینید افرادی که دچار افتادگی پلک هستند معمولا سر خود را بالا نگه می دارند تا بتوانند راحت تر ببینند.)

بلفاروپلاستی با درمان افتادگی پلک می تواند به شما کمک کند تا به شکل غیر قابل باوری بهتر از قبل ببینید.

بلفاروپلاستی چه مواردی را درمان می کند؟

  • شل شدگی یا افتادگی پوست که ظاهر طبیعی پلک ها را از بین برده و گاهی اوقات باعث کاهش میدان دید می گردند
  • کیسه های چربی که ظاهری پف کرده به پلک ها می دهندعمل بلفاروپلاستی چیست؟
  • به وجود آمدن کیسه زیر چشمعمل بلفاروپلاستی چیست؟
  • افتادگی پلک پایین که سفیدی چشم را بیشتر نمایان می کندعمل بلفاروپلاستی چیست؟
  • پوست اضافه و چین و چروک هایی که در زیر و اطراف چشم به وجود می آیندعمل بلفاروپلاستی چیست؟
بلفاروپلاستی چه مواردی را درمان می کند؟
بلفاروپلاستی چه مواردی را درمان می کند؟

بلفاروپلاستی مناسب چه کسانی است؟

افرادی که شرایط انجام بلفاروپلاستی را دارند عبارتند از:عمل بلفاروپلاستی چیست؟

  • افراد سالمی که هیچ عارضه ای ندارند که بخواهد روند بهبود طبیعی بدنشان را تحت تاثیر قرار دهد
  • کسانی که سیگار نمی کشندعمل بلفاروپلاستی چیست؟
  • افرادی که دیدگاه مثبت و انتظارات واقعگرایانه ای از نتیجه ی درمان دارندعمل بلفاروپلاستی چیست؟
  • افرادی که چشمشان دچار بیماری های جدی نیستعمل بلفاروپلاستی چیست؟

یادتان باشد که پلک هم جزئی از صورت یا چهره است. ظاهر افتاده ی پلک بالا همچنین ممکن است ناشی از افتادگی پوست ناحیه ی ابرو ها یا پیشانی باشد. یعنی سنگینی وزن پوست قسمت های بالایی باعث فشار روی پلک و افتادگی آن شده باشد. گاهی اوقات کشیدن عضلات پلک بالا اتفاقا خودش می تواند باعث افتادگی پلک شود. به این اتفاق افتش بلفاروپلاستی می گویند که خودش نیازمند نوعی جراحی دیگر است.

بلفاروپلاستی مناسب چه کسانی است؟
بلفاروپلاستی مناسب چه کسانی است؟

عوارض بلفاروپلاستی چیست

ناحیه ی دور چشم همانقدر که در ظاهر و زیبایی شما تاثیر دارد، به همان اندازه هم حساس است. از همین رو بیشتر بیماران در مورد ایمنی و عوارض جانبی عمل بلفاروپلاستی نگرانند. حق هم دارند. اما بهتر است بدانید که بلفاروپلاستی در عین ظرافت و حساسیت یکی از ایمن ترین و کم عوارض ترین عمل های جراحی است که زمان زیادی هم برای بهبودی کامل بعد از عمل لازم ندارد.

عوارض جانبی بلفاروپلاستی آنقدر کم و سطحی است که بسیاری از پزشکان آن را عملا بدون عوارض می دانند. عوارض بلفاروپلاستی شامل عوارض عمومی هر عمل جراحی و موارد زیر است:

  • کبودی سطحی
  • درد چشم در هنگام بستن، البته تا مدتی کوتاه
  • قرمزی چشم
  • قرمزی ناحیه ی دور چشم
عوارض بلفاروپلاستی چیست؟
عوارض بلفاروپلاستی چیست؟

بهترین جراح پلک در تهران

اگر مایلید درمانی ایمن و کم خطر را تجربه کنید بهتر است مرکزی را برای بلفاروپلاستی انتخاب کنید که معتبر بوده و کیفیت لازم را داشته باشد. انتخاب یک مرکز نه چندان قابل اعتماد می تواند ریسک ایمنی درمان و پایداری نتایج درمان را بسیار بالا ببرد. اگر می خواهید پول خود را هدر ندهید و نتایج مطلوبی از بلفاروپلاستی بگیرید حتما در انتخاب مرکز درمانی دقت داشته باشید.

 جراحی پلک عمل ظریفی است که کوچک ترین اشتباهی در آن امکان بروز عوارض جانبی بر روی چشم ها را بالا می برد.به همین خاطر اگر به دنبال بهترین جراح پلک در تهران هستید و دیگر از جستجو خسته شده اید ؛ توصیه می کنیم حتما با همکاران ما در مرکز زیبایی برکه تماس بگیرید.در این مرکز کلیه عملیات های لیفت پلک با جراحی و بدون جراحی انجام می شود و بیشتر بیماران ما رضایت کافی از نتیجه ی کار خواهند داشت.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.
بهترین جراح پلک در تهران
بهترین جراح پلک در تهران

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

هرچند این عمل درمانی ایمن است و خطرات کمی دارد اما به هر حال لازم است تا مدتی بعد از عمل مراقبت های لازم را از چشمتان به عمل بیاورید.

مهمترین کاری که باید در این راستا انجام دهید این است که تلاش کنید به هر روی فشاری روی چشم وارد نشود. مثلا وزن صورتتان را در هنگام خواب روی چشم نیندازید. یا از برای چند روز از خندیدن شدید پرهیز کنید چراکه خنده باعث فشار زیاد روی عضلات دور چشم و پلک ها می گردد. فشار روی پلک در چند روز بعد از عمل می تواند منجر به پاره شدن بخیه ها و خونریزی گردد.

مترجم: ندا ناصری

منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments