درمان سریع جوش سر سیاه

رفع جوش های سرسیاه | درمان سریع جوش سر سیاه

رفع جوش های سرسیاه

درمان سریع جوش سر سیاه

جوش های سر سیاه به شدت چندش آور و آزار دهنده هستند. مهم نیست که چقدر از پوست خود مراقبت می کنید ، برخی اوقات ، آنها معمولاً در بدترین زمان ممکن ظاهر می شوند. اگر در نهایت آماده هستید تا خود را از شر جوش های سر سیاه خلاص کنید ، این روش های درمانی خانگی می توانند به شما کمک کنند. اما قبل از هر چیز لازم است شرح مختصر و مفیدی درباره جوش سر سیاه و علل بروز آن بدانید. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید چرا که در پایان هم برای رفع جوش های سرسیاه یک پیشنهاد شگفت انگیز برای شما عزیزان داریم.

 

جوش سرسیاه چیست؟

جوش سر سیاه

جوش های سر سیاه نوعی کومدون محسوب می شوند. کومدون ها هنگامی به وجود می آیند که منافذ پوست توسط سلول های مرده پوست و یک ماده چرب و محافظ ، معروف به سبوم مسدود می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قسمت بالای جوش سر سیاه که در سطح پوست قابل مشاهده است ، رنگ تیره ای دارد.

به طور معمول ، موها از فولیکول های مو در منافذ رشد می کنند و غدد سباسه تولید کننده سبوم در زیر آنها قرار دارند.

با مسدود شدن این منافذ ، سلول های مرده پوست در منافذ باز با اکسیژن موجود در هوا واکنش نشان داده و سیاه می شوند و تشکیل جوش سر سیاه را می دهند.

این اغلب با آلودگی و غبار به دام افتاده در منافذ پوست اشتباه گرفته می شود ، اما تشکیل جوش های سر سیاه ارتباطی با تمیزی یا آلودگی پوست ندارد.

سایر ضایعات آکنه معمولاً بسته هستند ، اما از آن جایی که در جوش های سر سیاه ، پوست اطراف منافذ مسدود شده باز است ، هوا به داخل نفوذ کرده و باعث می شود چربی سبوم تجمع پیدا کند یا سلول های مرده پوست اکسید شوند و از اینرو به رنگ سیاه یا گاهی زرد تبدیل می شوند.

جوش های سر سیاه اغلب بر روی صورت به ویژه بینی ، کمر ، گردن ، قفسه سینه ، بازوها و شانه ها ظاهر می شوند. در این مناطق تعداد بیشتری فولیکول مو وجود دارد.

 

علت به وجود امدن جوش سر سیاه

علت به وجود امدن جوش سر سیاه

برخی از عوامل می توانند احتمال ابتلا به جوش های سر سیاه را افزایش دهند.

سن و تغییرات هورمونی عوامل مهمی محسوب می شوند. مانند سایر علائم آکنه ، بروز جوش سر سیاه در دوران بلوغ شایع تر است ، یعنی هنگامی که تغییر در سطح هورمون ها منجر به افزایش ناگهانی در تولید سبوم می شود. با این حال ، جوش سر سیاه می تواند در هر سن دیگری ظاهر شود.

آندروژن ، هورمون جنسی مردانه ، منجر به ترشح سبوم بیشتر و گردش بیشتر سلول های پوستی در دوران بلوغ می شود. دختران و پسران در دوران نوجوانی سطح بالاتری از آندروژن ها را تجربه می کنند.

بعد از بلوغ ، تغییرات هورمونی مربوط به قاعدگی ، بارداری و استفاده از قرص های ضد بارداری نیز می تواند منجر به ایجاد جوش های سر سیاه در خانم ها شود.

تولید بیش از حد سلول های پوستی توسط بدن نیز می تواند باعث ایجاد جوش های سر سیاه شود.

عوامل دیگر عبارتند از:

  • مسدود شدن یا پوشانده شدن منافذ توسط لوازم آرایشی و پوشاک
  • تعریق بیش از حد
  • اصلاح و سایر فعالیت هایی که باعث باز شدن فولیکول های مو می شود
  • رطوبت بالا و چربی موجود در محیط
  • برخی از مشکلات سلامتی مانند استرس ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
  • داروهایی که گردش خون را در پوست تسریع می بخشند
  • استفاده از برخی از داروهای مبتنی بر استروئید ، مانند كورتيكواستروئيدها

برخلاف تصور عامه ، بهداشت نامناسب مستقیماً منجر به ایجاد جوش های سر سیاه نمی شود. شستن بیش از حد در تلاش برای رفع جوش های سرسیاه می تواند وضعیت را بدتر کند.

 

درمان سریع جوش سر سیاه | درمان جوش سرسیاه در طب سنتی

از این روش های درمانی طبیعی و خانگی زیر برای رفع جوش های سرسیاه صورت خود استفاده کنید:

تخلیه جوش سر سیاه با جوش شیرین و آب

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده موجود معمول در تمام آشپزخانه ها است که شاید چندان به آن توجه نکنید اما می توان جوش های سرسیاه را با آن از بین برد. جوش شیرین به خنثی کردن هر گونه عدم تعادل pH در پوست شما کمک می کند ، و همچنین به عنوان یک لایه بردار برای از بین بردن آلودگی ، چربی و سلول های مرده پوست عمل می کند. برای استفاده از این مورد روی جوش های سر سیاه خود ، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر را روی صورت خود ماساژ دهید ، سپس با آب گرم بشویید و بعد از آن حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. این ترکیب می تواند پوست شما را خشک کند ، بنابراین بیش از دو یا سه روز در هفته از آن استفاده نکنید.

رفع جوش های سرسیاه : لایه برداری در منزل

تاثیر ماسک عسل و لیمو در تایتنینگ پوست
لیمو

شکر قهوه ای ، عسل و آب لیمو یک ترکیب فوق العاده را جهت لایه برداری تشکیل می دهند که می توانید از آن به منظور درمان سریع جوش روی بینی و چانه (چه سفید و چه سر سیاه) استفاده کنید. بدین منظور کافی است که یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ، دو قاشق غذاخوری لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل خام را با هم مخلوط کنید. هنگامی که به خوبی مخلوط شدند ، به صورت دایره ای روی صورت خود بمالید ، سپس به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت صورت تان را شستشو دهید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان سریع جوش سر سیاه : روغن درخت چای

درمان لکه جوش صورت و تیرگی جای خال با دستگاه فیس آپ در مرکز برکه
درمان جوش سرسیاه در طب سنتی

به گفته متخصصان زیبایی شما می توانید روغن درخت چای را مستقیماً در نواحی مورد نظر استفاده کنید تا به رفع جوش های سرسیاه روی چانه و بینی خود کمک کنید. این روغن تا حدودی با از بین بردن باکتری ها عمل می کند. روغن درخت چای به از بین بردن جای جوش سرسیاه نیز کمک می کند. روغن درخت چای در بسیاری از محصولات پوستی مانند صابون و کرم موجود است ، همچنین می توانید آن را در قالب یک روغن ضروری استفاده کنید.

رفع جوش های سرسیاه : ماسک زردچوبه برای جوش سرسیاه

رفع تیرگی آرنج با زردچوبه
ماسک زردچوبه برای جوش سرسیاه

از زردچوبه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی ، ضد قارچی و ضد التهابی اش می توان برای رفع جوش های سرسیاه استفاده کرد. توجه داشته باشید که زردچوبه معمولی می تواند پوست را لکه دار کند ، اما زردچوبه کاستوری (یا زردچوبه هندی) این اثر و پیامد را در بر ندارد. برای تهیه ماسک زردچوبه ، یک قاشق غذاخوری زردچوبه کاستوری را با یک قاشق غذاخوری آب یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود ، خمیر را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی پوست تان بنشیند. سپس شستشو دهید.

رفع جوش های سرسیاه : اسکراب شکر و روغن نارگیل

جوش سر سیاه در کمر

با وجودی که ظهور جوش های سر سیاه روی چانه ، بینی و اطراف دهان شایع تر است ، همچنین ممکن است روی سایر نقاط بدن شما نیز ایجاد شود. در این خصوص اسکراب و لایه برداری پوست برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست می تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه اسکراب ، روغن نارگیل و شکر را مخلوط کنید و آن را به در هر نقطه از بدن که دارای جوش سر سیاه می باشد ، اعمال کنید. از این اسکراب همچنین می توانید جهت از بین بردن جوش سر سیاه در کمر نیز استفاده کنید.

از بین بردن جوش های سرسیاه با شیر | ماسک برای جوش سرسیاه بینی

ماسک برای جوش سرسیاه بینی

اگر به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه روی بینی خود هستید ، به احتمال زیاد چسب های باز کننده منافذ یا بلک ماسک را در دراگ استور ها دیده اید. به نظر می رسد بتوان با استفاده از شیر و عسل ، این محصول را در خانه تهیه کرد. شیر دارای اسید لاکتیک است که به از بین بردن سلول های مرده و چربی بیش از حد پوست کمک می کند ، و عسل نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد. برای تهیه چسب باز کننده منافذ ، یک قاشق غذاخوری شیر کامل را با یک قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک مخلوط کنید و برای حدود 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. بعد از اطمینان از این که مخلوط به اندازه کافی سرد شده است ، آن را روی بخش های مختلف صورت خود و به ویژه بینی که دارای جوش های سرسیاه بیشتری است ، استفاده کنید. سپس یک نوار پنبه ای تمیز را روی موضع قرار دهید. بعد از اینکه اجازه دادید حدود 15 دقیقه بنشیند ، پنبه را به آرامی از پوست جدا کنید ، صورت خود را بشویید و مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان سریع جوش سر سیاه با چای سبز

ماسک چای سبز
ماسک چای سبز

نه ، این بار قرار نیست چای سبز را بنوشید ، بلکه آن را روی صورت خود می گذارید! چای سبز می تواند به کاهش تولید چربی در پوست تان کمک کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی عمل می کند. برای بهره مند شدن از خواص شگفت انگیز چای سبز کا فی است یک قاشق چای خوری برگ چای سبز خشک را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و آن را به مدت سه دقیقه بر روی نواحی دارای جوش های سرسیاه ماساژ دهید. پس از آن ، پوست را بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. برای رسیدن به نتایج مطلوب ، این روش درمانی را می توان دو یا سه روز در هفته تکرار کرد.

رفع جوش های سرسیاه : ماسک برای جوش سرسیاه بینی

ماسک برای جوش سرسیاه

استفاده از ماسک صورت طبیعی برای جوش های سرسیاه راهی آسان جهت کاهش جوش های سرسیاه است. برای تهیه یک ماسک طبیعی تنها به سفیده تخم مرغ و یک دستمال کاغذی نیاز دارید. ابتدا یک سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و روی پوست (تمیز) خود بمالید. سپس روی صورت خود (به غیر از اطراف چشم و دهان) یک لایه دستمال کاغذی قرار دهید و یک لایه دیگر از سفیده تخم مرغ بمالید. اجازه دهید ماسک حدود 20 دقیقه خشک شود و بعد آن را به راحتی از روی پوست تان جدایش کنید.

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خمیردندان

از بین بردن جوش های سرسیاه با خمیردندان

از بین بردن جوش های سرسیاه با خمیردندان یکی دیگر از راهکار های طبیعی و ساده است. طبق معمول همیشگی صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس یک لایه از خمیر دندان روی نواحی مورد نظر مانند بینی یا چانه خود بمالید. بهتر است در این مرحله از یک مسواک نرم برای ماساژ خمیر دندان روی پوست خود استفاده کنید. اجازه دهید خمیر دندان کاملاً خشک شود. بعد از خشک شدن خمیر دندان ، آن را به آرامی از روی پوست خود جدا کنید تا به رفع جوش های سرسیاه و باز شدن منافذ خود کمک کنید. صورت خود را مجددا بشویید و خشک کنید.

از بین بردن جوش سرسیاه با وازلین

از بین بردن جوش سرسیاه با وازلین

ابتدا مقدار زیادی وازلین را روی بینی یا ناحیه دارای جوش سر سیاه بمالید. وازلین را لایه به لایه روی پوست تان اضافه کنید. سپس ، وازلین را با استفاده از سلفون پلاستیکی بپوشانید تا در جای خود بماند و شکل صورت شما را به خود بگیرد. با ماسک روی صورت تان بخوابید. صبح روز بعد که از خواب بیدار می شوید با استفاده از یک صابون یا شوینده ملایم ، صورت خود را شستشو دهید. وازلین موجب نرم شدن و به راحتی دراوردن جوش سرسیاه می گردد. تنها کافیست با استفاده از دو عدد گوش پاک کن و اعمال کمی فشار ، جوش های سر سیاه را تخلیه کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

رفع جوش های سرسیاه و پاکسازی جوش صورت با دستگاه

جوانسازی صورت
پاکسازی جوش صورت با دستگاه

اما شاید بسیاری از روش های طبیعی و خانگی را امتحان کرده اید و جوش های سر سیاه تان چنان مقام بوده اند که هیچ نتیجه مثبتی حاصل نشده است. اینجاست که علم و فناوری به فریاد تان می رسد. تنها و بهترین روش درمان سریع جوش سر سیاه در هر نقطه از پوست ، دستگاه فیس آپ است.

دستگاه فیس آپ ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای روشن شدن، جوانسازی، سفت شدن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک ، رفع تیرگی و لایه برداری پوست به شمار می رود. دستگاه فیس آپ یک روش قطعی برای رفع جوش های سرسیاه است که بدون دردسر و در مدت زمانی کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

 

دستگاه فیس آپ چیست ؟

فیس آپ صورت
دستگاه فیس آپ

این دستگاه جدید مجهز به یک هندپیس مداری است که میکرو پالس مکانیکی را فراهم می کند. درمان میکرودرم ابریشن با سرهای قابل تعویض که با کاربید سیلیکون پوشانده شده است، صورت می پذیرد. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست را نرم و روشن تر سازد.

به طور همزمان میکرو پالس ها پوست را ماساژ می دهند ، بنابراین گردش خون را در بافت ها تحریک کرده و بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو فناوری که در یک هندپیس واحد تجهیز شده است، باعث تولید کلاژن جدید می شود. دستگاه فیس آپ، آسان و راحت، کوچک و با کاربری ساده از سرهای یک بار مصرف با اندازه های مختلف استفاده می کند تا بالاترین سطح بهداشت و ایمنی را ارائه دهد و نیاز هر پوست را مطابق با نوع آن برطرف سازد.

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده قلهک شریعتی ، مجهز به دستگاه فیس آپ می باشد.

 

بهترین متخصص پوست شریعتی

لایه برداری صورت با دستگاه
جوانسازی و پاکسازی پوست با فیس آپ

پس چنانچه به دنبال رفع جوش های سرسیاه ، درمان سریع جوش سر سیاه ، پاکسازی جوش صورت با دستگاه ، متخصص پوست شریعتی ، متخصص پوست خيابان شريعتي و متخصص پوست و مو خیابان ظفر هستید ، به شما مرکز زیبایی برکه را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، اطلاعات مفیدی به شما داده باشد.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

readersdigest

wikihow

medicalnewstoday

dailymail

generalproject

4.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments