چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است؟ مشاوره برای لیزر موهای زائد

چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است؟ مشاوره برای لیزر موهای زائد

چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است؟ مشاوره برای لیزر موهای زائد

چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است؟ مشاوره برای لیزر موهای زائد

پرسش :  در هر جلسه لیزر چگونه برای از بین بردن موهای زائد کار می کند؟

پاسخ :  تمام موها در 3 مرحله مختلف رشد می کنند.  چرخه رشد موها شامل سه مرحله جدا از هم به نام های آناژن ، کاتاژن و تلوژن می باشد. آناژن مرحله فعال رشد موها است.  کاتاژن مرحله میانی و تلوژن مرحله استراحت یا ریزش مو است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نور لیزر تنها می تواند موهایی را از بین ببرد که در مرحله  اول رشد قرار دارند. یعنی زمانی که فولیکول مو بزرگ و پر است.  2/3  دیگر موها در مرحله دوم و سوم رشد قرار دارند که در این مرحله  “پاپایا” در حال خاموش شدن است.  مو در مرحله دوم و سوم از بین می رود و می ریزد. اما در مرحله ی اول ، آماده ی رشد و بیرون آمدن از زیر پوست است.

به همین دلیل است که ما در یک ماه دو جلسه لیزر درمانی برای از بین بردن موهایی که در مرحله جدید هستند انجام می دهیم  و جلسه های لیزر درمانی را هر 6 تا 8 هفته پس از آن برای رسیدن به موهایی که در مرحله اول رشد قرار دارند ، تکرار می کنیم.

تنها 1/3 از موها در مرحله اول رشد یا آناژن قرار دارند.  به همین علت این فقط درصد مشخصی از موها است که در هر جلسه از بین می روند.  تکرار جلسه درمانی لازم می باشد.  حذف موهای زائد توسط لیزر نیاز به جلسات درمانی برای ماندگار بودن نتایج دارد که لازم است در هر سال یک بار تکرار شود.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

پرسش : چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد مورد نیاز است؟

پاسخ :  بین 6 تا 10 جلسه درمان با فاصله حداقل 4 هفته برای درمان موهای زائد توسط لیزر مورد نیاز است.  تعداد جلسات با توجه به حجم موها و ضخامت موها تعیین می شود.  هر بار درمان با لیزر ، موها را نازک تر و رنگ آنهارا روشن تر می کند. و شما متوجه نقاط پراکنده ای خواهید شد که موهای آن از بین رفته اند.

پرسش:  پوست بعد از درمان با لیزر چگونه به نظر می رسد؟

پاسخ : در ابتدا پوست اطراف هر فولیکول مو متورم و قرمز می شود.  بنابراین ظاهر پوست شما قرمز است.  قرمزی پوست حدود 20 دقیقه طول می کشد. معمولاً هنگامی که به خانه می رسید ، پوست شما دیگر طبیعی به نظر می رسد.

پرسش : فناوری لیزر اسکلپیون چیست و چرا درمان با این لیزر ایمن است؟

پاسخ : سال ها است که لیزرها برای انواع مختلفی از روش های زیبایی از جمله درمان رگ های واریسی صورت و پا ، لکه های پوست ناشی از بالا رفت سن و از بین بردن لکه های تیره و قهوه ای استفاده شده اند.

دستگاه مدرن لیزر اسکلپیون مدیواستار در مرکز لیزر برکه  دارای سیستم خنک کننده بر روی هند پیس  و عمق قابل تنظیم برای نفوذ انرژی نوری به پوست می باشد.  این سیستم دمای پوست را پایین نگه می داشته و از پوست در مقابل خطر سوختگی محافظت می کند. و همچنین باعث کنترل درد می شود.

قبل از شروع درمان با دستگاه مدرن لیزر اسکلپیون مدیواستار در مرکز لیزر برکه هندپیس دستگاه با سلفون پوشانده می شود و هیچ نقطه تماسی با پوست شما نخواهد داشت.

دستگاه مدیواستار قادر به ارسال دو طول موج به صورت هم زمان می باشد.  یک طول موج برای از بین بردن فولیکول مو و دیگری برای مسدود کردن خون رسانی به فولیکول ها که توسط عروق تغذیه کننده در اطراف فولیکول انجام می شود.  و باعث می شود مو به طور کلی از بین برود و دیگر پس از مدتی به صورت کرک و موهای نازک ظاهر نشود.   

لیزر موهای زائد توسط دستگاه اسکلپیون برای همه تیپ های پوستی از جمله پوست های تیره انجام می شود.  تنوع طول موج دستگاه امکان ارائه سرویس های بهتری را برای کاربران با رنگ پوست های متفاوت امکان پذیر می سازد. 

اگر موهای بلوند دارید ، ممکن است شنیده باشید که لیزر گزینه مناسبی برای از بین بردن موهای ناخواسته بور شما نیست.  پیشرفت تکنولوژی در زمینه لیزر باعث طراحی لیزرهای جدید مانند لیزر مدیواستار شده که حتی قادر است موهای بلوند ، کرک مانند و نازک را به خوبی از بین ببرد.

 چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است؟ مشاوره برای لیزر موهای زائد

از تکنولوژی لیزر مدیواستار می توان در تمام فصل های سال استفاده کرد.

با دستگاه مدرن لیزر اسکلپیون مدیواستار  مدت زمان درمان و تعداد جلسات در مقایسه با سایر لیزرها تقریباً نصف شده است ؛ زیرا این دستگاه دارای بزرگ ترین اسپات سایز در میان دستگاه های مشابه می باشد. همچنین به علت داشتن سرعت بالا این امکان را برای اپراتور لیزر به وجود می آورد که  لیزر کل بدن تنها در عرض 30 دقیقه انجام شود.

نتایج به دست آمده با لیزر اسکلپیون مدیواستار طولانی مدت است.  این  لیزر با پالس طولانی مدت  ، پرتو ملایم نور را از طریق پوست به فولیکول مو وارد می کند که در آنجا جذب می شود.  سپس انرژی نوری لیزر به انرژِ گرمایی تبدیل می شود که فولیکول مو را از بین می برد و در عین حال پوست اطراف آن را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

پوست در طول درمان توسط یک سیستم خنک کننده دینامیک محافظت می شود که در آن خنک کننده بر روی لایه های بالایی پوست اسپری می شود و راحتی بیشتری را برای بیماران فراهم می کنند.  این کار به محافظت از پوست کمک می کند ، در حالی که به طور مؤثر درمان لیزر موهای ناخواسته را انجام می دهد

تکنیک های قدیمی از بین بردن موهای زائد ، مانند اصلاح ، بند انداختن ، اپیلاسیون  و کرم های موبر موها را به صورت موقت از بین می برند.  تنها راه شناخته شده برای حذف موهای زائد به طور دائم تا به حال ، توسط دستگاه الکترولیز بوده است   که می تواند خسته کننده،  وقت گیر و ناراحت کننده و درد آور  باشد.

سیستم لیزر اسکلپیون  موهای ناخواسته شما را بدون آسیب رساندن به منافذ ظریف و ساختار پوست و با خیال راحت برطرف می کند. مناطقی مانند صورت و بیکینی به طور معمول کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.  مدت زمان جلسه لیزر موهای زائد پاها ، پشت  و مناطق بزرگ تر می تواند طولانی تر شود.

در مرکز لیزر برکه ما از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است. 

پرسش: پس از جلسه لیزر درمانی ناحیه تحت درمان چگونه به نظر می رسد؟

پاسخ : بلافاصله بعد از لیزر، هنوز هم موها در منطقه تحت درمان دیده می شوند.  2 تا 3 هفته طول می کشد تا موهایی که از بین رفته اند از فولیکول ها خارج شوند. این موها ، موهای جدید نیستند بلکه موهای مرده است که با فشار از فولیکول خارج می شود.  شما باید منطقه درمان شده را مرطوب نگه دارید و با یک لیف یا اسفنج به آرامی پوست را بمالید تا فولیکول ها باز بمانند و موها به زیر پوست فرو نروند.

بلافاصله پس از لیزر درمانی پوست شما قرمز و ملتهب است و ممکن است از چند ساعت تا چند روز پس از درمان بهبود ادامه داشته باشد.  این کاملاً طبیعی است که تا چند ساعت پس از لیزر درمانی احساس سوختگی داشته باشید.  گرفتن دوش آب گرم ممکن است قرمزی را برای مدت کوتاهی دوباره ظاهر کند. شما می توانید از ژل آلوئه ورا و یا کمپرس سرد برای کمک به رفع قرمزی و سوزش پوست استفاده کنید.

پرسش  : احساس لیزر درمانی چگونه است؟

پاسخ : برخورد پالس های لیزر با پوست در هنگام رفع موهای زائد مانند برخورد یک کش لاستیکی با پوست است.  این احساس بلافاصله پس از پایان جلسه از بین می رود.  هر کسی دارای تحمل درد متفاوتی است.  اما به هر حال لیزر درمانی مانند الکترولیز یا اپیلاسیون دردناک نیست.

پرسش: آیا می توانم پس از جلسه درمان با لیزر آرایش کنم؟

پاسخ : آرایش کردن پس از جلسه درمان با لیزر در صورتی امکان پذیر است که از لوازم آرایشی معدنی استفاده کنید.  در منطقه درمان شده چندین بار از مرطوب کننده استفاده کنید به طوری که موهای مرده از فولیکول ها بیرون بریزند.

پرسش : آیا لیزر درمانی برای پوست های برنزه یا پوست های تیره انجام می شود؟

پاسخ : بله ، لیزر های خاص برای درمان موهای زائد بر روی پوست های برنزه و تیره وجود دارد.  این لیزر Candela Yag Gentlease  نامیده می شود.

پرسش : در بین جلسه های لیزر درمانی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پاسخ : شما می توانید منطقه تحت درمان را شیو کنید اما اپیلاسیون نکنید و موها را از ریشه نکنید.  هنگامی که اپیلاسیون می کنید ، موها را به صورت نیمه تمام می کنید و ریشه مو آسیب دیده باقی می ماند.  این کار به ریشه موها آسیب می زند و پاسخ طبیعی بدن آن است که موها را بزرگ تر، قوی تر و ضخیم تر از قبل رشد می کند. بنابراین کندن موها و اپیلاسیون موها را ضخیم تر و تیره تر می کند!

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات لیزر موهای زائد را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

9 روش برای درمان و پیشگیری از سوزش تیغ  

چند جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است؟ مشاوره برای لیزر موهای زائد

آخرین بروزرسانی در Wed 5 July 2017 توسط Jayne Leonard

اصلاح با تیغ یکی از سریع ترین و ارزان ترین روش ها برای حذف موی صورت و بدن است. با این حال ، یکی از معایب این روش حذف مو خطر سوزش پوست بر اثر تیغ ​​زدن است.

سوختگی ناشی از تیغ زدن نوعی تحریک پوست است که نه تنها ناخوشایند به نظر می رسد ، بلکه می تواند منبع درد و ناراحتی باشد.

با خواندن ادامه این مقاله گزینه های درمان بسیاری برای پیشگیری از سوزش ناشی از استفاده از تیغ را به شما ارائه می دهیم و یاد می گیرید که چگونه از این مشکل پوستی رایج جلوگیری کنید.

 

سوختگی تیغ چیست؟

علائم سوختگی ناشی از تیغ شامل قرمزی ، خارش ، تورم و جوش های قرمز کوچک می باشد.

سوختگی تیغ می تواند هر بخشی از بدن که در معرض اصلاح قرار دارد از جمله چهره ، ناحیه تناسلی ، پاها و زیر بغل را تحت تأثیر قرار دهد. علائم و نشانه های سوختگی ناشی از تیغ عبارتند از:

  • راش ،
  • قرمزی ،
  • خارش ،
  • تورم ،
  • حساسیت ،
  • احساس سوزش ،
  • ریزش های قرمز کوچک.

 

سوختگی پوست ناشی از تیغ زدن و موهای فرو رفته در پوست 

سوزش پوست و فرو رفتن موها در پوست اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. در حالی که دو مشکل متفاوت و جداگانه محسوب می شوند.

در حالی که سوختگی تیغ باعث سوزش پوست می شود و بر اثر اصلاح کردن ایجاد می شود ، موهای زیرپوستی ناشی از فرو رفتن موها به زیر پوست می باشد.

موهای زیر پوستی زمانی اتفاق می افتد که موهایی که تراشیده شده  یا با روش های دیگر مانند اپیلاسیون از بین برده شده اند ، با زاویه تیز بیرون می زنند و این باعث می شود که در پوست فرو روند.

افرادی که دارای موهای ضخیم و فر هستند ، بیشتر به این مشکل دچار می شوند.  هر چند که این مشکل می تواند بر روی هر نوع مو تأثیر بگذارد.

علائم موهای زیر پوستی شامل موارد زیر است :

  • دانه های قرمز بر روی پوست ،
  • ورم ،
  • راش ،
  • حساسیت ،
  • خارش.

در بعضی موارد ، موهای زیر پوستی باعث می شوند که فولیکول مو عفونت کند.  این وضعیتی است که به عنوان فولیکولیت شناخته می شود.

 

درمان سوختگی پوست ناشی از تیغ زدن 

سوختگی پوست ناشی از تیغ زدن یک وضعیت ناراحت کننده و آزار دهنده است ، اما معمولاً با گذشت زمان از بین می رود.

با این حال درمان های متعدی برای تسکین علائم سوختگی ناشی از تیغ وجود دارد.  از دارو های شیمیایی  تا درمان های خانگی.  این گزینه ها عبارتند از :

 

1-از تراشیدن یا دست زدن به منطقه اجتناب کنید

لمس نکردن ناحیه به تنهایی منطقه را بهبود می دهد و می تواند خطر التهاب بیشتر، تحریک و یا عفونت کاهش می دهد.

2-کمپرس سرد بگذارید

قرار دادن یک کمپرس خنک و مرطوب در منطقه آسیب دیده می تواند به کاهش خارش و التهاب کمک کند.

برای تهیه یک کمپرس سرد ، یک حوله تمیز را زیر آب سرد قرار دهید. و به مدت 20 دقیقه روی ناحیه پوست اعمال کنید.  در صورت نیاز می توانید این کار را  تکرار کنید.

3-مایعات مرطوب کننده

یکی از رایج ترین درمان های خانگی برای از بین بردن سوزش تیغ استفاده از یک مایع با رطوبت طبیعی است. این کار به کاهش التهاب و قرمزی مرتبط با هر دو عارضه ناشی از تیغ زدن کمک می کند.

نمونه هایی از مایعات طبیعی عبارتند از :

  • سرکه سیب ،
  • چای سیاه سرد ،
  • روغن درخت چای (چند قطره مخلوط با آب) ،
  • عصاره درخت نارون.

این درمان ها می تواند به صورت مستقیم بر روی موضع اعمال شود و یا به یک کمپرس سرد اضافه شود.

 

4-روغن های طبیعی

چندین روغن طبیعی را می توان برای نرم کردن و آبرسانی به  پوست استفاده کرد که می تواند احساس خارش ، حساسیت و سوزش را کاهش دهد.

برخی از بهترین این روغن ها عبارتند از :

  • روغن آووکادو ، روغن آووکادو ممکن است برای نرم کردن و آبرسانی به پوست استفاده شود.
  • روغن نارگیل ،
  • روغن زیتون ،
  • روغن بادام شیرین.

رطوبت دهنده های دیگر،  به غیر از استفاده پس از اصلاح و خاصیت مرطوب کنندگی همچنین می توانند برای پوست های خشک استفاده شوند.  شما نباید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی الکل هستند زیرا که این ماده باعث التهاب  پوست می شود.

 

5-ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا که از گیاه آلوئه ورا گرفته شده است ، اغلب برای سوختگی ، بریدگی استفاده می شود. خاصیت ضد سوزش این گیاه به درمان سوختگی پس از اصلاح کمک می کند.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که آنزیم های خاصی در گیاه آلوئه ورا باعث کاهش التهاب پوست می شوند.

افرادی که مایل به استفاده از آلوئه ورا هستند می توانند ژل را مستقیماً از گیاه گرفته و به منطقه آسیب دیده اعمال کنند.  یا از محصول آلوئه ورا برای پوست حساس یا آسیب دیده استفاده کنند.

 

6-حمام جو دوسر

جو دوسر برای درمان انواع مشکلات پوستی ، به ویژه شرایط التهابی استفاده می شود. بر طبق برخی تحقیقات جو دو سر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد ، که اثربخشی آن را به عنوان یک درمان طبیعی برای سوختگی تیغ توضیح می دهد.

اضافه کردن یک فنجان بلغور جو دوسر به طور منظم  به یک وان آب ولرم می تواند موجب کمک به تسکین علائم شود.  این می تواند به خصوص برای سوختگی تیغ در ناحیه تناسلی یا پاها مفید باشد.

 

7-جوش شیرین

جوش شیرین  یا بیکربنات سدیم یک نمک طبیعی است که عمدتاً در پخت و پز از آن استفاده می شود. با این حال ، این یک درمان طبیعی برای انواع بیماری ها ، از جمله سوزش پس از شیو کردن و درمان موهای زیر پوستی است.

یک فنجان آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و با یک پد پنبه ای به پوست بمالید. هنگامی که مخلوط خشک می شود ، آن را بشویید.  این کار را تا زمانی که نشانه ها از بین بروند ، تا دو بار در روز تکرار کنید.

شما می توانید 1 فنجان سودا را به آب ولرم وان اضافه کرده و برای کاهش علائم از آن استفاده کنید.

 

8-استفاده از لوسیون های پس از اصلاح

لوسیون های افترشیو مزایایی برای هم مردان وهم زنان به همراه دارند. این محصولات حاوی هیدروکورتیزون می توانند تورم و قرمزی را کاهش دهند.  اسید سالیسیلیک ، محصولی که معمولاً برای درمان آکنه استفاده می شود هم ممکن است برای سوزش تیغ هم مفید باشد.

بعضی از کرم های ضد جوش پس از اصلاح نیز وجود دارد که  حاوی اسید گلیکولیک هستند.  استفاده از این کرم ها نشان دهنده کاهش 60 درصدی ضایعات است.

 

9-آنتی بیوتیک ها برای عفونت

سوختگی تیغه اغلب با جوش هایی همراه است. در حالی که این عوارض معمولاً  بدون هیچ مشکلی درمان می شود ، اما احتمال اندک عفونت وجود دارد.

اگر سر جوش ها سفید شود ، یا به لمس حساس یا دردناک باشند ، به نظر می رسند که جوش ها چرکی شده اند ،  در این وضعیت بیماران باید با پزشک مشورت کنند. ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشند.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments