قبل از لیزر درمانی از مصرف آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید

نکاتی که نباید قبل از لیزر موهای زائد انجام بدهید| بهترین مرکز لیزر موهای زائد

نکاتی که نباید قبل از لیزر موهای زائد انجام بدهید| بهترین مرکز لیزر موهای زائد

با انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد

قبل از اینکه لیزر موهای زائد انجام دهید باید مطمئن شوید که می دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد. نکته اول اینکه یک کلینیک معتبر و شناخته شده را برای لیزر درمانی انتخاب کنید.  من در مورد تلاش های خودم برای پیدا کردن یک کلینیک شناخته شده تردید داشتم. تا اینکه به توصیه یکی از دوستانم تصمیم گرفتم به مرکز لیزر درمانی برکه مراجعه کنم.

نتیجه درمان حتی پس از اولین جلسه محسوس بود و موهای سیاه و زبر من بعد از اینکه دوباره رشد کردند ، نرم و بور شده بودند. در طول مراجعات بعدی من از تکنسین لیزر سؤالاتی می کردم.  اینجا بود که متوجه شدم در بعضی مواقع واقعاً نمی شود لیزر موهای زائد انجام داد.  قبل از آن خود من هیچ ایده ای در این باره نداشتم.  اما حالا می خواهم اطلاعاتی را که به دست آورده ام در اختیار شما نیز بگذارم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید چرا این موارد هرگز نباید قبل از لیزر موهای زائد انجام بشود.

 

از برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید

برنزه کردن و خطرات لیزر موهای زائد

متخصص لیزر کلینیک برکه می گفت وقتی که می دانید می خواهید چند جلسه لیزر موهای زائد انجام بدهید ، نباید قبل از آن پوست خود را برنزه کنید.  بهتر است حداقل چهار هفته پس از برنزه کردن صبر کنید و سپس جلسه لیزر درمانی را انجام دهید. برنزه کردن پوست قبل از لیزر موهای زائد احتمال بروز عوارض جانبی ناخواسته مانند تاول یا سوختگی پوست را افزایش می دهد.

همچنین برنزه کردن سطح پوست را تیره می کند که نتیجه آن یک هدف رقابتی برای انرژی نور لیزر ایجاد می کند. هدف رقابتی دیگر رنگ موها است.  با تیره شدن سطح پوست ، انرژی لیزر به جای آنکه جذب فولیکول های مو بشود ، بیشتر در سطح پوست جذب می شود. در صورتی که خواسته ما این است که انرژی لیزر جذب فولیکول موها بشود تا نتیجه خوبی داشته باشد.

شما باید حداقل هفت تا از 10 روز قبل و بعد از جلسه لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.  اگر از آن دسته افرادی هستید که در معرض ابتلا به هایپرپيگمانتاسيون هستدد از لیزر درمانی برای درمان  آکنه ،  سوختگی ، خارش ، و غيره اجتناب کنید.

به طور کلي بهتر است در صورتي که  در حال برنامه ريزی برای لیزردرمان هستند ، پست خود را برنزه نکنید.   زيرا اگر رنگ پوست شما به رنگ موهای شما نزدیک باشد ، ممکن است تنظیمات لیزر برای شما به اندازه کافی تهاجمی نباشد و شما نیاز به جلسات درمان بیشتری برای حذف همه موهای زائد خود داشته باشید.

این متخصص لیزر افزود : ” به طور کلی اجتناب از نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه در هنگام دریافت درمان توصیه می شود. این کار به کاهش خطر عوارض جانبی مانند سوختگی ، تاول و تغییرات رنگدانه کمک می کند.  پوست های برنزه بیش از پوست های دیگر مستعد بروز عوارض جانبی لیزر درمانی می باشند.  به یاد داشته باشید که برنزه کردن در واقع نوعی کبودی بر روی پوست است.  شما که نمی خواهید پوست خود را با لیزر موهای زائد پس از برنزه کردن آن به خطر بیندازید. ”

 

از آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید

 قبل از لیزر درمانی از مصرف آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید

چرا باید قبل از لیزر درمانی از مصرف آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید؟  آنتی بیوتیک ها ممکن است حساسیت به نور را افزایش دهند. حساسیت به نور نوعی التهاب پوست است که از ترکیبی از نور و بعضی از داروها و یا مواد خاص ناشی می شود. مصرف آنتی بیوتیک باعث می شود که پوست بیشتر مستعد ابتلا به عوارض آسیب های حرارتی مانند تاول ، راش ، تب ، خستگی ، درد مفاصل و غیره  باشد.

توصیه می کنیم اگر شما در حال مصرف یک آنتی بیوتیک طولانی مدت هستید ، قبل از دریافت درمان های لیزری ، با پزشک معالج خود مشورت فرمایید. اگر در بین جلسات لیزر درمانی بیمار شوید و مجبور هستید آنتی بیوتیک مصرف کنید ، باید مصرف دارو را هفت روز قبل از لیزردرمانی قطع کرده باشید.

 

از مصرف بعضی از ویتامین ها اجتناب کنید

شما همیشه برای مصرف ویتامین ها و مکمل ها باید با پزشک خانوادگی خود مشورت کنید. اما به طور کلی ، ما پیشنهاد می کنیم همزمان با لیزر درمانی از مکمل هایی که رقیق کننده خون هستند و به طور کلی ویتامین E در دوزهای بالا اجتناب کنید. همچنین چیزی که  بسیاری از مشتریان ما به آن  فکر هم نمی کنند ، این است که اگر شما مکمل های رشد مو مصرف می کنید ، این ممکن است اثرات نامطلوب بر روی درمان های لیزری شما داشته باشد.

 

اجتناب از لوازم آرایش

ما استفاده از لوازم آرایش طبیعی و کانسیلر ها را قبل از جلسات لیزر درمانی توصیه نمی کنیم.   رنگدانه و ملانین و هر چیز دیگری که تیره رنگ است به لیزر جذب می شود. و می تواند اثربخشی آن را کاهش دهد.  و آن را کمتر فعال کند.

شما می توانید بعد از درمان به طور مستقیم از لوازم آرایشی معدنی برای پوشش قرمزی پوست تان استفاده کنید. اما همچنین به شما توصیه می کنیم که آرایش صورت خود را شب ها به طور کامل پاک کنید تا مطمئن شوید که پوست تان زود تربهبود یابد. هر چه کمتر از محصولات آرایشی استفاده کنید ، احتمال سوزش پوست پس از لیزر درمانی کمتر می شود.

به طور کلی بهتر است به مدت 24 تا 48 ساعت – بسته به بازیابی پوست شما – از آرایش کردن اجتناب کنید.  هنگامی هم که می خواهید آرایش خود را پاک کنید ، با استفاده از آب ولرم و یک پاک کننده صورت غیر عطری پوست خود را پاک کنید و با یک حوله تمیز پوست خود را خشک کنید. از اسکراب های زبر یا لایه برداری اجتناب کنید. و اگر پوست تان بیش از حد قرمز است ، یک لایه از ژل آلوئه ورا را برای کاهش قرمزی بر روی پوست خود اعمال کنید.

 

از مصرف دئودورانت قبل از لیزر موهای زائد اجتناب کنید

قبل از جلسه لیزر موهای زائد ناحیه زیر بغل باید حتماً از مصرف دئودورانت اجتناب کنید و یا زیر بغل خود را شستشو دهید.  اگر دئودورانت روی پوست بماند ممکن است نور لیزر را از بین ببرد زیرا نور لیزر به مواد دئودورانت جذب می شود و اثرات آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

همچنین اگر نمی خواهید منطقه درمان شده را تحریک کنید ، باید تا 24 ساعت پس از درمان از اعمال دئودورانت خودداری کنید.

 

اگر تبخال دارید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید   

عفونت تبخال دهانی یا تبخال فعال دستگاه تناسلی  به معنای یک نشانه برای انجام ندادن موقت لیزر درمانی است. با این حال ، پس از بهبودی ، درمان می تواند انجام شود. اگر شما مستعد ابتلا به زخم های سرد هستید ، پیشنهاد می کنیم  به منظور پیشگیری از این نوع عفونت با مصرف داروهای ضد ویروسی قبل از جلسات لیزر درمانی از برو تبخال جلوگیری کنید (پس از مشورت با پزشک ).

به علاوه اگر تبخال فعال دارید ، گرمای لیزر باعث می شود که ایجاد گرما بر روی پوست مشکل تر شود.   که به نوبه ی خود باعث تشدید تبخال می شود.  از هر نوع درمان لیزری تا بهبود کامل تب خال خودداری کنید.

 

اگر صورت تان جوش زده از لیزر موهای زائد اجتناب کنید

متخصص ما می گوید :”اگر صورت یا هر محل دیگری که قرار است لیزر درمانی شود جوش زده ، تا بهبود آن از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید.   همانطور که در مورد زخم های سرد یا همان تبخال توضیح داده شد ، گرمای لیزر ممکن است غده ها را تحریک کند و موجب بروز جوش شود.”  او اضافه کرد که حتی اگر شما در نزدیکی منطقه تحت درمان با لیزر جوش زده باشید ، ممکن است جوش ها بدتر بشوند. قبل از انجام لیزر موهای زائد در نزدیکی محلی که جوش دارد ، به متخصص پوست مراجعه کنید تا آکنه شما را پاکسازی کند.

 

در زمان پریودی از لیزر موهای زائد اجتناب کنید

در طول چرخه پریودی حساسیت شما نسبت به درد نسبت به هر زمان دیگری از ماه بیشتر می شود.  بنابراین ما پیشنهاد می کنیم که منتظر بمانید تا دوره قاعدگی شما به پایان برسد.  هیچ دلیل دیگری به جز حساس شدن فرد نسبت به درد و احساس درد شدید در دوران قاعدگی وجود ندارد که بتواند مانع از انجام لیزر موهای زائد در این دوران بشود.

محقق و مترجم : minoo shafie  مینو شفیعی

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments