نکاتی در مورد لیزر موهای زائد که باید بدانید اما پزشکان به شما نمی گویند!

چطوری بعد از لیزر موهای زائد از پوستمون مراقبت کنیم؟ بهترین مرکز لیزر موهای زائد کجاست؟

چطوری بعد از لیزر موهای زائد از پوستمون مراقبت کنیم؟ بهترین مرکز لیزر موهای زائد کجاست؟

بهترین مرکز لیزر موهای زائد کجاست؟

پوست بزرگ ترین عضو بدن انسان است. پوست یک مانع دفاعی است که ما را از اشعه ماوراء بنفش خورشید ، میکروب ها و دیگر عوامل تهاجمی در محیط زیست محافظت می کند. اگر چه پوست ما معمولاً آسیبی نمی بیند ، اما به مراقبت نیاز دارد. همینطور وقتی تصمیم به انجام لیزر موهای زائد می گیرید باید از پوست خود مراقبت کنید.

در حال حاضر لیزر موهای زائد به سرعت تبدیل به یک روش محبوب برای خلاص شدن از هر گونه موهای ناخواسته شده است.  انگار این درمان از طرف خدایان مصری برای زنان فرستاده شده بود.  زیرا خانم ها دیگر نمی توانستند درد ناشی از وکس برزیلی و بیکینی را تحمل کنند. لیزر موهای زائد برای زنانی هم که عادت داشتند هر روز موهای پاهای خود را شیو کنند ، مانند یک معجزه است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد فولیکول موها را با هدایت پرتو لیزر به آنها هدف قرار داده و فولیکول ها را از بین می برد.  لیزر برای درمان مناطق بزرگ مانند کمر و پاها نیز مناسب است.  بیشتر لیزرها ترجیحاً فقط برای پوست های روشن با موهای تیره استفاده می شوند.  این ترکیب ، انرژی پرتو لیزر را بیشتر جذب می کند و در نتیجه آسیب بیشتری به فولیکول موها می رسد.  لیزر درمانی یک روش حذف موی دائمی است.

پس از  جلسه حذف موهای زائد توسط  لیزر (به خصوص در مناطق حساس) طبیعی است که گرما را در این مناطق حس کنید.  این حس کمی شبیه به آفتاب سوختگی بسیار خفیف است. پوست همچنین ممکن است ناحیه اطراف فولیکول های تحت درمان قرمز رنگ باشد.

این عوارض جانبی طبیعی معمولاً بعد از 24 – 48 ساعت بعد از هر جلسه لیزر درمانی از بین می روند. شما متوجه خواهید شد که این عوارض بعد از چند جلسه اول زمانی که مو در این منطقه ضخیم و زبر است ، واضح تر است. در طی دوره درمان پس از چندین جلسه که موهای تان شروع به نازک و نرم شدن می کنند ،باعث می شود که این عوارض پس از هر جلسه لیزر کمتر قابل توجه شوند.

از آنجایی که حرارت لیزر پوست را گرم می کند ، حذف موها توسط لیزر می تواند اندکی دردناک باشد و پوست را تحریک کند.  به همین دلیل است که پوست نیاز به مراقبت دارد. اما دستگاه لیزر اسکلپیون الکساندرایت دارای یک بخش خنک کننده بر روی هند پیس است که مانع از گرم شدن پوست می شود.

 

آنچه باید برای مراقبت از پوست پس از لیزر انجام دهید

مراقبت از پوست پس از لیزربرای مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد  متخصصین پوست و یا اپراتور لیزر به شما توصیه می کنند که به منظور پیشگیری از آسیب های پوستی ابتدا  یک کرم مرطوب کننده تهیه کنید.  علاوه بر این ، شما باید محصولات زیر را تهیه کنید و بعد از هر جلسه لیزر درمانی از آنها استفاده کنید.

این باعث می شود که پوست شما آرام شود و پس از درمان با دستگاه لیزر باعث کاهش  قرمزی و هر احساس ناراحت کننده شده و همچنین عوارض جانبی را کاهش می دهد.

 

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا بلافاصله پس از لیزر موهای زائد باید بر روی منطقه تحت درمان اعمال شود.  زیرا این ژل منطقه درمان شده را خنك می کند.

 

کرم مرطوب کننده  

کرم مرطوب کننده را می توان بلافاصله پس از درمان تا 3 روز پس از لیزر درمانی استفاده کرد.  زیرا کرم  مرطوب کننده تأثیر زیادی بر روی پوست دارد.

 

کرم ضد آفتاب  SPF 30

کرم های ضد آفتاب معدنی و بدون بو بهترین محصول برای پوست صورت پس از لیزر موهای زائد است.

 

کرم ضد آفتاب بدن

از یک کرم ضد آفتاب بدن استفاده کنید که حاوی ذرات نانو و ارگانیک باشد.  کرم های ضد آفتاب بدن  مقاوم در برابر آب و حاوی آنتی اکسیدان های ضد پیری است.  استفاده از این کرم پس از لیزر موهای زائد برای پوست عالی است. .

 

مراقبت و مشاوره برای پوست پس از لیزر موهای زائد 

مراقبت از پوست پس از لیزر

  • پوستی که به منظور حذف موهای زائد لیزرشده نسبت به نور مستقیم خورشید آسیب پذیر است و ممکن است مستعد ابتلا به تیره شدن باشد.  به همین جهت باید پوست تحت درمان را با یک لایه از کرم ضد آفتاب بپوشنید.  به ویژه در افرادی که پوست تیره دارند این کار بسیار مهم است.
  • از برخورد گرما و حرارت با پوست ناحیه درمان اجتناب کنید. استفاده از حمام سونا ، دوش آب گرم و اتاق بخار از 24 تا 48 ساعت پس از لیزر درمانی ممنوع ! 
  • اگر در حال مصرف داروهای آنتی بیوتیک هستید ، لیزر نکنید.  شما پس از دوهفته از پایان مصرف آنتی بیوتیک می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید.  
  • به منظور کاهش درد می توانید یک بسته یخ بر روی پوست محل درمان شده قرار بدهید. همچنین می توانید یک بسته یخ قبل از درمان برای بی حس کردنبر روی پوست قرار دهید.  نتیجه این کار مانند استفاده از کرم های بی حسی موضعی است.  
  • به استثنای لوازم آرایشی که از مواد معدنی تشکیل شده و می تواند پس از درمان استفاده شود ، برای حداقل یک روز از هر گونه آرایش اجتناب کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15، 20 یا 50 و بالا تر با نام تجاری به خوبی شناخته شده و مورد تآیید Neutrogena است.
  • از اپیلاسیون ، کندن یا الکترولیز موها اجتناب کنید. زیرا برای لیزر موهای زائد لازم است که فولیکول های مو دست نخورده باشند.
  • قبل از لیزر موهای زائد شما باید از برنزه شدن پوست خود خودداری کنید. برنزه کردن پوست را تیره تر می کند.  هر چه پوست تیره تر باشد ، انرژی لیزر را بیشتر جذب می کند و حذف موهای زاند سخت تر می شود.    
  • استفاده و مصرف کرم های ضد التهاب و بی حس کننده نیز به کاهش التهاب و حساسیت به خصوص برای جلسه اول کمک می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی میان جلسات لیزر درمانی وجود دارد. در حالت ایده آل توصیه می شود که فاصله جلسات بین 4 تا 12 هفته باشد.
  • اگر قصد دارید موهای زیر بغل خود را لیزر کنید ، نوبت جلسه درمان را اول وقت در صبح بگیرید. و از مصرف ضد عرق و دئودورانت خودداری کنید.
  • اگر موهای زائد صورت تان را لیزر کرده اید ، از کرم های موضعی از قبیل کرم ضد آکنه استفاده نکنید.
  • پوشیدن لباس های پنبه ای گشاد به منظور عدم برخورد لباس با محل تحت درمان ،
  • از لمس پوست در ناحیه درمان شده اجتناب کنید ،
  • ژا آلوئه ورا را به منطقه درمان خود اعمال کنید ،
  • اجتناب از سالن بدن سازی ، اتاق بخار، سونا ، جکوزی ، استخر شنا ،
  • هنگام دوش گرفتن و حمام رفتن از آب ولرم استفاده کنید.
  • اجتناب از انجام تمام انواع تمرینات ورزشی.

محقق ومترجم : مینو شفیعی   minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments