آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

قبل از لیزر موهای زائد باید این 13 کار رو انجام بدین |بهترین مرکز لیزر موهای زائد شریعتی

قبل از لیزر موهای زائد باید این 13 کار رو انجام بدین | بهترین مرکز لیزر موهای زائد شریعتی

قبل از لیزر موهای زائد باید این 13 کار رو انجام بدین | بهترین مرکز لیزر موهای زائد شریعتی

شیو کردن ، کندن موها با موچین ، اپیلاسیون … همه اینها زمان می برد. اما برای افرادی که ترجیح می دهند پوستی صاف و بدون مو داشته باشند ،  ممکن است به نظر برسد که این روش ها تنها گزینه های موجود هستند. با این وجود اگر بخواهید در هزینه هایی که برای از بین بردن موهای ناخواسته خرج می کنید ، صرفه جویی کنید ، باید روشی را انتخاب کنید که موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.

این روش لیزر موهای زائد است.  لیزر موهای زائد توسط لیزر الکساندرایت با تکنولوژی بالا از انرژی نور برای از بین بردن فولیکول موها استفاده می کند و پوست شما را صاف و نرم می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حالا می خواهیم اطلاعاتی در مورد مزایای لیزر موهای زائد در اختیار شما بگذاریم تا شما هم پوستی صاف و نرم را برای مدت های طولانی تجربه کنید.

 

  1. لیزر موهای زائد چکار می کند؟

شاید اسم لیزر به نظرتان ترسناک بیاید اما در واقع لیزر درمانی بسیار ساده است.  برای از بین بردن موهای زائد از انرژی لیزر استفاده می شود. که توسط رنگدانه موجود در فولیکول موها جذب شده و موجب تخریب ریشه می شود. هنگامی که ریشه مو نابود می شود ، دیگر نمی تواند موهای بیشتری تولید کند.

 

  1. سه لیزر اصلی وجود دارد

راشل شاروف ، استاد برجسته پوست در مرکز لیزر می گوید سه نوع از لیزرها بیشتر از سایر لیزرها کاربرد دارند و مورد استقبال زیادی واقع شده اند :

  • لیزر دایود : لیزر دایود هم برای پوست های روشن و هم برای پوست های تیره بسیار مؤثر است.
  • لیزر الکساندریت : این لیزر سریع ترین انواع لیزرها است و از آن برای مناطق بزرگ تر بدن با پوست های روشن تا زیتونی استفاده می شود.
  • لیزر Nd:YAG : با این لیزر پالس های طولانی را می توان با خیال راحت بر روی تمام انواع پوست ها ، از جمله پوست برنزه استفاده کرد. لیزر Nd:YAG در مقایسه با انواع دیگر لیزرها برای موهای روشن و نرم کمتر مؤثر است.  از این لیزر برای پوست های تیره تایپ 4 به بالا استفاده می شود.

 

  1. لیزر موهای زائد برای چه مناطقی بهتر کار می کند  

    لیزر موهای زائد برای چه مناطقی بهتر کار می کنددر حالی که می توان از لیزر موهای زائد بر روی هر بخشی از بدن که مایل هستید موهای آن را از بین ببرید استفاده کرد و به خوبی کار خود را انجام می دهد ، لیزر درمانی به خصوص برای مناطق بیکینی ، لب ، چانه و زیربغل بیشتر مؤثر است.

 

  1. بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد

افرادی که دارای موهای ضخیم ، زبر و تیره هستند بهترین کاندیداها برای حذف موهای زائد توسط لیزر می باشند.  اگر شما موهای تیره ای دارید و دائم در این فکر هستید که وقتی موها پس از چند روز دوباره در می آیند چه بلایی سر آنها بیاورید و از دست آنها خسته شده اید ، دیگر نگران نباشید.  اشعه لیزر به خوبی جذب رندگدانه های موجود در فولیکول موها شده و آنها را برای همیشه از بین می برد.

اثر گذاری لیزر بر روی موهای ضخیم اندک طولانی تر است.  دکتر برنور آرل ، مدیر کلینیک زیبایی خانواده که تجربه شخصی خود را با لیزر موهای زائد دارد ، توضیح می دهد: “برخی موها بسیار مقاوم هستند و گاهی اوقات به علت تغییرات هورمونی یا سایر علل ، شروع به فعالیت و رشد مجدد در طول دوره درمان می کنند.”

 

  1. شما باید از مصرف داروهای خاصی اجتناب کنید

لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد درست مانند اپیلاسیون ، با برخی از داروها ناسازگار است. مراقبت های قبل از لیزر درمانی : دکتر شاروف هشدار می دهد  ” مصرف هر گونه داروئی که حساسیت به نور ایجاد می کند ، باید حداقل یک هفته قبل از درمان با لیزر قطع شود. او همچنین یادآور می شود که اکثر آنتی بیوتیک ها می توانند حساسیت به نور داشته باشند. بنابراین اگر عفونت دارید ، بهتر است قبل از لیزر درمانی جلسات خود را چند هفته به عقب بیندازید.

دکتر آرل می گوید: “بیماران نباید از داروهای بسیار قوی مانند رتینوئید و اسیدهای هیدروکسیل به منظور مراقبت های پوستی استفاده کنند.” این ترکیبات می توانند باعث افزایش جابجایی سلول های پوستی ، حساسیت بیش از حد پوست در برابر نور خورشید و تحریک پوست در طول دوره درمان شوند. اگر مطمئن نیستید که داروهایی که مصرف می کنید می تواند با لیزر موهای زائد تأثیر منفی داشته باشد ، قبل از جلسات لیزر درمانی با دکتر خود مشورت کنید.

 

  1. نتایج واقعی پس از 6 تا 8 جلسه درمان دیده می شود

لیزر موهای زائد برای چه مناطقی بهتر کار می کند

رسیدن به نتیجه مطلوب پس از لیزر موهای زائد در افراد مختلف متفاوت است.  بنابراین تعداد جلسات لیزر درمانی برای هر فرد متفاوت است. دکتر لولیس توضیح می دهد که “حذف موهای زائد توسط لیزر هنگامی کار می کند که مو در چرخه رشد فعال خود قرار دارد.”  موهای قسمت های مختلف بدن دارای نرخ های رشد متفاوت هستند و بنابراین ممکن است دوره درمان کوتاه تر و یا طولانی تر بشود.  اما به طور کلی اکثر مشتریان به طور متوسط نیاز به ​​6 تا 8  جلسه درمان برای حذف کامل موهای زائد خود  دارند.

 

  1. شما باید در همه جلسات شرکت کنید

دکتر لولیس هشدار می دهد: “یکی از بزرگ ترین اشتباهات مردم این است که جلسات لیزر درمانی را را کامل نمی کنند.  هنگامی که رشد موها کاهش می یابد ، بیماران دیگر برای ادامه درمان مراجعه نمی کنند.  اما اگر واقعاً می خواهید درمان تان مؤثر باشد و موها به طور کامل از بین بروند ، قبل از شروع جلسات به پزشک خود گوش کنید. و جلسات درمانی خود را کامل کنید.

 

  1. لیزر موهای زائد نباید دردناک باشد

لیزر موهای زائد اگر با استفاده از پمادهای بی حسی موضعی و یا با دستگاه های مدرن مانند دستگاه لیزر اسکلپیون 2018 انجام شود ، دردی نخواهد داشت.  نهایت درد لیزر برای از بین بردن موهای زائد همانطور که مشتریان توصیف می کنند مانند برخورد یک کش پلاستیکی به پوست در کسری از ثانیه است.

 

  1. اگر پریود هستید ، نگران نباشید

برخلاف اپیلاسیون  بیکینی ، لیزر موهای زائد در دوره قاعدگی برای منطقه بیکینی مشکلی ایجاد نمی کند. و لازم نیست شما جلسه درمان خود را لغو کنید.  دکتر شاراف توضیح می دهد: “بسیار مهم است که با روش های درمان هماهنگ باشید. بنابراین ، حتی اگر یکی از مراجعه کنندگان قاعدگی داشته باشد و بخواهد منطقه بیکینی خود را درمان کند ، ما فقط از او می خواهیم که در روز درمان از یک تامپون استفاده کند.” اما راه دیگر این است که جلسه درمان خود را چند روزی به تعویق بیندازید.

 

  1. قبل از جلسه لیزر درمانی موهای منطقه مورد نظر را شیو کنید  

قبل از جلسه لیزر درمانی موهای منطقه مورد نظر را شیو کنید

“ما از شما می خواهیم که منطقه ای را که قرار است لیزر شود ، شیو کنید تا لیزر بتواند به ریشه مو نفوذ کند.  در غیر این صورت لیزر برای از بین بردن موهای روی سطح پوست ممکن است پوست را بسوزاند.  شما نباید قبل از یک ماه قبل از جلسه لیزر از روش های وکس ، کندن و یا بی رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.  زیرا برای از بین بردن مو توسط لیزر لازم است که ریشه مو دست نخورده باشد تا لیزر بتواند آن را به طور کامل و مؤثر از بین ببرد.

 

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب بعد از درمان

پس از جلسه لیزر موهای زائد ،  توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب به شدت توصیه می شود.  اما فراموش نکنید که حتی اگر لیزر هم نکرده اید ، باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.  نکته دیگر این است که در فاصله بین جلسات لیزر درمانی موهای خود را فقط شیو کنید.  از روش های دیگر مانند اپیلاسیون و کندن موها استفاده نکنید.

 

  1. هزینه هر جلسه لیزر موهای زائد چقدر است

هزینه لیزر درمانی با توجه به خدمات ارائه شده می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد.  این هزینه ها با توجه به اینکه کدام قسمت بدن تحت درمان قرار گرفته و بزرگی آن منطقه چقدر است ، متفاوت می باشد.

با توجه به اینکه لیزر موهای زائد نیاز به چندین جلسه مراجعه دارد ، اغلب لازم است که رشد موها به طور کامل متوقف شود. به همین علت این روش یک درمان ارزان نیست. اما اگر دوست دارید که پوستی بدون مو داشته باشید ، تصور کنید برای سایر روش های از بین بردن موها چقدر پول خرج می کنید ، وقتی این هزینه ها را با یکدیگر مقایسه کنید ، متوجه می شوید که لیزر موهای زائد بسیار به صرفه است چون یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و هزینه آن دائمی نیست.

علاوه بر این ، برخی از کلینیک ها برای خرید چندین جلسه درمان با لیزر در یک زمان بسته هایی را به مشتریان ارائه می دهند.  همچنین مشتریان می توانند بعضی از زمان ها از تخفیف هایی بهره مند شوند.

 

  1. خطرات لیزر موهای زائد

در حالی که از بین بردن موهای زائد با لیزر یک درمان ایمن محسوب می شود ، گاهی نیز خطر سوختگی پوست وجود دارد.  این درحالی است که بنا به گفته سازمان غذا و داروی امریکا ،  FDA  لیزر موهای زائد می تواند عوارض موقتی مانند تاول زدن ، تغییر رنگ پوست ، قرمزی و زخم نیز داشته باشد. همچنین ممکن است که موهای شما دوباره رشد کنند. در این صورت  ممکن است برای درمان موهای جدید نیاز به درمان سالانه داشته باشید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

سایت لیزر پوست و زیبایی تهران اسکین با همکاری بهترین متخصصین پوست و زیبایی امکانات مشابهی را در بهترین کلینیک های پزشکی در سطح کشور به هموطنان گرامی ارائه می دهد. 
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments