رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود ؟

رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود ؟

رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود ؟

 

رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود ؟

کدامیک نتیجه بهتری دارد؟

لیزر الکساندرایت برای رفع موهای زائد بهترین روش درمان برای رفع موهای زائد در زنان و مردان است. همچنان که تکنولوژی  لیزر  به سرعت در حال بهبود و گسترش است ، تکنیک های جدید و انواع لیزرها مانند لیزر مدیو استار MeDioStar وارد مارکت می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در حال حاضر حذف موی زائد توسط لیزر از طرف  FDA به عنوان حذف موها به صورت نیمه دائمی تأیید شده است.  با این وجود برخی از درمان ها ، رنگ مو و پوست شما و نوع لیزر استفاده شده در طول درمان می تواند به شما در کاهش مؤثر و همچنین کاهش رشد موها کمک کند.

همه پزشکان از لیزرهای مشابه استفاده نمی کنند. و همیشه برای یادگیری روش های مؤثر لیزر موهای زائد و به کارگیری دستگاه های جدید مانند دستگاه لیزر اسکلپیون فرصت کافی وجود دارد.  در این مقاله  با بررسی لیزرهای دیود و الکساندریت  از طریق نتایج یک آزمایش بالینی به تفاوت و برتری های این دو لیزر نسبت به یکدیگر آگاهی پیدا خواهید کرد.

 

تفاوت میان لیزر الکساندرایت و لیزر دایود

هر دو نوع این لیزرها اغلب برای درمان موهای زائد استفاده می شوند. لیزر دیود کمی نسبت به لیزر الکساندرایت جدید تر است.

 

لیزر دیود برای رفع موهای زائد

لیزر دیود با طول موج 800 یا 810 نانومتر عمل می کند. این طول موج طولانی تر  باعث می شود که پرتو لیزر عمیق تر به پوست نفوذ کند.  مزیت طول موج طولانی تر این است که با ملانین در لایه اپی درم برخوردی ندارد. و به صورت مستقیم فولیکول مو را هدف قرار می دهد.

در تئوری ، طول موج طولانی تر به جلوگیری از آسیب های پوستی و تغییرات رنگدانه کمک می کند.  آسیب های پوستی و تغییرات رنگدانه می توانند با انواع لیزر که طول موج کوتاه تری دارند ، رخ دهد. لیزر دایود به خوبی در موهای ضخیم و تیره عمل می کند. و انتخاب خوبی برای موهای کمر یا ناحیه بیکینی می باشد.

 

لیزر الکساندرایت برای رفع موهای زائد

 لیزر الکساندرایت برای رفع موهای زائد

لیزر الکساندرایت یک نوع از لیزر است که انرژی بالایی از نور را توسط یک کریستال الکساندریت منتشر می کند. این نور پس از عبور از کریستال الکساندریت یک پرتو نور 755 نانومتری تولید می کند.

لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر، طول موج کوتاه تری نسبت به لیزر دایود ، کار می کند. و به طور مؤثر برای درمان موهای زائد بر روی انواع تیپ های  پوستی  I-IV استفاده می شود.

طول موج کوتاه تر این نوع لیزر در مقایسه با لیزر دیود باعث می شود که این نوع لیزر بر روی پوست های روشن تر در مقایسه با پوست های تیره مؤثر تر عمل کند. به دلیل بزرگ تر بودن اسپات سایز دستگاه الکساندریت ، لیزر الکساندرایت قادر است مناطق بسیار بزرگ بدن را به سرعت پوشش دهد.  بنابراین این نوع لیزر بهترین انتخاب برای مناطق بزرگ تر مانند پشت و کمر و سینه است.

 

لیزر الکساندرایت در مقابل لیزر دیود

یکی از رایج ترین لیزرها برای حذف موهای زائد و ناخواسته که دارای پرتو  طولانی تر از لیزر الکساندریت است ، لیزر دایود می باشد.

در یک مطالعه انجام شده در سال 2001  این دو لیزر با هم مقایسه شدند. نتیجه این بود که لیزر الکساندرایت باعث کاهش 85 درصدی رشد موهامی شود ، و لیزر دایود 84 درصد از موها را کاهش می دهد. چهار جلسه درمان با هر دو لیزر سبب کاهش 90 درصدی رشد موها در عرض 12 ماه می شود.

 

بررسی نتایج بلند مدت لیزر موهای زائد

 

لیزر الکساندرایت در کلینیک تهران اسکین

در حالی که هر دو نوع لیزرها معمولاً بر روی انواع پوستی از I-IV استفاده می شود ، با این وجود ما می خواستیم بدانیم کدامیک از این دو لیزر در حذف موهای زائد مؤثرتر عمل می کند.  بنابراین یک بررسی بالینی تحت عنوان “اثرات طولانی مدت اسکن خطی لیزر دیود  808 نانومتری ” برای حذف موهای زائد به منظور مقایسه برای بررسی نتایج بلند مدت درمان با هر نوع لیزر دیگری انجام دادیم.

این بررسی به ما کمک می کند تا تعیین کنیم که کدام روش از سایر روش ها بهتر است.

  • به منظور بررسی اثرات طولانی مدت با دو لیزر الکساندریت و دیود ، 31 بیمار (مرد و زن) با انواع پوستی از I تا IV در مقیاس فیتزپاتریک تحت درمان منظم با هر دو نوع لیزر قرار گرفتند.
  • 6 جلسه درمان با فواصل 4 هفته ای بر روی زیر بغل کاربران انجام شد.
  • زیر بغل دست راست با لیزر 755 نانومتری الکساندریت درمان شد و زیر بغل چپ با استفاده از اسکن خطی پیوسته یک لیزر دیود 808 نانومتری تحت درمان قرار گرفت.
  • تراکم موها قبل از درمان ، پس از 6 جلسه درمان و 18 ماه پس از درمان نهایی ثبت شد.

نتایج بررسی لیزر موهای زائد

کاهش شدید تراکم مو برای هر دو نوع لیزر بلافاصله پس از آخرین درمان (16/72 درصد برای لیزر دیود و 71/30  برای الکساندریت) مورد بررسی قرار گرفت. کاهش میزان رشد مو برای هر دو نوع لیزر 18 ماه پس از درمان ،  بسیار مهم بود. (73.71٪ برای دیود و 71.90٪ برای الکساندریت).

  • در حالی که بیشتر بیماران قرمزی پوست و وجود برجستگی های قرمز در محل تحت درمان با لیزر الکساندریت را گزارش کرده بودند ، تمام عوارض جانبی بسیار اندک بوده و به سرعت از بین رفته بود.
  • برای 50 درصد از بیماران دریافت لیزر دیود دردناک تر از الکساندریت بود. اما همه بیماران موافق بودند که درد هر دو لیزر قابل تحمل بوده است.

در نتیجه گیری از کارآزمایی بالینی تصریح شده است که هر دو لیزر الکساندریت و دیود نتایج قابل توجه و بلند مدت را در هنگام استفاده از درمان حذف مو در انواع پوست از I تا IV ارائه می دهد. نتایج هر دو نوع لیزر به طور مستقیم پس از درمان و 18 ماه بعد مشابه همان نتایج قبلی می باشند.

 

نتیجه مقایسه دو نوع لیزر

در حالیکه درمان با لیزر الکساندرایت ممکن است عوارض جانبی موقت و بی ضرر مانند قرمزی پوست و برجستگی های قرمز بر روی پوست را افزایش دهد ، و لیزر دیود ممکن است کمی دردناک باشد ، هر دو لیزر حتی پس از گذشت  18 ماه  نتایج قابل توجهی را پس از آزمایش بالینی ارائه می کنند.

بنابراین می توان گفت که هر دو نوع لیزر بر اساس مقیاس فیتزپاتریک  به طور یکسان و به خوبی بر روی  موهای تیره تر و انواع پوست از I تا IV  عمل می کنند.  نتایج به دست آمده از نحوه عملکرد لیزر دایود و لیزر الکساندریت تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                            برای تماس با کلینک ما واقع در خیابان دولت  اینجا کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments