10 سؤال که قبل از لیزر موهای زائد لازم است که از پزشک خود بپرسید

آیا لیزر موهای زائد برای افرادی که یکی از شرایط زیر را دارند ممنوع است!

آیا لیزر موهای زائد برای افرادی که یکی از شرایط زیر را دارند ممنوع است!

لیزر موهای زائد برای افرادی که یکی از شرایط زیر را دارند ممنوع است!

لیزر درمانی به سرعت به یکی از محبوب ترین روش های از بین بردن موهای زاند تبدیل شده است. استقبال از لیزر موهای زائد به علت اثربخشی و بدون درد بودن این روش می باشد.

در حالی که اکثر مردم می توانند با خیال راحت از لیزر موهای زائد استفاده کنند ، اما برخی از افراد برای این کار مناسب نیستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از بین بردن موهای زائد توسط لیزر روشی است که روز به روز بیشتر مورد استقبال واقع می شود.   با این حال انجام این روش در هر موقعیتی و برای همه افراد درست نیست.   بنابراین ما این مقاله را به منظور اطلاع رسانی به شما برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد لیزر موهای زائد منتشر می کنیم.

 

در موارد زیر لیزر موهای زائد نباید انجام شود   

  • اگر قدرت پرداخت هزینه ها را ندارید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.
  • اگر کلینیک مورد اعتماد و معتبری پیدا نکردید ، از لیزر موهای زائد استفاده نکنید.
  • اگر تاتو در محل درمان وجود دارد ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.
  • اگر لیزر مورد استفاده در مراکز لیزر درمانی توسط FDA  تأیید نشده است ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.
  • اگر پوست تیره دارید و لیزر مناسب پوست تیره نیست ، از لیزر موهای زائد استفاده نکنید.
  • اگر نمی توانید تست پچ را انجام دهید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.
  • اگر قبل از درمان به دنبال این هستید که 100٪ نتیجه بگیرید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.
  • افرادی که به نور آفتاب حساسیت شدید دارند و یا در معرض آفتاب شدید کار می کنند ، لیزر موهای زائد انجام ندهند.
  • افراد مبتلا به بعضی اختلالات شدید عصبی از لیزر درمانی اجتناب کنند.

 

اگر قدرت پرداخت هزینه ها را ندارید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.  

پرداخت هزینه های مالی بخش مهمی است که اغلب نادیده گرفته می شود. درمان مؤثر لیزر موهای زائد  نیاز به چندین جلسه درمان اغلب طی یک دوره چند ماهه دارد. با توجه به این که هزینه هر جلسه با توجه به منطقه تحت درمان تعیین می شود ، پرداخت هزینه همه جلسات می تواند مبلغ قابل توجهی باشد.

در عوض پس از لیزر درمانی دیگر نیازی به خرید و استفاده از لوازم جانبی برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت و بدن خود ندارید.  بنابراین در واقع با انجام لیزر موهای زائد ، شما در پرداخت هزینه های از بین بردن موها صرفه جویی کرده اید.

 

اگر کلینیک معتبری پیدا نکردید ، از لیزر موهای زائد استفاده نکنید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائدبرکه

ما تقریباً در تمام مقالات منتشر شده در این سایت به این مطلب اشاره کرده ایم که انجام لیزر درمانی در یک کلینیک معتبر بسیار مهم است.  استفاده از دستگاه های جدید و پرسنل آموزش دیده و با تجربه زیر نظر پزشک از مشخصات یک کلینیک خوب است.  به همین دلیل قبل از اقدام به درمان برای پیدا کردن یک کلینیک لیزر موهای زائد خوب اقدام کنید.

در بسیاری از کشورها در سراسر جهان ، انجام لیزر موهای زائد بدون مجوز غیرقانونی است. این بدان معنی است که هر کسی نمی تواند ادعا کند که می تواند لیزر درمانی انجام بدهد.

لیزر موهای زائد هنگامی که به درستی و با استفاده از تنظیمات صحیح انجام  شود ، روشی بسیار مطمئن است. با این حال ، اگر توسط یک فرد ناوارد انجام شود ، استفاده نادرست می تواند منجر به سوزش پوست و سایر عوارض جانبی جدی شود.

سایت لیزر پوست و زیبایی تهران اسکین با همکاری بهترین متخصصین پوست و زیبایی امکانات مشابهی را در بهترین کلینیک های پزشکی در سطح کشور به هموطنان گرامی ارائه می دهد. 

اگر تاتو در محل درمان وجود دارد ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.

خال کوبی و تاتو یعنی یک نه بزرگ به لیزر موهای زائد!  رنگدانه های تیره موجود در تاتو قدرت لیزر را بیش از پوست طبیعی جذب می کند و در نتیجه می تواند به سوختگی های شدید بر روی سطح پوست منجر شود. در برخی موارد ، این می تواند منجر به آلرژی دائمی شود.

 

اگر لیزر مورد استفاده توسط FDA  تأیید نشده است ، لیزر موهای زائد انجام ندهید.

بدون شک می توان گفت که تعداد زیادی از لیزرها در بازار وجود دارند که مورد تأیید FDA نیستند و بنابراین برای استفاده مطمئن نیستند. از پزشک خود بپرسید از چه نوع لیزری در کلینیک استفاده می شود و اطمینان حاصل کنید که این دستگاه لیزر توسط  FDA تأیید شده است.

 

اگر پوست تیره دارید و لیزر مناسب پوست تیره نیست ، از لیزر  موهای زائد استفاده نکنید.

لیزر مناسب پوست تیره در کلینیک برکهاگر با توجه به مقیاس فیتز پاتریک رنگ پوست شما بالاتر از مقیاس 4 است ، رنگ پوست تیره دارید و انجام لیزر موهای زائد برای این رنگ های تیره توسط بعضی از دستگاه های لیزر مناسب نیست.

فقط لیزرهای خاصی را می توان با خیال راحت در افرادی که دارای پوست های تیره تر هستند استفاده کرد. این لیزرها عبارتند از :

اگر پوست تیره تر دارید ، از نوع لیزر و مناسب بودن آن برای پوست خود اطمینان حاصل کنید.

 

اگر نمی توانید تست پچ را انجام دهید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید

واقعاً مهم است که برای آزمایش  پچ در بخش کوچکی از بدن خود وقت بگذارید. تا ببینید که چگونه به درمان واکنش نشان می دهید. تست پچ به شما این امکان را می دهد که میزان درد لیزر درمانی را تجربه کنید. و ببینید آیا پوست شما عوارض شدیدی نسبت به لیزر نشان می دهد یا خیر.

اکثر کلینیک ها با انجام تست پچ این امکان را به شما می دهند تا بتوانید تصمیم درست و آگاهانه بگیرید. اگر به هر دلیلی کلینیک اجازه انجام تست پچ را ندهد ، بهتر است از لیزر درمانی در این کلینیک خاص خودداری کنید.

 

اگر قبل از درمان می خواهید 100٪  نتیجه بگیرید ، لیزر موهای زائد انجام ندهید

در حالی که اثربخشی لیزر موهای زائد با انجام مطالعات بالینی اثبات شده است ، برخی از افراد به این درمان پاسخ نمی دهند.

در حقیقت ، حتی نامزدهای “ایده آل” که دارای موهای تیره و پوست بسیار روشن هستند گاهی به لیزر موهای زائد  پاسخ نمی دهند. علیرغم تحقیقات انجام شده ، ما هنوز نمی دانیم علت این امر چیست. شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید که آیا شما هم جزء این دسته از افراد هستید یا نه. به عبارت دیگر تا لیزر درمانی انجام ندهید ، نمی توانید از این امر مطمئن باشید.

 

پوست های مستعد ابتلا به تجمع رنگدانه نباید لیزر موهای زائد انجام دهند

شایع ترین عوارض جانبی  لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تحریک پوست ،
  • تغییر رنگ پوست ،
  • تغییرات رنگدانه.

اگر پوست شما به راحتی تغییر رنگ می دهد ، توصیه می شود که لیزر موهای زائد انجام ندهید.     برای جلوگیری از این عوارض ، قبل از انتخاب این روش باید از پزشک خود در این باره بپرسید و از خطرات و عوارض درمان مطلع شوید. دکتر شما ممکن است یک آزمایش پچ برای نشان دادن نحوه واکنش پوست تان به درمان انجام دهد.

 

افراد مبتلا به بیماری های پوستی و عفونت نباید لیزر موهای زائد انجام دهند

به طور کلی درمان لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به بیماری پوستی یا عفونت تا درمان کامل این مشکلات توصیه نمی شود. بعضی از داروهایی که برای بیماری های پوستی خود مانند ایزوترتینوئین مصرف می کنید ، می توانند حساسیت بیشتری نسبت به لیزر در شما ایجاد کنند. قبل از شروع جلسات درمان باید به پزشک خود اطلاع دهید  تا مطمئن شوید که برای درمان با لیزر کاندید مناسبی هستید.

 

افرادی که باردار هستند نباید لیزر موهای زائد انجام دهند

آیا لیزر موهای زائد بر روی جنین اثر می گذارد؟

در حالی که اطلاعات کافی در مورد اثرات لیزر و یا درمان های شیمیایی مورد استفاده برای پوست بر روی جنین وجود ندارد ، به طور کلی توصیه می شود که اگر شما حامله هستید از انجام لیزر درمانی خودداری کنید.

در واقع ، هر گونه درمان با لیزر برای افراد باردار توصیه نمی شود. بسیاری از زنان ممکن است با افزایش رشد مو در دوران بارداری به دلیل افزایش هورمون ها مواجه شوند.  در این دوران موهایی در نوک پستان یا شکم رشد می کنند. معمولاً این موها پس از بارداری ریزش می کنند.

 

لیزر موهای زائد در این منطقه نباید انجام شود

شدت لیزر با توجه به ضخامت موی شما ، اندازه محل درمان و شرایط پوست و موی هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید لیزر موهای زائد را بر روی اطراف چشم ها یا ابرو های خود انجام دهید ،  بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند به جای لیزر درمانی از روش های قدیمی و سنتی استفاده کنید.

نور لیزر اگر به چشم شما برسد ، می تواند بسیار خطرناک باشد.  نور لیزر می تواند باعث کوری موقت به علت نور شدید ، لکه های تاریک و دید تیره شود. علاوه بر این ممکن است جلسه لیزر درمانی برای حذف موهای زائد طول بکشد. شما باید از قبل برنامه ریزی کنید تا زمانی را به استراحت پس از درمان اختصاص دهید.

لیزر موهای زائد می تواند پوستی صاف و بدون مو را برای یک دوره طولانی مدت به شما بدهد. یکی از مواردی که باید به یاد داشته باشید این است که بدانید آیا کاندید مناسبی برای حذف موهای زائد هستید یا نه. اگر هنوز مطمئن نیستید ، برای مشاوره به مرکز لیزر درمانی برکه مراجعه فرمایید.

سایت لیزر پوست و زیبایی تهران اسکین با همکاری بهترین متخصصین پوست و زیبایی امکانات مشابهی را در بهترین کلینیک های پزشکی در سطح کشور به هموطنان گرامی ارائه می دهد. 

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments