پروتز سینه تا چه مدت باقی می ماند؟ بهترین دکتر پروتز سینه

جراحی لیفت سینه | پروتز سینه تا چه مدت باقی می ماند؟ بهترین دکتر پروتز سینه

جراحی لیفت سینه | پروتز سینه تا چه مدت باقی می ماند؟ بهترین دکتر پروتز سینه

پروتز سینه تا چه مدت باقی می ماند؟ بهترین دکتر پروتز سینهاگر چه پروتزهای سینه واقعاً از بین نمی روند ، اما هیچ تضمینی وجود ندارید که تا آخر عمر باقی بمانند.  عمر پروتز یا سیلیکون به طور متوسط ​​10 تا 20 سال می باشد. با این حال ، بسیاری از این پروتزها ممکن است به دلیل عوارض یا مشکلات دیگر زودتر از بین بروند. حدود 20 درصد از مردم ایمپلنت خود را پس از 8 تا 10 سال برمی دارند و یا جایگزین می کنند.

اگر فکر می کنید وقت آن است که پروتزهای شما هم جایگزین شود ، برای پیدا کردن علائم و آنچه که پس از برداشتن ایمپلنت ها می توانید انتظار داشته باشید ، مقاله زیر را بخوانید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

علائمی که نشان دهنده جایگزینی یا حذف پروتز سینه است  

علائمی که نشان دهنده جایگزینی یا حذف پروتز سینه است

علائم زیر نشان دهنده این است که ممکن است نیاز به حذف ایمپلنت پستان و یا در صورت تمایل جایگزینی آن داشته باشید.

 

سخت شدن بافت پستان

بسیاری از افراد مبتلا به کپسولار کانترکچر یا بافت سخت زخم در اطراف یک یا هر دو ایمپلنت هستند.  سخت شدن بافت پستان همچنین می تواند باعث سفتی ، درد ، حساسیت به لمس و تغییرات غیر طبیعی در فرم سینه شود. در بعضی موارد ، سخت شدن ممکن است بیش از یک بار در یک سینه اتفاق بیفتد.

 

پارگی پروتز سالین (نشت و افتادگی)

اگر یک پروتز سالین سینه دچار پارگی شود و یا سوراخی در پوسته ایمپلنت ایجاد شود ، آن را مانند یک بادکنک خالی کرده و از بین می برد. سالین موجود در ایمپلنت نشت می کند و توسط بدن شما دوباره جذب می شود. این نشت ممکن است یکباره و یا به آرامی در عرض چند روز اتفاق می افتد.

تا زمانی که تمام سالین تخلیه نشود ، پستان آسیب دیده اندازه و شکل خود را از دست نمی دهد.  اما پس از به طور چشمگیری با سینه دیگر متفاوت دیده می شود.  پارگی های ایمپلنت در چند سال اول پس از عمل جراحی نادر است ، اما خطر در طول زمان افزایش می یابد.

 

پارگی پروتز سیلیکون (پارگی خاموش)

پارگی ایمپلنت های سیلیکون سینه

ایمپلنت های سیلیکون نیز می تواند دچار پارگی شود. ژل سیلیکون خیلی سفت تر از سالین است. هنگامی که ایمپلنت سیلیکون پاره می شود ، ژل اغلب در داخل خود ایمپلنت یا بافت اطراف جای بخیه  قرار می گیرد.

از آنجا که پارگی های پروتز سیلیکون اغلب قابل توجه نیست ، به همین دلیل است که پارگی سیلیکون  به عنوان پارگی خاموش شناخته می شود. اکثر مردم پس از پارگی ایمپلنت سیلیکون هیچ نشانه ای را تجربه نمی کنند. اما اگر علائمی وجود داشته باشد ، می تواند شامل موارد زیر باشند :

  • کاهش اندازه سینه ،
  • گره های سخت ،
  • ظاهر ناهموار سینه ،
  • درد یا حساسیت ،
  • مور مور ،
  • ورم ،
  • بی حسی ،
  • سوزش ،
  • تغییر در احساس.

اگر چه میزان دقیق پارگی سیلیکون قابل تعیین نیست ، اما تخمین زده می شود که بین 2 تا 12 درصد باشد.  بعضی از ایمپلنت ها بلافاصله و برخی بعد از چندین سال و بعضی دیگر بعد از 10 سال یا بیشتر پاره می شوند.

 

ناهمواری سینه در هنگام لمس  

ناهمواری پستان هنگامی رخ می دهد که ایمپلنت موج دار می شود.  و زمانی که پستان را لمس می کنید این ناهمواری را احساس می کنید. در برخی موارد ، این تغییرات از روی پوست نیز دیده می شود.  در این صورت ممکن است بخواهید پروتز را جایگزین یا حذف کنید.

 

تغییر در موقعیت

ایمپلنت های پستان نمی تواند از افتادگی سینه شما جلوگیری می کند. جاذبه زمین کار خود را می کند.  همچنین افزایش وزن و از دست دادن وزن می تواند باعث کشش و شل شدن و افتادگی سینه شود.

شاید هم متوجه شوید که یک پستان پایین تر از دیگری است یا اینکه نوک پستان ها در جهات مختلف نسبت به قبل دیده می شوند. اگر از این تغییرات ناراحت هستید ، لیفت پستان یا جایگزینی ایمپلنت ممکن است سینه های شما را به وضعیت قبلی خود بازگرداند.

 

برداشتن پروتز پستان  

برداشتن پروتز پستان

هر جراح پلاستیک واجد شرایط می تواند ایمپلنت های پستان را حذف کند.  لازم نیست حتماً خود همان جراحی که پروتزها را قرار داده ، آنها را حذف کند.  در طول یک مشاوره اولیه ، جراحی که انتخاب می کنید وضعیت ایمپلنت های فعلی شما را بررسی می کند و گزینه های جراحی خود را با شما در میان می گذارد. با توجه به نظریات شما ، جراح  می تواند هر یک از موارد زیر را انجام دهد :

  • حذف ایمپلنت به تنهایی ،
  • حذف ایمپلنت و لیفت پستان به طور همزمان ،
  • حذف بافت سفت یا قلنبه شده ،
  • جایگزینی ایمپلنت با یا بدون لیفت پستان.

گاهی اوقات حذف ایمپلنت به تنهایی می تواند منجر به ناهنجاری های در زیبایی شود. این شامل موارد زیر است :

  • کوچک شدن سینه ،
  • افتادگی ،
  • گود رفتن ،
  • نامتقارن شدن.

به همین دلیل پزشک ممکن است پیشنهاد کند ایمپلنت های خود را با ایمپلنت هایی در اندازه و یا شکل دیگری جایگزین کند. با توجه به روش عمل ممکن است بتوانید همان روز پس از جراحی به خانه بازگردید. زمان ریکاوری در افراد مختلف متفاوت می باشد.

بسیاری از افراد پس از حدود پنج روز قادر به ادامه کار هستند. اما حدود شش هفته طول خواهد کشید تا بتوانید فعالیت های شدید مانند ورزش و بلند کردن اجسام را از سر بگیرید.

لازم است بیمار تمام دستورالعمل های پس از عمل را به دقت انجام دهد .  زیرا به کوتاه شدن دوران بهبودی و جلوگیری از عفونت کمک کند

 

عمل جایگزینی پروتز سینه چگونه است؟

جایگزینی ایمپلنت یک روش جراحی است که در آن جراح ایمپلنت های شما را برداشته و ایمپلنت های جدید را در سینه شما قرار می دهد.  شما می توانید همان نوع قبلی را انتخاب کنید و یا اینکه پروتزی در اندازه و فرم جدید تری انتخاب کنید. این عمل می تواند در صورت تمایل شما همراه با عمل لیفت سینه و یا با حذف بافت اسکار ترکیب شود.

هزینه جایگزینی ایمپلنت بالاتر از حذف ایمپلنت است. شما باید برای حذف اولیه ، ایمپلنت های جایگزین و سایر روش های مورد استفاده هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

 

چگونه طول عمر ایمپلنت پستان را افزایش دهیم؟

یکی از دلایل اغلب ذکر شده برای جایگزینی ایمپلنت ناراضی بودن از اندازه و فرم پستان می باشد.  طبیعی است که با گذشت زمان تغییراتی در ایمپلنت ظاهر شود. یکی از بهترین روش ها برای افزایش عمر پروتزهای سینه این است که هنگام قرار دادن ایمپلنت ها اندازه و فرمی را انتخاب کنید که احساس کنید می توانید برای 10 تا 20 سال با آن زندگی کنید.

در موارد دیگر ، مشکلاتی از قبیل پارگی و تغییر شکل می تواند به علل طبیعی یا خطای جراحی باشد. برای کسب بهترین نتایج :

  • جراح خود را با دقت انتخاب کنید.
  • تمام دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کنید.
  • MRI های منظم را برای بررسی پارگی های سیلیکون انجام دهید.

عمر ایمپلنت ها برای مدت طولانی تضمین نمی شود. به دلایل مختلف ممکن است لازم باشد آنها را حذف یا جایگزین کنید. بهترین راه برای اطمینان از طول عمر آنها این است که با یک جراح پلاستیک مورد تأیید و با تجربه کار کنید و دستورالعمل های بعد از عمل را به دقت دنبال کنید.

محقق و مترجم :  مینو شفیعی minoo shafie

سایت لیزر پوست و زیبایی تهران اسکین با همکاری بهترین متخصصین پوست و زیبایی امکانات مشابهی را در بهترین کلینیک های پزشکی در سطح کشور به هموطنان گرامی ارائه می دهد. 
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments