چگونگی برخورداری از پوستی صاف و درخشان بدون نیاز به اصلاح ( شیو کردن)

مراقبت از پوست0

اصلاح بدن، بویژه ناحیه پاها و دست ها و صورت روشی بسیار کوتاه مدت و آسان است که در نهایت سبب می شود که فرد از پوستی صاف و بی مو برخوردار باشد، اما برای بسیاری از این افراد این شیوه اصلاح و رفع موهای زائد بدن، تنها گزینه نیست. اگر شما از موهایی ضخیم و کاملا مشکی رنگ برخوردار باشید، در اثر اصلاح ( شیو کردن و تیغ زدن پاها) موهای زائد پاها، انتهای پیازک های مو بر روی پوست می ماند و کاملا واضح  و قابل مشاهده است. مطمئنا هیچ کس چنین شرایطی را نمیپسندد و بدی این شرایط این است که موهای زائد تقریبا به سرعت دوباره رشد می کنند. علاوه بر این، اصلاح و تیغ زدن پا باعث بروز جوش های پوستی، التهاب و قرمزی پوست و به جا ماندن موهای زائد درون روئیده در پوست می شود. اگر می خواهید که پاهایی با ظاهر زیبا داشته باشید و بدنبال روشی جایگزین شیوه سنتی اصلاح موهای زائد پا می گردید، تکنیک های گوناگونی در این زمنیه وجود دارد که به در اینجا به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

روش اول

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

استفاده از موم گیاهی و وکس کردن

روش های رفع موهای زائد پا1

 

در ابتدا موارد لازم برای انجام اپیلاسیون را جمع آوری کنید. پروسه کار با استفاده از موم گیاهی و همین طور شیره قند به یک صورت است و تنها تفاوت روش های مورد استفاده در رفع موهای زائد، نوع محصولات و موادی است که برای از بین بردن موی زائد بر سطح پوست قرار داده می شود. اگر شما کاربرد وکس و موم گیاهی را ترجیح می دهید، می توانید مواد لازم را از داروخانه ها، فروشگاه ها و غیره تهیه بفرمایید. اما در رابطه با روش  Sugaring ( شیره قند)،  مواد لازم به راحتی در همه جا یافت نمی شوند، اما به راحتی می توانید مواد لازم را به صورت آنلاین خریداری بفرمایید.

بسته مخصوص حاوی مواردی چون: موم یا وکس گیاهی، پارچه یا نوار حاوی موم گیاهی و قلمی برای توزیع یکسان موگ گیاهی بر سطح پوست است.

theeverygirl_hairmask4-480x270

بسته مخصوص  Sugaring ( شیره قند) حاوی مواردی چون: چسب، نوار یا پارچه های حاوی چسب یا سریش و قلمی برای توزیع شیره در تمام سطح پوست است.

 به منظور ساخت چسب های خانگی، از پارچه های کتانی محکم یا دنیم برای درست کردن نوارهای چسبی و آب نباتی برای استفاده بر سطح پوست استفاده کنید.

به منظور گرم گردن و حرارت دادن موم گیاهی، فرد باید دسترسی مستقیم به وسیله گرم کننده مانند مایکروویو داشته باشد.

اپیلاسیون 2

سپس، پوست را برای انجام اپیلاسیون آماده کنید. اگرچه هیچ کدام از روش های یاد شده خطری برای سلامت پوست شما ایجاد نمی کنند، اما اگر جانب احتیاط را رعایت نکنید،  ممکن است که باعث قرمزی و التهاب پوست شوند که پس از مدتی خودبخود برطرف می گردند.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که موهای پاها  به قدری بلند است که برای انجام وکس گیاهی یا شیره قند مناسب است.

 مراقب باشید که هیچ نوع بریدگی، ،آفتاب سوختگی، خراش، آزردگی و آماس بر روی سطح پوست پاها وجود نداشته باشد. رفع موهای زائد پایی که قبلا دچار آسیب پوستی شده است، تنها انجام کار را با مشکل رو به رو می کند .

پوست را با صابون شست و شو و کاملا پاکسازی کنید.

با استفاده از لیف حمام یا هر وسیله ای مانند آن،  پوست های مرده را از بین ببرید. البته لیف را با قدرت و محکم بر روی پوست فشار ندهید، چون این کار موجب قرمزی و التهاب پوست می گردد.

پاها را به مدت پنج تا ده دقیقه در آب ولرم قرار دهید .

پاها را با کرم مرطوب کننده بدون چربی به صورت دایره وار ماساژ دهید، چون روغن اضافی بر روی پوست باعث می شود که نوار حاوی موم گیاهی به خوبی به پوست نچسبد و موی زائد به طور کامل از بین نرود.

حرارت دادن موم گیاهی با دمای اتاق یا مایکروویو

موم گیاهی یا خمیر شیره را با دمای اتاق حرارت داده و گرم کنید. موم های گیاهی که از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر تهیه می شوند، به گونه ای بسته بندی شده اند که در مقابل اشعه و گرمای مایکروویو ایمن هستند. بنابراین، میتوانید موم را  در داخل ظرفی قرار داده  و بر روی گاز یا مایکروویو حرارت دهید.

مراحل حرارت دادن و گرم کردن موم گیاهی را  درست از روی جعبه بسته بندی دنبال کنید.

موم گیاهی که به خوبی حرارت دیده است، بسیار صاف، قوام خوبی دارد، به راحتی و به صورت یکنواخت، درست مانند عسل  بر سطح پوست پخش می شود.

چسب شیره مانند نیز صاف بوده و به خوبی بر سطح پوست می چسبد. مراقب باشید که موم گیاهی یا چسب را بیش از حد حرارت ندهید.

اپیلاسیون

جهت رشد موها را تعیین کنید.  در این روش، یا موهای زائد به طور کامل رفع می شوند، یا تعدادی موهای درون روئیده داخل پوست پا باقی می مانند. به منظور جلوگیری از آن، ابتدا برای خود جهت رویش موهای پا را مشخص کنید. در ناحیه پاهاف موهای پا به سوی پایین رشد می کنند.

رویش موهای پا به سوی پایین بدنین معناست که شما نز باید کرم موبر یا موم گیاهی را به سوی پایین بر سطح پوست بمالید و پس از گذشت زمان معین، پارچه یا نوار حاوی موم گیاهی را به سوی بالا با سرعت از سطح پوست بردارید.

  • اما اگر از چسب شیره مانند استفاده می کنید، آن را به سوی بالا بر سطح پوست پخش کنید و به هنگام جدا کردن پارچه یا نوار حاوی شیره قند نیز آن را در جهت بالا از سطح پوست جدا کنید.

stick

با استفاده از قلم مخصوص، مقداری از موم گیاهی یا چسب را که به اندازه کافی حرارت داده شده است، بر سطح پوست بمالید. همان طور که در قسمت پیشین ذکر شد، موم گیاهی را به سوی پایین و چسب شیره مانند را به سوی بالا به کار ببرید.

به خاطر داشته باشید که بیش از حد از مواد اپیلاسیون استفاده نکنید، چون ممکن است که بر سطح پوست بچسبد و به این راحتی ها جدا نشود و به پوست آسیب برساند.

اپیلاسیون

زمانی که پارچه یا نوار آغشته به مواد اپیلاسیون را بر سطح پوست قرار می دهید، به خوبی آن را فشار دهید تا به پوست بچسبد و موهای زائد را بردارد، اما فشار به قدری نباشد که باعث آسیب پوستی و قرمزی و التهاب پوست شود.

اپبلاسیون2

پس از گذشت زمان معین، خود را برای برداشتن پارچه آغشته به مواد اپیلاسیون آماده کنید. پارچه را از انتهای آن، با قدرت و فشار دست غالب محکم بگیرید و بکشید و با دست دگیر پوست را نگاه دارید تا همراه با پارچه بلند نشود.

670px-Get-Smooth-Legs-without-Shaving-Step-8

شما می توانید جهت برداشتن پارچه را تغیر دهید، برای  مثال، اگر جهت رویش موها به سوی بالاست، بالای پارچه یا نوار آغشته به مواد اپیلاسیون را محکم و با قدرت بردارید و پوست را در جهت پایین نگاه دارید.

حتما به خاطر داشته باشید که پارچه یا چسب را در جهت رویش موهای زائد پا، یعنی به سوی بالا بردارید. شما باید این کار را با سرعت و با قدرت انجام دهید تا درد کمتری را تجربه کنید. اگر دست قدرت و نیروی لازم را نداشته باشد، موهای زائد بر روی سطح پوست باقی می مانند و  پاها  ظاهر نازیبایی پیدا می کنند.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments